Meni jotenkin maku miehestä juuri nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituinenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Eiköhän se hormonaalinen ehkäisy riitä (miten paino sen tehokkuuteen vaikuttaa?).

Jos painaa yli tietyn määrän ehkäisyteho voi laskea.

Oho, en ole koskaan kuullutkaan. No sitten vaan laihtumaan. Onhan se sunkin jotain tehtävä tässä jos miestäkin vaadit kumia käyttämään.

Just just. Niin enhän mitään teekään. Eikä se sitä käytä, vaikka olen sanonut että saa saa käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän se hormonaalinen ehkäisy riitä (miten paino sen tehokkuuteen vaikuttaa?).

Jos painaa yli tietyn määrän ehkäisyteho voi laskea.

Aika kaukaan haettu koko juttu, sori ...mitä tää spekuloiminen auttaa???
Naisille tyypillistä ;D

Siis ettekö te lue lääkkeiden pakkausselosteita??

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mun mielestä mies saa ilman muuta päätää vasektomiasta yksin jos ei halua enää isäksi. Jos sinä edelleen haluat lapsia, niin sinäkin saat päättää saavasi lapsia lisää. Ja mun mielestä tuossa tilanteessa juuri miehellä on suurempi velvollisuus huolehtia ehkäisystä jos hän on se, joka ei lapsia halua. Tietenkään sinun ei voi olettaa arvaavan että mies muuttaa mieltään yhtäkkiä abortin suhteen, mutta tulee sellainen vaikutelma, että mies ei ole tiennyt että sinä et sitä aborttia missään nimessä enää tee.

Mun mielestä taas asiasta pitäisi keskustella. Toki on oikeus mennä mutta keskustella siitä pitäisi. Ei niin, että toinen päättää menevänsä ja sitten vielä välillä lällättelee asialla, että eipäs ole enää kuin pari vuotta, lällällää. Ja mies ei suostu kumiin. Ja on todellakin ollut selvää, että aborttia en enää tee, meidän suhteessa kun keskustellaan paljon. Ja siksi tämä olikin yllätys.

Jos ei kumiin suostu, niin sitten on ilman. Ei se ole mikään syy sysätä ehkäisyä kokonaan naisen vastuulle ja sanoa että jos tulet raskaaksi, niin se on sitten abortti. Vaikka ed. viestissäni sanoinkin että miten taas miehen vika, tein klassisen virheen enkä lukenut koko ketjua läpi. Mulla tällä hetkellä pillerinvaihto menossa, ukko saa luvan tyytyä kumiin tai on sitten ilman. Komiasti on kuminkin kanssa kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
No joo, jos mies sanoi että saattaisi haluta abortin, niin kuulostaa minusta siltä ettei ole ihan varma asiasta. En vain ymmärrä miten tämäkin nyt käännettiin taas niin että mies on paha, kaikki on miehen syytä ja nainen vain kärsii. Asioista voi myöskin keskustella, jos se vahinko sattuisi käymään.

Mun mielestä tämä asia on kyllä ihan päin vastoin. Nyt mun oliskin pitänyt ennustaa että miehen mieli voi yhtäkkiä muuttua, mies saakin päättää täysin vasektomiasta, mutta silti sen ei tartte käyttää kortsua vaan ehkäisy on minun asia ja minussakin on pakko olla jotain vikaa jne.
Me keskustellaan, me keskustellaan PALJON.

Minkä takia mies saattaa päättää vasektomiasta ja näin olleen lapsiluvusta täysin yksin?
Sen vuoksi, että jos toinen (kumpi tahansa) ehdottomasti ei enää halua lasta, on sen syntymättömän lapsenkin edun mukaista ettei oteta edes sitä vahingon riskiä.

Jos sinä haluat lapsia ja mies ei, on vaihtoehtona mennä tasan toisen pään mukaan. Ei voi tehdä kompromissia ja pistää sinua ihan pikkusen vaan raskaaksi. Joko lapsia tulee tai sitten ei. Ja jos vaihtoehtoina on isän puolelta täysin ei-toivottu-lapsi tai ei lapsia ollenkaan, viimeksi mainittu on lapsen edun mukaista.

Joten kyllä. Sen mukaan mennään joka ei enää halua. Siksipä näistä asioista on hyvä keskustella jo ennen kun lapsia tehdään.

Ja huom. edellämainittu siis koskien tilanteita joissa toinen ei EHDOTTOMASTI halua enää lapsia. Eri asia jos ei halua vielä tai ei juuri nyt.

NO SEN MIEHEN MIELI ON MUUTTUNUT. Eipä ole uusi asia oli asia mikä tahansa että mieli voi ja saa muuttua. Jos kerran puhutte asioista paljon niin nythän sitten tiedät tämän.

