Miehen ex on todella kaunis. Mua häiritsee asia, jopa ylipääsemättömästi. Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanne"

Vieras
Mies on siis 40v ja mä olen 38v. Miehellä on yksi lapsi ex:nsä kanssa. Eilen baarissa mun tuttuni tunnisti miehen exän ja mainitsi vaan ohimenne "tuo on muuten "leena". Siis hän oli aivan tavattoman kaunis. Siis ihan mielettömän kaunis ja nuori...siis alle 30 ihan varmasti.

Me ollaan aika tuore tapaus miehen kanssa. Mä en voi sille mitään, mutta mua häiritsee ehkä ihan ylipääsemättömästi tuo asia. Mä olen ihan tavis, jolla on imetystissit ja arminen vatsa yms..
Ja tottakai haluan olla mieheni silmissä kaunis ja upein nainen. Pelkään, että jossain vaiheessa mies alkaa vaatia mun ulkonäöltäni enemmän tms? Mä en kehdannut edes mennä saunaan tänään miehen kanssa.
Tämä asia ainakin nyt tuntuu musta ihan ylipääsemättömältä.

No kyllähän se varmasti koville ottaa, mutta ajatteleppa näin, että jotain vikaa siinäkin naisessa on, kun eivät enää miehesi kanssa ole yhdessä. Vai jättikö tämä "leena" miehesi? Joka tapauksessa mies on nyt sinun kanssasi, joten turha surra muuta.

[QUOTE="Hanne";29172713]No ilmeisesti erosivat siksi, että tämä "leena" petti.[/QUOTE]

Eli ei mikään täydellinen nainen ole ja tuskin miehesi hänen peräänsä haikailee.

Luulisi, että parisuhteessa ulkonäkö ei ole mitenkään merkittävä seikka. Ainakaan jos on ihminen, joka ei arvota toisia statuksen tai ulkonäön perusteella. Voihan olla, että mies on kyllästynyt pynttäytyvään puolisoon, joka ei pysty lähtemään ovesta ulos ilman täydellistä varustusta.

Ensinnäkin miehet arvioivat naisia ihan eri lailla kuin naiset naisia. Naisten mielestä kaunis nainen voi olla ihan tavis miesten mittareilla. Toisekseen, voit ihan hyvin miettiä niinkin päin että yleensä ihmisten kumppanit ovat suunnilleen samaa tasoa keskenään (siis exät ja nyksät). Harva seurustelee kovin erityyppisten miesten/naisten kanssa. Olet siis selkeästi miehen mielestä samaa tasoa kuin hänen exänsä.

Voi myös olla että mies exän kanssa huomasi että pelkkä kauneus + nuoruus ei olekaan onnen tae, vaan hyvä suhde vaatii enemmän. Sinun ajattelutavallasi olisit onneton aina, sillä jokaisella on exä joka on sinua kauniimpi tai nuorempi tai rikkaampi tai älykkäämpi tai hauskempi tai tai tai... et sinä voi olla kaikessa paras. Sen kanssa pitää vain oppia olemaan.

Olin vuosia sitten aikoinani naimisissa todella kauniin ja monen kateuden kohteen kanssa. Yksi lapsi on, mutta ero tuli. Nyt olen sitten vaan odottanut, että tulisi yhtä kaunis kohdalleni, mutta ei. Eli hulluksihan sitä tulee etsiessä ja valkatessa entisenlaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ole sinä:
Toisekseen, voit ihan hyvin miettiä niinkin päin että yleensä ihmisten kumppanit ovat suunnilleen samaa tasoa keskenään (siis exät ja nyksät). Harva seurustelee kovin erityyppisten miesten/naisten kanssa. Olet siis selkeästi miehen mielestä samaa tasoa kuin hänen exänsä.

Ei kyllä mielestäni pidä paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ole sinä:
Ensinnäkin miehet arvioivat naisia ihan eri lailla kuin naiset naisia. Naisten mielestä kaunis nainen voi olla ihan tavis miesten mittareilla. Toisekseen, voit ihan hyvin miettiä niinkin päin että yleensä ihmisten kumppanit ovat suunnilleen samaa tasoa keskenään (siis exät ja nyksät). Harva seurustelee kovin erityyppisten miesten/naisten kanssa. Olet siis selkeästi miehen mielestä samaa tasoa kuin hänen exänsä.

Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Mun miehen eksä on toistasataa kiloa painava juoppo!

Miten joku voi vielä noin " vanhana" olla niin tyhmä, että luulee aikuisten ihmisten parisuhteen rakentuvan ulkonäön varaan. Suhteeseen vaikuttaa moni muu tekijä paljon enemmän. Eivätkä miehet ole läheskään niin kriittisiä ulkonäön suhteen kuin mitä naiset itse ovat.

Maailma on täynnä kauniita naisia. Vaikka olisit miten kaunis, aina löytyy joku, joka on sinua paremman näköinen.

Maailma on täynnä kauniita naisia. Vaikka olisit miten kaunis, aina löytyy joku, joka on sinua paremman näköinen.

