Metsästäjät ne vaan on niin sairasta sakkia t*pp*miskiimassaan :(

  • Viestiketjun aloittaja Voe tenunennii
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikäli kaato osuu maan- tai metsänomistajan maalla niin siinä tapauksessa toimittavat lihaa.
Se riippuu siitä mitä metsästysoikeus vuokrasopimukseen on kirjoitettu. Meillä metsästysoikeuden vuokraajat saavat joka toinen vuosi noin 10kg hirven lihaa. Oli se sitten kenen tahansa metsästysoikeuden vuokraajan maalle kaadettu. Maanomistajahan voi pyytää vaikka rahaa metsästysoikeuden vuokraamisesta sehän on neuvottelemalla sovittava asia.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Se on myös vähän sellainen juttu, että kun susi lähtee seuraamaan tai kohtaat sellaisen, ei välttämättä ensimmäinen ajatus ole, että kaivampa tästä puhelimen käteeni ja alan kuvaamaan tilannetta. Useimmat etsivät käteensä jotain muuta. Jonkinlaista luottoa pitää antaa ihmisille, jotka susien kanssa elävät ja mitä he näistä kohtaamisista kertovat.

Minulla on laaja tuttavapiiri, joka elää varsin symbioosissa luonnon kanssa ja ovat samoilleet ikänsä metsissä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana melkeimpä kaikki ovat kertoneet seuraavista susista ja sudenjäljistä pihamaalla. Poliisit eivät juurikaan näihin tiedotteisiin reagoi. Eivätkä nämä ihmiset ole tubettamassa tapahtuneesta. Tosiasia on kuitenkin se, että susien pitää pysyä kaukana asutuksesta. Suomessa on tilaa.

Huomaan, ettet itse elä alueella, jossa sudet kuljeskelee takapihallasi. Veikkaan, että sinäkin suhtautuisit asiaan vähän erilailla, Petoeläimet ovat petoeläimiä. Sitä ei kannata unohtaa.

Ensimmäisessä videossa susi mennä liipottaa täysin itsevarmana, vaikka sitä seurataan autolla. Se ei edes pyri metsään pakoon.
Toisessa videossa sama juttu. Se tulee läheltä kuvaajaa, eikä osoita minkäänlaista merkkiä pelosta tai arkuudesta. Se on varsin itsevarma.
Kolmannessa videossa susi vähän ihmettelee, mutta ei pelkää. Sen korvat ei ole luimussa, eikä se pötki pakoon. Se tulee kohti ja lähemmäs.
Neljännessä videossa susi ei väistä.
Viidennes näytti olevan vain täynän kuvia.

Sinun on hyvä myös tietää, että, uhkaava susi, ei irvistele tai murise. Sudet näyttävät harmittomilta ja saattavat haastaa pihalla olevaa koiraa "leikkiin", kunnes nappaavat kiinni tämän uskaltautuessa lähemmäs.

Lähdekritiikki, ei tähän voi muuta sanoa. En usko sekuntiakaan noihin sinun ja sinun "tuttujesi" tarinoihin. Itse tunnen henkilökohtaisesti yhden henkilön joka on yksin metsässä kulkiesss törmännyt suteen. Susi jolkotteli pois. Mutta ei kannata sinun tätäkään alkaa kuitenkaan faktana muille jaella kuin ei pidä uskoa kaikkea mitä keskustelupalstoilla puhutaan. Ja niin, ei kannata myöskään tehdä oletuksia siitä että missä minä asun ja mitä minä olen kokenut kun et siitä mitään tiedä.

Noista videoista. Miksei ne sudet hyökänny kimppuun ja tappanu kun sellaisia ne on? Auton tai metsäkoneen kimppuun ei tietenkään hyökkää, mutta ihmisen ja ihmisen + koiran? Muuten olen täysin eri mieltä noista sinun tulkinnoista enkä alka vänkäämään kun elät selkeästi jossain ihan eri todellisuudessa.
 
vierailija
Eikö teidän junttien olisi vaan helpompi olla sitä mieltä että kaikki eläimet pitäisi tappaa? Ei pyöri teillä päässä muu kuin oma napa ja raha. Pedot ei saa asua metsässä, peurat ja hirvet ei saa asua metsässä. Kuka siellä saa asua? Ei kukaan? Ihminen? Saako siellä metsässä liikkua murhaaja? Entä pedofiili? Raiskaaja?