Eli katse tulevaan. Sun huolesi on nyt sitten sen vahingon välttäminen. Pidä huoli ehkäisystä ja sano miehelle että jos haluaa 100% varman ehkäisyn niin voi ottaa vielä kumin päälle.

Miksi miehesi ei muuten mene nyt jo vasektomiaan? Joku ikärajako?

On tullut ketjussa moneen kertaan ilmi, mutta ei riitä ikä vielä.

Ja jep, joistain syystä palstalaisten mielestä on täysin ok, että mies päättää yksin lapsiluvusta mutta se ei tietenkään ole jossa nainen päättää yksin lapsiluvusta. Asia selvä :)

Ja jep, joistain syystä palstalaisten mielestä on täysin ok, että mies päättää yksin lapsiluvusta mutta se ei tietenkään ole jossa nainen päättää yksin lapsiluvusta. Asia selvä :)

Ei se johdu päätösvalta johdu sukupuolesta vaan siitä, että näissä asioissa EI on vahvempi kuin KYLLÄ.
Minusta siihen KYLLÄän pitää olla molempien suostumus, muuten se ei ole KYLLÄ. Ja yksikin EI on EI.

Nainen saa yksin päättää lapsiluvusta silloin, kun hän ei enää halua lapsia.

Mies saa yksin päättää lapsiluvusta silloin, kun hän ei enää halua lapsia.

Yhtäkään lasta ei pitäisi tähän maailmaan tehdä vain siksi kun MÄ HALUUUNN!!111, jos se on toisen puolison JA tulevan lapsen edun vastaista. Kahden etu yhden etua vastaan, ja varsinkin lapsen etu on tärkein. Teidän tapauksessa vieläpä usemman edun vastaista, jo olemassa olevien lapsien, jonka perheen sinä olisit valmis rikkomaan vauvantoivossa.

Kenenkään ei pitäisi joutua syntymään ei-toivottuna vastoin toisen vanhemman tahtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Yhtäkään lasta ei pitäisi tähän maailmaan tehdä vain siksi kun MÄ HALUUUNN!!111, jos se on toisen puolison JA tulevan lapsen edun vastaista. Kahden etu yhden etua vastaan, ja varsinkin lapsen etu on tärkein. Teidän tapauksessa vieläpä usemman edun vastaista, jo olemassa olevien lapsien, jonka perheen sinä olisit valmis rikkomaan vauvantoivossa.

Toki saa päättää, mutta mielestäni näistä asioista pitäisi keskustella suhteessa. Ei niin, että minä päätän tämän asian ja piste. Olisin valmis rikkomaan perheen vauvantoivossa?? Lukisitte hyvät ihmiset koko ketjun ennen kuin vastaatte. Minä EN HALUA VAUVAA, kyse oli siitä JOS sattuisi vahinko.

No sä joudut vain katsomaan sen tilanteen sitten koska se mahdollinen vahinko on tulevaisuudessa jos on ollenkaan. Miehesi haluaa sitten sen abortin ja sä et. Keskustelette sitten uudestaan vaihtoehdoista. Kun tilanne on oikeasti todellinen, mielipiteet voi muuttua. Tai sitten ei. Mutta se on ennenkaikkea sen ajan murhe.

No sä joudut vain katsomaan sen tilanteen sitten koska se mahdollinen vahinko on tulevaisuudessa jos on ollenkaan. Miehesi haluaa sitten sen abortin ja sä et. Keskustelette sitten uudestaan vaihtoehdoista. Kun tilanne on oikeasti todellinen, mielipiteet voi muuttua. Tai sitten ei. Mutta se on ennenkaikkea sen ajan murhe.

Totta.

Toki saa päättää, mutta mielestäni näistä asioista pitäisi keskustella suhteessa. Ei niin, että minä päätän tämän asian ja piste. Olisin valmis rikkomaan perheen vauvantoivossa?? Lukisitte hyvät ihmiset koko ketjun ennen kuin vastaatte. Minä EN HALUA VAUVAA, kyse oli siitä JOS sattuisi vahinko.

No eikös se ole juurikin sitä keskustelua, mies on kertonut sen haluavansa, kertonut että niin varma asiastaan että on ennemmin vaikka ilman seksiä vasektomiaan asti, sinä oletettavasti olet kertonut oman kantasi. Jos te herranen aika keskustelette hypoteettisen raskauden hypoteettisesta keskeyttämisessä hypoteettisen vahingon käytyä, niin eikös se juuri ole sitä keskustelua?

Vai oletko niitä naisia joiden mielestä asiasta "keskustellaan" siihen asti, että mies suostuu myöntymään sinun kantaasi?

Jos haluat keskustella niin keskustele. Eihän se mies ole vielä vasektomiassa käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en ois miehen kanssa, joka sanoisi tuolla tavalla. Tommonen olis niin kaukana mun omista arvoista, että ei tulis elämästä mitään. :(

Ottaen huomioon että ap on itsekin tehnyt abortin, niin tuskinpa abortti kovin kaukana hänen omista arvoistaan voi olla.

