Me ei ehditä ulkoileen ikinä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en herää lasta aiemmin, se herättää minut.

Meillä on herätty tänään puoli kymmenen aikaan. Ja lapset on ulkoilleet käytännössä siittä lähtiin ja kaks koneellista pyykkiä on pesty.Ruoka laitettu + aamupuuro. Pesuhuone pesty ja mitä kaikkea muuta.
Ja vielä on tunteja jäljellä... kaupassa mies saa käydä töistä tullesa. Mut nyt mä lähden käyttämään tämänkin ajan järkevämmin ja lakaseen kodinhoitohuonetta.
2v ja 3kk nukkuu muut on pihalle pelaamassa jalkapalloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
odotamme kellarissa siksi kun en uskalla jättää sitäkonetta sinne yksin pyörimään, vanha talo, vanhat sähköt.

mitä se auttaa jos syttyy palamaan,että oletko sinä samassa huoneessa vai ylemmässä kerroksessa vaikka kokkaamassa? vaarallisempaahan se voi olla jopa,kun olette siel kellarikerrokses ja kone syttyis palaa/räjähtäisi.
teillä on pieni talo,kerroit.kyllä sä kuulet ja huomaat jos se rupeis temppuilee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja outoa kyllä:
meillä 3kerroksinen talo, pyykkihuolto kans kellarissa, en kyllä ikinä odottele siellä kun kone pesee, eikä se niin vaarallista ole jos niitä pyykkejä ei ihan just sillä minutilla ota sieltä koneesta ulos kun se on ohjelmansa lopettanut.

ajatella, että me vietetään 8h päivästä töissä, silti pestään päivittäin pyykkiä,tiskataan,ulkoillaaan väh.2h kaupassa käydään 4kertaa viikossa ja lapsiakin on kaksi kappaletta.

Olet ihan epänormaali :D
 
Joo, helpostihan se päivä hurahtaa ohi, jos ei tee kummempaa päiväohjelmaa itselleen. Jos teitä nukuttaaa aamusta, nukkukaa ihmeessä, niin mekin tehdään :) Mutta samalla siinä menee aikaa muulta, kannattaa asennoitua oikein. Jos on suunniteltu meno, tarttee laittaa kello aamusta soimaan. Klo 6 herääminen on mielestäni ihan yliarvostettua ;)

Mutta esim. päiväunien aikaan voi kone hyvin pyöriä, jos ei uskalla yksinään jättää käyntiin. Tai sen voi ladata illalla valmiiksi ja laittaa aamulla heti herättyä päälle. Ja vaihteeksi voitte kokeilla niinkin, että ootte ulkona siihen aikaan kun mies kotiutuu. Jos hän huilaa vaikka puoli tuntia ja sit laittaa jonkun nopean ruuan valmiiksi. Sinähän voit esim. laittaa sen alkuun tai vaikka jonkun uuniruuan uunia vaille valmiiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin sitä mä mietin millon ehdin peseen pyykit ja tekeen ruuat kun työt alkaa. Silloin ainakin lapsi saa ulkoilla tarhassa.

No et varmaan ikinä, kun sun elämä on noin vaikeeta. Sullahan menee sitte joka ilta kellarissa 1,5h pesukonetta vahdatessa.
 
