Meidän Peikkis alkaa kyllä olla jo ihan käsittämättömän kokoinen :O!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en muuten millään jaksais uudestaan niitä ihmisten paheksuvia töllötyksiä. Kun siis esikoinenkin oli ikäistään isompi ja on edelleen (nyt 143cm, 38 kg ja 8-vuotias) ja pienenä aina kaikki töllötti kummaksuen milloin mitäkin.

Siis kun tietty olettivat että poika on jotenkin kehityksestä jäljessä kun näytti vanhemmalta mitä todellisuudessa oli. Ja kyllä mekin saatiin pitkiä katseita kun poikaa rattaissa työntelin :whistle: .

Nyt jo eilen terveyskeskuksessa monet selvästi olettivat että heiluttaessaan poika heiluttaa takaisin jne. Ja yks pikkutytön äiti jutteli mun pojalle selvästi olettaen hänen olevan vanhempi. Ja Peikkis tuijotti naista ja sanoi: "Ba" :D.

Peikkis osaa nyt kävellä, mutta onhan se vähän haparoivaa vielä. Sekin varmasti monia ihmetyttää.

Mietin vaan että pitäiskö tehdä semmoinen kyltti pojan kaulaan jossa lukis että "olen vasta 11 kk" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä en muuten millään jaksais uudestaan niitä ihmisten paheksuvia töllötyksiä. Kun siis esikoinenkin oli ikäistään isompi ja on edelleen (nyt 143cm, 38 kg ja 8-vuotias) ja pienenä aina kaikki töllötti kummaksuen milloin mitäkin.

Siis kun tietty olettivat että poika on jotenkin kehityksestä jäljessä kun näytti vanhemmalta mitä todellisuudessa oli. Ja kyllä mekin saatiin pitkiä katseita kun poikaa rattaissa työntelin :whistle: .

Nyt jo eilen terveyskeskuksessa monet selvästi olettivat että heiluttaessaan poika heiluttaa takaisin jne. Ja yks pikkutytön äiti jutteli mun pojalle selvästi olettaen hänen olevan vanhempi. Ja Peikkis tuijotti naista ja sanoi: "Ba" :D.

Peikkis osaa nyt kävellä, mutta onhan se vähän haparoivaa vielä. Sekin varmasti monia ihmetyttää.

Mietin vaan että pitäiskö tehdä semmoinen kyltti pojan kaulaan jossa lukis että "olen vasta 11 kk" :D

:laugh: Ihana :heart:

Mulla on kanssa tokaluokalle menevä poika, loppuvuonna syntynyt, mutta samoissa mitoissa on sun lapsesi kanssa. Enkä ole kokenut mitenkään isommaksi verrattuna kavereihinsa?

Meiän nuorempi neiti täyttää reilun kk:n päästä 3v, ja on melkein samankokoinen. :D
Tosin nää meiän lapset onkin aina olleet ikäisiään pienempiä, siitä on kyllä saanu kuulla kerran jos toisenkin...

Oltiin lääkärissä, pojalla korvatulehdus. Lääkäri kysyi pojan painoa lääkkeen annostusta varten. Kerroin ettei ole aavistustakaan ja laitoin hänet vaa'alle. Paino.....: 14,1 kg vaatteet päällä!! Kokeilin sitten pituutta ja se näytti poitsun olevan 85 cm pitkä.

Ja jäbä siis 11 kk :o

Niin ne lapset on erilaisia :). Mun tyttö on 8v ja painaa 18kg :).

Turkilmas, sympatiseeraan sua. Meillä sama tilanne - esikoisemme on ollut koko ajan rohkea kasvuinen kaveri ja alati olemme saaneet olla korjaamassa ihmisten käsityksiä ja oletuksia tyyliin "on vasta sen ja sen ikäinen"... Parhaillaan luulevat koululaiseksi kevyesti kokonsa perusteella, joten ihanaa, kun on muitakin isojen lasten äitejä :)! Viimeksi neuvolassa käytyämme saimme kuulla, että pojallamme ei ole verrokkiryhmää, huitelee siis reilusti yli "käyrien".

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Oltiin lääkärissä, pojalla korvatulehdus. Lääkäri kysyi pojan painoa lääkkeen annostusta varten. Kerroin ettei ole aavistustakaan ja laitoin hänet vaa'alle. Paino.....: 14,1 kg vaatteet päällä!! Kokeilin sitten pituutta ja se näytti poitsun olevan 85 cm pitkä.

