Metsästäjät ne vaan on niin sairasta sakkia t*pp*miskiimassaan :(

  • Viestiketjun aloittaja Voe tenunennii
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Metsästäjät nauttii ruletin peluusta: https://yle.fi/uutiset/3-12143711

"Kiuruvetisen Ilmari Humalojan mukaan hirvenmetsästyksestä koiran kanssa on tänä syksynä tullut susien vuoksi eräänlaista venäläistä rulettia.
– Ei tiedä, mistä koira tavoitetaan, tavoitetaanko ollenkaan – ja minkälaisessa kunnossa. Sitä rulettia on pelattu, ja tähän mennessä on vielä selvitty."

"Onko metsästäminen nyt koiran hengellä pelaamista?
– Onhan se varmaan sitäkin. Mitäpä muuta se on, Humaloja myöntää."
 
vierailija
Lapissa syyllistytty törkeisiin metsästysrikoksiin: https://www.kotilappi.fi/artikkeli/lapin-rajavartiosto-paljasti-torkean-metsastysrikoksen-maltion-luonnonpuiston-alueella-206704679/

Karhua ajettu moottorikelkalla, ammuttu ja jätetty kitumaan. Rajavartiosto löysi ja lopetti pahasti haavoittuneen karhun. Teosta epäillään yhtä henkilöä.

Kolmea sutta ajettu moottorikelkalla ja onnistuttu ajamaan kahden niistä päälle. Rajavartiosto joutui lopettamaan yhden susista, joka oli jäänyt henkiin ja kitumaan yliajon seurauksena. Syyllistä/syyllisiä ei ole saatu kiinni ja tutkinta keskeytetty.
 
Lähdekritiikki, ei tähän voi muuta sanoa. En usko sekuntiakaan noihin sinun ja sinun "tuttujesi" tarinoihin. Itse tunnen henkilökohtaisesti yhden henkilön joka on yksin metsässä kulkiesss törmännyt suteen. Susi jolkotteli pois. Mutta ei kannata sinun tätäkään alkaa kuitenkaan faktana muille jaella kuin ei pidä uskoa kaikkea mitä keskustelupalstoilla puhutaan. Ja niin, ei kannata myöskään tehdä oletuksia siitä että missä minä asun ja mitä minä olen kokenut kun et siitä mitään tiedä.

Noista videoista. Miksei ne sudet hyökänny kimppuun ja tappanu kun sellaisia ne on? Auton tai metsäkoneen kimppuun ei tietenkään hyökkää, mutta ihmisen ja ihmisen + koiran? Muuten olen täysin eri mieltä noista sinun tulkinnoista enkä alka vänkäämään kun elät selkeästi jossain ihan eri todellisuudessa.
Onko käynyt mielessä, että ehkä Suomessa toisaalla voi olla vähän enemmän ongelmia susien kanssa kuin toisaalla?
 
Toisessa videossa susi lähtee samantien juoksemaan kovempaa ja syrjempään kun näkee ihmisen.

Kolmannessa videossa susi perääntyy välittömästi kun pienikin ärähdys koiralta tai mieheltä. Ja lopuksi "pötkii pakoon". Korvista en osaa sanoa kun näkyy aika puurona? Jos perehtyisit suden kehonkieleen, niitä löytyy ihan selkeinä kuvinakin googlettamalla, huomaat että suden koko olemus puhuu epävarmuutta, pelkoa ja alistumista. Se kulkee matalana selkä kyyryssä, häntä koipien välissä, pää alhaalla. Jos se seisoisi ryhdikkäästi pää pystyssä ja sen häntä olisi pystyssä ja se heiluisi, vaikuttaisi tilanne heti uhkaavammalta.

Muut aika epäolennaisia kun kuvattu autosta/koneesta.
Eläin, joka pelkää, juoksee pakoon. Se ei tule lähemmäs.
 
vierailija
Kysymys liittyy eläinten kannahoidolliseen metsästykseen miten?
No tästä on aihe hypännyt jo aika tehokkaasti. Ihan mielenkiinnosta kysyin, kun haluat että ongelmia aiheuttavat eläimet poistetaan niin haluatko samaa myös ihmisten suhteen?

Ja edellisen viestin kysymyksestä en tiedä miten se liittyi viestiini. Se nyt varmaan on kaikille ihan itsestäänselvää että susitilanteet ei koko Suomessa samanlaisia ole.
 
vierailija
Eläin, joka pelkää, juoksee pakoon. Se ei tule lähemmäs.
Tokan videon susi juoksee pakoon. Sanoit että se ei osoita minkäänlaista merkkiä pelosta vaan on täysin itsevarma?

Ja Haminan susi ei sinun mielestä siis ole epävarma, alistuva tai pelokas? Vähän väliä sekin perääntyy ja lopulta juoksee pakoon.

Eikä tuokaan nyt niin mustavalkoista ole että aina eläin joka pelkäisi juoksisi heti pakoon.
 
vierailija
Onko käynyt mielessä, että ehkä Suomessa toisaalla voi olla vähän enemmän ongelmia susien kanssa kuin toisaalla?
Sanoit näin: "Minulla on laaja tuttavapiiri, joka elää varsin symbioosissa luonnon kanssa ja ovat samoilleet ikänsä metsissä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana melkeimpä kaikki ovat kertoneet seuraavista susista..." Kiinnostaisi kovasti että missäs päin tälläistä? Vai tarkoittaako seuraaminen sitä että esim. polulla missä on kävelty, näkyy pian myös suden jäljet?
 
