Miehen hääkuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistunut

Vieras
Te joiden miehet ovat olleet aikaisemmen naimisissa niin kertoisitteko missä miehenne säilytää vanhoja hääkuviansa? Meillä niitä säilytetään yhä kirjahyllyssä muiden albumien seassa vaikka olemme olleet avoliitossa jo pari vuotta. En ole koskaan huomannut että hän niitä katselisi tai muille näyttelisi mutta häiritsee vaan suunnattomasti kun tiedän että ne ovat siinä ja esim. hänen lapsensa saattavat niitä katsella meillä ollessaan.

Kun olen asiasta hänelle huomauttanut niin hän ei pidä sitä minään ongalmana koska ne ovat aina olleet siinå, minä siis muutin miehen asuntoon tavaroineni. Ja kuulemma minäkin saan pitää tavaroitani missä haluan.

Olenko liian ahdasmielinen?

Miksi stressata? On lapsille kuitenkin kivempi näin. Ja teidän suhde nykpäivää, johon ne lapset kyllä kuuluvat.

Hänellä on ollut menneisyys, josta lapset aina läsnä. Mutta myös sinulla on ollut menneisyys. Ja teillä nyt tulevaisuus yhdessä. Älä turhia stressaa. Koeta olla huomauttelematta asiasta, kyllä se ajanmyötä helpottaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:57 Ahdistunut kirjoitti:
Te joiden miehet ovat olleet aikaisemmen naimisissa niin kertoisitteko missä miehenne säilytää vanhoja hääkuviansa? Meillä niitä säilytetään yhä kirjahyllyssä muiden albumien seassa vaikka olemme olleet avoliitossa jo pari vuotta. En ole koskaan huomannut että hän niitä katselisi tai muille näyttelisi mutta häiritsee vaan suunnattomasti kun tiedän että ne ovat siinä ja esim. hänen lapsensa saattavat niitä katsella meillä ollessaan.

Kun olen asiasta hänelle huomauttanut niin hän ei pidä sitä minään ongalmana koska ne ovat aina olleet siinå, minä siis muutin miehen asuntoon tavaroineni. Ja kuulemma minäkin saan pitää tavaroitani missä haluan.

Olenko liian ahdasmielinen?

Mies on ollut naimisissa ja sillehän ei mahda mitään. Aika iso osa elämää jos kerta hänellä on lapsiakin olemassa tuosta liitosta. Kai siellä on kuvia näistä lapsistakin vai onko pelkkä hääkansio?

no aika sairasta säilytää niitä kuvia! heitä pois!! se on kuitenkin sinunkin kotisi ja ei sinun tarvitse katsella sellaisia kuvia enkä kyllä ymmärrä että miksi pitää säilyttää!! joten heitä menemään!! ja jos mies nostaa metelin ala ripustella entisesi kuvia ympäri kämppää ja katso miltä miehestä alkaa tuntumaan!! meillä oli mies vihainen jos koku oli hänen ja exänk uvia säilyttänyt ei tahdo nähdä häntä laisinkaan!! katuu niin paljon tätä ehdehdystään!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 16:05 mei kirjoitti:
no aika sairasta säilytää niitä kuvia! heitä pois!! se on kuitenkin sinunkin kotisi ja ei sinun tarvitse katsella sellaisia kuvia enkä kyllä ymmärrä että miksi pitää säilyttää!! joten heitä menemään!! ja jos mies nostaa metelin ala ripustella entisesi kuvia ympäri kämppää ja katso miltä miehestä alkaa tuntumaan!! meillä oli mies vihainen jos koku oli hänen ja exänk uvia säilyttänyt ei tahdo nähdä häntä laisinkaan!! katuu niin paljon tätä ehdehdystään!!

Hohhoijaa! Sunko mielestä pitää oma menneisyytensä unohtaa täysin, kun alkaa sun kans oleen?? Et ole tainnut itse olla kun yhden ihmisen kanssa, niin et tajua. Ei se tarkoita, et haluais olla exänsä kanssa, vaik hääkuvat säilyttääkin, ne on muistoja eletystä elämästä. Olette todella ahdasmielisiä!

