Miehen mustasukkaisuus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28773985:
Miesten kanssa yön viettäminen on ok? Kuulutko sarjaan "ei järin luotettavat"? :D

No riippuu kuitenkin vähän tilanteesta ja parisuhteesta. Mä esim. olen nukkunut aika hemmetin monta yötä keikkabussissa ainoana naisena miesten joukossa. Jos miehelle ei sopis niin se lähtis mies vaihtoon, ei harrastus.

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
[QUOTE="aroon";28774625]En tiedä kuka määrittää mutta jos toinen haluaa tuollalailla tehdä ja toinen sen pelkästään mustasukkaisuudellaan estää, ei ole mielestäni normaalia.[/QUOTE]

Ehkä ennemminkin siinä tapahtuu niin, että ollaan sovittu yhteisesti mitä ei tehdä, ja toinen tekee silti niin. Uudestaan ja uudestaan. Harvemmin kai kukaan aikuista kieltää menemästä.

Siis miehelleni on ok jos käyn baarissa. Hän ei pitänyt ajatuksesta että yövyn hänen kavereidensa kanssa samassa asunnossa. Itse en tajua sitä jos kerran en saa olla tekemisissä hänen kavereidensa kanssa, niin miksi hänen kaverinsa tulee ihan itse sitten puhumaan ja soittaa miehelleni että tuo naisesi oli samassa asunnossa kanssamme.. Niin ja, en päässyt sillon menemään omaan kotiini eikä ollut tarvetta koska miehenikään ei siellä ollut! Mun mielestä tuli vaan hieman liian ylireaktio tosta kun kumminkin nukuin ihan yksin (tottakai) ja rupattelin suurinpiirtein pelkästään naispuolisen kaverini kanssa. Hän on sinkku niin en mä nyt voi sen asunossa ruveta kieltämään kuka sinne tulee ja kuka ei. Enkä iskenyt ketään miestä sillä reissulla koska on oma mies, ja kyseessä miehen kaverit. Jospa ei kuitenkaan taas vääristeltäis liikoja!

[QUOTE="vieras";28774636]No riippuu kuitenkin vähän tilanteesta ja parisuhteesta. Mä esim. olen nukkunut aika hemmetin monta yötä keikkabussissa ainoana naisena miesten joukossa. Jos miehelle ei sopis niin se lähtis mies vaihtoon, ei harrastus.[/QUOTE]

Sulla on arvomaailma kunnossa :D onko bändärinä kivaa? :D

[QUOTE="Turhautunut";28774641]Siis miehelleni on ok jos käyn baarissa. Hän ei pitänyt ajatuksesta että yövyn hänen kavereidensa kanssa samassa asunnossa. Itse en tajua sitä jos kerran en saa olla tekemisissä hänen kavereidensa kanssa, niin miksi hänen kaverinsa tulee ihan itse sitten puhumaan ja soittaa miehelleni että tuo naisesi oli samassa asunnossa kanssamme.. Niin ja, en päässyt sillon menemään omaan kotiini eikä ollut tarvetta koska miehenikään ei siellä ollut! Mun mielestä tuli vaan hieman liian ylireaktio tosta kun kumminkin nukuin ihan yksin (tottakai) ja rupattelin suurinpiirtein pelkästään naispuolisen kaverini kanssa. Hän on sinkku niin en mä nyt voi sen asunossa ruveta kieltämään kuka sinne tulee ja kuka ei. Enkä iskenyt ketään miestä sillä reissulla koska on oma mies, ja kyseessä miehen kaverit. Jospa ei kuitenkaan taas vääristeltäis liikoja![/QUOTE]

Ehkäpä mies tietää millaisia nuo kaverinsa ovat? Ja mistä sitä tietää mitä ne "kaverit" on miehelle sitten sanonut...

Voi härregyyd, että osaa olla suhteissaan epävarmaa porukkaa! Jos minä tekisin noin ja siitä oltais vielä sovittu, niin mitä sitten vaikka siellä on muitakin yöpymässä? Tarkoittaako se heti, että siellä petetään urakalla? Meidän suhteessa todellakaan ei tarkoita. Koskaan ei tosin yövytä muualla baarin jälkeen, mutta jos olis tuollainen tilanne niin kertoisin aamulla miehelle että oli muitakin ja thats it.

[QUOTE="vieras";28774656]Voi härregyyd, että osaa olla suhteissaan epävarmaa porukkaa! Jos minä tekisin noin ja siitä oltais vielä sovittu, niin mitä sitten vaikka siellä on muitakin yöpymässä? Tarkoittaako se heti, että siellä petetään urakalla? Meidän suhteessa todellakaan ei tarkoita. Koskaan ei tosin yövytä muualla baarin jälkeen, mutta jos olis tuollainen tilanne niin kertoisin aamulla miehelle että oli muitakin ja thats it.[/QUOTE]

Jos miehesi nukkuu Liisa kainalossa, onko sekin ok? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28774660:
No se on ehkä vähän eri asia kuin ap:n tilanne (tai vastaava)?

