Kiintoisa ketju

. Tämä on kyllä siitä hauska aihe, että tuntuu aina meissä naisissa herättävän intohimoja. Itse olen niitä daameja, jotka ei lähde edes lähikauppaan meikkaamattomana. Omakotitalossa asuvana sentään roskikselle voi mennä meikittä

. Meikkaaminen kuuluu minulla arkeen ja juhlaan, mutta tietysti (sehän on selvää) arkimeikki on kevyt ja juhlameikki näyttävämpi. Meikkaamisella ja maalaamisella on tietenkin vissi ero. Arkimeikki ei saa olla liian ""paksu"", täytyyhän sen kestää päivänvaloa, mutta huulipunien sävyillä voi kyllä ilotella.
Olen työssä, jossa huoliteltu, miel. ""kallis"" pukeutuminen on eduksi, meikin täytyy tukea tätä vaikutelmaa. Hiusten suhteen olen kyllä epätarkka, ne ovat pitkät ja kiharaiset, ja annan olla valtoimenaan, mikä on ristiriidassa muun tyylin kanssa...
Mieheni ei ole koskaan moittinut meikkaamista, tietää, että olen tarkka ulkonäöstäni. Mutta ei kai tässä ihan sitä tarkoitettukaan? Katson kyllä vähän sitäkin, miten mies pukeutuu, mutta ei ole tarvinnut huomautella

. Joskus olen jonkun liian kuluneen takin passittanut roskikseen.
""Perusajatus on se, että muuten kuin meikkaamatta näytetään kamalalta"", kirjoitit. Ei se ole perusajatus. Ainakin minulla meikkaaminen on paljolti myös tottumiskysymys, olennainen osa pukeutumista ja muuta itsestään huolehtimista. Kamalannäköiseksi en ole itseäni koskaan ilman meikkiä tuntenut (kesämökillä, tai kotona...), mutta kieltämättä meikatessa tulee mukavampi, itsevarmempi ja nätimpi olo. Tottakai se ulkonäköä kohentaa!