Sisaruksen poikaystävän Facebook kaveriksi pyytäminen, vaikka ei ole edes tavattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pirre"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pirre"

Vieras
Eli siis sellainen tilanne, että veljeni on seurustellut poikaystävänsä kanssa useamman kuukauden. Koska välimatkaa on n. 450-500 km, en ole tätä poikaystävää päässyt näkemään. Olen toki kuvia hänestä nähnyt ja veljeni on hänestä muuten kertonu. Muutama päivä sitten laitoin veljelleni viestin, että kysyn hänen poikaystävää facebookiin kaveriksi. Koska veljen vastauksessa meni aikaa, olin ehtinyt jo pyynnön lähettää, enkä edes ajatellut, että sellainen olis oikeasti jotenki kauhea asia.

No, veli sitte viestini huomattuaan laittoi vihaisen viestin, että en saa lähettää kaverikutsua, koska en ole poikaystävää tavannut ja poikaystävä ei sitä kutsua varmaan edes hyväksyis, koska ei ole nähnyt minua eikä tunne muutenkaan. Olin vähän että wtf, on kai veli minusta hänelle kertonut ja kuviakin näytellyt. Peruin kuitenkin kaveripyynnön samantien, en tiedä yhtään ehtikö poikaystävä tätä pyyntöä edes nähdä. Heillä on tarkoitus tulla käymään tässä lähellä muutaman viikon päästä mutta tapaaminen on silti hieman epävarmaa, koska itsellä ei ole välttämättä autoa käytössä, että pääsisin heitä näkemään.

Minä sitte jäin miettimään, oliko tuo Facebook kaveriksi pyytäminen oikeasti niin virhe teko, varsinkin ku ei tosiaan ole vielä nähty? Mitä mieltä te olette?

Mun on vaikea kuvitella, että pyytäksin tai hyväksyisin kaveriksi tuntemattomia ihmisiä. Muutenkin tosin hylkään kaikki puolituttujen kaverikerääjien pyynnöt. Joten en lähettäis pyyntöä sisaruksen poikakaverille, jota en ole tavannut.

Jos naimisiin menee ja lapsia tulee eli juttu on varmasti pysyvä niin musta on ihan ok. Mieheni ihmetteli kun serkkuni (sukunimen perusteella vaikkei ole edes sama kun mulla) pyysi kaveriksi. Ei hyväksynyt kun on ehkä ohimennen nähnyt ja itsekin nään heitä max kerran vuodessa. Veljeni pyysi miestäni kaveriksi jo joskus kun kuuli nimen ja mieheni ei hyväksynyt kun edes nähnyt häntä eikä suhteen jatkumisesta edes tiedetty. Itseäni vähän nolotti sanoa että, joo on mun veli...en tiedä miksi on pyytänyt. Nykyään tulevat juttuun hyvin mutten ole katsonut ovatko ystäviä fb:ssä.

Eikö kaveripyynnöissä ole ideana se, että pyyntö esitetään kaverille? Sellaiselle ihmiselle, jonka tuntee ja kenen kanssa haluaa elämäänsä jakaa. Veljesi poikaystävähän on sinulle täysin ventovieras ihminen. Miten ihmeessä ajattelet häntä kaverinasi tai oletat hänen haluavan kaveriksesi? Miksi hänen pitäisi jakaa FB asiansa/postauksensa kanssasi?

Kai ihmiset vaan suhtautuvat noihin erilailla.

En ole nyt varma olenko pyytänyt kaveriksi sisarusten kumppaneita tapaamatta heitä ensin mutta voisin kuvitella näinkin tekeväni. En nyt heti kun kuulen että ovat alkaneet seurustella mutta tavataan sen verran harvoin että hyvässä lykyssä kerkeävät olla yhdessä useamman vuoden, mennä naimisiin ja saada lapsiakin ennen kuin nähdään.

Jos nyt on ns vakavammasta suhteesta kyse niin en ymmärrä nolostelua tai suuttumista siitä jos sisarus pyytää sitä kumppania fb-kaveriksi. Tietenkään kaverikutsua ei tarvitse hyväksyä eikä siitäkään ole syytä loukkaantua jos toinen ei halua kaveriksi ihmisiä joita ei ole tavannut tai muuten määrittelee tiukemmin noita kavereitaan.

Yhteistyössä