Kuten sanoin, riippuu tilanteesta ja parisuhteesta. Kyllä mä tiedän monia miehiä joille olisi ongelma, että vaimo on bändissä miesten kanssa.

[QUOTE="vieras";28774666]Kuten sanoin, riippuu tilanteesta ja parisuhteesta. Kyllä mä tiedän monia miehiä joille olisi ongelma, että vaimo on bändissä miesten kanssa.[/QUOTE]

Voihan se olla ongelma jos se nainen on aiemmin ollut uskoton... Tai miehellä pahat traumat ja siksi ei pysty luottamaan...

No varsinaisesti ei voi kieltää aikuista ihmistä tekemästä niin, mutta jos esittää tyytymättömyytensä tulevaan tilanteeseen niin siltä se vaikuttaa.. ja harvemmin näihin tilanteisiin on ennalta sovittu pelisäännöt kun tilanteita on niin erilaisia. Mitä ongelmaa on mennä kavereiden luokse yöksi. Sukupuolella ei pitäisi olla väliä jos luottaa. Jos ei luota, ei sellaisen ihmisen kanssa tarvitse olla.

Kylläpä tuo miehesi kavereiden toiminta kuulostaa tosi oudolta. Miksi et saisi lähteä heidän kanssaan minnekään? Tuntuu että miehesi pitäisi olla vihainen niille kavereilleen, ei sulle.

Niin no kaverinsa oli sanonut että roikuimme heissä, joka muuten on aivan naurettava ajatus! Ihan itse tuli juttelemaan, tietää kyllä kuka ja kenen naisystävä olen. Tottakai siis puhui enimmikseen sille sinkkunaiselle joka mun mukana oli. En sitten tiedä onko jollain niistä jotain mua vastaan, ainakin kasvotusten kun juttelee niin ihan hymysuissa ollaan.. Mieheni mukaan kun ollaan puhuttu tästä, niin jotkut hänen kavereistaan on sellasia ns. perus "puhuttelijoita" jotka lörpöttelee kivoja ja sit asiat käännetään ihan väärinpäin.. Kai se seuraavalla kerralla pitää kattoo vaan erisuuntiin ja olla puhumatta äijäni kavereille jos baarissa törmää :D

[QUOTE="Turhautunut";28774684]Niin no kaverinsa oli sanonut että roikuimme heissä, joka muuten on aivan naurettava ajatus! Ihan itse tuli juttelemaan, tietää kyllä kuka ja kenen naisystävä olen. Tottakai siis puhui enimmikseen sille sinkkunaiselle joka mun mukana oli. En sitten tiedä onko jollain niistä jotain mua vastaan, ainakin kasvotusten kun juttelee niin ihan hymysuissa ollaan.. Mieheni mukaan kun ollaan puhuttu tästä, niin jotkut hänen kavereistaan on sellasia ns. perus "puhuttelijoita" jotka lörpöttelee kivoja ja sit asiat käännetään ihan väärinpäin.. Kai se seuraavalla kerralla pitää kattoo vaan erisuuntiin ja olla puhumatta äijäni kavereille jos baarissa törmää :D[/QUOTE]

Ehkä se ei sitten ole mustasukkaisuutta, vaan miestä painaa se, että nämä "kaverit" nyt levittävät juttua ja pitävät miestä siis ihan munattomana...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28774677:
Voihan se olla ongelma jos se nainen on aiemmin ollut uskoton... Tai miehellä pahat traumat ja siksi ei pysty luottamaan...

Tai on yksinkertaisesti vähän sitä mustasukkaisempaa tyyppiä ja ei innostu ajatuksesta, että vaimo on viikkoja reissussa miesten kanssa ja nukkuukin samassa tilassa niiden kanssa. Vähän epäilen, että ei sullekaan sopis.

Outoja vastauksia, uskovaisia ehkä? Jos mä olen sopinut meneväni kaverille yöksi ettei tarvii maksaa 80e taksia kotiin niin mä todellakin menen sinne yöksi, ihan sama ketä muita sinne tulee. Sun miestä taitaa enemmän ketuttaa typerien kavereiden kuittailut kuin mikään muu.

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
[QUOTE="aroon";28774679]No varsinaisesti ei voi kieltää aikuista ihmistä tekemästä niin, mutta jos esittää tyytymättömyytensä tulevaan tilanteeseen niin siltä se vaikuttaa.. ja harvemmin näihin tilanteisiin on ennalta sovittu pelisäännöt kun tilanteita on niin erilaisia. Mitä ongelmaa on mennä kavereiden luokse yöksi. Sukupuolella ei pitäisi olla väliä jos luottaa. Jos ei luota, ei sellaisen ihmisen kanssa tarvitse olla.[/QUOTE]

Olen kuullut tätä muutamilta kavereilta, että naisen kanssa sovitaan, että tullaan kotiin sieltä baarista nukkumaan, mutta joka kerta nainen päätyykin "jonkun kaverin" luokse yöksi... Eli sovitaan yhtä, tehdään toista.