Ja jäbä siis 11 kk :o

Niin ne lapset on erilaisia :). Mun tyttö on 8v ja painaa 18kg :).

Häh...onko lapsesi jotenkin sairas?

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Turkilmas, sympatiseeraan sua. Meillä sama tilanne - esikoisemme on ollut koko ajan rohkea kasvuinen kaveri ja alati olemme saaneet olla korjaamassa ihmisten käsityksiä ja oletuksia tyyliin "on vasta sen ja sen ikäinen"... Parhaillaan luulevat koululaiseksi kevyesti kokonsa perusteella, joten ihanaa, kun on muitakin isojen lasten äitejä :)! Viimeksi neuvolassa käytyämme saimme kuulla, että pojallamme ei ole verrokkiryhmää, huitelee siis reilusti yli "käyrien".

Tehdäänkö yhdessä semmoiset kivat kyltit lasten kaulaan joissa näkyy lasten todellinen ikä? :D

Ja noista käyristä: meillä on oman tien kulkijat lapsina, kulkee omia polkujaan jopa kasvukäyrillä :D

Täälläkin "kohtalotoveri" :wave:

Kuopukseni sai hädintuskin vuoden iässä jo kuulla, että miksi noin iso poika vielä rattaissa istuu, miksi noin isolla on tutti...miksei noin iso vastaa kun kysytään (tätä kuultiin pitkään, pojalla oli vieläpä viivästynyt puheenkehitys ja alkoi puhumaan vasta 2½ v iässä ), jne.

Ja pari viikkoa sitten multa kysyttiin, joko kuopuskin on esikouluun menossa. Hän on 3 v :D. Esikoista, 5 v, luultiin tokaluokkalaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla on kanssa tokaluokalle menevä poika, loppuvuonna syntynyt, mutta samoissa mitoissa on sun lapsesi kanssa. Enkä ole kokenut mitenkään isommaksi verrattuna kavereihinsa?

Mulla on neloselle menevä poika (täytti helmikuussa 10v), luokkansa keskikokoa. Pituutta 122 cm ja painoa noin 30 kg - et on mun mielestä Turkilmaksen poika ikäisekseen pitkä

Mulla on neloselle menevä poika (täytti helmikuussa 10v), luokkansa keskikokoa. Pituutta 122 cm ja painoa noin 30 kg - et on mun mielestä Turkilmaksen poika ikäisekseen pitkä

HUPS Siis PITUTTA mun pojalla 144 cm ;)

Teillä on sitten pitkiä lapsia sielläpäin :). Ainakin meillä poitsu oli luokkansa pisin ja omassa jalkapallojoukkueessaan huimasti pidempi ja isompikokoisempi kuin muut ikätoverit.

Vaan eipä tuo sentään mikään jätti ole ja hän itse on vallan ylpeäkin pituudestaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tehdäänkö yhdessä semmoiset kivat kyltit lasten kaulaan joissa näkyy lasten todellinen ikä? :D
Arvaa miksi mä tilasin pojan rattaisiin aikoinaan sellaisen rekkarin, missä nimen lisäksi lukee syntymävuosi...
:whistle: :D

Vähänkö hyvä idea :D :flower:

HUPS Siis PITUTTA mun pojalla 144 cm ;)

mä mietinkin että tuo poika on kyllä jo lyhyemmän sorttinen :). Ja tuossa näkyy kyllä tuo kokoerokin, teillä on poika hoikka ja meillä poika on roteva. Aina ollut roteva, vaikkakaan ei koskaan lihava :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Onhan Peikkis kuitenkin aika pitkä, minä punnitsin 1v8kk kuopuksen tässä yksi päivä ja hän painoi 12,5 kg. Pituutta noin 81 cm.

Heh hassua, meil on saman ikäinen ja kokoinen lapsi.. nyt kun meidän poika alkoi kasvamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Onhan Peikkis kuitenkin aika pitkä, minä punnitsin 1v8kk kuopuksen tässä yksi päivä ja hän painoi 12,5 kg. Pituutta noin 81 cm.

Heh hassua, meil on saman ikäinen ja kokoinen lapsi.. nyt kun meidän poika alkoi kasvamaan..

On muuten lohdullista tietää ettei meidän poika suinkaan ole ainoa raskaan sarjan edustaja :).

