Meni jotenkin maku miehestä juuri nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituinenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuo kommentti on miehen tapa ilmoittaa, että ei tosiaan halua lapsia enempää eikä hyväksy sitä, että vaimolla tapahtuisi "vahinko" eli hups vaan ja pilleri jäisi ottamatta tai vastaavaa. Kyllähän näitä on sattunut, että nainen on "vahingossa tullut raskaaksi", kun tosiasia on, että itse on halunnut lapsen, mutta mies ei..

Meillä mies sanoi joskus jotain samansuuntaista. Ja kyllä meillä oli melkoisen kiivas keskustelu ja lopputuloksena oli se, että jos hän kuvittelee mun IKINÄ tekevän mitään sellaista, niin sopii olla törkkimättä elimellään.

Myöhemmin mies sanoi, että ei ehkä ollut ajatellut asiaa loppuun, että se oli vain "heitto". Aika huono sellainen.

Tuon episodin jälkeen tuli kuitenkin meille kummallekin selväksi se, että jos vahinko meille kävisi (meilläkin kaksi lasta, mies ei halua lisää, minäkään en nyt ainakaan) niin vauva ehdottomasti pidettäisiin, en edes miettisi muuta.

Itse en pystyisi elämään sellaisen naisen kanssa, joka hyväksyy abortin tavallisessa perheessä tuollaisessa tilanteessa esim. oman mukavuudenhalunsa ja itsekkyytensä takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
tuo kommentti on miehen tapa ilmoittaa, että ei tosiaan halua lapsia enempää eikä hyväksy sitä, että vaimolla tapahtuisi "vahinko" eli hups vaan ja pilleri jäisi ottamatta tai vastaavaa. Kyllähän näitä on sattunut, että nainen on "vahingossa tullut raskaaksi", kun tosiasia on, että itse on halunnut lapsen, mutta mies ei..

Kuten sanottu, olemme keskustelleet aiheesta joten kanta on tullut kyllä selväksi. Itse en todellakaan, ikinä, missään tilanteessa saattaisi meitä tilanteeseen jossa kävisi "vahinko"
Ja toisekseen, en edes pystyisi huijaamaan miestä isäksi, koska aiemmin mies kuskas mulle pillerin joka ilta ja tällä hetkellä on laastari. En itsekään haluaisi lasta, mutta sen mahdollisuus on AINA.

Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
Itse en pystyisi elämään sellaisen naisen kanssa, joka hyväksyy abortin tavallisessa perheessä tuollaisessa tilanteessa esim. oman mukavuudenhalunsa ja itsekkyytensä takia.

Enkä minä sellaisen miehen. Joka tapauksessa, tämä asia pitäisi mielestäni tehdä selväksi heti parisuhteen alussa. Etenkin jos jommalla kummalla on hyvin voimakas abortin vastainen kanta. Turha sitä sitten myöhemmin on itkeä, että mies haluaakin abortin JOS vahinko sattuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Enkä minä sellaisen miehen. Joka tapauksessa, tämä asia pitäisi mielestäni tehdä selväksi heti parisuhteen alussa. Etenkin jos jommalla kummalla on hyvin voimakas abortin vastainen kanta. Turha sitä sitten myöhemmin on itkeä, että mies haluaakin abortin JOS vahinko sattuisi.

Siis luitko sä edes koko ketjua??

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:

Jep ja ton asian olen valitettavasti joutunut todistamaan omassa lähipiirissä usean kerran enkä ole kovin uskovainen noita ns. vahinkoja kohtaan. Yhdessähän niistä vastuu otetaan mutta kun mies ei voi olla varma vaimon ehkäsyn käytöstä kun luotamusasia niin kyllä sillon voi vaatia aborttia.

Meillä mies vaatisi sen ja meillä on kaksi lasta. Itse haluisin vielä ihan hirveästi yhden lapsen lisää mutta kun on kyse MEIDÄN YHTEISESTÄ elämästä niin päätös ei ole minun, yksi lapsi lisää kun ei ole mikään pieni asia. Me teemme sitten yhdessä muita asioita kun tämä elämä ei ole pelkkää vauvan saamista ja meille ei käy vauvakuumeestani huolimatta "vahinkoa"..

Ihmisten mielipiteet muuttuvat vuosien varrella, kaikki ei ole niin simppeliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Jep ja ton asian olen valitettavasti joutunut todistamaan omassa lähipiirissä usean kerran enkä ole kovin uskovainen noita ns. vahinkoja kohtaan. Yhdessähän niistä vastuu otetaan mutta kun mies ei voi olla varma vaimon ehkäsyn käytöstä kun luotamusasia niin kyllä sillon voi vaatia aborttia.