Jos taas minä saisin päättää niin teidät kaikki tapettaisiin. Ei maailma tee mitään itsekkäillä minä-minä ihmisillä jotka ei anna toisille tilaa elää ja olla niin kuin luonto (tai mikä ikinä) on luonut.
 
vierailija
tenunenujen onneton aivotoiminta selviää tästä




SELÄNPÄÄN tapaus muistuttaa Ylen Strömsö-sarjan sorsajahtia vuonna 2013, jossa päähenkilö esitteli halkovajassaan roikkuvaa sorsasaalista. Katsojat tunnistivat porukasta rauhoitetun, harvinaisen harmaasorsan.

Strömsö-mies piti tiukasti kiinni lajinmäärityksestään (sinisorsa) vielä käräjäoikeudessakin, joka kuitenkin tuomitsi 20 päiväsakkoa ja linnun arvon, 752 euroa, korvattavaksi valtiolle.

Rikosilmoituksen teki ohjelman katsoja.
==================

Mistä tunnet uuttukyyhkyn?

– Ulkonäössä on ero.

Miten se eroaa?

– Väritys. Ja nämä kaikki sepelkyyhkyt, mitä on ammuttu, ammuttiin puusta, yhtään ei ammuttu lennosta.


Miten väritys eroaa?

– Se on hiton hankala alkaa kuvata. Sepelkyyhky on juuri tämä harmaa ja sillä on kranssi. Tuo koko hämää monia. Tämä kesä on sinänsä ollut suotuisa poikastuotantoon ja tällä hetkelläkin on olemassa poikasia ja vielä pienempiäkin on.


Löytyykö uuttukyyhkylle mitään konkreettista tuntomerkkiä?

– En sano satavarmasti. Se on varmaan katsottava googlen kuvahausta.


Sitä ei voi käyttää metsällä?

– Ei, ei.

Pitäisi tietää etukäteen?

– Kaikki on tunnettava ennen laukaisua. Ja tämänkin tunsin. Se tuli vielä kuuseen istumaan ja katselin sitä. Eikä tällä ole pulujakaan näkynyt, ollaan se verran korvessa. Sepelkyyhkyt on ainoita, mitä meillä on.
 
vierailija
tenunenujen onneton aivotoiminta selviää tästä




SELÄNPÄÄN tapaus muistuttaa Ylen Strömsö-sarjan sorsajahtia vuonna 2013, jossa päähenkilö esitteli halkovajassaan roikkuvaa sorsasaalista. Katsojat tunnistivat porukasta rauhoitetun, harvinaisen harmaasorsan.

Strömsö-mies piti tiukasti kiinni lajinmäärityksestään (sinisorsa) vielä käräjäoikeudessakin, joka kuitenkin tuomitsi 20 päiväsakkoa ja linnun arvon, 752 euroa, korvattavaksi valtiolle.

Rikosilmoituksen teki ohjelman katsoja.
==================

Mistä tunnet uuttukyyhkyn?

– Ulkonäössä on ero.

Miten se eroaa?

– Väritys. Ja nämä kaikki sepelkyyhkyt, mitä on ammuttu, ammuttiin puusta, yhtään ei ammuttu lennosta.


Miten väritys eroaa?

– Se on hiton hankala alkaa kuvata. Sepelkyyhky on juuri tämä harmaa ja sillä on kranssi. Tuo koko hämää monia. Tämä kesä on sinänsä ollut suotuisa poikastuotantoon ja tällä hetkelläkin on olemassa poikasia ja vielä pienempiäkin on.


Löytyykö uuttukyyhkylle mitään konkreettista tuntomerkkiä?

– En sano satavarmasti. Se on varmaan katsottava googlen kuvahausta.


Sitä ei voi käyttää metsällä?

– Ei, ei.

Pitäisi tietää etukäteen?