[QUOTE="vieras";28774701]Tai on yksinkertaisesti vähän sitä mustasukkaisempaa tyyppiä ja ei innostu ajatuksesta, että vaimo on viikkoja reissussa miesten kanssa ja nukkuukin samassa tilassa niiden kanssa. Vähän epäilen, että ei sullekaan sopis.[/QUOTE]

Tuollainen asia pitää miettiä ennen kuin aloittaa suhteen, ei siitä yhtäkkiä voi tulla ongelmaa. Ja omalta osaltani sanoisin, että riippuu ihan siitä naisesta, millainen vaikutelma hänestä siis on. En ole kuitenkaan mustasukkaista tyyppiä ollut koskaan.

[QUOTE="Vieras";28774711]Outoja vastauksia, uskovaisia ehkä? Jos mä olen sopinut meneväni kaverille yöksi ettei tarvii maksaa 80e taksia kotiin niin mä todellakin menen sinne yöksi, ihan sama ketä muita sinne tulee. Sun miestä taitaa enemmän ketuttaa typerien kavereiden kuittailut kuin mikään muu.[/QUOTE]

Mitä tekemistä uskonnolla on tämän asian kanssa?!?

[QUOTE="Turhautunut";28774641]Siis miehelleni on ok jos käyn baarissa. Hän ei pitänyt ajatuksesta että yövyn hänen kavereidensa kanssa samassa asunnossa. Itse en tajua sitä jos kerran en saa olla tekemisissä hänen kavereidensa kanssa, niin miksi hänen kaverinsa tulee ihan itse sitten puhumaan ja soittaa miehelleni että tuo naisesi oli samassa asunnossa kanssamme.. Niin ja, en päässyt sillon menemään omaan kotiini eikä ollut tarvetta koska miehenikään ei siellä ollut! Mun mielestä tuli vaan hieman liian ylireaktio tosta kun kumminkin nukuin ihan yksin (tottakai) ja rupattelin suurinpiirtein pelkästään naispuolisen kaverini kanssa. Hän on sinkku niin en mä nyt voi sen asunossa ruveta kieltämään kuka sinne tulee ja kuka ei. Enkä iskenyt ketään miestä sillä reissulla koska on oma mies, ja kyseessä miehen kaverit. Jospa ei kuitenkaan taas vääristeltäis liikoja![/QUOTE]

Näinpä. Ei paniikkia, ainakin osa ymmärtää :o)

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28774723:
Tuollainen asia pitää miettiä ennen kuin aloittaa suhteen, ei siitä yhtäkkiä voi tulla ongelmaa. Ja omalta osaltani sanoisin, että riippuu ihan siitä naisesta, millainen vaikutelma hänestä siis on. En ole kuitenkaan mustasukkaista tyyppiä ollut koskaan.

Niinhän sitä luulis, mutta kokemuksesta voin sanoa, että moni mies on alussa sitä mieltä, että se ei haittaa, mutta ajan kuluessa se alkaakin haittaamaan. Toki on paljon niitäkin, joille asia on ok ja myös niitä, jotka eivät edes aloita suhdetta, koska tietävät jo alusta asti, että eivät hyväksy asiaa.

[QUOTE="vieras";28774756]Niinhän sitä luulis, mutta kokemuksesta voin sanoa, että moni mies on alussa sitä mieltä, että se ei haittaa, mutta ajan kuluessa se alkaakin haittaamaan. Toki on paljon niitäkin, joille asia on ok ja myös niitä, jotka eivät edes aloita suhdetta, koska tietävät jo alusta asti, että eivät hyväksy asiaa.[/QUOTE]

Minä ainakin ajattelisin ennalta nämä asiat ja vaikka analysoisin hyvin tarkkaan sen naisen ennenkuin alkaisin suhteeseen :D

[QUOTE="aroon";28774625]En tiedä kuka määrittää mutta jos toinen haluaa tuollalailla tehdä ja toinen sen pelkästään mustasukkaisuudellaan estää, ei ole mielestäni normaalia.[/QUOTE]

Mustasukkaisuus on menettämisen pelkoa, se voi kummuta parisuhteen vuorovaikutuksesta(toinen haluaa enemmän läheisyyttä kuin toinen tms), siitä että on tullut petetyksi edellisissä tai siinä nykysessä suhteessa. yhtä kaikki sitä tunnetta ei kuitenkaan synny jos toinen on merkityksetön.

Minulle ei ole ok edes sellainen baareissa könyäminen, en haluaisi katsella miestä joka juo/ryyppää,hilluu yömyöhään jossain. Enkä ymmärrä että miksi joku mielummin viettää yönsä muualla kuin kotona, oman siippansa kainalossa. (kaukana asuvat sukulaiset yms tietty eriasia).

ap:n mies tuntee ittensä uhatuksi ja kun ap vielä suuttuu asiasta vahvistaa hän miehen pelkoa, sen sijaan ap voisi pyytää anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa tai vaikka sanoa ettei miehen tarvitse pelätä(ymmärryksellä,asiallisella keskustelulla ja toisen tunteet huomioon ottamisella ratkeaa moni ongelma).

Yhteistyössä