Mä en ois miehen kanssa, joka sanoisi tuolla tavalla. Tommonen olis niin kaukana mun omista arvoista, että ei tulis elämästä mitään. :(

Ottaen huomioon että ap on itsekin tehnyt abortin, niin tuskinpa abortti kovin kaukana hänen omista arvoistaan voi olla.

Niin, teininä. On mielestäni aivan eri asia kun tein silloin. Enää en ( tervettä) lasta abortoisi.

Niin, teininä. On mielestäni aivan eri asia kun tein silloin. Enää en ( tervettä) lasta abortoisi.

Niin, eli abortoit silloin kun lapsi ei sopinut elämäntilanteeseesi. Mies on nyt abortin kannalla (jos kävisi vahinko), koska lapsi ei hänestä sopisi elämäntilanteeseen.

Ja ero oli missä?

Niin, eli abortoit silloin kun lapsi ei sopinut elämäntilanteeseesi. Mies on nyt abortin kannalla (jos kävisi vahinko), koska lapsi ei hänestä sopisi elämäntilanteeseen.

Ja ero oli missä?

Aivan saman asian nostin itse tuolla esille. Hurskastelua se nyt on ap:n puolelta. Mieshän ei ole muuttunut asiassa vaan hän on.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Ja ero oli missä?

Aivan saman asian nostin itse tuolla esille. Hurskastelua se nyt on ap:n puolelta. Mieshän ei ole muuttunut asiassa vaan hän on.

Eikö teillä järki sen vertaa sano, että 15-vuotias ei todellakaan ole valmis äidiksi. Siinä iässä en pystynyt edes itsestäni huolehtimaan kunnolla, saatikka lapsesta. Nyt on tilanne tietenkin aivan eri.
Ja perustelkaa, että miten minä olen muuttunut ja mieheni ei? Koko 10 vuotta on ollut sen kannalla, että enää ei abortoidu, myös tämän toisen lapsen jälkeen. NYT on YHTÄKKIÄ päättänytkin että abortti olisi vaihtoehto ja se selvisi eilen. Joten miten te voitte väittää, että miehen mielipide ei ole muuttunut? Vai onko teille nyt tärkeintä vain se, että pääsette mollaamaan minua ja puolustamaan miestä?

Ehkä abortti on niin raskas asia tehtäväksi, että osa sen kokeneista ei ikinä enää halua sitä tehdä uudestaan? Minkälainen mies toivoo naiselleen tommosta henkisesti vaikeaa ja kivuliasta kokemusta? :(

Ehkä abortti on niin raskas asia tehtäväksi, että osa sen kokeneista ei ikinä enää halua sitä tehdä uudestaan? Minkälainen mies toivoo naiselleen tommosta henkisesti vaikeaa ja kivuliasta kokemusta? :(

Mies joka ei halua enää yhtään lasta. On miehelläkin oikeus olla tulematta isäksi ja älkää sanoko että sitten ei kannata harrastaa seksiä. Kyllä mies voi olla haluamatta lapsia ja harrastaa seksiä. Ehkäisystä kun on jo huolehdittu.

Mies joka ei halua enää yhtään lasta. On miehelläkin oikeus olla tulematta isäksi ja älkää sanoko että sitten ei kannata harrastaa seksiä. Kyllä mies voi olla haluamatta lapsia ja harrastaa seksiä. Ehkäisystä kun on jo huolehdittu.

Ei miehellä siltikään, missään olosuhteissa, ole oikeutta päättää alkanutta elämää ja määrätä naisen kehosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Ja ero oli missä?

Niin kyllä. Pitää kuitenkin huomata, että naista ei voi, eikä saa pakottaa aborttiin. Törkeää on myös painostaa siihen. Mietitäänpä hetki; kumpi on vakavampi asia - painostaa nainen murhaamaan tulevan vauvansa - vai se, että mies joutuu "tahtomattaan" isäksi?

Tietysti voi käydä niin, että mies laittaa ap:n valitsemaan hänen ja vauvan välillä. Siinä tilanteessa ei kannattaisi miettiä sekuntia kauempaa, vaan laittaa ukko pihalle. Tiedän erään tapauksen jossa mies painosti naisystävänsä aborttiin uhkaamalla erolla. Nainen oli aivan rikki vielä viiden vuoden kuluttua tapauksesta ja kävi edelleen terapiassa.

Mielestäni ei tarpeeksi, jos vahinko on katastrofi. Silloin pitäisi olla tuplaehkäisy. Ja mieshän heitti jo itsekin että voi olla vaikka sen 3 vuotta seksittä. Tosin epäilen kyllä...

Yhteistyössä