Meillä mies vaatisi sen ja meillä on kaksi lasta. Itse haluisin vielä ihan hirveästi yhden lapsen lisää mutta kun on kyse MEIDÄN YHTEISESTÄ elämästä niin päätös ei ole minun, yksi lapsi lisää kun ei ole mikään pieni asia. Me teemme sitten yhdessä muita asioita kun tämä elämä ei ole pelkkää vauvan saamista ja meille ei käy vauvakuumeestani huolimatta "vahinkoa"..

Miksei voi olla varma? Ei se meillä pelkästään mikään luottamusasia ole vaan mies kyllä näkee ja tietää aivan takuulla että ehkäisyä käytän.
Ja joidenkin kommenteista vois päätellä, että ihan kuin mulla olisi vauvakuume ja olisin sitä vauvaa tekemässä. En tod.

Mutta en kyllä ymmärrä että miten ihmeessä mun olisi pitänyt tai edes olisin voinut ennakoida, että vuonna 2009 miehen mielipide sitten yhtäkkiä muuttuukin jyrkästi eri suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Sitten vaan huolehtimaan ettei ehkäisy petä.Miehellä on myös oikeus päättää lapsiluvusta eikä yksin naisella.

Mun mies on päättänyt vasektomiasta ihan yksin, mun mielipiteellä ei ole väliä. Mä kun olen sitä mieltä, että se mieli voi muuttua vaikka 10 vuoden päästä enkä siksi hötkyilis sen perään.
Ja tuosta ehkäisyasiasta tulikin mieleeni, että mun mielestä on väärin että mies ei suostu käyttämään kumia, kun ei tykkää siitä. Ilmeisesti pääasia että tuntuu hyvältä ja aborttiin sitten tarvittaessa. Miksi se ehkäisy on vaan minun asia naisena?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitten vaan huolehtimaan ettei ehkäisy petä.Miehellä on myös oikeus päättää lapsiluvusta eikä yksin naisella.

Mun mies on päättänyt vasektomiasta ihan yksin, mun mielipiteellä ei ole väliä. Mä kun olen sitä mieltä, että se mieli voi muuttua vaikka 10 vuoden päästä enkä siksi hötkyilis sen perään.
Ja tuosta ehkäisyasiasta tulikin mieleeni, että mun mielestä on väärin että mies ei suostu käyttämään kumia, kun ei tykkää siitä. Ilmeisesti pääasia että tuntuu hyvältä ja aborttiin sitten tarvittaessa. Miksi se ehkäisy on vaan minun asia naisena?

Jos mies menee vasektomiaan sä et voi sanoa että ehkäisy on sun vastuulla yksin.Kyllä tossa tapauksessa mies tekee voitavansa ehkäisyn suhteen.

jos ei mies suostu huolehtimaan omalta osaltaan ehkäisystä, niin on aivan turha vinkua aborttia. tupla ehkäisy, teidän tapauksessa laastari ja kumi, on kuitenkin varmempi kuin pelkkä laastari. toinen vielä varmempi vaihtoehto on seksistä luopuminen, kysele mieheltäsi onko hän valmis siihen.

aikuinen ihminen tiedostaa seksiä harrastaessaan raskauden mahdollisuuden vaikka mikä ehkäisy olisi käytössä. jos osapuolten näkemyserot ovat suuret vahingon mahdollisesti sattuessa, kannattaa seksistä pidättäytyä kokonaan.

Nojuu, siis periaatteellisella tasolla tuo abortin harkitseminen ei nyt ole vielä paha asia. Eihän mies edes sanonut että haluaa abortin, vain että harkitsisi sitä. Eli tämä nyt oli enemmän "en halua lasta" kuin "haluan abortin".

Mutta jos ei voi sitten kumeja käyttää ja vasektomiakin päätetty ilman vaimon mielipidettä niin huoh... Luulenpa, että sinua ei nyt edes ahdista tuo yksi kommentti vaan nämä kaikki asiat yhdessä, ja veikkaan että ahdistaisi minuakin.

No luin mutta mä en oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana jos itsekään et enää halua lapsia eikä sulla ole mitään aborttiakaan vastaan. Mies ei halua enempää lapsia ja piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Mutta jos ei voi sitten kumeja käyttää ja vasektomiakin päätetty ilman vaimon mielipidettä niin huoh... Luulenpa, että sinua ei nyt edes ahdista tuo yksi kommentti vaan nämä kaikki asiat yhdessä, ja veikkaan että ahdistaisi minuakin.

