mieheni pitää valita joko lapsi tai minut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika vaikea uskoa, että joku mies väen väkisin tahtoo lapsen kroonisesti masentuneen ihmisen kanssa samalla vähätellen tämän terveydentilaa. Ehkä se sun kusipäinen ukkos saa sut masentumaan pakottamalla sut kaikkeen ja aliarvioimalla sua.

Mies ei halua että hoitaisin masennuksen koska joutuisimme neuvolan tms silmätikuksi ja olen kyllä käynyt aikanaan ennen tapaamistamme terapiassa,syönyt lääkkeitä yms mutta ei niistä mitään apua ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alle 1v on ja hoitajaa emme saa mistään ja tiedän että muuttaa parisuhdetta mutta on ollut harvinaisen sairas lapsi.jatkuvasti yskää,nuhaa aluksi koliikkia nyt ehkä keuhkoputkentulehdus melkein joka päivä joutuu lääkärissä käymään.

Nuo yskät ja nuhat ovat ihan tavallisia sairauksia, keuhkoputkentulehdus voi tulla jälkitautina tai muutenkin.Ihan hyvin hoidettavissa olevia sairauksia.Niiden kautta vastustuskyky kasvaa.Toisinaan se on raskasta, kun lapsi sairastaa, mutta sairauksille ei voi mitään.

Meillätyttö aloitti tammikuussa päivähoidon, oli siellä 3 kk:ta ja tosi usein oli nuhaa, yskää, mahatautia, korvatulehdusta jne.5kk:n iässä oli hinkuyskä ja kahteen otteeseen olimme sen vuoksi sairaalassa.Raskastahan se oli, mutta jotenkin sitä jaksoi eteenpäin.Meillä tilannetta helpotti se, että on myös noita isompia lapsia, jotka tarpeen tullen auttaa kiitettävästi kotihommissa.

Vanhin ( poika) täyttää 18v, sit tytöt ovat 16v,13v, heinäkuussa täyttää 9v ja kuopus täyttää juhannuksen tienoilla 2v.

Se on niin lyhyt aika, kun lapsi on pieni.Pian huomaat että helpottaa.

Puhu asiasta miehesi kanssa ja neuvolassa, hae apua, jotta jaksat.Älä hylkää lastasi.Katuisit sitä.

:hug: :hug:

Kun ei se mene niin.Yksin ei mies lasta halua hoitaa,ei myöskään halua antaa vieraalle hoitoon en pääse mihinkään.

Mutta kun et enää anna muita vaihtoehtoja! Sanot, että sinä tarvitset nyt itsellesi aikaa, jotta jaksaisit taas arjessa. Se on joko tai, mies tai vieras hoitaja.

Mies ei halua että hoitaisin masennuksen koska joutuisimme neuvolan tms silmätikuksi ja olen kyllä käynyt aikanaan ennen tapaamistamme terapiassa,syönyt lääkkeitä yms mutta ei niistä mitään apua ole ollut.

Ei tuollaisesta "silmätikuksi" joudu, mutta itsellesipä kuoppaa kaivat jos olet noin miehesi talutushihnassa etkä hoidata itseäsi kuntoon. Ei oman terveyden ja sairauksien hoitamiseen tarvita toisen lupaa. Otat kuule lapsen mukaan ja menet käymään neuvolassa/lääkärissä/ tai yksityisellä.

syönyt lääkkeitä...Jos niistä ei ole ollut apua, niin eivät ole olleet sinulle sopivia lääkkeitä.Mene uudestaan lääkäriin.Siinä ei miehen haluamisia tarvi huomioida, kun on omasta terveydestäsi kyse.Sinä päätät itse oman terveytesi hoidosta.

Ap, oikeasti jälleen kerran, hae ammattiapua.

Nykytilanne ei ole hyväksi lapsellekaan, eli voisi olla todellisuudessa syytä sanoa miehelle että nämä ovat vaihtoehdot tai jos mies ei halua alkaa yh-isäksi, annatte tämän(kin) lapsen adoptoitavaksi.

Nyt täytyy kysyä, että halusitteko kumpikin lasta vai pelkästään miehesi? Jos et ollut samoissa ajatuksissa miehesi kanssa niin miksi ylipäätään suostuit lapsen hankintaan?

Kuulehan nyt, sinun on kyllä otettava yhteyttä lääkäriin ja hoidettava masennus pois. Mitä miehesi tekee, kun olet psykoosissa ja et todellakaan kykene hoitamaan lastanne? Kuinka luulet selviytyväsi masennuksesta nyt ilman lääkkeitä, jos et aikaisemminkaan ole selvinnyt?
Ei neuvola ota silmätikuksi sairauden perusteella, vaan tukee sinua ja perhettäsi. Mene toiseen kaupunkiin yksityiselle lääkärille, niin kukaan ei saa edes tietää asiasta!

olen tossun alla koska rakastan miestäni ja tiedän että jos masennukseen apua haen hän hakee eroa.Sit lapsi jää taas ilman äitiään.

Jos miehesi hakee tai hakisi eroa, kun sinä haet masennukseen apua, niin jotain on pahasti parisuhteessa pielessä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuulehan nyt, sinun on kyllä otettava yhteyttä lääkäriin ja hoidettava masennus pois. Mitä miehesi tekee, kun olet psykoosissa ja et todellakaan kykene hoitamaan lastanne? Kuinka luulet selviytyväsi masennuksesta nyt ilman lääkkeitä, jos et aikaisemminkaan ole selvinnyt?
Ei neuvola ota silmätikuksi sairauden perusteella, vaan tukee sinua ja perhettäsi. Mene toiseen kaupunkiin yksityiselle lääkärille, niin kukaan ei saa edes tietää asiasta!

Juuri näin!

Ensin ap mietit mitä haluat ja päätät toteuttaa sen. Seuraavaksi mietit vaikka neuvolantädin kanssa miten sen saavutat. Jos mielenterveytesi edellyttää eroa ja lapsesta luopumista, niin on sitten tehtävä. Sossussa autetaan myös muissa asioissa kuin toimeentuletuessa.

Turha on samaa asiaa jauhaa täällä jos et ole valmis mitään asioiden muuttamiseksi tekemään. Tai sitten kannattaa ilmoittaa jo ekassa viestissä ettet tee mitään vaan jupiset vaan.

No jos joutusin esim.psykoosiin missä en ole ikinä ollut veisi mut sairaalaan ja hakisi eroa.Sitten hommaisi jonkun hoitajan hoitamaan lastamme ja mä sairaalasta päästyäni joutuisin sossun kautta hankkimaan asunnon ja sossun rahoilla elämään.

Siis joka viikko tää sama valitus ja mikään neuvo ja ohjeet ei kelpaa :kieh: Muuttasit vähän asennetta niin eiköhän se mieskin sua rupee kuuntelemaan,tommosta narisijaa jaksa kukaan :(

Yhteistyössä