Miehen siivellä eläjistä toisesta näkökulmasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä olin kylässä yhden ystäväni luona, jolla on kohtuu varakas mies. Pakko myöntää että kyllä toki se raha näkyy siellä kotonakin: onhan se aina näkynyt autoissa ja lasten sekä omissa vaatteissaan, mutta nyt kodin nähtyäni jäin jotenkin ajattelemaan tätä asiaa. Tämä ystävä kuuluu siis ihan ehdottomasti nuorena äitinä siihen kategoriaan, joita tällä palstalla nimitellään ja osoitellaan siitä, että miehensä nyt sattuu olemaan varakkaampi kuin hän itse. Mikäköhän siinä on näiden arvostelijoiden mielestä pahinta: se että ylipäätään joku on varakkaampi kuin toinen (kateellisuusko iskee?? ) vai ovatkohan he sitä mieltä todella, että jos on joskus nyt sattunut lyömään hanskat samaan lokeroon miehen kanssa joka onkin sitten osoittautunut rikkaammaksi, pitäisi tajuta itse ainakin yrittää päästä samaa, ikään kuin tasoihin, jotta tasa-arvo perheessä toteutuisi?
Mä tunnen tämän mun ystävän kouluajoilta asti, eikä meistä kumpikaan ole välkyimmästä päästä, voin ihan rehellisesti sen myöntää. :D Ollaan vähän sellaisia fiilistelijöitä, tehdään sitä mikä kiinnostaa ja tuntuu hyvältä. Onko nyt siis tässä valossa nähtävä niin, että tämän naisen olisi pitänyt jättää (hyvin paljon pitämänsä ) mies ennenkuin vahinko pääsi tapahtumaan ja jäi "siivelle " elämään, vai mikä olisi arvostelijoien näkökulmasta hyvä ja oikeudunmukainen ratkaisu asiaan?? Eri asunnot, kummallekin oma varallisuuden mukaan? :xmas: :whistle:

Jaapa jaa, no me ainakin päädyttiin vastaavassa tilanteessa ihan saman katon alle asumaan. Käyn kyllä töissä kun lapsilta ehdin, mutta ei niitä rahoja tarvita talouteen, ne jää kyllä mulle itelle "hummausrahoiksi"

Mikä on miehen siivellä elijä? kotiäiti joka saa kotihoidontukea jos mies on töissäkö? vai kotiäiti joka on kotona vaikka lapset ovat yli 3-vuotiaita? vai vaan rouva joka on kotona vaikka ei ole lapsiakaan?

Mulla herää aina mieleen kysymys, kun puhutaan miehen siivellä eläjistä, että kuinka tyhmänä porukka niitä miehiä pitää? Kun monilla on käsitys, että joku Julmia Juonitar on haksauttanut rikkaan miehen kanssaan naimisiin ja pyöräyttänyt tälle kakaran tai pari palloksi jalkaan, jotta voi elellä rikkaan kotirouvan elämää ja kipitellä Manoloissaan manikyyristä pedikyyriin. Niinkö porukka asian näkee?

Alkuperäinen kirjoittaja siivelläelijäkö:
Mikä on miehen siivellä elijä? kotiäiti joka saa kotihoidontukea jos mies on töissäkö? vai kotiäiti joka on kotona vaikka lapset ovat yli 3-vuotiaita? vai vaan rouva joka on kotona vaikka ei ole lapsiakaan?

Tätä palstaa kohta 7 vuotta seuranneena voin todeta, että päivästä riippuen kuka tahansa näistä.. :D

No tilanteesta mitään tietämätön voi tuskin toisen perheen asioita arvostella. Jossain perheessä voi asia toimia oikein hyvin eikä siinä ole mitään ongelmaa. Mutta mielestäni naistenkin pitäisi silti hankkia ammatti jolla voi myös itse toimeentulonsa hankkia, eikä siinä mielessä pelkästään elä miehen siivellä, että ei pärjäisi ilman miestä. Mutta muuten en näe mitään ongelmaa siinä, että mies varakas.

