katkera

• Viestiketjun aloittaja äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti
samaa mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2005 klo 21:10 Tantu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2005 klo 18:15 SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
Joo tossa tilanteessa kun haluaa niitä lapsia väkisin maailmaan, ilman toisen suostumusta NIIN pitäisi myös kantaa vastuu ja elatus itse. Tossa tilanteessa se on jo PETOS. Itsellä myös sama tilanne. Sivusta katselen kun mies kärvistelee ja maksaa elareita ei toivotusta lapsesta mitä tuskin on koskaan nähnyt!
Ei todellakaan reilu peli naisen puolelta!!!!
Mutta kaikki avioliiton ulkopuolella syntyneet lapsethan ovat aluksi vain äidin "nimissä", ja miehen täytyy tunnustaa lapsi omakseen lastenvalvojan luona. Eli miten voi olla mahdollista, että mies maksaa elareita lapsesta jonka huoltaja ei ole? Jota tuskin koskaan nähnyt?
Eihän siihen tarvita kuin tunnustaminen. Se olisi parempi kun olisi oikein laki pykälä veritutkimuksen kautta isäksi.
Kyllä niitä paljon tapahtuu että huijataan käytetään vaan rahallisesti hyväkseen. Eikä isän mielipidettä kuunnella ollenkaan varsinkaan lastenvalvoja, otetaan rahat pois, ei ainakaan soskun tarvitse elättää. No, kovaa on elämä. Ja vääryyksiä tapahtuu!!!

Mut voi mies vaatia verikokeita jos epäilee onko lapsen isä!!!!!!!!!!!!!!
Ennen kuin tarvitsee tunnustaa mitään isyyttä.
Ja verikokeethan voi tehdä milloin vain lapsen syntymän jälkeen.
Että eiköhän se ole miehen tyhmyyttä jos allekirjoittaa paperit ja ei ole edes varma onko isä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2005 klo 19:34 mutsi kirjoitti:
Mut voi mies vaatia verikokeita jos epäilee onko lapsen isä!!!!!!!!!!!!!!
Ennen kuin tarvitsee tunnustaa mitään isyyttä.
Ja verikokeethan voi tehdä milloin vain lapsen syntymän jälkeen.
Että eiköhän se ole miehen tyhmyyttä jos allekirjoittaa paperit ja ei ole edes varma onko isä.
Totta puhut. Voiko joku todella ottaa vastuulleen valehtelun isälle sekä lapselle! Jokaisen naisen vastuulla on puhua totta!

clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2005 klo 18:15 SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2005 klo 00:13 viikonloppuäitipuoli kirjoitti:
Samaa mieltä kuin edelliset.

Mutta monesi olen miettinyt, että mitä jos miehen ex ei olisi aikanaan halunnut lasta - mies nimittäin ei halunnut. Ainahan sitä toki tarvitaan kaksi lapsen tekemiseen, mutta minkäs teet, jos luotat toiseen ja hän pettää luottamuksen.

Ex väittää lasta vahingoksi, mutta vahvasti epäilen, että on "unohtanut pillerin" tahallaan. Ainakin itse olisin toiminut samoin hänen tilanteessaan: nainen reilusti päälle 30, mies jonkin verran nuorempi, seurustelu kestänyt alle vuoden ja näyttää siltä, että kohta suhde päättyy. Viimeinen tilaisuus saada lapsi ja/tai yrittää pelastaa kariutuva suhde, joten käytti miestä hyväkseen ja nyt syyllistää isää siitä, että hän ei ole osallistunut lapsen hoitamiseen.

Olen koko ajan tiedostanut sen, että ei olisi ollut pakko ryhtyä suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsi. Olisinhan voinut jatkaa elämää yksin... Mutta enpä olisi saanut lasta itsekään!

Toisaalta, ilman exän lasta emme varmaankaan olisi koskaan tavanneet mieheni kanssa. Hän olisi töissä toisella paikkakunnalla tai ulkomailla. Tai vaikka olisimme tavanneet, niin yhteisen lapsemme hankkiminen olisi todennäköisesti venynyt tooooosi pitkälle.

Joten on siinä siis hyviäkin puolia, että ex halusi ja sai lapsensa!
Joo tossa tilanteessa kun haluaa niitä lapsia väkisin maailmaan, ilman toisen suostumusta NIIN pitäisi myös kantaa vastuu ja elatus itse. Tossa tilanteessa se on jo PETOS. Itsellä myös sama tilanne. Sivusta katselen kun mies kärvistelee ja maksaa elareita ei toivotusta lapsesta mitä tuskin on koskaan nähnyt!
Ei todellakaan reilu peli naisen puolelta!!!!
Miksei mies käytä ehkäisyä jos ei missään tapauksessa halua tulla isäksi?

Jospa lapsen äiti on sanonut syövänsä e-pillereitä...ne kun on ovat todella varma (onko jotain 99 %) ehkäisykeino,jos ne syö aina oikeaan aikaan. Usein tästä syystä mies ei sitten käytä kondomia.

