Miehen tablettien käyttö häiritsee mua! Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitteepätien?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitteepätien?

Vieras
Mieheni käyttää kofeiinitabletteja, ja se häiritsee mua ihan kamalasti. Yksi purkillinen (= 100tbl) tabuja menee parissa kuukaudessa. Mies sanoo käyttävänsä niitä siksi, että pysyisi virkeänä töissä, mutta jotenkin mua vaan häiritsee. Jos ei pysty olemaan "normaali oma itsensä" ilman niitä. Miten voisin saada miehen lopettamaan?

siis yks tbl vastaa vissiin yhtä kahvikupillista. olen tänä aamuna juonut kahvia nelinkertaisen määrän.. voi apua..
ne tulee halvemmaksi varmasti kuin kahvi tai energiajuomat, joten anna miehen pitää huvinsa, kun kerta käyttö on alle 2/pvä

Tuo on oikeasti paha homma ja varmasti pahenee. Itse en tuota merkkiä tiedä, meillä mies aloitti Applen tabletilla ja nyt on puhunut jostain Android-tabletista, vähän tuntuu olevan pahenemaan päin tämä riippuvuus. Itse olen kerran uskaltanut kokeilla ja ihan mukavaa oli, mutta pelottaa se jos jää koukkuun, mulle riittää pelkkä PC.

Luin jostain lehdestä vähän aikaa sitten, että näyttöpäätetyössä kofeiinilla on huomattava merkitys keskittymisen parantumisessa ja näin ollen tehokkuudessa. Ainakin kaikissa minun työpaikoissani ovat lähes kaikki työntekijät nauttineet kofeiinia pitkin päivää, suurinosa kahvina, jotkut teenä, colajuomina tai energinajuomina.

Varmasti voisitte aiheesta keskustella miehesi kanssa? Minusta tuo on pienipaha verrattuna vaikka alkoholin liikakäyttöön.

Viimeksi muokattu:
Ei tuollaisissa määrissä ole mitään ongelmaa ja jos hän ottaa ne päivällä vielä, ettei tule uniongelmia. Kahvia juovat eivät ilmeisesti sitten ole "normaali oma itsensä" koskaan. Ja parempi se, kun että joisi vaikka energisjuomia tai kolaa, joista menee sokerittomistakin hampaat.

[QUOTE="Joo";24508710]Tuo on oikeasti paha homma ja varmasti pahenee. Itse en tuota merkkiä tiedä, meillä mies aloitti Applen tabletilla ja nyt on puhunut jostain Android-tabletista, vähän tuntuu olevan pahenemaan päin tämä riippuvuus. Itse olen kerran uskaltanut kokeilla ja ihan mukavaa oli, mutta pelottaa se jos jää koukkuun, mulle riittää pelkkä PC.[/QUOTE]

Voisin kuvitella, että meilläkin syntyisi miehellä riippuvuus tuommoisiin. Meille antoi anoppi joululahjaksi Pentikin tabletit, ja ne ovat olleet kyllä vaarattomat.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Yksi tabletti vastaa tosiaan yhtä kahviKUPILLISTA, sellaista pientä, joten jo juomalla kahvimukin saat saman verran kofeiinia kuin KAHDESTA tabletista. Tuo käyttötahti (100 tbl / pari kuukautta) tarkoittaa alle kahta tablettia päivässä. Eli jos miehes jois kahvimukillisen päivässä niin käyttäis enemmän kofeiinia.

Sua varmaan inhottaa ihmiset jotka juo aamulla kahvimukin että heräävät, koska sun mielestä pitäisi pystyä olemaan "normaali oma itsensä" ilman sitä?

Riippuvuudelta kuulostaa. Itse en voisi myöskään sietää mitään riippuvuutta, koska se ei ole normaalia. Valitettavasti riippuvuuksiin auttaa vain se, että itse haluaa siitä eroon. Muiden sanomisilla ei valitettavasti ole merkitystä :(

aijaa, mä olen luullut että nuo kofeiinipillerit on kyllä paljon tujumpia kun YKSI KAHVIKUPILLINEN. Niihin jää myös OIKEASTI riippuvaiseksi, mulla oli kaveri joka käytti niitä monta vuotta oikean riippuvuuden takia, onneksi pystyi kuitenkin lopettamaan ja hyvin pärjää ilmankin.

aijaa, mä olen luullut että nuo kofeiinipillerit on kyllä paljon tujumpia kun YKSI KAHVIKUPILLINEN. Niihin jää myös OIKEASTI riippuvaiseksi, mulla oli kaveri joka käytti niitä monta vuotta oikean riippuvuuden takia, onneksi pystyi kuitenkin lopettamaan ja hyvin pärjää ilmankin.

Ai jaa, no sitten olet luullut väärin. Netistä voit tarkistaa melko näppärästi kofeiinimäärät kahvikupissa ja purkin kyljestä yhdessä tabletissa. Niin ei tarvitse sitten enää luulla kun tietää.

Mulla oli kerran kaveri joka joi monta vuotta kahvia mut pysty onneks kuitenki lopettaan. Eiks oo jännää.

Riippuu miten vahvasta kahvista on kyse. Itse en esim. edes pystyisi juomaa vahvempaa kahvia kuin sellaista, johon on yhtä mukillista(2dl) kohti laitettu yksi mitallinen puruja.

muistan kun kerran krapulaan vetäisin 8kpl kerralla niin tuli kyllä aikas paha olo :D

mutta fiksusta käytettynä oikealla määrällä, oliko se 3kpl päivässä, niin eipä kai haittaa.

Varmaan 90% suomalaisista aikuisista on kofeiiniaddikteja joilla alkaa kädet tärisemään ja hermostuvat jos eivät saa yhtään kahvia silloin kun ovat sen tottuneet saamaan :D Tottakai huomionhakuinen ihminen voi väittää muille olevansa niin koukussa kofeiinitabuihin että elämä menee pilalle ja pitää mennä katkolle, mutta tollanen ihminen vois väittää samaa vedenjuonnista, joten vika on siinä huomionhakuisessa idiootissa, ei itse kofeiinissa.

Yhteistyössä