Jotain rajaa
Ja puhumattakaan siitä, että vessan käyttö lopetetaan heti, ettei tuu traumoja -eihän elukat käytä vessaa!!Alkuperäinen kirjoittaja Jotain rajaa:Alkuperäinen kirjoittaja ccc:Vittu sä ole sekaisin muuta en voi sanoaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos lasta väsyttää, niin lapsi menee nukkumaan. Ellei nukkumisesta ole tehty jotain ihmenumeroa siis. Minäkin joudun aika-ajoin perheen yhteisen hyvän nimissä herättää lapseni mutta ei se tarkoita sitä, että minun pitäisi pakottaa hänet nukkumaan. Jos rytmiä pitää muokata aikaisemmaksi niin herätän hänet toivottuun aikaan ja hän itse huomaa olevansa illalla väsyneempi ja menee aikaisemmin nukkumaan. Ta-daa! Ongelma korjattu. Vanhemmat kyllä määräävät perheen rytmin pääpiirteittäin - esim milloin pitää lähteä töihin tai hoitoon - mutta ei ole mitään syytä lähteä määräämään milloin lapsen pitäisi mennä nukkumaan. Hän kyllä tuntee väsymyksen jos hänelle annetaan siihen mahdollisuus.Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Toimiva ajatus ehkä niin kauan kuin eletään järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolella. Mutta silloin kun on ehdittävä tiettyyn aikaan hoitoon, kouluun tai töihin, on aikuisen vastuulla huolehtia siitä, että lapsi saa unta riittävästi. Joka muuta väittää, pakoilee omaa vastuutaan.
Me olemme eläimiä ja jos vain annamme itsellemme ja mulle mahdollisuuden, niin syömme kun on nälkä ja menemme nukkumaan kun väsyttää. Yksinkertaista, varsinkin lapselle.
Ei muuta, kuin lannevaate päällä metsään keihään kanssa saalistamaan ruokaa, kun nälkä iskee. Ja lopetetaan kokonaan kielellinen ilmaisu- se ei ole eläimille tyypillistä. Ilmeet ja murinat kehiin vaan!!