Jos se albumi siinä näkösällä on, etkä voi yksinkertaisesti sitä siirtää kaappiin tai pois silmistä, jos se niin häiritsee. Minusta olet kyllä pikkumainen. En usko, että tuolla albumilla on miehellesi mitään erityistä merkitystä, se nyt vaan on sinne jäänyt. Mutta en minä kyllä menisi heittämään toisen kuvia poiskaan. Tuliko mieleen, että onhan mies niissä kuvissa itsekin ja haluaa ne ehkä senkin takia säilyttää, ei ehkä itseään, vaan lapsiaan varten!
Meillä albumit on kaapissa. Siellä on oma hääalbumini entisestä liitosta, ja pysyy. Ei tulisi mieleenkään heittää niitä kuvia pois, tytär saa ne itselleen kun isoksi kasvaa. Ne kuvat ovat mun henkilöhistoriaa, enkä ala sitä kappaletta elämästäni kieltämään. Eikä ole miehenikään kieltänyt. Mutta ei me niitä kuvia tietenkään katsella! En tiedä onko hän koko albumia edes huomannut, jos on, ei ole puhunut mitään. :whistle:
Ja niin: mieskin on ollut aiemmin naimisissa, mutta maistraattikuvat jäivät hänen exälleen. Miehellä ei ole ainuttakaan kuvaa exästään tässä meidän kodissa. Että näin. :\|

jös mä tästä nyt eroaisin ja alkaisin liittoon jonkun muun kanssa niin en kyllä hävittäisi minäkään niitä pois.ja juuri tuo että lapsille ne antaisin jos haluavat.varsinkin jos liitto on ollut perushyvä liitto josta lapsiakin niin en näkisi syytä niitä pois laittaa.sivuun tietenkin.
ja jos ne joku muu kuin minä tai lapset heittäisi pois niin en olisi enää halukas jatkamaan ihmisen kanssa joka ei sen vertaa luota...

miehelläsi on menneisyys, ap, et sitä voi pyyhkiä pois vaikka kuinka haluaisit. varsinkin jos hänellä on lapsia tämän eksänsä kanssa. Haittaako ne albumit hyllyssä kovin paljoa ihan oikeasti?? Oletko sinä ap hävittänyt kaikki valokuvat entisistä poikaystävistäsi vai onko jossakin nuoruuden albumissa joitakin?
me ei olla tuhottu toistemme eikä omiamme albumeita siinä vaiheessa kun lyötiin hynttyyt yhteen. menneisyys on menneisyyttä, mutta tämä päivä on tässä ja tulevaisuus vasta tulossa

Minä en tasan kattoisi sellaista että minun kotonani entisen akan kuvia olis ainuttakaan! Joo olen ahdasmielinen ja kaikkea muuta. En ehkä vaatis niitä roskiin heittämään, mutta kyllä ovat varastokamaa!!!

Minun miehelläni ei onneksi ole hääkuvia. Muutama kuva hänellä oli, jossa ex myös, repi ne ja heitti pois! Sen kiusantekijän kuvia en olisi kyllä kodissani sietänytkään, muutenkin oli ihan tarpeeksi paha olo. Miehen vanhempien luona hääkuva tosin pysyi pitkään kunniapaikalla hyllyssä. Mielestäni miehesi ei tarvitse hääkuvia hävittää, mutta voisi pakata ne pois ja laittaa vaikka komeron perälle. Jos kerran niillä ei ole hänelle merkitystä, ei niiden sitten tarvitse kirjahyllyssäkään olla sinun mieltäsi kiusaamassa.