No tästä on aihe hypännyt jo aika tehokkaasti. Ihan mielenkiinnosta kysyin, kun haluat että ongelmia aiheuttavat eläimet poistetaan niin haluatko samaa myös ihmisten suhteen?

Ja edellisen viestin kysymyksestä en tiedä miten se liittyi viestiini. Se nyt varmaan on kaikille ihan itsestäänselvää että susitilanteet ei koko Suomessa samanlaisia ole.
Ikävä kyllä, minun maailmassani ihmiset ja eläimet eivät ole ihan samalla viivalla. Jos minulla olisi koira, joka uhkaisi lapseni terveyttä tai vaarantaisi tämän jollakin tavalla, niin olisin kyllä valmis lopettamaan koirani, en lastani.
Se, että pidät relevanttina argumenttina jotain näin typerää, kertoo ensisijaisesti sinusta jotain.
 
Sanoit näin: "Minulla on laaja tuttavapiiri, joka elää varsin symbioosissa luonnon kanssa ja ovat samoilleet ikänsä metsissä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana melkeimpä kaikki ovat kertoneet seuraavista susista..." Kiinnostaisi kovasti että missäs päin tälläistä? Vai tarkoittaako seuraaminen sitä että esim. polulla missä on kävelty, näkyy pian myös suden jäljet?
Susilaumoja liikku teillä, pihoilla ja aivan asutuksen liepeillä. Toisinaan ne lähtevät kävelemään etäisyyden päässä samaa tahtia koiranulkoiluttajan kanssa seuraillen tilannetta.
 
vierailija
Sanoit näin: "Minulla on laaja tuttavapiiri, joka elää varsin symbioosissa luonnon kanssa ja ovat samoilleet ikänsä metsissä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana melkeimpä kaikki ovat kertoneet seuraavista susista..." Kiinnostaisi kovasti että missäs päin tälläistä? Vai tarkoittaako seuraaminen sitä että esim. polulla missä on kävelty, näkyy pian myös suden jäljet?
Susihysteerikoilla riittää näitä juttuja. On se jännää, kun kaikilla ihmisillä on kännyköissä kamera niin niitä seuraamisia ei vaan ole juuri kuvattu
 
Korviesi välissä on se suurin susiongelma
Oletko viisikymppisen isoäidin tytär, kun on sama ongelma molemmilla?
Jos sinua helpottaa uskoa, että ongelma on vain ihmisten pään sisällä (tai ainoastaan minun pääni sisällä), niin sinulla on toki vapaus uskoa siten. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että useat perheet pelkäävät lähettää lapsensa kolumatkalle, koska susia liikkuu niin paljon alueella. Minusta näiden vanhempien pelko ei ole järjetön ja tunnen sympatiaa heitä kohtaan. En minäkään haluaisi laittaa ekaluokkalaista tönöttämään bussipysäkille, josta on mennyt ohi hetki sitten kahdeksan suden lauma. Haluaisitko sinä?

Se, mikä minua ärsyttää koko keskustelussa on se, että ihmiset eivät oikeasti tunnu ymmärtävän, etteivät sudet enää juurikaan väistä ihmisiä tai asutusta tietyillä aluiella ja vanhemmat ovat hätää kärsimässä. Koulu ei järjestä kyytejä milloin mihinkin vedoten. Minusta olisi mukava tehdä asialle jotain ennenkuin jotain sattuu, eikä vasta sen jälkeen, kun jotain on sattunut.

Kyse on petoeläimistä, joiden ei kuulu tulla asutuksen liepeille. Suomessa on tilaa metsissä yllinkyllin.
 
Susihysteerikoilla riittää näitä juttuja. On se jännää, kun kaikilla ihmisillä on kännyköissä kamera niin niitä seuraamisia ei vaan ole juuri kuvattu
Minusta ne, jotka oikeasti elävät susiongelman kanssa, ovat varsin realistisia ongelman suhteen. Siitä on hysteria kaukana. Ensisijaisesti koen, että nämä susiongelman vähättelijät ovat hysteerisiä.
 
vierailija
Susihysteerikoilla riittää näitä juttuja. On se jännää, kun kaikilla ihmisillä on kännyköissä kamera niin niitä seuraamisia ei vaan ole juuri kuvattu
Onko kaikilla ihmisillä aina kännykkä mukana? Kun lähden lenkille niin kännykkä jää kyllä kotiin.
Olen kerran yöllä ajaessani välillä Alastaro-Loimaa nähnyt suden mutta eipä tullut mieleen ryhtyä kuvailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Ilmeisesesti sudet aiheuttavat ongelmia muidenkin ihmisten pään sisällä.
 
vierailija
Susiviha perustuu näköjään yhteen ainoaan onnettomaan kapisairaaseen suhteen, herätkäähän nyt te säälittävät hysteerikot

Kuinkahan monta kymmentä ihmistä koirat on tappaneet Suomessa tänä aikana?

”Varsinais-Suomen tappajasusi oli yksi yksilö.

- Yhtenä yksilönä sitä pidetään, koska se nähtiinkin usein. Se oli iso, takkukarvainen ja kirjava.

- Oli epäilys, että koska siltä oli normaali ihmisen pelko poissa, kyseessä oli sirkussusi tai koirasusi. Eläin oli erityisen huonohampainen, Kataja täydentää”
 

Yhteistyössä