Meikillä vai ilman..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun nykyisien aviomieheni kanssa oli ekat treffit muualla kuin ravintolassa, niin satuin olemaan kamalassa flunssassa (siihen aikaan ei ollut kännyköitä, joten en voinut perua treffejä). Nenä oli punainen ja tukka liiskassa.. eipä näyttänyt haittaavan kun yhdessä on oltu jo yli 22v. Mutta huvittaa oli seurata samanikäistä naisystävääni, joka erosi reilu vuosi sitten. Hän kun tapasi miehen, niin jopa saunoi meikit naamassa, ettei totuus "luonnollisesta kauneudesta" paljastu... Vasta vuoden seurustelun jälkeen uskaltautui näyttäytymään ilman pakkeleita.

Sitä ripsien kestoväriä myydään ihan tavallisissa isompien markettien kemikaaliosastoilla. Oman kokemukseni mukaan sitä on itse vähän hankala laittaa (tai ainakin likinäköiselle se on hankalaa), mutta kaverin laittamana tulee ihan hyvää jälkeä. Tosin ei nyt mitään hirveitä sen laitattaminen kosmetologillakaan maksa, joten ekan kerran voisi laitattaa kosmetologilla jotta vähän tietää, millainen operaatio se on.

Itse ihmettelen sitä, että naiset kehtaavat esitellä rintojaan ja levitellä jalkoväliään miesten katseltaviksi, kosketeltaviksi ja nuoltaviksi, mutta ei uskalleta näyttää kasvoja meikittöminä. Eikö siinä ole aika lailla ristiriitaa?

Onneksi tällä hetkellä en ole päättänyt kohentaa meikkaustaitojani tai lisätä meikkejä saadakseni väriä ihoon. Käytän kyllä vaaleaa meikkivoidetta ja puuteria. Mutta siinä sitten meikkivalikoimani ripsivärin lisäksi onkin. Koskaan en ole voinut sietää poskipunaa, kulmakynää, kajaalia, luomiväriä ymym..

Nykyään ei paljon ihmisiä näe meikittä missään, jos näkee niin minulle he ainakin herättävät enemmän huomiota väkijoukossa kuin meikatut. Mutta ei millään pahalla, ihailen sitä että he ovat omana itsenään siellä. Nykyajan teinit tuntuvat kaikki kulkevan kaikenmaailman meikit kasvoillaan. Itse en suostunut teininä käyttämään minkäänmoista meikkiä, vaikka koulussa (onneksi vain yksi) poika sanoi että meikkaisit kun muutkin meikkaa. Joskus 17 ikävuoden tienoilla ystäväni tahtoi välttämättä meikata minut nähdäkseen minkä näköisen saisi, ja vaikka kuinka kielsin käski hän äitini katsomaan joka mielestäni valitsi väärät sanat ja sanoi että PALJON paremman näköinen, kyllä voisit meikata useammin!

Tästä jonkin ajan päästä aloin käyttämään meikkivoidetta jotta iho näytti tasaisemmalta ja siitä se sitten lähti. Mutta onnellinen olen siitä että kouluun mennessäni minun ei tarvinnut stressata meikkien kanssa aamulla, kuten nykyajan teinit. Sen helppouden kun saisi nykypäivän työhönlähtöön.

Jaksoin lukea kolme ensimmäistä vastausta. Mutta silti on pakko jotain kirjoittaa. Lopetin meikkaamisen ihan kokonaan kaksi vuotta sitten; siihenkään asti se ei ollut mikään pakkomielle, mutta töihin meikkasin ja laitoin hiukset.

Nyt olen 44-vuotias ja hiukseni on vapaana ja suorina olkapäillä, otsatukan leikkautan suoraksi kerran kahdessa viikossa. Aamulla, kun lähden töihin (olen asiakaspalveluyrityksen toimitusjohtaja, ehdoton asiakaspalvelija luonteeltani ja teen sitä koko ajan erittäin mielelläni), katson peiliin ja kohautan olkapäitä todeten: "paremmaksi en tule".

Mieheni (jonka kanssa olen ollut naimisissa hiukan yli vuoden) sanoo minulle päivittäin, että olen niin kaunis.

Saunon alastomana sekaporukassa, kylven kylpytynnyreissä ja kävelen lauantaiaamuna herättyäni kylämme torilta ostamaan tuoretta leipää.

Ei ole mitään mukavampaa kuin olla vaan. Oma itsensä. Ja pikkulasteni kavereiden mielestä "ei seun äiti voi olla ikinä vanhempi kuin meidän äiti" (jotka ovat 32-40!).

