Meni jotenkin maku miehestä juuri nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituinenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omituinenko

Vieras
On 2 lasta ja kumpikaan ei halua tällä hetkellä enempää. Mies ei ikinä, minä en ihan 100 % varma ole. Mies on hyvä isä ja hoitaa paljon lapsia, mutta keskusteltiin ihan huvikseen että jos sattuisi vahinko niin mitä tapahtuis. Mies sanoi, että saattaisi haluta abortin. Tuli jotenkin tosi surkea mieli, vaikka asia ei mitenkään meillä olekaan ajankohtainen. Sellainen että ihanko totta se haluaisi keskeytyksen jos sattuis vahinko käymään :(

menis maku multakin.
Itsekin olin toisen jälkeen melko varma, että ehkä ei enää koskaan. ja mitä isommaksi kuopus kasvoi, sitä varmempi.
Mies meillä taas olisi jossain vaiheessa kolmannen halunnutkin.
Mutta jos vahinkoraskaus olisi tullut (ei tule enää kun sterilisaatio tehty) niin kyllä abortia olisi pitänyt miettiä pitkään enkä usko että siihen olsiin pystynyt.

Öh, miten tämä voi selvitä miehestä vasta tässä vaiheessa? Jos olet itse ehdottomasti aborttia vastaan, kai tämä olisi tullut puheeksi jo seurusteluaikoina? Miesten kannattaisi lopettaa hypoteettiset keskustelut naisten kanssa, olen huomannut, että harva nainen osaa suhtautua niihin teoreettisella tasolla. Kun kerran et edes ole raskaana, miksi miettiä tuollaisia asioita, joiden kohdalla reaktiosta ei voi olla satavarma ennen kuin se tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
menis maku multakin.
Itsekin olin toisen jälkeen melko varma, että ehkä ei enää koskaan. ja mitä isommaksi kuopus kasvoi, sitä varmempi.
Mies meillä taas olisi jossain vaiheessa kolmannen halunnutkin.
Mutta jos vahinkoraskaus olisi tullut (ei tule enää kun sterilisaatio tehty) niin kyllä abortia olisi pitänyt miettiä pitkään enkä usko että siihen olsiin pystynyt.

Mies on menossa vasektomiaan mutta aikaa siihen vielä melkein 3 vuotta. Tänään tokaisis että olis vaikka mieluummin sen 3 vuotta ilman seksiä kuin ottais vauvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Öh, miten tämä voi selvitä miehestä vasta tässä vaiheessa? Jos olet itse ehdottomasti aborttia vastaan, kai tämä olisi tullut puheeksi jo seurusteluaikoina? Miesten kannattaisi lopettaa hypoteettiset keskustelut naisten kanssa, olen huomannut, että harva nainen osaa suhtautua niihin teoreettisella tasolla. Kun kerran et edes ole raskaana, miksi miettiä tuollaisia asioita, joiden kohdalla reaktiosta ei voi olla satavarma ennen kuin se tapahtuu.

Siis miten niin selvitä vasta nyt? Eihän me olla seurustelun alussa teineinä tiedetty, halutaanko lapsia ja montako halutaan. En ole aborttia vastaan, olen teininä abortin tehnytkin ja mieheni oli silloinkin isä.

Vaikeita asioita. Meniskö mieheltä maku sinuun jos päättäisit tehdä abortin vai pitäisikö hänen pystyä tukemaan sinua mikäli tilanne olisi päinvastoin. Päätös aina loppukädessä naisen mutta lapsi on myös miehen.

mulla oli sama tilanne aikoinaan ja tiedän että miehelläkin on oikeus sanoa mielipiteensä..ei häntä voi pakottaa haluamaan lasta jo svahinko käy..ihan sama kuin naisellakin.ei se tee hänestä sen pahempaa ihmistä ..j aitse sii solen nainen joka ei tiedä miten olisi suhtaunut jos olisi testi näyttänyt plussaa j amies satavarma että abortti..

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Vaikeita asioita. Meniskö mieheltä maku sinuun jos päättäisit tehdä abortin vai pitäisikö hänen pystyä tukemaan sinua mikäli tilanne olisi päinvastoin. Päätös aina loppukädessä naisen mutta lapsi on myös miehen.

Lue edellinen vastaukseni.

Mä en jotenkin ymmärrä että miksi tätä edes kannattaa miettiä kun sinä et kerran ole raskaana. Etkä mitäm ilmeisemmin haluakaan raskaaksi tulla. Jos tuo on miehen asenne, niin sitten kannattaa jompi kumpi steriloida, että olisi vähän varmempaa ettei vahinkoa tule. Itselle en vois kuvitella tuota tilannetta, mä olen aina tehnyt hyvin nopeasti miehille selväksi, että mä en koskaan tule tekemään aborttia.

Miksi edes mietit tälläistä? Eikös se ole vähän sama kuin että pystyisitkö tiukassa tilanteessa murhaamaan jonkun. Jos vastaisi että kyllä varmaan, olisikin yhtäkkiä murhaaja vai? Eihän sitä voi tietää kun ei ole pakosti päätettävä just nyt.

