Menikö se nyt niin, että jos on saanut 6kk ennen äitiyslomaa työttömyystukea, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta työtön?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta työtön?

Vieras
Äitiysraha on silloin aina minimi? Eikö se normaalisti makseta toissavuoden tulojen mukaan tai jos itse pyytää niin edeltävän 6kk ajalta?

Minulla nimittäin tilanne, että yrityksessämme alkoi yt neuvottelut ja olen raskaana. Todennäköisesti potkut on tulossa. Iloitsin aiemmin, että toissavuoden tuloni olivat sen verran hyvät, että saisin mukavan äitiyspäivärahan. Mutta jos nyt nostan työttömyystukea, niin en saakkaan kuin minimin?

Kuulutko liittoon ja saatko sieltä ansiosidonnaistapäivä rahaa?
Siitä ansiosidonnaisestakin voidaan laskea se äitiyspäivaraha joten ei välttämättä ole ihan minimi.

[QUOTE="joku";28725151]Kuulutko liittoon ja saatko sieltä ansiosidonnaistapäivä rahaa?
Siitä ansiosidonnaisestakin voidaan laskea se äitiyspäivaraha joten ei välttämättä ole ihan minimi.[/QUOTE]

Juu, ei näin. Siis ihmiset eivät lue sitä 6 kk sääntöä tarkkaan. Siinä puhutaan 6 viimeisimmän TYÖSSÄOLOKUUKAUDEN TULOSTA. Eli siis ap, ei hätää. Et tule saamaan mitään perus äitiysrahaa. Vaan saat äitiysrahan, joka on laskettu joko viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan tai sitten kuuden viimeisen TYÖSSÄOLOKUUKAUDEN MUKAAN. Ei siis kuuden viimeisimmän kuukauden mukaan, vaan 6 viimeisimmän työssäolokuukauden mukaan. Tuliko riittävän selvästi ja riittävästi toistettuna :D

Hyvänen aika! olen tosiaan tulkinnut ihan väärin! Eli saan edelleenkin valita, että äitiysraha maksetaan toissavuoden tulojen mukaan? Huh, olin jo aika kauhuissani, että miten selviämme, kun on juuri rakennettu talokin :)

Yhteistyössä