– Kaikki on tunnettava ennen laukaisua. Ja tämänkin tunsin. Se tuli vielä kuuseen istumaan ja katselin sitä. Eikä tällä ole pulujakaan näkynyt, ollaan se verran korvessa. Sepelkyyhkyt on ainoita, mitä meillä on.
Voi vi**u. Just tollaista roskasakkia noi on. Ku ei vaan jaksa kiinnostaa muu ku se mitä ittee huvittaa.
 
vierailija
Se on myös vähän sellainen juttu, että kun susi lähtee seuraamaan tai kohtaat sellaisen, ei välttämättä ensimmäinen ajatus ole, että kaivampa tästä puhelimen käteeni ja alan kuvaamaan tilannetta. Useimmat etsivät käteensä jotain muuta. Jonkinlaista luottoa pitää antaa ihmisille, jotka susien kanssa elävät ja mitä he näistä kohtaamisista kertovat.

Minulla on laaja tuttavapiiri, joka elää varsin symbioosissa luonnon kanssa ja ovat samoilleet ikänsä metsissä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana melkeimpä kaikki ovat kertoneet seuraavista susista ja sudenjäljistä pihamaalla. Poliisit eivät juurikaan näihin tiedotteisiin reagoi. Eivätkä nämä ihmiset ole tubettamassa tapahtuneesta. Tosiasia on kuitenkin se, että susien pitää pysyä kaukana asutuksesta. Suomessa on tilaa.

Huomaan, ettet itse elä alueella, jossa sudet kuljeskelee takapihallasi. Veikkaan, että sinäkin suhtautuisit asiaan vähän erilailla, Petoeläimet ovat petoeläimiä. Sitä ei kannata unohtaa.

Ensimmäisessä videossa susi mennä liipottaa täysin itsevarmana, vaikka sitä seurataan autolla. Se ei edes pyri metsään pakoon.
Toisessa videossa sama juttu. Se tulee läheltä kuvaajaa, eikä osoita minkäänlaista merkkiä pelosta tai arkuudesta. Se on varsin itsevarma.
Kolmannessa videossa susi vähän ihmettelee, mutta ei pelkää. Sen korvat ei ole luimussa, eikä se pötki pakoon. Se tulee kohti ja lähemmäs.
Neljännessä videossa susi ei väistä.
Viidennes näytti olevan vain täynän kuvia.

Sinun on hyvä myös tietää, että, uhkaava susi, ei irvistele tai murise. Sudet näyttävät harmittomilta ja saattavat haastaa pihalla olevaa koiraa "leikkiin", kunnes nappaavat kiinni tämän uskaltautuessa lähemmäs.

Toisessa videossa susi lähtee samantien juoksemaan kovempaa ja syrjempään kun näkee ihmisen.

Kolmannessa videossa susi perääntyy välittömästi kun pienikin ärähdys koiralta tai mieheltä. Ja lopuksi "pötkii pakoon". Korvista en osaa sanoa kun näkyy aika puurona? Jos perehtyisit suden kehonkieleen, niitä löytyy ihan selkeinä kuvinakin googlettamalla, huomaat että suden koko olemus puhuu epävarmuutta, pelkoa ja alistumista. Se kulkee matalana selkä kyyryssä, häntä koipien välissä, pää alhaalla. Jos se seisoisi ryhdikkäästi pää pystyssä ja sen häntä olisi pystyssä ja se heiluisi, vaikuttaisi tilanne heti uhkaavammalta.

Muut aika epäolennaisia kun kuvattu autosta/koneesta.
 
vierailija
Tässä näyte siitä mitä nämä metsästäjät ovat valmiita laittamaan koiransa kokemaan (niin ja video ei sovi herkimmille)

Sitten itketään kuinka susi on paha. Itse ne metsästäjät on pahoja jotka laittaa koiransa yksin suden suuhun. Metsästäjät on niin raukkoja ettei edes yksin selviä siitä metsästämisestä ilman autoa, moottorikelkkaa, koiraa tai kyttäyskojua/ruokintapaikkaa. Niitä ei oikeesti kiinnosta se koiransa pashcan vertaa. Ei niitä kiinnosta muu kuin se että ne saa tappaa mahdollisimman paljon.
 
vierailija
Youtubesta on just parasta katsoa ihmisten ja villieläinten välisiä kohtaamisia. Ne on hienoja, jännittäviä ja hauskojakin. Luulen että tekis täälläkin aika monelle iha hyvää katsoa sellaisia, josko pelot vähän hälvenisivät.