Mä olen tähän asti ollut ehdottomasti aborttia vastaan, mutta nyt tiedän kun on 2 lasta että jos vielä tulisin jostain syystä vahingossa raskaaksi, todennäköisesti tekisin abortin. En vaan kertakaikkiaan jaksaisi kantaa sitä vastuuta mikä kolmannesta pienestä tulisi. Olen ihan kamala ihminen, mutta toivon että en joudu tämän päätöksen eteen oikeasti.

Ajattelen kuitenkin niin että parempi abortti kuin se ettei pysty lapsesta sitten huolehtimaan, ja tarojamaan sitä rakkautta mitä pitäisi.

Samaa mieltä.

mun mies varmaan vähän saman sorttinen kuin sulla. meni vasektomiaan just vähän aika sitten. meillä kolme yhteistä lasta plus mulla lisäksi neljäs. aika äijämäinen on tuo mun mies tyyliltään ja tosiaan suhtautuminen aborttiin mun mielestä aikas "miehinen". eli pystyy ajattelemaan senkin asian aika rationaalisesti. itsellä tiukka suhtautuminen aborttiin, en herkästi sitä tekisi. oon jo tottunut siihen, että ollaan miehen kans monestakin asiasta ihan eri linjoilla..

Mä en oikeasti koskaan hyväksyisi miestä, joka sanoo avioliitossa, että haluasi abortin!
Ellei se sitten todellakin vaarantaisi esim. äidin hengen tai lapsi olisi ERITTÄIN pahasti vammainen, siis niin, ettei oikeastaan elinmahdollisuuksia olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Nainenhan siitä aina päättää.

Toisaalta, mutta toisaalta taas en missään nimessä haluaisi joutua hoitamaan sitä lasta yksin.

Sellainen mahdollisuus on aina olemassa.

Niin, jos mies vaikka kuolee. Tietoisesti en tuollaiseen tilanteeseen ryhtyisi.

Ja kolmannen kerran, kumpikaan meistä ei saa vielä sterilisaatiota.

Ja miksi keskustellaan, tulipa vaan puheeksi kyseinen aihe kun erään palstalaisen raskaudesta luin että jos vahinko kävisi. Ollaan kyllä aiemminkin aiheesta puhuttu ja silloin miehelle oli itsestään selvä että jos vahinko kävisi niin tietenkin pidettäisiin. Eihän tässä toki järkeä ole, mutta tulipa vaan juteltua.

Aika outo kommentti.
Me ajattelimme enne naimisiinmenoa ja lapsia, että tehdän joko 0, 1, 2 tai 3 lasta. (4 on lähestulkoon suurperhe ja sellaista emme halunneet)

Kumpikin olisimme pärjänneet vallan mainiosti ilmankin.

Mutta kun se eka oli, siitä jäi vauvakuume.
Ja kakkosen jälkeen elämä olikin aika rankkaa jo kahden kanssa, joten tukiverkottomana olin lähes varma, että ei enää yhtään.

Meillä vasektomiaa ei tarvinnt odottaakovinkaan kauaa.

Meillä mies sanoi että abortti jos kolmas saisi vahingosta alkunsa. Kuopus oli silloin n.1,5v. Sitten kun kuopus oli yli 2v sanoi, että ehkä sitten jos voittaa lotossa. Nyt kun kuopus on 3v on alkanut tosissaan miettiä muttuisiko elämä nyt sitten ja mahtuukohan autoon jne. Että ne on aika hankalia asioita miettiä. varsinkin miehiltä :D

Mä en välttämättä ottais ihan vakavissani tuollaista kommentia kuitenkaan ihan johtuen siitä,että asia on kuitenkin sitä suuruusluokkaa,että kohdalle osuessaan mieskin varmasti punnitsisi ja katsoisi asioita eri tavalla.Nyt kun tilanne ei mitenkään ole ajankohtainen ja mahdollinen,niin siihen on helppo todeta,että abortin kannalla olisi.Näin mä sen mielessäni kääntäisin,koska se vain kuulostaa kylmältä keneltä tahansa todeta automaattisesti,että abortti olisi ratkaisu.Ei ne miehet sen paremmin kuin naisetkaan osaa asioita aina ajatella järkevästi hypoteettisissa tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Meillä mies sanoi että abortti jos kolmas saisi vahingosta alkunsa. Kuopus oli silloin n.1,5v. Sitten kun kuopus oli yli 2v sanoi, että ehkä sitten jos voittaa lotossa. Nyt kun kuopus on 3v on alkanut tosissaan miettiä muttuisiko elämä nyt sitten ja mahtuukohan autoon jne. Että ne on aika hankalia asioita miettiä. varsinkin miehiltä :D

Meillä taas mennyt toisin päin. Aiemmin tosiaan sanoi, että JOS kävisi vahinko niin pidettäisiin mutta nyt onkin että on keskeytyksen kannalla. Ja tiedän kyllä, että on todella hölmöä edes miettiä näitä mutta toisaalta taas kun yhdessä eletään niin on se hyvä tietää mitä toinenkin ajattelee.
Yleisesti ottaen en ole aborttia vastaan, mutta nyt kun on jo 2 lasta jne niin abortti tuntuisi todella julmalta vaihtoehdolta.

Yhteistyössä