Alkuperäinen kirjoittaja maddy:Itse asiassa mulla oli aikanaan isän rinnakkaiskortti (Visa) ja kun tulin täysi-ikäiseksi, minusta tuli yhteisvastuullinen kortinhaltija. Pankilta kun tätä kysyttiin (asia selvisi, kun isäni luottokorttivelka näkyi veroehdotuksessani puoliksi minun velkanani), he sanoivat, että täysi-ikäinen rinnakkaiskortin haltija on yhteisvastuullinen ja näin ollen velka on molempien. Liekö sama asia sitten S-pankillakin?Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:siis mitäh? miehellä on s-pankin kortti jossa luottoa. ja sulle ottanut siihen rinnakkaiskortin?
sillon sun ei edes pitäis olla vastuussa tuosta velasta. ei rinnakkaiskortin haltija ole yhteisvastuullinen. rinnakkaiskortinhan voi saada lapsikin,eikä todellakaan ole vastuussa vanhempiensa raha-asoista vaikka korttia vinguttaisikin.
mulla on tuo kortti ja miehelläni rinnakkaiskortti. jos hän laittaa sen miinukselle menee maksut mun piikkiin,ei miehen. eli ei kuulosta nyt ihan todelta.
ainoastaan sillon olet vastuussa velasta jos olet ottanut sitä luottoa,eli omistat sen pääkortin. pelkällä rinnakkaiskortilla oot vaan sivukäyttäjä.
ihanko totta? no sitten oon väärässä. omituiselta tuntuu kyllä. täytyykin olla tarkkana tollasissa. eikös sitten rinnakkaiskortin haltijalla pidä myös olla luottotiedot kunnossa? eli tiedoton ei saa ees aviomiehensä korttiin rinnakkaiskorttia?