Meidän 10kk ikäinen poika tippui tänään ostoskärryistä :(

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
keittäjä
en ketjua lukenut läpi mutta voin lohduttaa että meidän tyttö syöksyi sitterissä pöydältä parkettiin n 9v sitten ja on silti ihan normaali ja mm. oppinut lukemaan ja kertotaulun. kaiken lisäks tosi kaunis tyttö. Jos haaverin jälkeen ei pääse syliin, vahinko on pahempi kuin itse haaverista.
 
Innis
Tällaiset jutut on kyllä aina tosi kurjia:( Mutta vahinkoja sattuu varmasti ihan kaikille, eikä kukaan voi lastaan vahtia niin, että jokaikiseltä kolaukselta vältyttäisiin. Lapset on kyllä niin vikkeliä liikkeissään, että kaikenlaista sattuu ja tapahtuu! Harvoin onneksi mitään sen pahempaa käy, lapset ovat lujaa tekoa!

Pitäisi kyllä olla silmät selässäkin! Vaikka auttaisikohan sekään:D Se on vaan yritettävä vahtia pikkuvipeltäjiä niin hyvin kuin vain suinkaan on mahdollista:)!
 
vieras
juu meiän tyttö 6 kk nousi kärryissä seisomaan ku otti tukee siitä kassapöydästä, olin just maksamassa ostoksia... ja oli muuten eka kerta ku nous seisomaan etten tod. odottanu että tekis tollasta, onneks ei pudonnu ku kerkesin ottaa kiinni!
 
vieras
Tyttärelle kans meinannu käydä noin ja oli kyllä ihan hirvee tunne, ku huomasin et seiso siinä istuimessa. Sain napattua kiinni, mut kyl pelästytti ja sen jälkeen en oo kääntyny kertaaka katselemaan muualle.

Mut sattuuhan noita ja vahingosta viisastuneena sitten. Eiköhän kaikki kuitenki ihan ok.

Älä suomi liikaa itseäsi, kyllä noin voi käydä melkein kelle vaan.
 
vieras
Lääkäriin usuttaville: eipä ne ainakaan terveyskeskukseen nykyään edes ota, jos ei lapsella ole mitään oireita. Antavat vaan ohjeet tarkkailla vointia. Eihän sinne pääse sairaatkaan enää, niin ei tietenkään varmuuden vuoksi kävijät. Ja kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä.
 
vieras
Meillä kans lapsi tippui oostoskärrystä, oisko ollu ikää ehkä samanverran kun ap:n lapsella (ja aikaa tästä on jo 8v!), kyllä säikähdin, hirveä kumahdus kuului, kun tippui pää edellä betonilattiaan, mut ei edes mustelmaa tullu päähän! Silloin köytettiin lääkärisä ja just nuo seurantaohjeet saatiin!
 
hoitsu
Siis jos lapsen voinnissa ei ollut putoamisen jälkeen sen ihmeempiä ja vanhemmilla tuntui olevan tiedossa ohjeet tajunnan tason tarkkailusta niin miksi ihmeessä olisi pitänyt mennä lääkäriin. Yleensä jos jotain kehittyy niin oireet eivät edes näy heti vaan vasta tuntien päästä ja koska tajuntaa ovat vanhemmat tarkkailleet niin varmasti he osaavat ottaa tarpeen tullen yhteyttä sinne lääkäriin. Ei ihme jos päivystykset ruuhkautuvat kun nämä varmuuden vuoksi kävijät tuppautuvat sinne.
 
Voi :hug: :hug: :hug: :hug: Onko nyt kaikki hyvin,älä ajattelee pahinta ,kaikki on varmasti hyvin,mä olin kans lentänyt kun olin pieni ja mun äiti,koska sodan jälkeen mun isoäidillä ei ollut voimia kun ei ollut ruokaa ja hän nukahti vauvan kanssa vaikka seisoi(oli niin rasittunut vaan)ja kaikki hyvin äiti on 60 ja hieno hän on =)
 
Aika jännä; jos teini tippuu hevosen selästä hiekkakentälle kypärä päässä, se on korkeaenerginen vamma ja vaatii tarkkailua.

Jos vauva putoaa suhteessa samalta korkeudelta ilman kypärää betonille, se ei vaadi.

Mä vaan ihmettelen. :xmas:
(En syyttele, ihmettelen. =) )
 
Siis oliko tässä ketjussa joku, joka tiesi että jonkun lapselle on tuollaisesta jotain tullut?

Valitettavasti kaikenlaista voi sattua, vahinko ei tule kello kaulassa. :'(

Meillä keskimmäinen tipahti 6kk ikäisenä turvakaukalosta nenälleen. Olimme perhekahvilassa ja tyttö istui kaukalossa ilman valjaita. Minä sitten hiukan siirsin kaukaloa, mutta onneksi ei edes ollut aikomusta nostaa sitä kaukaloa ilmaan, ihan vaan liikuttaa. Mutta kaukalon kahva olikin jostain syystä jäänyt lukkiutumatta ja se nitkahti alas ja tyttö nenälleen lattiaan. Kauhea itku, kun nenä siellä parketissa, mutta meni pian ohi eikä onneksi tullut mitään. Ei edes mustelmaa. :'( :ashamed: :|

Samainen tyttö on kaatunut ostoskärryjen kanssa myös. Eli oli silloin 2v ja istui kärryissä ja 4v otti ja nousi yhtäkkiä seisomaan kärryjen sivuun ja ne oli välittömästi nurin. Onneksi siinä ei käynyt myöskään kuinkaan. Tyttö tietysti pysyi kärryissä ja itki, kunsäikähti mutta kaikki selvisivät vammoitta ja naarmuitta. Kauhea tilanne ja saanut pitämään kärryistä kyllä tiukasti kiinni. :|

Nyt tuon kolmosen kanssa olen extra tarkkana ja suorastaan kuvittelen miten joku rynttää kaupassa päin ostoskärryjä ja vauva tipahtaa tms outoa olen kuvitellut. :snotty: Mielikuvitus laukkaa vissiin hiukan liiaksi, mutta joskus tulee päähän kaikkia kauhuskenaarioita. :'(
 

Yhteistyössä