Jotenkin tulee tästä keskustelusta mieleen kaikki ääripää-maahanmuuttajavastaiset ja rasistit. Kaikki vähänkin vieras ja outo on jotenkin niin kauheeta ja siitä pitäis hankkiutua välittömästi eroon. Sivistyksen puutetta, sanoisin.
 
vierailija
Luonnonlaki on yksinkertaisesti vain niin, että toisen pitää kuolla että toinen voi elää. Sille ei voi kukaan mitään. Me syödään täällä toisiamme. Ajatellaan vaikka perunaa se on elävää materiaa kun sen söis eikä se kuolis niin pianhan alkais suusta, korvista, nenästä ja muualtaki työntymään ulos perunan kaalia. Ihmisetkin juhlivat haudoilla kun ovat saaneet perinnön vähän kaukaisemmalta sukulaiselta tämän kuoltua. Syö tai tule syödyksi on raadollinen luonnonlaki sille ei voi kukaan mitään. Elämä aina vain ei ole oikeudenmukaista. Tämä tosiasia tulee vain hyväksyä ettei elämästä tule liian raskasta. Ei kaikista mailman asioista voi ottaa murheita.
 
vierailija
Tässäkin varsin siisti video. Karhu seuraa 12v lasta. Eniten ihmetyttää et mitä tää isukki kuvaa tätä juttua. Ei siinäkään toki mitään, mutta veikkaan että tolla pojalla ois ollu vähän turvallisempi olo jos isukki ois hetkeks pysähtyny ja ottanu pojan kainaloon ja jatkaneet yhdessä sitten sitä hidasta perääntymistä. Nyt tää isukki pitää tätä lasta vaan ihmiskilpenä. Not good, not good. Mut hei, tässäkin loppu hyvin kaikki hyvin. :)

 
vierailija
Voi vi**u. Just tollaista roskasakkia noi on. Ku ei vaan jaksa kiinnostaa muu ku se mitä ittee huvittaa.
Täysiä kriminaaleja suurin osa niistä

-ensinnäkään ne ei tunnista lajeja
-ammutaan huvikseen kaikkia ohi lentaviä
-ammutaan hämärässä ja jopa pimeäss kun paraskaan bongari ei pystyisi tunnistamaan
-ja paljon muitakin laittomuuksia on havaittu
 
vierailija
Youtubesta on just parasta katsoa ihmisten ja villieläinten välisiä kohtaamisia. Ne on hienoja, jännittäviä ja hauskojakin. Luulen että tekis täälläkin aika monelle iha hyvää katsoa sellaisia, josko pelot vähän hälvenisivät.

Jotenkin tulee tästä keskustelusta mieleen kaikki ääripää-maahanmuuttajavastaiset ja rasistit. Kaikki vähänkin vieras ja outo on jotenkin niin kauheeta ja siitä pitäis hankkiutua välittömästi eroon. Sivistyksen puutetta, sanoisin.
Ne on hienoja kun joku sorkkajalka käy metästäjän kimppuun ja iskee sorkillaan hupilahtaajaa :)
 
vierailija
Tässä näyte siitä mitä nämä metsästäjät ovat valmiita laittamaan koiransa kokemaan (niin ja video ei sovi herkimmille)

Sitten itketään kuinka susi on paha. Itse ne metsästäjät on pahoja jotka laittaa koiransa yksin suden suuhun. Metsästäjät on niin raukkoja ettei edes yksin selviä siitä metsästämisestä ilman autoa, moottorikelkkaa, koiraa tai kyttäyskojua/ruokintapaikkaa. Niitä ei oikeesti kiinnosta se koiransa pashcan vertaa. Ei niitä kiinnosta muu kuin se että ne saa tappaa mahdollisimman paljon.
Olis ollu kivempi nähdä oranssipukunen lihailla susien käsittelyssä :D
 

Yhteistyössä