Juuri näin :flower:
Tästä keskustelusta on tullut vähän sellainen kuva, että ihan kuin minä olisin se paha nainen, joka kuitenkin salaa suunnittelee vauvaa ja on päättänyt lapsiluvusta yksin. Vaikka käytännössä mies on päättänyt vasektomiasta yksin, vaikka tietää että minä en sen kannalla vielä olen kun olen itsekin vielä niin nuori, mutta siltikään tällä hetkellä ei suostu käyttämään tuplaehkäisyä vaikkei vauvaa missään nimessä halua. Siihen vasektomiaan on kuitenkin aikaa ja totta kai se vastuu ehkäisystä pitäisi olla NYT.

En ymmärrä. Miksi mies ei saisi olla haluamatta enää lapsia? Onko naisen oikeus lisääntyä ja lisääntyä? Varsinkin jos lapsia on jo olemassa. Minusta ap:n miehellä on selvä suunta ja se suunta on kohti vasektomiaa mikä kertoo asian lopullisuudesta ja siitä että mies ei todellakaan halua lapsia. So? Teillä on jo kaksi lasta. Kaikkea ei voi saada.

Ja ei se miestä hirviöksi tee jos sanoo että haluaisi abortin jos kävisi vahinko. Paitsi tietty täällä mammapalstalla jossa naisen etuoikeus on saada lapsia, miehen mielipiteestä huolimatta.

No luin mutta mä en oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana jos itsekään et enää halua lapsia eikä sulla ole mitään aborttiakaan vastaan. Mies ei halua enempää lapsia ja piste.

Se, etten missään tapauksessa enää haluaisi tehdä aborttia. Ja se, että mies ei suostu tuplaehkäisyyn, on päättänyt yksin vasektomiasta. Miten mun olisi pitänyt ennakoida tämä tilanne 10 vuotta sitten kun alettiin seurustella?

Alkuperäinen kirjoittaja miehellä on oikeuksia:
En ymmärrä. Miksi mies ei saisi olla haluamatta enää lapsia? Onko naisen oikeus lisääntyä ja lisääntyä? Varsinkin jos lapsia on jo olemassa. Minusta ap:n miehellä on selvä suunta ja se suunta on kohti vasektomiaa mikä kertoo asian lopullisuudesta ja siitä että mies ei todellakaan halua lapsia. So? Teillä on jo kaksi lasta. Kaikkea ei voi saada.

Ja ei se miestä hirviöksi tee jos sanoo että haluaisi abortin jos kävisi vahinko. Paitsi tietty täällä mammapalstalla jossa naisen etuoikeus on saada lapsia, miehen mielipiteestä huolimatta.

Lue sinäkin koko ketju. Ja juuri näitä kommentteja tarkoitin, miksi minusta on nyt tehty se paha nainen joka päättää lapsiluvusta ja kaikesta? Miehellä on oikeus, mutta miehellä on myös velvollisuus ja suhteessa pitäisi mielestäni päättää asioita yhdessä. Ei niin, että minä menen vasektomiaan ja piste.

Se, etten missään tapauksessa enää haluaisi tehdä aborttia. Ja se, että mies ei suostu tuplaehkäisyyn, on päättänyt yksin vasektomiasta. Miten mun olisi pitänyt ennakoida tämä tilanne 10 vuotta sitten kun alettiin seurustella?

No kai sä olet silloin kymmenen vuotta sitten sanonut, etten ikinä enää aio tehdä aborttia? Tai sanoit sen miehelle tuon keskustelun aikana, kun hän sanoi, että saattaisi haluta abortin? Kyllä mä ainakin teen miehelle täysin selväksi, että abortti ei ole mulle vaihtoehto. Jos mies ei halua lapsia, niin huolehtii kanssa ehkäisystä niin että se on satavarma.

Voi voi teitä ihmiset. Ihminen voi ja saa muuttua. Minä olisin teininä tehnyt abortin ja sen jälkeenkin jos olisi vahinko käynyt. Ja nyt kun on lapsia en voisi enää tehdä. Kyllä mielipide saa muuttua eikä siitä tarvitse raportoida puolisolle varsinkaan jos aisa ei ole edes ajankohtainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voi voi teitä ihmiset. Ihminen voi ja saa muuttua. Minä olisin teininä tehnyt abortin ja sen jälkeenkin jos olisi vahinko käynyt. Ja nyt kun on lapsia en voisi enää tehdä. Kyllä mielipide saa muuttua eikä siitä tarvitse raportoida puolisolle varsinkaan jos aisa ei ole edes ajankohtainen.

:o Kyllä mun mielestä vaan abortti ja lapsiluku on niin tärkeä asia, että haluan olla täysin tietoinen miehen mielipiteestä, ja kerron myös omani tarkkaan. Outoa se musta on jos tuollaisista asioista ei keskustella.

Yhteistyössä