huoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enniina

Vieras
mitä haittaa miehelle voi olla jos minulla on yksin huoltajuus. Tälläistä olen ajatellut miehelle ehdottaa, koska miehen alkoholismin vuoksi hän ei olisi minun mahdollisesti kuollessani paras mahdollinen ihminen ottamaan lapset luokseen asumaan. Yhteishuoltajuudessahan lapset muuttaisivat tuollaisessa tilanteessa automaattisesti isälle. en kuitenkaan halua siitä seuraavan mitään harmia miehelle. Eikös noi tapaamis asiat ja muut ole ihan sovittavissa tuosta huolimatta?

Kyllä tapaamiset ja muut voi hyvin sopia on sitten yksin tai yhteis huoltajuus. Yksin huoltajana voit päättä lapsen terveyden huollosta ja koulu asioista yksin muuta eroa ei oikestaan ole.
Jos sattuisit kuolemaan niin biologisella vanhemmalla on aina etulyöti asema lapsen huoltajaksi eli vaikka olisit yksinhuoltaja ja kuolisit et silti voi määrätä minne lapsi menee kuoltuasi, sen asian sitten tutkii viralliset tahot onko isä halukas ja kyvykäs lapsen huoltajaksi.

Kannatan yksinhuoltaja-ajatusta, jos mies vaan on siihen suostuvainen. Meillä ei ollut ja soskukin puolsi yhteishuoltajuutta. Ex on täysin alkoholisoitunut eikä näe lapsia juuri ollenkaan. Yksinhuoltajuutta en kuitenkaan tästäkään huolimatta saa. Olen tehnyt testamentin, jossa lapsieni huoltajaksi määrätään siskoni tai äitini, jos minulle käy jotain lapsien ollessa alaikäisiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 16:19 Mansikkamarja kirjoitti:
Kannatan yksinhuoltaja-ajatusta, jos mies vaan on siihen suostuvainen. Meillä ei ollut ja soskukin puolsi yhteishuoltajuutta. Ex on täysin alkoholisoitunut eikä näe lapsia juuri ollenkaan. Yksinhuoltajuutta en kuitenkaan tästäkään huolimatta saa. Olen tehnyt testamentin, jossa lapsieni huoltajaksi määrätään siskoni tai äitini, jos minulle käy jotain lapsien ollessa alaikäisiä.

Päätöksesi on varmasti hyvä että haluaisit huoltajuuden kuoltuasi sisarellesi tai äidillesi, mutta tiesitkö että et voi sitä MÄÄRÄTÄ itse vaikka olisikin testamentti , se testamentti on sinun toive lasten sijoituksesta kuoleman jälkeen mutta päätöksen tekee muut tahot ja isä on ensi sijainen huoltaja. Tottakai ottavat huomioon jos isällä vakava alkoholi ongelma tai mielenterveys häiriöitatms.En tiedä sitten olisiko hyötyä jos testamentin mukaan hankkisi todisteita isän kykenemättömyydestä huoltajaksi mutta toistaalta isähän voi todistaa muuttaneesa tavat.