Vapauttavaa!

Mies, jonka kanssa ollaan vasta tapailuasteella (tunnettu kuukaus) on nähnyt mut ilman meikkiä muistaakseni jo kolmantena yönä, kun ollaan nukuttu yhdessä. Siihen asti olin ollut hänen luonaan ei-niin-suunnitellusti, joten ei ollut puhdistusaineita mukana. Aamulla vähän parantelin silmänympäryksiä ja toivoin, ettei pelästy. Eikä ilmeisesti pelästynyt.

Joku aika sitten hän sanoi, että hänen mieleensä oli jäänyt pyörimään erityisesti se positiivinen näky, kun oli nähnyt minut luonani aamulla unenpöpperöisenä ilman meikkiä. Että näinkin päin voi olla :) Olin harvinaisen iloinen tuosta kommentista ja siitä etä toinen piti minua "hemaisevana" suihkusta tulleena... Ja mä käytän ihan sillee keskiverrosti paakkelssia normaalisti, silmissä ripsivärit, rajaukset kynällä tai luomivärillä, kasvoilla värillinen kosteusvoide. Kulmat värjään ite tummemmaks. Niin ja ikää 31 eli ei enää ihan teiniosastoa kuitenkaan.

Mitäs vanhoja teinimuijia täällä on:) Ei ole luonnollista että yli 30- vuotiaat eukot kehuilee omaa ulkonäköään nettipalstalla.OOh kun mä olen hyvännäköinen...mitä sieltä elämästä puuttuu?Ihan sama käyttääkö sitä meikkiä vaiko eikö,jotain pielessä kun täytyy assiaa pohtia.edes.Kaiken huippu tämä:"Ja pikkulasteni kavereiden mielestä "ei seun äiti voi olla ikinä vanhempi kuin meidän äiti" (jotka ovat 32-40!). "NO VOIHAN HURJA :/

Alkuperäinen kirjoittaja miirumaaru:
Mitäs vanhoja teinimuijia täällä on:) Ei ole luonnollista että yli 30- vuotiaat eukot kehuilee omaa ulkonäköään nettipalstalla.OOh kun mä olen hyvännäköinen...mitä sieltä elämästä puuttuu?Ihan sama käyttääkö sitä meikkiä vaiko eikö,jotain pielessä kun täytyy assiaa pohtia.edes.Kaiken huippu tämä:"Ja pikkulasteni kavereiden mielestä "ei seun äiti voi olla ikinä vanhempi kuin meidän äiti" (jotka ovat 32-40!). "NO VOIHAN HURJA :/

Oletko ruma vai muuten vain katkera ja kateellinen? Elämässä on monia tasoja ja aina kaiken ei tarvitse olla niin äärettömän syvällistä ja vakavaa. Eikö ole hyvä, että nainen on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja sinut itsensä kanssa. Minä meikkaan ja pukeudun nätisti päivittäin,
koska tykkään ja viihdyn itsessäni. Mitä pahaa siinä on? Ei kauneudesta huolehtiminen ole vain teinien asia.

Niinpä. Ja oikeinkirjoitus on sitten jäänyt miirumaarulta opettelematta kauneuden hoitoon - tai rumuuden hoitoon - keskittyessä?

Ei voi mennä nukkumaan ilman meikkejä, nukkumatti pian järkyttyy, ja jättää takossa tulematta!

En tajua kyllä myöskään, että miks pitää nukkua meikit naamassa. Eihän sun naamaas kukaan kato sillon kun nukutaan!
Ja kyllä ne jätkätki varmaan ihmettelee, jos muija on meikit naamassa suurinpiirtein 24/7. Itelle on ainakin sanottu, että enemmän ne tykkää ihan luonnollisen näkösistä naisista, ei semmosista joilla on pakkelia naama täynnä ja ympäri vuorokauden.

Mutta jokanen tyylillään. Miksi ei voi olla sitä mitä on, eli luonnollisesti kaunis, vaan pitää piilotella jonkun naamion takana.

Kukas täällä on kehuillut ulkonäköään tai olevansa hyvän näköinen?

Tässä ketjussa on vain ihmisiä, jotka eivät luota itseensä ja meikkaavat ja niitä, jotka luottavat itseensä eikä niiden tarvitse meikata.