Kylläpä sain negatiivista palautetta mutta kiitos niistä. Tottakai ymmärrän että miehelläni on oma menneisyytensä kuten minullakin. Ja onhan meillä toki muitakin albumeja samalla hyllyllä mutta ne ovat meidän yhteisiä kuvia. Nuo hääkuvat eivät aikoinaan vaan hänen exälleen kelvanneet mukaan ja siksi jäivät miehelleni.

Pois en tietenkään niitä heittäisi mutta omat vanhat kuvani olen siirtänyt kellariin sitä mukaan kun miehet ovat häipyneet elämästäni, niin ja sanomatta jäi että aikoinaan kun tutustuimme niin itse jouduin riisumaan kaulastani arvokkaan entiseltä mieheltäni saamani kaulakorun koska nykyiseni sitä vaati. Sen takia uskalsin pyytää myös häntä vaihtamaan ko kuvien paikkaa.

Jotenkin vaan tuntuu että suurin osa vastaajista oli nimenomaan exiä.

Minä ainakin olen ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla. En todellakaan hyväksyisi kotiini exien kuvia vaikkei näkyvillä olisikaan. Mielestäni miehesi olisi pitänyt ymmärtää se itsekin siinä vaiheessa kun muutitte yhteen.

Minä hävitin puolestani kaikki mieheni entiset lakanat ja pyyhkeet kun en tiennyt kuka niitä oli käyttänyt ja ostin uusia tilalle. Omat hääkuvansa hän heitti roskiin eron yhteydessä. (En muuten sitä tiennyt ja kysäisin asiaa).

Pakko vielä kommentoida tätä, toivottavasti joku vielä huomaa! Mun ap:lla on kans avioliitto ja lapsi menneisyydestä. Ollaan oltu vuosia jo yhdessä mut nyt vasta vuosi sitten muutettiin yhteiseen kotiin. Mun linja on ollu, etten tartte kyl KOTIINI mieheni exän kamaa. Jos joku on miehen tavara ni se on mut nyt eletään tätä elämää ja tätä suhdetta ja exät joutaa romukoppaan. Sitä paitsi on selvää, että kun sen lapsi tulee meille, se tulee meidän kotiin eikä isän ja äidin mausoleumiin.

Mulla on kuvat lipaston laatikossa ja siellä pysyvät.Ymmärrän ettei toinen niitä halua nähdä,mutta toisen pitää myös minusta ymmärtää että muistoja ne ovat minulle.
Yhdenkään ihmisen takia en valokuvia hävitä,minusta on kohtuutonta vaatia edes sellaista.
Jokaisessa on jotain hyvää ollut jos suhteessa oltu.Turha sitä kokonaisuudessaan toista(ex:ää) on haukkua.
Jutelkaa miehesi kanssa että sinä haluaisit kuvat edes pois silmistäsi johonkin säilöön vaikka odottamaan että lapset ne saavat joskus jos haluavat.
Eiköhän siihen kultainen keskitie löydy jos vain haluaa.
<br><br>

Asiat voi olla toisinkin eli meillä ei miehellä ole juuri mitään kuvia, eli ex vei kaikki mennessään. Harmillista sinällään koska esim heidän lapsestaan miehellä ei ole yhtään vauvakuvaa. Muutama kuva on jossa ex näkyy sivustalla mutta nekin on miehen omassa laatikossa ja saa siellä ollakin. On minullakin muutama kuva entisistä poikakavereista, kaapissa ovien takana ei näkösällä mutta on ne mieskin nähnyt. Ovat osa muistoja ja kyllä se pitäisi kummankin ymmärtää..

