Meneekö lapsilisät omalle vai lapsen tilille?? Ja lapsen ikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Näin mie muistan sen menneen:
Alkuperäinen kirjoittaja soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tasaatteko jokaisen tilille yhtä paljon, jos teillä on useampia lapsia?

Tasataan.

Jos lapsilisät menee suoraan lapsentilille, summa on tasan 100e per lapsi, olis sitte vaikka viides tai eka.

ei ihan näin mene kyllä kun jokaisesta lapsesta maksetaan eri summa lapsilisää niin kyllä se pitää tasata!

Alkuperäinen kirjoittaja oiaer:
mun tilille tulee mutta osa siitä säättetään kunhan päiväkotiaika loppuu...elämiseen tarkoitettu ne rahat ei LAPSILLE SÄÄSTÖÖN...en tajua tämmöisiä vanhempia

No meillä ainakin nyt menee elämiseen. Mutta kun alotuksessa sanoin, niin laitetaan menemään lapsen tilille sitten kun on vara laittaa. Ja ei se lapsi niitä saa käyttää miten haluaa, ainakaan meillä. Saa sitten maksaa mopo ja ajokortin niistä, jos haluaa sellaiset. Lisäks ostellaan sit sieltä kalliimpia hankntoja...

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun tilille, kaikkien kolmen lasten lisät. Elämiseen ne on tarkoitettu.

Näin meilläkin =)

peesi (tai neljä lasta 12,10,3 ja 0,6v ja kaikilla sama isä) vanhemipien yhteiselle tilille menee ja ihan elämiseen menee. Lapsilla omat tilit minne laittaa sitten viikkorahoja, synttäri-tms lahjarahoja ja käyttävät sieltä sitten lähes itsenäisesti. Pienet nyt ei vielä mitään rajoja mistään saa.

Mun tilille menee, josta taasen joka kuukausi menee lapsen tilille 30e.

Pari kertaa olen hakenut lapsen tililtä rahaa lapsen hankintoihin, jos olen itse ollut tosi köyhänä, viimeksi kun ostettiin uus turvaistuin.

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Aina on mennyt lasten omille tileille, lapset 8 ja 10v.

saatteko sisaruskorotuksen?

No ihan se normilapsilisän ekasta 100 ja toisesta 110,50.

vaikka kela maksaa teidän eri tileille?

Nyt en ymmärrä? Kela maksaa esikoisen tilille 210,50 ja me siirretään puolet kuopuksen tilille.

Lapsilisän porrastetaan niiden lasten lukumäärän mukaan, jotka ovat oikeutettuja lapsilisään. Lapsilisän korotukset voidaan laskea vain silloin, kun lapsilisät myönnetään kaikki samalle henkilölle

Esimerkiksi jos perheessä on kaksi lapsilisään oikeutettua lasta ja yksi 15 vuotta täyttänyt lapsi, joka saa lapsilisänsä itse, perhe saa porrastuksen kahden lapsen mukaan.

Mua kiinnostais tietää, miten aiotte sitten rahat lapsillenne antaa, kun annatte. 18v lahjaksi?? Ja annatteko lasten sitten käyttää rahat miten haluaa? Aika moni tuntuu säästävän lapsille niitä. Vai onko niin, että rahat säästetään lasten tileille ja ostetaan niillä sitten lapselle jotain. Meillä menee kyllä kaikki elämiseen, eli yleensä lasten hankintoihin, lapsia 4. Olen muutaman tapauksen meinaan nähnyt, kun on 18v rahaa tullut kouraan taivaasta, ei ole paljoa mietitty niiden käyttöä...

Tasataan.

Jos lapsilisät menee suoraan lapsentilille, summa on tasan 100e per lapsi, olis sitte vaikka viides tai eka.

Kyllä meillä menee molempien lapsilisät esikoisen tilille, ja esikoiselle maksetaan 100?, kuopukselle 110?.

