Meidän 10kk ikäinen poika tippui tänään ostoskärryistä :(

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
Ehkäilijä
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Aika jännä; jos teini tippuu hevosen selästä hiekkakentälle kypärä päässä, se on korkeaenerginen vamma ja vaatii tarkkailua.

Jos vauva putoaa suhteessa samalta korkeudelta ilman kypärää betonille, se ei vaadi.

Mä vaan ihmettelen. :xmas:
(En syyttele, ihmettelen. =) )
Niin, siihen voi osaltaan vaikuttaa se, että vauvan koko luusto on vielä joustava (rustoinen) ja se aukilekin pään tapauksessa vielä vähän antaa myöten. Pikkulapset on oikeasti aika kestäviä ja aniharvoin vammautuu pahasti putoamisesta.

 
No onneksi ei pahemmin käynyt. Kyllä se aina säikäyttää, kun jotain tapahtuu lapselleen. Niitä kun suojelee, minkä pystyy. Aina vaan äidin ja isän suojelut ei auta, vaan sattuu ikäviä asioita. :hug:
 
mun veljen lapsikin on tippunu asfaltille pää edellä rattaista joskus vissiin 1 vuotiaana. Lapsi ei ole ihan "normaali", on autistisia piirteitä jne. Veljen vaimo aina muistutaa kuinka hän on huono äiti,et varmasti johtuu siit tippumisesta,ku kellään muulla ei ole mitään. Heil on 5 lasta. mitään sil lapsella ei oo diagnosoitu, eivät koe tarpeelliseks... Mut varmaan kohta kun koulun aloittaa,ni siel aletaan tutkia,kun ei sovikkaan normaaliluokkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Hyvä ettei käyny pahemmin. Kaikilla "hyvilläkin" vanhemmilla se haukankatse joskus hetkeksi herpaantuu ja tietty just sillon sattuu vahinko. Meillä ei onneks vielä ainakaan harrasta nousemista ostoskärryssä istuessaa tuo juniori 1v8kk.

mä oon kerran nähny kun pikku lapsi roikkuu ostoskärryn työntöaisassa ja kärryt lentää nurin ja vauva istuimessa myös nurin. Onneks siinäkään ei sit käyny pahemmin. Sen jälkeen mä aina kaikille hoen että ne kärryt voi helposti kaatua.
Tää on tosi jännä. En ole ikinä nähnyt kenenkään muun lapsen muuten edes harrastavan tätä ostoskärryissä seisomaan nousemista kun omien lasten. Kummatkin on sidottu alta vuoden ikäsestä kärryyn. :)
Meidän poika nousee seisomaan ihan jatkuvasta kärryissä... Pitäisköhän tosiaan ottaa vinkistä vaari ja ottaa valjaat mukaan kauppaan?
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
mun veljen lapsikin on tippunu asfaltille pää edellä rattaista joskus vissiin 1 vuotiaana. Lapsi ei ole ihan "normaali", on autistisia piirteitä jne. Veljen vaimo aina muistutaa kuinka hän on huono äiti,et varmasti johtuu siit tippumisesta,ku kellään muulla ei ole mitään. Heil on 5 lasta. mitään sil lapsella ei oo diagnosoitu, eivät koe tarpeelliseks... Mut varmaan kohta kun koulun aloittaa,ni siel aletaan tutkia,kun ei sovikkaan normaaliluokkaan.
Kuinkahan moni lapsi EI ole joskus asfaltille/lattialle kaatunut tai tippunut omalta korkeudeltaan eli noin rattaiden tasolta. Jos siitä joku autismi ja aivovaurio seuraisi niin meitähän ei tarveitä tässä maassa olisi kuin muutama. Jokainen lapsi joskus kaatuu tai putoaa joko rattaista, sängystä, hoitopöydältä, syöttötuolista, penkiltä, kaatuu pyörällä, kompastuu, liukastuu. Se nyt nyt on vähän erijuttu jos vauva tippuu ostoskärryistä jotka ovat korkealla, kuin että tippuisi matalista rattaista. Niin olen kuullut sanottavan että omalta korkeudeltaan lapsi voi tulla vaikka päikseen eikä useimmiten käy kuinkaan.
 

Yhteistyössä