Mies jätti toisen takia- nyt olen ihan k*sessa lapsen päivähoitomatkan takia :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Lain mukaan työkyvyttömänä olevalla työntekijällä on oikeus sairausajan palkkaan, jos hän on estynyt tekemästä työtään sairauden tai tapaturman vuoksi. Työnantajan palkanmaksuvelvollisuus koskee sekä sairaudesta, työtapaturmasta että vapaa-aikana sattuneesta tapaturmasta johtuvaa työkyvyttömyyttä. Työnantajalla ei ole velvollisuutta maksaa sairausajan palkkaa, jos työntekijä on aiheuttanut työkyvyttömyytensä tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella."
Sairausajan palkkoja

Onpas täällä joillain todella inhottava asenne. Huomaa kyllä ettette ole koskaan kärsineet elämässänne oikeasti jos asenne on se että vaan joku hillitön tauti on syy ottaa lomaa. Kyllä mun mielestä ainakin ennenmmin on flunssassa töissä (tietty ei esim. terveysalalla tai päiväkodissa tms.) kun tällaisessa tilanteessa. kyllä siinä koko elämä menee uusiksi jos toinen yhtäkkiä ilmoittaa häipyvänsä ja jättää perheen. Ja tottakai se sairasloma haetaan lääkäriltä, voiko työnantaja sit vaan päättää että ei ole perusteltua maksaa siltä ajalta? En ole perehtynyt siihen tarkemmin mutta minkä helvetin takia niitä muuten niitä lääkärintodistuksia haetaan?

Kyllä sen lääkäri ymmärtää että siinä on ihmisen mielenterveys kovilla kun tapahtuu tollainen asia. Jos joku kstää sen ilman lomaa iin ihan vapaasti. Toiset ei.

Tosiaan sairausloma on SAIRAUSLOMA, ei mikään järjestelyloma. Eikä sitä vain "oteta". Ellei oikeasti ole sokissa tapahtuneesta tai vastaavaa ei lääkärillä ole mitään velvollisuutta kirjoittaa saikkua.

[QUOTE="vieras";25798097]Mikä tässä tapauksessa on sairaus, jonka perusteella neuvot "ottamaan" sairaslomaa?[/QUOTE]

ei sairaslomaa vaan PALKATONTA pari päivää jotta saa asiat järjestettyä.

[QUOTE="huh huh";25817088]Onpas täällä joillain todella inhottava asenne. Huomaa kyllä ettette ole koskaan kärsineet elämässänne oikeasti jos asenne on se että vaan joku hillitön tauti on syy ottaa lomaa. Kyllä mun mielestä ainakin ennenmmin on flunssassa töissä (tietty ei esim. terveysalalla tai päiväkodissa tms.) kun tällaisessa tilanteessa. kyllä siinä koko elämä menee uusiksi jos toinen yhtäkkiä ilmoittaa häipyvänsä ja jättää perheen. Ja tottakai se sairasloma haetaan lääkäriltä, voiko työnantaja sit vaan päättää että ei ole perusteltua maksaa siltä ajalta? En ole perehtynyt siihen tarkemmin mutta minkä helvetin takia niitä muuten niitä lääkärintodistuksia haetaan?

Kyllä sen lääkäri ymmärtää että siinä on ihmisen mielenterveys kovilla kun tapahtuu tollainen asia. Jos joku kstää sen ilman lomaa iin ihan vapaasti. Toiset ei.[/QUOTE]
Kuullut olen että työnantaja on lääkäriltä tarkistanutminkä diagnoosin perusteella lääkäri on sairasloman kirjoittanut ja todennut vielä perään että oikeastaan diagnoosilla ei ole väliä jos se on ns. "pää"-lomaa hän ei aijo sairaslomaa hyväksyä (maksaa palkkaa). Sitä en tosin tiedä miten asia lopullisesti ratkesi.

[QUOTE="huh huh";25817088]Onpas täällä joillain todella inhottava asenne. Huomaa kyllä ettette ole koskaan kärsineet elämässänne oikeasti jos asenne on se että vaan joku hillitön tauti on syy ottaa lomaa. Kyllä mun mielestä ainakin ennenmmin on flunssassa töissä (tietty ei esim. terveysalalla tai päiväkodissa tms.) kun tällaisessa tilanteessa. kyllä siinä koko elämä menee uusiksi jos toinen yhtäkkiä ilmoittaa häipyvänsä ja jättää perheen. Ja tottakai se sairasloma haetaan lääkäriltä, voiko työnantaja sit vaan päättää että ei ole perusteltua maksaa siltä ajalta? En ole perehtynyt siihen tarkemmin mutta minkä helvetin takia niitä muuten niitä lääkärintodistuksia haetaan?

Kyllä sen lääkäri ymmärtää että siinä on ihmisen mielenterveys kovilla kun tapahtuu tollainen asia. Jos joku kstää sen ilman lomaa iin ihan vapaasti. Toiset ei.[/QUOTE]

Voi huokaus. Kuule pahempiakin tilanteita on koettu kuin ap:lla juuri nyt. Ja ap ei ole tarkoitus vähätellä tilannettasi. Siltikkään työnantajani ei ole velvollinen maksamaan palkkaa. Otetaan palkatonta tai sovitaan käytettäväksi vuosilomapäiviä.

pointti onkin ehkä se että toinen ihminen ei voi tietää miten rankka joku tilanne on toiselle. on sitä ihmiset pienemmästäkin joutuneet lataamoon....sitä tarkoitin kun täällä vaan vähätellää

[QUOTE="vieras";25817175]Voi huokaus. Kuule pahempiakin tilanteita on koettu kuin ap:lla juuri nyt. Ja ap ei ole tarkoitus vähätellä tilannettasi. Siltikkään työnantajani ei ole velvollinen maksamaan palkkaa. Otetaan palkatonta tai sovitaan käytettäväksi vuosilomapäiviä.[/QUOTE]

Millä perusteella sinä voit määritellä tuntemattoman ihmisen kokemusta? Sinunko elämän kokemukset ovat niitä mittareita, joilla mitataan kaikkien muiden ihmisten kokemuksen syvyys?

Ole itse suoraan päiväkoteihin yhteydessä, toki myös siihen päivähoitokoordinaattoriin. Itsellä oli samanmoinen tilanne alkusyksystä ja soittamalla itse MLL:n päiväkotiin suoraan sain paikan järjestymään vajaassa viikossa. Pommitin toki sitä koordinaattoria myös joka päivä, että varmaan sekin vaikutti paikan saantiin, halus vaan päästä mun puheluista nopeesti eroon :P

Huh mikä tilanne.
Täytyy sanoa että jos oma mies tekisi noin,ei lastaan tulisi näkemään.Eihän tuollaista voi edes ISÄKSI kutsua!!!!!Jättää nyt perhe pulaan kun on ´parempaa´tussua tarjolla.Hyi!!!!!!!!!