Miehen hääkuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me oltiin seurusteltu lähes puoli vuotta, kun mieheni hääkuva oli seinällä yhä...siis hänen kodissaan, emme asuneet siis yhdessä..sit kerran sanoin, että miks se sitä siinä pitää, niin sanoi, ettei ole edes ajatellu sitä siinä..en tiedä uskoinko, en kai. Mut se poltti sen sen jälkeen. Ei se kyllä kivalta tuntunu kun se kuva siinä tervehti joka hiton kerta kun sen luona kävin. :(

Sellaset exät on mun mielestä eriasia joiden kanssa on vaan vähän aikaa seurusteltu, ne kuvat voi heittää roskiin. Mut jos on oltu naimisissa ja lapsia, niin ei voi miestä pyytää sellasia kuvia roskiin heittämään. Ne on lapsillekin muistona.

Ei niitä roskiin tarvitse heittää, mutta ei kyllä esilläkään säilyttää. En usko, että ap haluaa miehen niitä kokonaan hävittävän, mutta yhteisessä kodissa ovat ihan esillä ollessa minusta typeryyttä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 23:22 Ahdistunut kirjoitti:
Pois en tietenkään niitä heittäisi mutta omat vanhat kuvani olen siirtänyt kellariin sitä mukaan kun miehet ovat häipyneet elämästäni, niin ja sanomatta jäi että aikoinaan kun tutustuimme niin itse jouduin riisumaan kaulastani arvokkaan entiseltä mieheltäni saamani kaulakorun koska nykyiseni sitä vaati. Sen takia uskalsin pyytää myös häntä vaihtamaan ko kuvien paikkaa.

Jotenkin vaan tuntuu että suurin osa vastaajista oli nimenomaan exiä.

Minkä vuoksi kuvat pitäisi piilottaa kellariin, eiväthän ne ole menneisyyttä koska ne kuuluvat miehesi ja lapsesi elämään nykyisyydessäkin????

Itse en kyllä haluaisi kirjahyllyyni mieheni hääkuvia, kuten en mitään muitakaan kuvia joilla ei ole enää niin kauheasti merkitystä (siis tyyliin että kuvat ovat jääneet vain sinne). Mutta en myöskään sanoisi että miehen pitää heittää ne pois tai edes varastoida johonkin kellariin. Riittäis ku eivät olis niin näkyvällä paikalla kuin kirjahyllyssä.

Ehkä voisit hankkia kivan laatikon kuvia varten ja sanoa miehellesi, että hankit kauniin laatikon johon kuvat yms. voidaan säilyttää lapsia varten? Näin osoittaisit hienotunteisuutta ja pääsisit sinua hiertävistä kuvista ilman riitaa?

Oma mieheni inhoaa minun ex-avioliittoni kuvia ym. Olen pakannut joitakin niistä tyttärelleni, jos haluaa sitten aikuisempana. Onhan luonnollista, että haluaa ehkä nähdä kuvia äidistä nuorena likkana... Toki tytöllä on kuva itsestään ja isästään omassa huoneessaan, muuten exästä ei ole kuvia meillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 19:09 äiti 40plusplus kirjoitti:
no jos jotakin kuvia on albumissa niin pitääkö ne repiä pois sieltä?? ne albumithan on menneisyyttä joka eksällä on ollut , ei sitä oikeasti voi pyyhkiä pois heittämällä kuvia roskiinkaan.

No ei tietenkään tarvitse, mutta omaan menneisyyteen liittyvät albumit voi säilyttää muualla kuin yhteisessä kirjahyllyssä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 09:50 vieras kirjoitti:
\
no jos jotakin kuvia on albumissa niin pitääkö ne repiä pois sieltä?? ne albumithan on menneisyyttä joka eksällä on ollut , ei sitä oikeasti voi pyyhkiä pois heittämällä kuvia roskiinkaan.

No ei tietenkään tarvitse, mutta omaan menneisyyteen liittyvät albumit voi säilyttää muualla kuin yhteisessä kirjahyllyssä.

entä jos niissä on vaikka sellaisia lasten valokuvia jota lapset haluaisi katsella (jos miehelläsi on lapsia eksänsä kanssa). Ei varsinkaan lapsilta voi menneisyyttä piilottaa pois.
miehelläsi on menneisyys ei siitä pääse irti ja sinullakin voisi itselläsi olla myös menneisyys ja sinullakin voi olla nuoruusajan albumeissa silloisten poikaystävien kuvia vai oletko nollannut elämäsi siinä pisteessä ja aloittanut kaiken tasan tarkkaan puhtaalta pöydältä ja tyhjin valokuva-albumein kun miehesi astui elämääsi?
minullakin on menneisyys vaikka ei ex-miestä olekaan mutta en minä ole mitään valokuva-albumien tehosiivousta tehnyt eikä mieheni ole myöskään vaatinut sitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 09:50 vieras kirjoitti:
\

:laugh: Meillä on jokaisella lapsella omat albumit, syntymästä lähtien, kirjahyllyssä. Pitäisikö kahden vanhimman albumit poistaa siksi, että heillä on eri isä, kuin nuorimmilla? Tokihan mukana on kuvia, joissa ex-mieheni on mukana...On hänestä kyllä kuvia nuorimpienkin albumeissa, koska olemme edelleenkin kavereita... :)

meillä mun ja exän valokuvat kaapissa...ovat kuitenkin lapsille tärkeitä kuvia ja myös itselleni kun samassa kansiossa myös poikamme kastekuvat...nykyine halusi myös alkuaikoina ne kuvat katsoa ja sille oli ok, että ne säilytetään ihan lasten takia...näin meillä, jollakin muulla voi olla toisella tavalla...

Entä kuvat joissa vauva syntyy / lapsi on pieni ja koko perhe vielä onnellisesti koossa..? Itse olen eroamassa (tällä hetkellä asumuserossa) ja haluan ehdottomasti säilyttää kuvia lasteni syntymästä, juhlista ym. tärkeistä hetkistä. Ja toki niissä kuvissä näkyy myös tuleva ex-mieheni... Tietenkin hääkuva poistuu seinältä, mutta luulempa että sen sijaan pojan huoneesee laitetaan kuva isästä... Jos jonakin päivänä löydän uuden puolison, toivon että hän hyväksyy valokuvani, menneisyyteni ja lapseni, jotka ovat maailman tärkeimmät minulle. Hääkuvat toki jäävät sinne "kaapin pohjalle"...

Mielestäni kaikilla on menneisyys ja oikeus menneisyyteensä. En vaadi miestäni repimään valokuvakansioistaan pois entisten tyttöystäviensä kuvia ja itsellänikin on aiemmista suhteistani kuvia albumeissani. Ne ovat osa eletyä elämää ja ei niitä muistoja pois saa vain kuvia heittämällä...miksi pitäisikään. Ne ihmiset olivat tärkeitä silloin ja voivat olla tärkeitä omalta osaltaan vieläkin. Kyllä aiemman elämänsä kanssa pitää pystyä elämään...niin itsensä kuin kumppaninkin. Mukavaa syksyä! :wave: