MENISTÖ KAUPPAAN TAKAISIN JA KORJAISIT ERHEEN? SÄÄSTIMME JUURI 600?

  • Viestiketjun aloittaja KAUPAN MOKA
  • Ensimmäinen viesti
:(
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa a:
Kerran prismassa ystävättäreni osti reilun 150e arvosta vaatetta ja yks 50e huppari jäi kassan mokailun takia maksamatta. Kyllä meinattiin et ei varmana mennä takas maksamaan. Mut toi 600e on hirveä summa rahaa, mut toisaalta taas.. Hmm.

En tiedä, en ehkä menis. Tai vaikka mä menisin niin mies ei :)
Käsittämätöntä :(. En vois pitää hupparia, jonka olisin "varastanut", vaikka vika olisikin kassan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa a:
Kerran prismassa ystävättäreni osti reilun 150e arvosta vaatetta ja yks 50e huppari jäi kassan mokailun takia maksamatta. Kyllä meinattiin et ei varmana mennä takas maksamaan. Mut toi 600e on hirveä summa rahaa, mut toisaalta taas.. Hmm.

En tiedä, en ehkä menis. Tai vaikka mä menisin niin mies ei :)
Käsittämätöntä :(. En vois pitää hupparia, jonka olisin "varastanut", vaikka vika olisikin kassan.
"varastanut" on minusta aikalailla väärä ilmaisu, ei hän ole sitä varastanut, vaan se on moka, myyjän oma moka, jos se on ohi mennyt.

Itse en varmaankaan meni huomauttamaan asiasta, tai vaikea sanoa, mikä olis sillon tilanne (rahatilanne). Huono omatuntohan se varmaan jonkin aikaa kolkuttelis, mut minkäs teet.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja KAUPAN MOKA:
Ajoin kauppaan ja asia korjattu. Saamme pitää 6.95e/ neliö arvoiset lattialaminaatit.
Heidän moka. Vanha hinta jäänyt kassakoneeseen. Myyneet joskus tuota reilun 4? hintaan. Tarjous ei enää voimassa.


Mites tähän sopii se, että kuitissa lukee 40x 100x paikalla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
"Rikoksen" tekeekin asiasta se että KERROIT ASIASTA JULKISESTI tällä palstalla.
Odota vaan, kun sana leviää niin pääsee peräti uutisiin asti tää juttu?
öö,ap kävi korjaamassa kaupassa tilanteen??!!
 
Kauppa on itse vastuussa siitä, jos ovat perineet väärän hinnan. Jollekin isolle ketjulle tuo 600e on kuin kusi valtameressä, saavat laittaa hävikkeihin eli eivät tappiolle jää. Laittaisin ilomielin sen summan johonkin muuhun remppakohteeseen.
 
plm
No mä olen niin tarkka että olisin huomannut noin ison hintaeron jo kassalla. Eikä mun omatunto salli varastamista joten soittaisin kyllä liikkeeseen ja pyytäisin tarkistamaan asian. Sillä onko hinnoissa ilmaa vai ei, ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Saattavat havaita virheensä myöhemmin ja ottaa yhteyttä asian selvittämiseksi, se on heidän oikeutensa.
Joten hoitaisin asian fiksusti ja puhtaalla omallatunnolla.
 
ejk
Miten ois jos olis tapahtunut toisinpäin...otettu 600e liikaa niin oisitteko menneet vaatimaan hyvitystä.Ehkä liian iso esimerkki summa, mutta laitettaan nyt vaikka 50e liikaa peritty niin kyllä ois joka mamma mennyt valittamaan. Minusta rehellisyys kunniaan puolin ja toisin. Hyvä ap kun menit korjaamaan asian. Rehellisyydellä on aina siunaus elämässä(vaikka en mikään kiihko uskovainen olekkaan niin uskon niin)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Miten ois jos olis tapahtunut toisinpäin...otettu 600e liikaa niin oisitteko menneet vaatimaan hyvitystä.Ehkä liian iso esimerkki summa, mutta laitettaan nyt vaikka 50e liikaa peritty niin kyllä ois joka mamma mennyt valittamaan. Minusta rehellisyys kunniaan puolin ja toisin. Hyvä ap kun menit korjaamaan asian. Rehellisyydellä on aina siunaus elämässä(vaikka en mikään kiihko uskovainen olekkaan niin uskon niin)
Mä olen niin samaa mieltä! Jos virhe olisi toisinpäin, kyllä olisi kauhea meteli päällä!
 
**
olishan se hirmu kiva säästää noin paljon, mutta asia kyllä vaivais mua sitten varmaan koko loppuelämän, oon sellanen hölmö vanhojen murehtija. Että puhdas omatunto saattais tuntua arvokkaammalta ku tuo summa.

Takasinmeno on kyllä aina hankalemman tuntusta, mä olisin jo kassalla alkanut ihmettelemään hintaa.
 
Täytyy sanoa, että aika ihme porukkaa osa tässä keskustelussa..ei taida mammat tajuta että ihmisiä ne kaupan kassatkin on, virheitä sattuu kaikille. Entä jos olisikin ollut niin päin että kassa veloitti vahingossa liikaa, totta kai siitä olisi menty sanomaan kauppaan ja vaatimaan oikeutta? Miettikää tilannetta kassan kannalta, varmasti saa paskaa niskaansa vahingon takia. Tai no ei sitä toisen asemaan asettumista taidatämän keskustelun perusteella moni osata..Kyllä tommonen olisi aika moraalitonta. Enkä nyt puhu ap:stä vaan muutamasta muusta palstailijasta.
 
ekskauppias
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli5:
mä en kyl menis. myyjän moka. ei sekään muuten opi.
Menisin takasin. Virheitä sattuu. Ei niitä ole pakko käyttää hyväkseen, pahalta tuntuu varmaan myyjästäkin, jos ei kassa täsmää.
välillä tein tahallani virheen(annoin melkein ilmaiseksi jonkun tavaran) ja katsoin, sanovatko jotain...eivät sanoneet, vaikka aina syynäsivät kuitin tarkkaan. Yksi rekkakuski sen sijaan tuli palauttamaan 5?, jonka annoin oikeasti väärin.
 
annika
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kassa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kassa:
Piti olla: 100m2*6,95?*0,75=521,25?
Lyöty: 40pkt*4,65?*0,75=139,5?
"Ylimääräinen säästö": 521,25-139,5=381,75?
Norm hinnasta erotus: 695?-139,5?=555,5?

Eli kpl määrä piti olla neliöiden, ei pakettien mukaan. Lisäksi yksikköhinta väärä.
Mä sain ainakin sen käsityksen, et sen paketin piti olla hinnaltaan 6,95e ei per neliöhinta...tai niin ap mun mielestä kirjoitteli aikaisemmin.
Aika harvoin on käytössä ?/pkt hinnoittelu ja muuten ei täsmää nuo ap:n luvut mitenkään päin.
No mun mielestä niin päin on kyllä yleisempää.
Kyllä itse olen laminaatit ja kaakelit ostanut nimenomaan ?/m2 hinnalla. Tarkkailkaa rautakaupassa lappuja, kyllä ne vaan on suurin osa ilmoitettu noin. :)
 
annika
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Kauppa on itse vastuussa siitä, jos ovat perineet väärän hinnan. Jollekin isolle ketjulle tuo 600e on kuin kusi valtameressä, saavat laittaa hävikkeihin eli eivät tappiolle jää. Laittaisin ilomielin sen summan johonkin muuhun remppakohteeseen.
Jos nyt puhutaan rautakaupoista, niin niistä suurin osa on kauppiasvetoisia, ei mitään varsinaisia ketjuja, josta kaikki raha valuu jonkun ketjupohatan taskuun, fyi. Varsinkin näinä aikoina tuollaiset virheet aiheuttaa kunnon kolauksia kauppiaan tulovirtaan, ei ne katteetkaan mitään suuria ole.
 
Noh...yksinkertaista..TODELLA törkeää jos et mene.. Mutta et mene kuitenkaan joten turha tässä on moralisoida. Ei maailmassa kovin montaa rehellistä ihmistä olekkaan... joten eihän sinunkaan tarvitse. Vai tarviiko? Kysy sitä itteltäsi.
 
vastaus
Ostin viikko sitten aaltomaljakkoa ja kassa näpytteli väärin hinnan. Sanoin kassalle, että eikö maljakko olekin kalliimpi ja kassa totesi että kyllä vaan.. että hänelle sattui virhe ja eikä olisi huomannut jos minä en olisi sanonut.
Minullakin on tarkka omatunto. Sitä niittää elämässä mitä kylvää. Kun on rehellinen ja tekee asiat oikein, saa elämässä kaikkea hyvää ja elämäni onkin ollut hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli5:
mä en kyl menis. myyjän moka. ei sekään muuten opi.
Menisin takasin. Virheitä sattuu. Ei niitä ole pakko käyttää hyväkseen, pahalta tuntuu varmaan myyjästäkin, jos ei kassa täsmää.
Ja saa ihan kamalat moitteet. Mutta mitä sitten, kunhan saa itselleen kaikkea halvempaa, ei muista tarvitse välittää! Minä itse olen se aina tärkein. Minäminäminä... surullista :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
Ostin viikko sitten aaltomaljakkoa ja kassa näpytteli väärin hinnan. Sanoin kassalle, että eikö maljakko olekin kalliimpi ja kassa totesi että kyllä vaan.. että hänelle sattui virhe ja eikä olisi huomannut jos minä en olisi sanonut.
Minullakin on tarkka omatunto. Sitä niittää elämässä mitä kylvää. Kun on rehellinen ja tekee asiat oikein, saa elämässä kaikkea hyvää ja elämäni onkin ollut hyvä.
Jep! Saat onnea rehellisesti, ja se vasta onkin onnea:) hyvähyvä!! =)
 

Yhteistyössä