Me saadaan varmaan häätö

Alkuperäinen kirjoittaja mur:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jatkakaa remppaa ja tehkää koteloinnit pattereille niin, että lämpö kiertää muttei lapset pääse ihan suoraan patteria takomaan?

Tulihan laminaatin alle äänieristys, se sellainen paksumpi solumuovi?

No voi h*lvetti, ei mitään koteloita, vaan KURIA.

Juuri näin. Onhan se ny perkele jos lapset ei opi oleen takomatta pattereita.

Hassua kun meidän talossa lasten ääniä ei noteerata häiriöks. Naapurin lapset mekastaa joka ilta lähes puoleen yöhön asti ja kuuluu tosi selvästi meille. Koeta siinä sitten omaa saada nukkumaan kun "toisetkin saa valvoo".

Pesukonetta sama poppoo pyörittää 24/7. Keskellä yötäkin linkoo. Mutt sekin on isännöitsijän mielestä normaaleja asumisen ääniä.

Tosin kyllä ne jotenkin reagoi häiriöihin kun häätö saatiin talon pahimmalle juopolle joka juhli pari viikkoa yötä päivää.

Ihania nää vuokratalot..

ekana tuli mieleen et teidän oma moka ja osittain varmaan onkin kun toi patterien paukuttelu on todella ärsyttävää...
mut sitten tuli mieleen et millaisia on muut asukkaat talossa, onko paljon vanhuksia? en myöskään ymmärrä millä oikeudella isännöitsijä kieltää ikkunan auki pitämisen sateella...
oikotielle ja vuokraovelle kattoon jokin uusi unelmakämppä :) mulla on pojat vähän vanhemmat mut juuri tällä hetkellä menossa kasvatusoperaatio sisällä juoksemisesta ja hyppimisestä. oon selittäny et meidät voidaan nakata ulos täältä telttaan asumaan :kieh:
yhtään varoitusta ei tosin olla saatu.

En mäkään kyllä kuuntelisi kovinkaan kauaa naapurin lasten patterin hakkaamista. Enkä kyllä ymmärrä sitäkään et aikuinen mies istuu ja kiroilee pleikkarin kanssa pitkin yörä. Myöskään pesukonetta ei pidä käyttää hiljaisuusaikana. Tota saunajuttua ja ikkunan auki pitämistä kyllä pidän aika outona häädön perusteena.
Aikoinaan kerrostalossa asuessani mun seinän takana oleva mummo soitti virsiä niin lujaa et mun piti omassa kämpässäni huutaa jutellessani vierailleni (ja se huudatti niitä veisujaan päivittäin). Alakerrassa tapeltiin useinkin kännissä keskellä yötä, rikottiin astioita ym. Sit alakerran likka aloitti epävireisen pianonsoiton tasan kello 6 kun hiljaisuus loppui. Mua kyllä vitutti hitosti jos ihan suoraan sanon. Kävin silloin lukiota ja vkonloput olin ravintolassa töissä. Kiva oli yrittää nukkua moisessa metelissä. Ja ne kehtas itte vielä valittaa siitä et mä vedin yöllä vessan. En jaksanut asua sellaisten hullujen kanssa enää ja muutin itse pois. Seuraavassa asunnossa sit yöt huusi koliikkivauva. Mut koskapa ne vanhemmat yritti parhaansa tehdä vauvan rauhoittamiseksi, purin huulta ja koitin nukkua pää tyynyn alla. Sitä iloa jaksoin puoli vuotta ja sen koommin minua ei ole kerrostaloon saanut asumaan eikä saakkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ja siis isännöitsijä oli itsekin laittanu nimensä, tai ainaki valituksen listaan? eli tuskin se sillon vaan sokeasti muita uskoo. Varmaan se ikkunan auki jättäminen sateella liittyy jotenkin rakenteellisiin juttuihin, ettei tulis kostetutta tms

Hohhoijaa, tuskin missään yhtiössä on kielletty pitämästä asunnon ikkuinoita auki, oli sitten ilma mikä tahansa.

Pakkasella jatkuva ikkunoiden auki pitäminen näkyy kyllä lämmityskuluissa ja kerrostaloissa joissa on kaukolämpö, tämä näkyy ennenpitkää vastikkeiden nousuna.

Moi. Ollaan alle kolmekymppinen töissä käyvä pariskunta(kohta meitä on 3) ja asuttu 5 vuotta nykyisessä asunnossa. Ei oo ollu mitään valittamista. Kunnes sitten yläkertaan muutti saman ikäinen pariskunta kahden lapsen kanssa. Ensin tekivät remonttia yli kuukauden päivät. Meteli oli ajoittain jotain ihan jäätävää! Hilti lauloi lähes joka päivä. Nyt sitten remontin jälkeen KAIKKI äänet yläkerrasta kuuluu alas meidän kämpään. Puheäänet, tavaroiden tiputtelu, lasten mekastus, leikkiminen, RIITELY, huutaminen, siivous, nussiminen, telkkari...siis ihan kaikki ja harvinaisen selvästi. Lauantai aamuisin herään kun yläkerran hemmo lähtee töihin. On näet kännykkä lattialla ja herätyksessä värinä mukana. Ihan kuin oma kännykkä herättäisi. Meikäläisen johtopäätös on että remontin yhteydessä on sillä hiltillä hakattu halkeamia rakenteisiin eikä uuden lattian alle laitettu eristettä ollenkaan. Tekivät muuten remontin ihan ite. No, nyt sitten olen ottanut asioista vähän selvää ja hommannut asoista/rakennusmääräyksistä asialliset faktat. Desibeli mittausta en ole vielä virallisesti teettänyt mutta epävirallisesti se on jo tehty. Pahimmillaan yli 70 db. Nyt Sitten aionkin olla se kaikkien rakasta naapurin kuspää helevetin kyttääjä koska hermo menee, ja aion asiasta valittaa. Tästä muuten löytyi muutama ennakkotapaus ihan samanlaisesta tilanteesta. Ite tehty lattiaremontti. Naapuri joutuu repimään uuden parkettinsa auki ja laittamaan eristeet. Voi olla ettei saa enää samaa lattiaa ehjänä takasin. Saati sitten mitä sillä hiltillä on aiheuttanut talon rakenteille.