Olenkohan mie jotenkin outo kun olen hävittäny kaikki exien kuvat... Muutamia kirjeitä on tallessa mut eipä muuta. Toisaalta muistan kyllä minkänäkösiä olivat kun ei heitä niin montaa ole ollu...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 17:21 hiisi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 16:05 mei kirjoitti:

Hohhoijaa! Sunko mielestä pitää oma menneisyytensä unohtaa täysin, kun alkaa sun kans oleen?? Et ole tainnut itse olla kun yhden ihmisen kanssa, niin et tajua. Ei se tarkoita, et haluais olla exänsä kanssa, vaik hääkuvat säilyttääkin, ne on muistoja eletystä elämästä. Olette todella ahdasmielisiä!
ja sinä sis tiedät minun suhteistani! on kuule ollu ihan enemmän kuin yksi! enkä ole mitään kuvia säilytellly miksi hel.. ovat meneisyyttä minä elän nykyhetkeä en roiku vanhoissa! niinkkuin täällä taitaa eräät tekee mitä teet vanhoilla hääkuvilla!! oletko kenties ex joka haluaa roikkua vanhassa vaikka väkisin?? :kieh: en näe mitään järkeä säilyttää jotain muinaisia kuvia!! outoa minusta edelleenkin heittäis pois!!

Minä lähetin hääkuvat ex-mieheni matkaan eron yhteydessä. Jos halusi säästää, niin säästi. Minä olisin itse heittänyt roskiin, mutta koska hänkin
niissä kuvissa oli, annoin hänelle mahdollisuuden päättää itse kantansa niihin.

Nykyinen mieheni on ollut myös aiemmin naimisissa, mutta yhtään hääkuvaa hänellä ei kyllä ole edes muistona. Ja aivan varmasti niitä ei missään näkyvillä meidän yhteisessä kodissa säilytettäisi - oli lapsia tai ei. Tämä on meidän kotimme ja lapsien on se myös sellaisenaan kohdattava. Lapset voivat jopa toivoa jotain yhteenpalaamista, jos noita hääkuvia tuolla tavoin säilytetään. Mennyt on mennyttä eikä meillä edes avioliiton aikana mitään hääkuvia esillä säilytetä.

Menneisyys saa olla, mutta säilytettäkööt ne sitten kuitenkin jossain laatikon pohjalla.

Myös nykyiset appivanhempani poistivat mieheni ja exänsä hääkuvan heti hyllystään ja meidän omamme siellä nyt on esillä.

Minä annan kaiken ymmärrykseni ap:lle. Ilman muuta kuville toinen paikka varsinkin kun mies on kehdannut pyytää itse tuota korun poisottamista. Koruasiassa kyllä ymmärrän miestä. Minä esim. olen kaikki vanhat exältä saadut korut vihki- ja kihlasormusta myöten vienyt panttilainaamoon :laugh:

Vielä lisään, että minusta tämä keskustelu on aika ihmeellinen. Ihmetyttää lähinnä se miten kiihkomielisesti osa vastaajista kuviin suhtautuu. Ihanko tosissanne revitte hienoja studiokuvia, joissa olette itsekin mukana? Vähän outoa... Minusta tällainen "kuvaviha" kertoo lähinnä siitä, että on edelleen VIHAntunteita exää kohtaan. Ehkä muutakin. Itselläni ei ole mitään tunteita exää kohtaan, ehkä siksi kuviin on niin helppo suhtautua neutraalisti.
Ja helppo minun on tietty muutenkin puhua, koska miehelläni ei ole exänsä kuvia meillä. Ei ainoatakaan. Jos olisi, en minäkään niitä HYLLYSSÄ, esillä, katselisi. Kyllä siirtäisin ne omin käsin varaston puolelle tai kaappiin pois silmistä. Sinnehän menneisyys kuuluu.

Minä en oikein usko, että kovinkaan moni niitä kuvia vihoissaan repii, vaan yksinkertaisesti siksi, ettei niitä viitsi roskiin kokonaisina heittää. Ne revitään samaan tyyliin kuin laskut, tiliotteet ym. henkilökohtaista tietoa sisältävä.

Itse olen säästänyt hääkuvat, samoin ex-mieheni, yhteisiä lapsiamme varten. Eivät ne missään esillä ole, vaan varastossa, lapset saavat ne aikanaan, jos haluavat. Eipä ole tullut mieleenkään repiä niitä, eikä nykyinen mies ole niitä käskenyt hävittää... :)