Miehen vauvahaave

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DINK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
""Mieheni ei todellakaan ole sellainen, että voisin kuvitella hankkivani hänen kanssaan lasta. Hän olisi kaiket illat ylitöissä tai harrastuksissa tai kavereiden kanssa reissuillaan, kuten nytkin. Olen aivan varma, että saisin istua yksin kotona kakaran kanssa itkemässä, jos lapsi hankittaisiin. Ja jos haluaisin jäädä ylitöihin tai lähteä jonnekin ilman lasta, niin miehelle olisi turha soittaa ja neuvotella hoidosta, siitä olen varma. Eihän hän kotitöitä tee nytkään.""

Mikset sanoisi tätä miehellesi seuraavan kerran kun hän rupeaa silittelemään vatsaasi vauvoista leperrellen? Olisi varmaan syytä kysyä mieheltä, onko hänellä realistiset käsitykset lapsiperheen elämästä ja onko hän valmis ottamaan oman vastuunsa vauvan hoidosta.

Janne, älä itse viitsi.

On aika iso hyppäys siitä että haluaa talousasioiden olevan kunnossa ennen lastentekoa siihen, että autot olisivat lasta rakkaampia ja/tai lapset vain statussymbooleita.

Itse haluan tietyn taloudellisen vakauden siksi, että voisin tarjota paremmat mahdollisuudet lapsilleni. En minäkään haluaisi vastuuta pienen ihmistaimen elämästä tilanteessa, jossa pesukoneen hajoaminen syökseen koko talouden epätasapainoon kun kerran tällaisen tilanteen voin välttää.

Toivottavasti pystyt Janne omille lapsillesi opettamaan hieman enemmän suvaitsevaisuutta ihmisten erilaisia ratkaisuja kohtaan kuin itsellesi on siunaantunut.

No onhan se vähän kohtuutonta pakottaa toinen haluamaan lasta, kun itse ei edes aio (siis miehesi) osallistua edes sen hoitamiseen... jooo.. Niinpäin edes ymmärtää, että itse meinaa sitten todellakin hoitaa sen lapsen - eli jättäisi sille haluttomammalle osapuolelle vähemmän vastuuta.

Pistä miehesi isyys- ja vanhempainlomalle. Sitten kun sinä teet sen lapsen. Sovi, että sillä ehdolla. Piste.

Näin sitä vedetään ihmisten äo:sta päätelmiä yhden nettikirjoituksen perusteella. Kertoo jotain omasta älystäsi.

Tiedoksi: Ihminen ei välttämättä ole tyhmä, vaikka hänen arvonsa poikkeaisivat omistasi. Tyhmää sen sijaan olisi esim. hankkia lapsia, vaikkei oikeasti halua, siksi kun joku nettipelle varoittelee biologisesta kellosta tai koska appivanhemmat kinuaa lapsenlapsia.

kerro rehellisesti miehellesi, ettet halua hänen kanssaan lapsia. Minä ainakin halusin tietää, jotta voin miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että onko meidät tarkoitettu elämään yhdessä. Isäksi/äidiksi tuleminen voi jollekin olla niin tärkeä asia, että sen haluaa toteuttaa, vaikka sen hetkisen parisuhteen kustannuksella. Jos miehesi haluaa tulevaisuudessa isäksi ja sinä et halua lasta koskaan, päästä miehesi menemään ja toteuttamaan haavettaan.

Miksipä et, dinkku, kertoisi poikaystävällesi jo tänä iltana, ettet halua hänen kanssaan lapsia.

On todella julmaa ja säälimätöntä pitää toista siinä uskossa, että joskus yrittäisi saada lasta ja perheen. Tosin miehelle se on helpompaa hankkia se perhe vaikka 5kymppisenä, naiselle ei enää.

Sen verran voin kertoa omasta kokemuksesta, että me olimme olleet aviomieheni kanssa yhdessä kymmenisen vuotta. Olin aina ajatellut, ettei meille tule lapsia. Mies ei ollut kovin innostunut, vaan pelkäsi, että kaikki meillä muuttuu, jos lapsi tulee.

Noh, nyt isäänsä ei meinaa saada irti pojastaan. Ovat parhaat kaverukset ja isänsä palvoo pikkumiestä! Minunkin mieheni oli uraorientoitunut ja työt/harrastukset veivät paljon aikaa. Mutta kun pikkumies tuli taloon, muuttui miehenkin aikataulut ja elämänarvot kääntyivät kerralla. Enää työ ei ole se elämän sisältö. Tosin meillä on helppo lapsi, nukkuu ja syö hyvin, on kiltti ja puuhakas.

Meinaan vaan, ettei kannata olla niin ehdoton asioista. Ja rehellinen pitää myös olla. Jos todellakin on niin, ettet halua lapsia tämän miehen kanssa, niin velvollisuutesi on KERTOA SE VÄLITTÖMÄSTI poikaystävällesi.

Pelkäätkö toden tultua ilmi, että äijäs lähtee litomaan? Et sitten saisikaan sitä omakotitaloa arvoalueelta ja muutenkin tulotasosi laskisi?

Siis mieshän sen suurimman osan rahasta ilmeisesti tuo taloon, joten sinun elintasosi romahtaisi radikaalisti.

Pitäisi ihan itse maksaa ja ostaa oma auto eikä voisi enää ajella miehen autolla. voe voe

Yhteistyössä