Alkuperäinen kirjoittaja PÖHHÖ:
Tässä ketjussa on vain ihmisiä, jotka eivät luota itseensä ja meikkaavat ja niitä, jotka luottavat itseensä eikä niiden tarvitse meikata.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että asia on noin yksioikoinen?

Ap:lle. Aika vähän luotat miesystävääsikin, jos epäilet karkuun lähtevän sinun meikittömän olemuksesi edessä. Miehet tutkitusti tarkkailevat enemmän naisen vartaloa ja kasvot tulevat sitten, tietysti hyvä olisi jos emäntä ei ole riihen seinästä reväisty. Epäilenpä, ettei miesystäväsi edes huomaa, jos jonain aamuna/iltana olet ilman meikkiä. Häntä saattaa jopa ihmetyttää, miksi nukut ripsivärit naamalla.

Omasta mielestä olen ihan erinäköinen meikit naamassa ja ilman, mutta mieheni ei ole eroa huomannut. Olen myös pannut merkille, että kadulla vieraat miehet tsekkailevat minua enemmän silloin, kun olen meikittä. Ehkä näytän jotenkin viattomalta ja "söpömmältä" naturellina...? en kyllä kovin näkyvästi meikkaa muutenkaan.

Kulmien ja ripsien kestovärjäys kosmetologilla maksaa ainakin pk-seudun ulkopuolella vaivaiset 10-20 € paikasta riippuen, sillä saa sen pirteän perusilmeen, jos silmät ovat muuten hailakat. Jos pelkät silmänaluset vaivaavat, voithan niihin vähän sipaista meikkivoidetta/valokynää, ei silti tarvitse koko nassua pakkeloida. Pienillä askelilla riisutummaksi!:-)

Itse olin hyvin nuorena epävarma ja käytin aina meikkiä. Alussa myös minä nukuin poikaystävieni kanssa meikit naamassa. Sitten erään kerran näyttäydyin ilman meikkiä ja mies ei reagoinut mitenkään. Ei varmaan edes huomannut eroa.

Ymmärrän epävarmuuden tunteen ilman meikkiä, koska olen sen itsekkin kokenut. Mutta en ymmäärrä ilkeää ja negatiivistä suhtautumista niihin, jotka kokevat meikittömänä olemisen ongelmana.

Alkuperäinen kirjoittaja ?=?=?=?:
Ymmärrän epävarmuuden tunteen ilman meikkiä, koska olen sen itsekkin kokenut. Mutta en ymmäärrä ilkeää ja negatiivistä suhtautumista niihin, jotka kokevat meikittömänä olemisen ongelmana.

Ja minä en ymmärrä negatiivista suhtautumista meihin, jotka käytämme meikkiä.

Laitan taas lusikkani soppaan.On epäoikeudenmukaista että naisille suodaan doupig ulkonäköasiassa,miehille ei.Ei olla tasavertaisia vaikka naiset sitä vaativat.Taitavasti ja suht voimakkaasti meikattu nainenhan erottuu edukseen verrattuna meikkaamattomaan.Entäs käytös miestä kohtaan meikkien antamalla itsevarmuudella?Kyllä tasapuolisuuden vuoksi miehet myös mukaan kauneuskilpavarusteluun.Ei tarvi olla mikään poikkeava.Suti kouraan ja väriä naamaan ja näyttämään naisille,täältä tullaan,koreita miehiä kiireestä kantapäähän.Sitten alkaa naisillekin kelvata tavikset mihin eivät ennen edes katsettaan uhranneet.Ei olla naisia huonompia,sanon minä.Tämän päivän Ilta sanomassa kirjoitus naisen itsenäisestä,miehestä riippumattomasta asemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jummarra:
Alkuperäinen kirjoittaja ?=?=?=?:

Ja minä en ymmärrä negatiivista suhtautumista meihin, jotka käytämme meikkiä.

Täällähän on aina tälläistä on se sitten ihan mikä tahansa ellit-osio, aina lytätään ne jotka eivät tee niinkuin MINÄ itse teen. Tämä on sitä "suvaitsevaisuutta".

Alkuperäinen kirjoittaja sohfvffis:
On epäoikeudenmukaista että naisille suodaan doupig ulkonäköasiassa,miehille ei.

Minä suon sulle ja kaikille muillekin miehille luvan meikata! Siitä vain meikkiostoksille, jos ei vielä ole meikkejä!!!

Ei teitä miehiä kukaan kiellä meikkaamasta. Siitä vain, vai oletko niin pelkuri, että et uskalla poiketa joukosta? Lakkaa jo valittamasta ja käy toimeen!

Yhteistyössä