Harvemmin mies uskaltaa edes suhteen alussa olla ilman ehkäisyä, varsinkaan jos nainen ei käytä itse mitään ehkäisyä. Eli, jos nainen sanoo,että käyttää ehkäisyä ja tuleekin raskaaksi, niin varmasti tästä syystä monelle miehelle iskee paniikki,ettei halua lasta "oudon" ihmisen kanssa. Ja jos nainen haluaakin pitää lapsen niin useimmiten näistä tulee ei toivottuja...Surullista,mutta totta.

Kyllä mulle itsellekin iskisi paniikki,jos tulisin raskaaksi miehelle, jonka olisin tuntenut vasta kuukauden jne...

Niin ja ap:n kirjoitukseen,että itse en ole katkera siitä,että miehelläni on lapsi edellisestä suhteestaan. Mutta ymmärrän,että kyllä se varmasti joskus ärsyttää...ja on kuulemma ihan normaalia =).

äpsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2005 klo 11:35 Mary kirjoitti:
Niin ja ap:n kirjoitukseen,että itse en ole katkera siitä,että miehelläni on lapsi edellisestä suhteestaan. Mutta ymmärrän,että kyllä se varmasti joskus ärsyttää...ja on kuulemma ihan normaalia =).
Aika usein muuten kuulee miten inhottavia on ne "toisen lapset". Onko se sitä kun ne ei ole omia. näistä asioista saa väännettyä vaikka mitä kun vain haluaa.
Kai siinä on sitäkin, mitä mallia saa omilta vanhemmilta ja miten on itseä ero tilanteissa kohdeltu. sieltä ne elämisen mallit tulevat. Eiköstä juu.
:'( Itse olen saannut aika kolkkoa kyytiä..

exä ja nyxä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2005 klo 10:40 henriikka kirjoitti:
Mulla vähän samoja ajatuksia.Mieheni ex on tosi tosi ärsyttävä....soittelee ja hakee riidan aiheita koko ajan.Välillä taas on mieheni kimpussa ja haluis sen takas vaikka elää jo uudessa suhteessa.Ja kun se akka kuuli että minä olen raskaana ja me saamme yhteisen vauvan hankkiutui exäkin raskaaksi...ja lasketut ajat tosi lähekkäin hienoa!!!

Sitten se laittaa pienen lapsen hoitokassiin omia pitsialushousujaan...en tiedä miksi????

Mä tykkäsin tuosta mieheni lapsesta ja leikin sen kanssa ja touhusin ja ostelin vaikka mitä mutta jostain syystä tuo lapsi aina vaan läpsi minua isänsä nähden ja käyttäytyi tosi ihmeellisesti.Nyt en enää välitä kun se tulee meille.En jaksa eikä huvita.Jos se ei kerta välitä musta ni olkoon.
ET VOI OLLA TOSISSASI!?!?
Että miehesi exä olisi "hankkiutunut raskaaksi" VAIN SIKSI, että sinäkin olet raskaana!!!
Mistäs tiedät, miten kauan nainen on yrittänyt tulla raskaaksi ja sitten vaan tärppää samaan aikaan kuin sinullakin?
Jos ajatellaan, ettei tämä nainen ole vieläkään päässyt irti miehestään vaan roikkuu exässä ja menneessä, niin sama kuulostaa olevan sinullakin: et osaa päästää irti tästä miehesi exästä (viittaan juuri tuohon väittämääsi hänen raskaaksitulostaan).

Minkä ikäinen miehesi lapsi on ? Ilmeisesti aika pieni?
Hänen käytöksensä sinua kohtaan saattaa kuvastaa sitä, miten sinuun suhtaudutaan lapsen äidin luona. Äiti ehkä moittii sinua lapselleen. Lapsi on sitten äidin mielipiteellä varustettu, ei omallaan, ja hänen suhtautuminen sinuun on äidin suhtautumista, ei omaa.
Stoppi ja muutos siihen saadaan, mutta se vaatii mieheltäsi toimintaa.

Toinen syy läpsimiseen ja "kummalliseen käytökseen" voi olla lapsen mustasukkaisuus isästään. Noin 2-vuotiaana oma poikani kävi sylkäisemässä isänsä nyxää kasvoihin. Isä ja "uusi" makasivat sohvalla tai vuoteessa sylikkäin, ja lapsi oli mustasukkainen kun isän huomio ja syli ei riittänyt hänelle asti.
Lapsi sai isältään moitteet: "miksi teit sen, miksi??!!!" Ei 2-vuotiaalta voi vaatia selostusta omista tunteista ja ajatuksista, että miksi nyt näin, ei lapsi osaa pukea tunnetilojaan sanoiksi.

Mulle tuli ekana mieleen, että ne pitsialushousut (tarkoitettu miehellesi?) hoitolaukusta loppuvat, jos miehesi puuttuu siihen. A) jättää ne itselleen, ei palauta. B) ilmoittaa ettei halua exänsä alusvaatteita C) jotain muuta mikä menee perille exään, miehesi hänet kyllä tuntee ja keinot keksii.
:flower:

Yhteistyössä