miehen facebook käyttäytyminen vaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käyttäjäasetukset kuntoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käyttäjäasetukset kuntoon

Vieras
Mieheni hyväksyy kaikki facebook kaveripyynnöt ja niitä "kavereita" onkin jotain 300+, hän jakaa paljon kuvia ja hyvin yksityisiäkin asioita ja kaikki näkyy jokaiselle näistä "kavereista". Itse pidän huolta yksityisyydestäni, enkä pidämyöskään siitä, että hän jakaa esim. kuvia myös minusta ja lapsistamme. Joitakin kuvia hän on pyynnöstäni postanut, mutta aina kun yritän keskustella asiasta hän väittää minua sulkeutuvaksi ja hermostuu eikä halua puhua asiasta.

Tämä vaivaa koska hänellä on kavereinaan ihmisiä joiden en välittäisi tietävän elämästämme. Joojoitakin hänen kuviaan on jaettu eteenpäin, ei nyt perhekuvia, mutta kun minkään kuvan tai julkaisun leviämistä ei voi estää. Ja suurin hiertävä asia on, että minkälaisia tyyppejä tuollaiseen "kaverimäärään" mahtuu, varsinkin kun hän on myöntänyt ettei edes tunne kaikkia. En halua varsinkaan lasten kuvia jaettavan ties minkä perverssien kesken. Koskaan ei voi tietää, jos ei edes tunne näitä ihmisiä. Asia vaivaa minua ja olen joskus jopa ajatellut salaa muuttavani hänen käyttäjäaseruksiaan, mutta koen sen olevan väärin.
Mikä neuvoksi?

Hölmö mies. Lapset on myös sun, jos sä sanot et niiden kuvia ei saa laittaa niin miehen täytyy kunnioittaa sitä. Näin menee meilläkin, kylläkin toisin päin ja kyse ex-miehestä.

No olipas asiallisia vastauksia. En eroa miehestäni.tämä on oikeastaan ainut riidan aihe meillä, enkä haluais moneen kertaan edes ottaa asiaa puheeksi, mutta en voi sille mitään että vaivaa. Mielestäni tämä on vähän sama asia, kuin perhekuvien laittaminen vaikka lähikaupan ilmoitustaululle, sielläkin niitä voisi katsoa sadat tuntemattomat, ja takuulla kukaan ei tekisi niin, mutta silti facebookissa se on muka jotenkin hyväksyttävämpää? Millaiset asetukset teillä on? Olenko jotenkin sosiaalisesti rajoittunut kun en itse ole facebook-kaveri kuin sellaisten ihmisten kanssa joiden kaveri olen myös livenä?

Itsekkään en hyväksy kavereiksi kuin henkilöitä, jotka itse tunnen. Olen huomannu (varsinkin nuorten miesten keskuudessa), että välillä lisätään ihmisiä jotka on kerran tavannut. Ihmeellistä. Vastaan on tullut myös sitä, että hyväksytään kaveriksi täysin tuntematon nuori nainen, jos on vain tarpeeksi hyvännäköinen. En ymmärrä tällaista ollenkaan. Kyllä sinä oot se normaali osapuoli, ainakin minun silmissäni :D

Yhteistyössä