Mun mielestä perheessä talous on yhteinen asia, ei meillä ainakaan ole ikinä ollut sun tai mun rahoja vaan aina palkat on tullu yhteiselle tilille. Velat ja varat on yhteisiä. Ei meillä mietitä sitä sittenkään, kun perintöä toiselle tulee.

En tiedä, jokainen kait tavallaa, mutta ei meillä sillonkaan olla mietitty kumman leipää syödään kun vaan toinen on ollut töissä, välillä minä välillä mies. Mut jokainen tavallaan.

Mulle ainakin on ihan sama kuka elää kenenkin rahoilla, mutta mun mielestä jokaisen naisen velvollisuus on hankkia ainakin koulutus (ammatti), mielellään työpaikkakin, että on tarvittaessa kykenevä elättämään itsensä ja jälkikasvunsa.

Ei mun mielestä tuossa ole mitään pahaa, ei tietenkään. Joillakin tällä palstalla vain on se mielikuva, että ainoastaan köyhillä voi olla onnellinen elämä ja parisuhde ja varakkaammilla koko elämä on yhtä pintaliitoa ja kulissia. Tuollainen kapeakatseisuus on tietysti ihan naurettavaa, lienee peräisin joistain lapsuuden opettavaisista prinsessasaduista.

Mulla nousee niskakarvat pystyyn ainoastaan siinä kohtaa, jos tuollaiset varakkaan miehen kanssa elävät naiset alkavat paasata siitä, että IHAN KAIKILLA on esimerkiksi varaa jäädä hoitamaan lapsia kotiin kolmeksi vuodeksi, että se on ainoastaan valintakysymys. :D

Monasti vaan nämä tyypit ei ymmärrä rahan käytön päälle mitään ja täällä palstalla sitten ihmetellään suureen ääneen, että miten jollain ei voi olla varaa siihen ja siihen.. Onnellisessa asemassa ovat, mutta erityisesti silloin pitäisi myös osata ymmärtää sen aseman arvo. Näin ei tosiaan aina ole.

Tuttavani on vastaavassa tilanteessa: mies on rakentanut ja kustantanut talon, timpurit ja sisustukset, avovaimo puuhailee työttömänä tapetointi hommissa ja hoitaa lapset kotona. Hänen mielestään jokaisen pitäis hoitaa lapset kotona kouluikään eikä ymmärrä miksi meillä on kotiimme valittu halpoja materiaaleja. Hän ei ymmärrä ollenkaan, mistä sitä rahaa tulee ja että sitä ei toisilla vaan tule niin paljon.

Toisaalta, hänen tilanteensa mahdollisen eron tullen on melko kurja: suurperheen lasten huoltajuus pennittömänä.

Se on pahinta että ylipäätään elää siivellä.Näin mä olen ymmärtäny.Kunnon ihminen ja hyvä äiti kun ei niin tee.Siivelläeläminenkin riippuu ihan siitä taas palstalla että millasessa elämäntilanteessa itse on.
Kyllä mäkin alan kohta meuhkaan eläkeläisten etuuksien puolesta ja kotihoidontukia alas kun eläkeikä on mua lähimpänä ja kotihoidontukee ei o herunu vuosikausiin,koht ei heru lapsilisiäkään joten kaikki lapsiperheiden tuet pittää lopettaa ja silleen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Diipadaapa:
Monasti vaan nämä tyypit ei ymmärrä rahan käytön päälle mitään ja täällä palstalla sitten ihmetellään suureen ääneen, että miten jollain ei voi olla varaa siihen ja siihen.. Onnellisessa asemassa ovat, mutta erityisesti silloin pitäisi myös osata ymmärtää sen aseman arvo. Näin ei tosiaan aina ole.

Tuttavani on vastaavassa tilanteessa: mies on rakentanut ja kustantanut talon, timpurit ja sisustukset, avovaimo puuhailee työttömänä tapetointi hommissa ja hoitaa lapset kotona. Hänen mielestään jokaisen pitäis hoitaa lapset kotona kouluikään eikä ymmärrä miksi meillä on kotiimme valittu halpoja materiaaleja. Hän ei ymmärrä ollenkaan, mistä sitä rahaa tulee ja että sitä ei toisilla vaan tule niin paljon.

Toisaalta, hänen tilanteensa mahdollisen eron tullen on melko kurja: suurperheen lasten huoltajuus pennittömänä.

Mä olen ollut huomaavinani, että ne jotka sitten kuitenkin joutuvat tinkimään uuden talonsa asuinnelijöistä niiden hinnan vuoksi pitävät niistä rahoistaan suurinta meteliä. Kutsuisko sitä sitten vaikka keskiluokaksi? Ne, jotka oikeasti voisivat yhtä hyvin heittäytyä vapaaherroiksi laakereilleen lepäilemään, tajuavat kyllä kohtuu hyvin realiteetit..

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale harmaana:
Mulle ei o koskaan auennu et mitäs jos tilanne on toisinpäin eli nainen on se varakkaampi? Mikä mies sit on, gigolo :D ?

Meillä tulee parin vuoden päästä olemaan se tilanne, että mä tulen ansaitsemaan rutkasti miestäni enemmän johtuen ammatinvalinnoistamme. Mies ilmeisesti muuttuu tuossa kohtaa sitten jonkunlaiseksi rattopojaksi...:laugh:

Palstalaisten mielestä sun ystävs täytyis elättää itsensä vaikka sitten siivoojana supermarketissa. Olishan se aika hupaisaa, miehellä iso omaisuus ja suuret tulot, vaimo käy raatamassa nälkäpalkalla pesemässä kurasia lattioita että olisivat mahdollisimma tasa-arvoisia. Ja kotona mies syö sisäfilettä samalla kun vaimo kaapii tonnikalapurkin pohjia. Illalla mies istuu laiskanlinnassaan katsomassa taulutv:stä ohjelmaa ja vaimo nurkassa parsii sukkia. Mutta pääasia, että vaimo ei ole miehn elätti :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä olen ollut huomaavinani, että ne jotka sitten kuitenkin joutuvat tinkimään uuden talonsa asuinnelijöistä niiden hinnan vuoksi pitävät niistä rahoistaan suurinta meteliä. Kutsuisko sitä sitten vaikka keskiluokaksi? Ne, jotka oikeasti voisivat yhtä hyvin heittäytyä vapaaherroiksi laakereilleen lepäilemään, tajuavat kyllä kohtuu hyvin realiteetit..

Siis joo, olen samaa mieltä. Omalla perheelläni "kokemusta" yhdestä Suomen rikkaimpien joukkoon kuuluvasta perheestä ja ovat kyllä todella mukavaa ja "tavallista" sakkia. Eivät todellakaan mitään lesoilijoita tai asemansa korostajia/esiin tuojia.

Joka lähtöön meitä löytyy, toinen on toista mieltä ja toinen toista. Mutta asiaan, tiedän yhden naisen joka on ihan varta vasten keskittynyt hankkimaan itselleen varakkaan miehen. Oli kyseisen miehen kanssa alussa on-off meiningillä, koska miehellä välillä muita naisia kierroksessa. Aina kuitenkin jaksoi kavereilleen muistuttaa kuinka hän tämän miehen vielä itselleen jonain päivänä "voittaa". Ja kyllähän he sitten jossain vaiheessa alkoivat olemaan sillain "kunnolla" yhdessä ja yhteen muuttivat nopeasti naisen toimesta. Ja sitten tämä nainen julisti ihan mustaa valkoisella kuinka hän voitti ns.pääpalkinnon, eikä kukaan muu niistä miehen naisista häntä saanut. Sen jälkeen siinä liitossa onkin sit eletty tasan niinkuin tämä nainen sanoo, tekemiset ja hankinnat päättää hän ja mies maksaa. Nainen ei siis vakitöissä ole, joskus jotain hommia tekee. Hyvää kulissia pitävät yllä kaikkien mielestä, ei siinä mitään, harmi vaan kun miehellä edelleen niitä muita naisia aina välillä. Mikäs siinä jos onnellisia ovat :D

Yhteistyössä