V
vierailija
Vieras
IS: Pohjois-Pohjanmaan Siikalatvalta on löydetty merkittävä grafiittiesiintymä, joka soveltuu akkujen anodimateriaaliksi.
Kupukan Grafiitin toimitusjohtaja Hannu Makkonen kertoo, että löydös on iso.
Esiintymä voisi kattaa noin 5 prosenttia kansainvälisestä suomugrafiitin kysynnästä.
Kaivos voisi aloittaa toimintansa 2030-luvun alussa, jos tutkimukset ja kannattavuuslaskelmat onnistuvat.
www.is.fi
Suomen ongelma on se että kansallisaarteet luonnonvarat mm. kaivannaisvarannot luovutetaan ulkomaisten firmojen varastettaviksi ilman että juuri mitään, edes verotuloja jää Suomeen.
Suomi olisi rikas maa jos merkittävät kaivannaisvarantomme mm. Euroopan tunnetuista suurimmat kulta, kromi, litium, fosfaatti jne. varannot käytettäisiin Suomen hyödyksi. Nyt niillä rikastuvat ulkomaiset firmat sekä kaverikapitalistit.
TV:stä tuli jokunen vuosi sitten dokumentti jossa norjalaiset etsivät pitkin maataan mineraalivarantoja, joilla jatkettaisiin luonnonvararikkautta ja norjalaisten vaurauden kasvattamista sen jälkeen kun Norjan öljyvarannot tyrehtyvät. Kuvitteleeko joku että Suomessa tehtäisiin samaa oman kansan ja maan eduksi, vaikka meillä on Euroopan tasolla erittäin luonnovaroiltaan rikas maa? Kaivannaisvarannot Euroopan suurimpia, paljon erilaisia kriittisiä mineraaleja, ja uusiutuvat luonnonvarat Euroopan suurimmat mm. maanosamme selvästi suurin puusto, pohjavesiä jne.
Jos Suomessa olisi ollut Norjan öljyvarannot, kokoomus ja kepu olisivat ne luovuttaneet ulkomaiden hyödynnettäväksi jo alkujaan kuten Nigeriassa, jossa yhdet maailman suurimmista öljyvarannot, mutta maan yli 200 miljoonaisesta kansasta puolet eli yli 100 miljoonaa elää äärimmäisessä köyhyydessä. Jokunen jenkkilän öljyparoni vaurastunut miljardeilla, maan omat kokkelipolitiikot korruptiorahoilla miljoonia, muille vain öljyntuotannon haitat, kun edes ympäristöongelmista ei välitetä voittojen maksimoinnin takia.
Norjassa taas vasemmistolainen työväenpuolue laittoi öljytuotannon vaurastuttamaan omaa maataan ja kansaansa, tuloksena maailman suurin kansallinen rahasto - öljyrahasto norjalaisten ja tulevien sukupolvien turvana sekä suojana. Solidaarisuutta, yhteisöllisyyttä ja empatiakykyä lähimmäisiä kohtaan, luonnollista kristillisten arvojen noudattamista, kun antikristillinen mammonan epäjumala Raha ei ole sinertänyt sydäntä ja siirtänyt sitä kylmän kuolleena väärälle puolelle rintaa.
Kupukan Grafiitin toimitusjohtaja Hannu Makkonen kertoo, että löydös on iso.
Esiintymä voisi kattaa noin 5 prosenttia kansainvälisestä suomugrafiitin kysynnästä.
Kaivos voisi aloittaa toimintansa 2030-luvun alussa, jos tutkimukset ja kannattavuuslaskelmat onnistuvat.
Suomesta löytyi merkittävä mineraaliesiintymä – ”Löydös on iso”
Suomen esiintymä saattaa olla taloudellisesti hyvin merkittävä.
Suomen ongelma on se että kansallisaarteet luonnonvarat mm. kaivannaisvarannot luovutetaan ulkomaisten firmojen varastettaviksi ilman että juuri mitään, edes verotuloja jää Suomeen.
Suomi olisi rikas maa jos merkittävät kaivannaisvarantomme mm. Euroopan tunnetuista suurimmat kulta, kromi, litium, fosfaatti jne. varannot käytettäisiin Suomen hyödyksi. Nyt niillä rikastuvat ulkomaiset firmat sekä kaverikapitalistit.
TV:stä tuli jokunen vuosi sitten dokumentti jossa norjalaiset etsivät pitkin maataan mineraalivarantoja, joilla jatkettaisiin luonnonvararikkautta ja norjalaisten vaurauden kasvattamista sen jälkeen kun Norjan öljyvarannot tyrehtyvät. Kuvitteleeko joku että Suomessa tehtäisiin samaa oman kansan ja maan eduksi, vaikka meillä on Euroopan tasolla erittäin luonnovaroiltaan rikas maa? Kaivannaisvarannot Euroopan suurimpia, paljon erilaisia kriittisiä mineraaleja, ja uusiutuvat luonnonvarat Euroopan suurimmat mm. maanosamme selvästi suurin puusto, pohjavesiä jne.
Jos Suomessa olisi ollut Norjan öljyvarannot, kokoomus ja kepu olisivat ne luovuttaneet ulkomaiden hyödynnettäväksi jo alkujaan kuten Nigeriassa, jossa yhdet maailman suurimmista öljyvarannot, mutta maan yli 200 miljoonaisesta kansasta puolet eli yli 100 miljoonaa elää äärimmäisessä köyhyydessä. Jokunen jenkkilän öljyparoni vaurastunut miljardeilla, maan omat kokkelipolitiikot korruptiorahoilla miljoonia, muille vain öljyntuotannon haitat, kun edes ympäristöongelmista ei välitetä voittojen maksimoinnin takia.
Norjassa taas vasemmistolainen työväenpuolue laittoi öljytuotannon vaurastuttamaan omaa maataan ja kansaansa, tuloksena maailman suurin kansallinen rahasto - öljyrahasto norjalaisten ja tulevien sukupolvien turvana sekä suojana. Solidaarisuutta, yhteisöllisyyttä ja empatiakykyä lähimmäisiä kohtaan, luonnollista kristillisten arvojen noudattamista, kun antikristillinen mammonan epäjumala Raha ei ole sinertänyt sydäntä ja siirtänyt sitä kylmän kuolleena väärälle puolelle rintaa.