Terv. alakerran kyttääjä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mr alakerta:
Moi. Ollaan alle kolmekymppinen töissä käyvä pariskunta(kohta meitä on 3) ja asuttu 5 vuotta nykyisessä asunnossa. Ei oo ollu mitään valittamista. Kunnes sitten yläkertaan muutti saman ikäinen pariskunta kahden lapsen kanssa. Ensin tekivät remonttia yli kuukauden päivät. Meteli oli ajoittain jotain ihan jäätävää! Hilti lauloi lähes joka päivä. Nyt sitten remontin jälkeen KAIKKI äänet yläkerrasta kuuluu alas meidän kämpään. Puheäänet, tavaroiden tiputtelu, lasten mekastus, leikkiminen, RIITELY, huutaminen, siivous, nussiminen, telkkari...siis ihan kaikki ja harvinaisen selvästi. Lauantai aamuisin herään kun yläkerran hemmo lähtee töihin. On näet kännykkä lattialla ja herätyksessä värinä mukana. Ihan kuin oma kännykkä herättäisi. Meikäläisen johtopäätös on että remontin yhteydessä on sillä hiltillä hakattu halkeamia rakenteisiin eikä uuden lattian alle laitettu eristettä ollenkaan. Tekivät muuten remontin ihan ite. No, nyt sitten olen ottanut asioista vähän selvää ja hommannut asoista/rakennusmääräyksistä asialliset faktat. Desibeli mittausta en ole vielä virallisesti teettänyt mutta epävirallisesti se on jo tehty. Pahimmillaan yli 70 db. Nyt Sitten aionkin olla se kaikkien rakasta naapurin kuspää helevetin kyttääjä koska hermo menee, ja aion asiasta valittaa. Tästä muuten löytyi muutama ennakkotapaus ihan samanlaisesta tilanteesta. Ite tehty lattiaremontti. Naapuri joutuu repimään uuden parkettinsa auki ja laittamaan eristeet. Voi olla ettei saa enää samaa lattiaa ehjänä takasin. Saati sitten mitä sillä hiltillä on aiheuttanut talon rakenteille.

Terv. alakerran kyttääjä!

Toivottavasti lattian repiminen auki auttaa!! Meidän betonitaloyhtiössä on paperia katon ja lattian välit (erityisesti ikkunoiden luota nähtävästi patterien kautta kuuluu kaikki sekä tietty kylpyhuoneessa), vaikka on eristeet. Askeleet kuuluu, musiikkia kun soittaa, niin kappaleetkin saa selville jne. Rapustakin kantautuu kaikki sisään, vaikka meillä ylimääräinen väliovi. Jotkut yhtiöt vaan on rakenteiltaan tällaisia,toivottavasti ei teille. Nähtävästi noudatetaan sen ajan rakennemääräyksiä (lähinnä ajattelin, että ei taida saada äänieristystä mitenkään parannettua taloyhtiön toimesta?). Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää, kun naapuri vaihtuu yksinäisestä vanhuksesta lapsiperheeseen. Noille remonttien meteleille asukkaiden vaihtuessa ei taida pystyä tekemään juuri mitään muuta kuin pyytää noudattamaan taloyhtiön sääntöjä kotirauhasta. Jos huoneisto on huonossa kunnossa, niin eiköhän jokainen ostaja remonttia tavalla tai toisella tee.

Elikkäs olen kohta täysi-ikäinen pojankloppi ja istuskelen vapaa-aikani lähinnä koneella musiikkia kuunnellen. Omistan koneeseeni tälläiset 5.1 kaijuttimet jotka antavat mehevän äänen kuuntelemalleni technolle mutta naapurini ei ole samaa mieltä. Valituksia on tullut parin kuukauden sisään useampiakin ja aina kun kuuntelen musiikkia, naapurini paukuttaa vasaralla seinään merkiksi siitä että se on muka liian kovalla.

Elikkäs kysyisin tässä lähinnä sitä että onko olemassa lakisääteistä dB rajaa siihen kuinka kovaa ääntä saa kotonaan tuottaa? Koska kuuntelen musiikkia vain päivisin näillä kaijuttimilla, elikkä en esim. klo 20 jälkeen. Minusta alkaa tuntua että tuo valitus on aiheetonta ja olen meinannut mennä jo sanomaan siitä heille.

Naapurissani siis asuu iäkäs pariskunta, ovat asuneet jo 15 vuotta, onko tämä ainanen valitus todellakin aiheellista vai aiheetonta. Itse olen kestänyt heidän kääpiöcollien haukkumista jo sen useamman vuoden ilman erillistä kommentoimista, joka saatanan aamu klo 7 he lähtevät sen räksyttävän koiransa kanssa lenkille, mutta minä en valita.

Siis vastatkaa onko tämä vain naapurivihaa vai popitanko liian kovaa?

Uusimmat

Yhteistyössä