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:

On muuten lohdullista tietää ettei meidän poika suinkaan ole ainoa raskaan sarjan edustaja :).

Varmasti, koska musta on lohdullista tietää, ettei meidän poika ole ainut hippiäinen.. vaikka mäkin olen sen 178cm pitkä

Ihanaa, että todellakin "kohtalotovereita" löytyy!! Välistä vaan oikeesti rupee nyppimään nuo ihmisten ihmettelyt ja jopa kauhistuttavat päivittelyt, kun kuulevat lapsen oikean iän.. Ihan kuin mä jotenkin voisin vaikuttaa lapseni kasvuun... Ja joo, suvusta tulee komiat pituuskasvugeenit! Me ainakin ollaan hurjan ylpeitä pitkästä pojastamme, joka pistää kasvukäyrät remonttiin! Oon muuten ruvennu inhoomaan koko kasvukäyrä- sanaa, taas melkonen kyttääminen edessä neuvolakerroilla nuorimmaisemme kanssa...plaah.

Ja toi rekkarikyltti vuosiluvulla - kympin idea!

Komeat mitat pojalla :)
Jokainen lapsi kasvaa omaa vauhtiaan, eikä pitäis verrata toisiin.
Kuvasta näkee, että poika on oikein sopusuhtainen muksu.

Meillä kans poika oli tosi iso syntyessään, mut sitten ekan vuoden aikana jo kasvu tasaantui.

Ihanaa, että todellakin "kohtalotovereita" löytyy!! Välistä vaan oikeesti rupee nyppimään nuo ihmisten ihmettelyt ja jopa kauhistuttavat päivittelyt, kun kuulevat lapsen oikean iän.. Ihan kuin mä jotenkin voisin vaikuttaa lapseni kasvuun... Ja joo, suvusta tulee komiat pituuskasvugeenit! Me ainakin ollaan hurjan ylpeitä pitkästä pojastamme, joka pistää kasvukäyrät remonttiin! Oon muuten ruvennu inhoomaan koko kasvukäyrä- sanaa, taas melkonen kyttääminen edessä neuvolakerroilla nuorimmaisemme kanssa...plaah.

Ja toi rekkarikyltti vuosiluvulla - kympin idea!

Kyllä se joskus nyppii toiseekin suuntaan.. meidän poika kun on ollut aina vähän siro, ja lopetti viime kesänä kasvun hetkeksi kokonaan. Sitten ihmetelään, että mitä onko se niin vanha ja voi kun tuon ikäinen kävelee jo noin hyvin ja kehutaan kovasti, paitti et luullaan väärän ikäiseksi. Ja ollaan sitten niin huolestuneen näköisiä kun kuullaan oikea ikä. En mä ole huolestunut, terve ja iloinen poika se on, kun vain aina sen ihmettelyjen keskeltä itse pitäisi muistissa..

Kun meidän esikoinen oli vauva NIIN AINA sai kuulla et poika on ollu ruoka-aikaan kotona, ja ompa se iso, herranjesta miten iso.

|O

Nykyään päivitelllään et miten se on noin pieni ku vauvana oli NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN iso.
Mikään ei ole hyvä, eikä se mikään pieni ole. kohta 10v 132cm pitkä ja 30kg.

Alkuperäinen kirjoittaja F:
Komeat mitat pojalla :)
Jokainen lapsi kasvaa omaa vauhtiaan, eikä pitäis verrata toisiin.
Kuvasta näkee, että poika on oikein sopusuhtainen muksu.

Meillä kans poika oli tosi iso syntyessään, mut sitten ekan vuoden aikana jo kasvu tasaantui.

Niin joo, ja sitä piti vielä sanoa, et meiänkin pojan mittoja on laitokselta asti päivitelty.

Mua ei välttämättä häiritse se taivastelu isosta koosta. Tai siis ei oikeastaan yhtään, sillä itseäkin aina naurattaa nää mun "pienet" miehet :D.

Mutta mua ärsyttää just se kun luullaan isommaksi ja sitten saa niitä paheksuvia katseita. Toisaalta mietin paljonko niistä on mun omaa mielikuvitusta ja siksi ärsyttää sekin että tunnen tarvetta selitellä miten nuoria meidän pojat on :/ .

Ja nyt kun oikein mietin, niin ärsyttää se miten pienistä asioista sitä päätään vaivaakaan :D :D

Yhteistyössä