MENISTÖ KAUPPAAN TAKAISIN JA KORJAISIT ERHEEN? SÄÄSTIMME JUURI 600?

  • Viestiketjun aloittaja KAUPAN MOKA
  • Ensimmäinen viesti
fiksua?
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja B:
Et mene, nyt tämän keskustelun poistat ja paukutat ne sinne lattiaan ihan hissunkissun..
Kuka ne sitten maksaa muutes? mekö? veroilla?
Kaupan hävikkiinhän ne taitaa mennä.
Juu hävikkiin menee kuten varastetut tavaratkin. Ja kauppa siirtää ne hintoihin eli maksajia ovat loppupelissä asiakkaat.
 
Sekavasti selostettu
Normi hinta 40*6,95 = 278 euroa
- 15 pakettia =278-104,85
Maksettavaa siis 173,15 euroa

Nyt kassa laskuttanut
40*4,65 = 186 euroa

Mikä siis ongelma? Ei mielestäni mikään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en mäkään tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja KAUPAN MOKA:
Ostimme 100neliötä 6.95? laminaatteja..hintaa jäi niille kassalla 140?.
Voitimme siis paljon.

Nyt paukutellaan ilmaista laminaattia lattiaan!
niin et siis millä ilveellä sä saat laskettua kuudensadan säästön, ap??
100 neliötä x6.95e=695e
100x4.95=495e
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja Sekavasti selostettu:
Normi hinta 40*6,95 = 278 euroa
- 15 pakettia =278-104,85
Maksettavaa siis 173,15 euroa

Nyt kassa laskuttanut
40*4,65 = 186 euroa

Mikä siis ongelma? Ei mielestäni mikään.
Ai mutta tuliko tuosta 4,65 hintaisesta erästäkin vielä se 15 paketin hyvitys?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en mäkään tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja KAUPAN MOKA:
Ostimme 100neliötä 6.95? laminaatteja..hintaa jäi niille kassalla 140?.
Voitimme siis paljon.

Nyt paukutellaan ilmaista laminaattia lattiaan!
niin et siis millä ilveellä sä saat laskettua kuudensadan säästön, ap??
100 neliötä x6.95e=695e
100x4.95=495e
Unohdit että joka neljäs paketti oli ilmainen, eli noista summista vielä -25%.

Ap:n suuri säästö oli siis noilla summilla 150e. Ihan kiva silti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiksua?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja B:
Et mene, nyt tämän keskustelun poistat ja paukutat ne sinne lattiaan ihan hissunkissun..
Kuka ne sitten maksaa muutes? mekö? veroilla?
Kaupan hävikkiinhän ne taitaa mennä.
Juu hävikkiin menee kuten varastetut tavaratkin. Ja kauppa siirtää ne hintoihin eli maksajia ovat loppupelissä asiakkaat.
Niin, me muut maksamme siis AP:n laminaatit. Onnitteluni.

Ihan samalla tavalla me kaikki maksamme sen, että heitätte roskat maahan kaupungilla roskokorin sijaan, katsotte telkkua ilman lupaa. Voi vittu mitä paskiaisia koko palsta täynnä. Varastetaan minkä keritään - mutta jos joku toinen saa pientäkin etua niin valitetaan palstalla myrkynkatkuisin kirjaimin. Minä, minä ja minä.

Olisiko AP huomauttanut, jos lasku olisi ollut 695e 140euron sijaan. Eihän sillä ole väliä, onhan se kaupan moka...

Joo, kävin just maksamassa erikseen 3.5e ostokset, kun kassa ei ollut ottanut hintaa. Jotenkin haluan lapsellenikin opettaa, että rehellisyys on se juttu. Valitan herkästi virheistä - korjaan virheet myös toisinkin päin.
 
Kata
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En mä silti ymmärrä miten joku ei muka huomaa kassalla maksavansa 600e arvoisesta tavarasta 140e, kyllähän te varmasti ostoksia miettiessänne katsoitte myös hinna ja tiesitte kuin paljon tulee maksamaan. Et ei nyt ehkä kannata selitellä, et huomattiin vasta ku ajettiin kotiin..
Mä en koskaan kuuntele kassalla et minkä summan joudun maksamaan, kuitinki katon vasta kotona :D
 
Jaa
Aika järkyttävää että noin moni hyväksyy huijauksen. Tottakait on korjattava vaikka olis kassankin virhe. Luin kerran että joku pappi oli riparilla kysynyt onko varastaminen väärin...Nuoret olivat vastanneet "Riippuu keneltä varastaa, mitä, paljonko..."jne. Eipä ihme jos vanhemmillakin noin väärä moraalikäsitys. Varastaminen on AINA väärin, vaikka häviäjänä olisi kuinka iso ja vakavarainen firma tahansa, se ei vaikuta asiaan...
Tässä tapauksessahan ei tarkoituksella varastettu mutta kun kerran virhe huomattiin, pitäähän siitä ilmoittaa...
 
kinuski
Mä oon kyllä tosi yllättyny, että täällä on näin epärehellistä porukkaa :eek:! Kauhee meteli jos joku saa sossusta rahaa, mutta sitten on ihan moraalisesti oikein "varastaa" kaupasta.
Vaikka olis kuinka kassan moka, ja vaikka se ei sille kaupalle tuottais penniäkään tappiota, niin mun moraali vaan ei antais periks olla maksamatta.
 
Foortti harmaana
Sitte kun niissä laminaateissa onkin joku tehdasvirhe yms niin paha mennä enää valittaa...

Meillä meni kerran koko lattia vaihtoon, kun oli vialliset pontit, saatiin uudet ilmaiseksi, tottakai.

Ilman kunnon kuittia on vaikee saada takuuta.
(Tietty riippuu vähän laminaatistakin, ja mitä siitä on luvattu jne)
 
kassa
Piti olla: 100m2*6,95?*0,75=521,25?
Lyöty: 40pkt*4,65?*0,75=139,5?
"Ylimääräinen säästö": 521,25-139,5=381,75?
Norm hinnasta erotus: 695?-139,5?=555,5?

Eli kpl määrä piti olla neliöiden, ei pakettien mukaan. Lisäksi yksikköhinta väärä.
 
...
Mulle kävi kerran kassalla niin, että myyjä otti vain 10? satasen lampusta. En sanonut mitään kun huomasin vasta kotona tapauksen. No, parin päivän/viikon kuluttua puhelin pirisi ja sieltä kaupasta soitettiin. Kassa oli tehnyt virheen ja pyytivät minua ystävällisesti tulemaan kauppaan, jotta saatiin virhe korjattua. "hyvitykseksi" ylimääräisestä ajosta sain parit kahvilaput. Eli kyllä isommissakin kaupoissa seurataan näitä tilanteita ja jos maksaa kortilla niin asiakas saadaan tarvittaessa kiinni.
 

Yhteistyössä