Löytyykö?
Voiko ihmisiä vertailla näin että toinen on toista kauniimpi kaikkien mielestä?
Sehän tarkoittaisi että kauneus olisi mielettömän pitkä jana,mutta pakkohan senkin janan on jossain loppua.
Kuka sitten määrittelee kuka on sen janan päätepiste eli kauneista kaunein,niin kaunis ettei kauniimpaa enää löydä?

Kyllä se niin todellakin on,että kauneus on katsojan silmässä..Joskus vuosia sitten oltiin serkun kanssa jossain ja sano sitten eräästä toisesta naisesta,että toi on sitten niin kaunus ihminen..ja mä olin aina kattonut just samaa naista,että jos nainen voi olla hiirulaisen näkönen,niin just tämä nainen on..Olin tosi ihmeissäni,että miten erilailla me nähdään ihmisten kauneus,,

Tiedän tunteen. Ihan turha tulla sanomaan, miten voi olla vielä jossain iässä niin tyhmä, että ajattelee moisia jne. Järki kun ei aina kulje käsi kädessä tunteiden kanssa. Se ei paljoa auta, vaikka miten tiedostaa, että on tyhmää ajatella niin tai näin, kun kuitenkin sisältä tuntuu kurjalta.

Itse olen kamppaillut vähän samanlaisten tunteiden kanssa ja suhde on vielä melko tuore. Yritän nyt vaan keskittyä suhteeseen ja oman itsetunnon parantamiseen ja olla miettimättä miehen exää, vaikka helppoahan se ei aina ole. Ja mulle oma itsetunto muodostuu siitä mitä teen ja millainen ihminen koen olevani luonteeltani, eikä niinkään ulkoisista asioista, joten keskityn siis näihin asioihin.

Olen kiitollinen siitä että minulla oli nuorena antoisa seksielämä. Nyt kun vaimo on parin synnytyksen jälkeen rupsahtanut enkä itseänikään voi enempää kehua, niin voin aina väljehtyneen aktin aikana sulkea silmät ja palata menneisyyden kauneuteen ja kiihkeyteen. Homma toimii varmasti toiseenkin suuntaan. No problem.

[QUOTE="vieras";29175611]Löytyykö?
Voiko ihmisiä vertailla näin että toinen on toista kauniimpi kaikkien mielestä?
Sehän tarkoittaisi että kauneus olisi mielettömän pitkä jana,mutta pakkohan senkin janan on jossain loppua.
Kuka sitten määrittelee kuka on sen janan päätepiste eli kauneista kaunein,niin kaunis ettei kauniimpaa enää löydä?[/QUOTE]

Kolme tekijää, laji, kulttuuri ja yksilö. Lajille tyypillisiä kauneuden piirteitä on mm. kasvojen symmetrisyys, isot rinnat ja leveä lantio. Kulttuurista tulee esimerkiksi laihuus. Yksilöllistä puolestaan esim. että pitääkö punatukkaisista enemmän kuin blondeista.

Mitään kaiken kattavaa janaa ei tietenkään voi laatia.

Niin.. Nää on näitä ikuisuusaiheita, ja itsekin kamppailen tälläkin hetkellä ihan samojen ongelmien kanssa.

Täällä vastaajat ei tunnu ymmärtävän yhtään sitä, mikä on ongelman nimi.
Hyvää toki tarkoittavat.
Mun miehen exällä on aivan käsittämättömän kauniit kasvot ja jumalainen vartalo. Sellainen hymy, joka sulattaa kovimmankin jään.
Ja mun mies on sanonut, että kotiseinien sisäpuolella se nainen oli ihan kammottava, en nyt tarkemmin kerro mutta en siis ihmettele että mies siitä sai tarpeekseen.
Uskon siis täysin, kun mies sanoo rakastavansa mua. Uskon, kun sanoo rakastavansa mun älyä, viisautta, lempeyttä, keskustelutaitoa, ennakkoluulottomuutta ja ystävällisyyttä.
Ja uskon, kun se sanoo olevansa onnellisimmillaan juuri nyt, juuri mun kanssa. Uskon, kun se sanoo haluavansa kasvaa vanhaksi mun kanssa.
Mutta voi helvetti mitä kaikkea mä antaisinkaan yhdestä mun vartaloa palvovasta katseesta. Tai yhdestä sen tai sen kaverin/sukulaisen kehuvasta kommentista mun profiilikuvalle.

Tiedän olevani parempi puoliso miehelleni kuin entinen. Tiedän, ettei mieheni ottaisi entistään takaisin vaikka meidän suhde päättyisikin.
Mutta kaipaan vain niin hemmetin kipeästi sitä tunnetta, että olen jollekulle se kaunein. Tiedän olevani ihan peruskaunis, hoikka, muodokas, urheilullinen jne.
Mutta tiedän sen myös, etten koskaan tule olemaan miehelleni se kaikkein kaunein.

Yhteistyössä