Varsinkin yh:t, jos lapsilisät menee lapsen tilille, niin jättäkää muutama kuukausi laittamatta, sillä joudutte maksamaan veroa. Lapsilisä on tarkoitettu vanhemmalle lapsen elatukseksi. Sekä muistakaa tehdä lahjaveroilmotukset kolmen vuoden välein, että verovapaus säilyy =) Voipi tulla muuten ongelmia sitten 17v päästä sille lapselle.

Meillä lapsilisät tulee minun tililleni.

Omalle tilille ja lapsi reilu 3-vuotias. Rahat kuluvat ihan tähän normaaliin arkeen ja päivähoitomaksuihin ym. kuluihin. Lapsella on kyllä myös säästötili, johon kerätään aikuisikään asti rahaa. Juhlapäivinä tälle tilille rahaa siirtävät sukulaiset, kummit ja mahdollisuuksien mukaan myös minä itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Tasataan.

Kyllä meillä menee molempien lapsilisät esikoisen tilille, ja esikoiselle maksetaan 100?, kuopukselle 110?.

Huh, no onkohan vähän epäreilua jos toinen saa koko ajan enemmän? Onko poikia vai tyttöjä? Mä olisin ainakin vähän katkera jos meillä olisi noin tehty.... Meillä tulee lapsilisät mun tilille ja ostan niillä ruokaa ja kirpputorilta vaatteita lapsille....

Meillä lapsilisät tulee minun tililleni ja lapsi on 2v. Lapsen tilille ne eivät voi mennä, koska ollaan miehen kanssa kumpiki lahjoitettu lapselle enimmäismäärät (4000 euroa per vanhempi) hänen syntyessään ja ne ovat nyt sijoitettuna rahastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Huh, no onkohan vähän epäreilua jos toinen saa koko ajan enemmän? Onko poikia vai tyttöjä? Mä olisin ainakin vähän katkera jos meillä olisi noin tehty.... Meillä tulee lapsilisät mun tilille ja ostan niillä ruokaa ja kirpputorilta vaatteita lapsille....

Noo, meillä kans ostetaan tytöille tarpeellista tavaraa / vaatetusta lapsilisistä kertyneillä rahoilla. Lisäksi tulee esim. lahjarahoja, mitkä siirretään tileille. J vahvasti epäilen, et nää 6v ja kohta 6kk ikäisiset ei ymmärrä sitä, et pienempi saa 10? enemmän kk kun isompi...

Lasten tileille pääsääntöisesti (n. 10 x/vuosi), jos on jotain isompaa hankintaa niin otetaan käyttöön. Lapset 3,5v ja 4,5v.

ja juu, tasataan summat niin että molemmille menee yhtä paljon. Rahat siis tulevan omalle tililleni ja siirrän siitä lasten tileille.

En nyt jostain syystä onnistu lainaamaan Madicken04 tekstiä, mut musta on kiva jos jollain on varaa säästää lapselleen tulevaisuutta varten =) Kuhan tietty muistaa nuo lahjaverojutut ettei mene yli =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En nyt jostain syystä onnistu lainaamaan Madicken04 tekstiä, mut musta on kiva jos jollain on varaa säästää lapselleen tulevaisuutta varten =) Kuhan tietty muistaa nuo lahjaverojutut ettei mene yli =)

Vahingossa sättäsin ja poistin sen... :ashamed:

Mutta siis vastasin tuolle jollekin jonka mielestä ne rahat on elämiseen eikä ymmärrä vanhempia jotka laittaa ne säästöön.

Eli mielestäni jos vanhempien tulot on sellaiset että heillä on (vaikka sitten palkastaan, eihän sillä ole lopulta väliä mistä mitkäkin rahat on tilille tulleet) varaa ja halua laittaa jotain lapsille pesämunaksi niin se on ihan ymmärrettävää. Ihan normaali ajatus että haluaa vähän kerätä säästöjä lapselle sitä varten kun hän täysikäistyy ja muuttaa omilleen, paljon isoja hankintoja tulee eteen kerralla eikä kaikkien vanhempien tulot ole sellaiset että ne pystyisi muutaman kuukauden palkoista maksamaan. Varsikaan jos on vielä kotona niitä pienempiä sisaruksia elätettävinä.

Yhteistyössä