Tuota... mä olen yksinhuoltaja ja töissä ma-pe 8-16 ja silti me ehditään ihan joka päivä lapsen kanssa ulkoilemaan. Teen ruuat aina 2-3 päiväksi. Pyykkiä pesen 1-2 päivänä viikossa, ei meillä ainakaan kahdelta ihmiseltä sitä enempää tule. Siivoan eli imuroin ja pyyhin pölyt kerran viikossa, välillä tietty jotain tavaroiden keräämisiä. Kaupassa käydään 2 kertaa viikossa. Aikataulu arki-iltaisin on melko pitkälti tämä: 16.30 ruoka, 17-18 lastenohjelmat ja tällöin äidillä aikaa katsoa lehdet tai järjestellä kotia, 18-19 ulkoilua/lenkille, 19-20 rauhoittumista ja iltahommia pesuineen iltapaloineen. Lapsi klo 20 nukkumaan ja tämän jälkeen tiskaan, laitan pyykkikoneen pyörimään, levitän pyykit kuivumaan, käytän nettiä, katson tv:tä ym. omaa aikaa. Viikonloppuisin aikataulu suunnilleen näin: Heräämme/nousemme sängystä 8-9, aamupalaa, tiskausta, siivousta 9-11, ulkoilua 11-12, pikainen lounas lapselle ja päiväunille 12-15, välipala ja ruuanteko/ulkoilua tai leikkiä sisällä, ruoka 17-18, ulos heti kun ehditään, sisälle 19-19.30 ja sitten iltapuuhat ja nukkumaan... ja taas äiti tekee kotihommat. Kaupassa siis käydään lähinnä perjantaisin, kun töissä lyhyempi päivä ja pikakäynti joskus viikolla toiden jälkeen. Myös lauantaisin voidaan aamupäivällä siivouksen ym. tilalta käydä kaupassa. Mä teen ruuat osin puolivalmisteista, jonkin verran käytän valmisruokia, mutta teen myös alusta asti yksinkertaisia uuni ym. ruokia. En jätä pyykki- tai tiskikonetta myöskään yksin koskaan pyörimään, mutta ruuan voin kyllä jättää uuniin kypsymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en herää lasta aiemmin, se herättää minut.

Jos heräätte noin myöhään niin monelta lapsi käy nukkumaan? Sulla varmaan jää silloin useampi tunti vielä valvomisaikaa jäljelle jolloin voisi sitä pyykkiä pestä valmiiksi, siivoilla ja vaikka seurtaavan päivän ruokia valmistella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin sitä mä mietin millon ehdin peseen pyykit ja tekeen ruuat kun työt alkaa. Silloin ainakin lapsi saa ulkoilla tarhassa.

No et varmaan ikinä, kun sun elämä on noin vaikeeta. Sullahan menee sitte joka ilta kellarissa 1,5h pesukonetta vahdatessa.

:D Lapsi vois itten päiväkodissa kertoa kuinka äiti vie hänet joka ilta kellariin leikkimään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en suosittele jättää koneita kyl päälle et ite lähtee johku pois.
tai siis mua ainakin ahdistaa ajatus et tiskari ois päällä jos oisin pois kotoa ja jos se syttyi palaa tai heittäs vedet lattioille tms.
mut en tiiä,kai mä oon jäävi sanoo kun ei ole suurperhettä vaan vaan noi kaks muksuu.

En mäkään tykkää jättää niin etten oo ite pihapiirissä. Meillä eka pyykkikoneellinen pyörii n. klo 7 ja laitan ne kuivumaan ennenkuin lähetään ulos. Tiskikoneen ja toisen koneellisen pyykkiä laitan päälle kun tullaan sisälle syömään ja päikkäreille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin sitä mä mietin millon ehdin peseen pyykit ja tekeen ruuat kun työt alkaa. Silloin ainakin lapsi saa ulkoilla tarhassa.

No et varmaan ikinä, kun sun elämä on noin vaikeeta. Sullahan menee sitte joka ilta kellarissa 1,5h pesukonetta vahdatessa.

:D Lapsi vois itten päiväkodissa kertoa kuinka äiti vie hänet joka ilta kellariin leikkimään.

nyt repes :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsi menee illalla nukkumaan n.20:30-21. Mutta jos menen illalla pesemään pyykit missä välissä ehdin sitten palstalle?

Jos sun ei tarvis kokoaikaa kytätä sen pesukoneen vieressä kerkeisit hyvin palstailemaan sen ohjelman pyörimisen ajan. Ei satu olemaan läppäriä joka toimisi kellarissakin?
 
Mä laitan usein pyykkikoneen päälle heti kun noustaan ylös eli noin 7-8 ja sit joskus ehdin laittaa pyykit kuivumaan ennen ulkoilua, joskus sit ku tullaan sisään. Joskus laitan koneen päälle vasta illemmalla toisten ulkoilujen jälkeen. Meilläkin kotityöt vähän kärsii, mutta mun mielestä voi kärsiäkin, ulkoilu ja lasten kanssa oleminen on tärkeämpää kuin tip top koti. Pyykit ja astianpesukoneen toki hoidan päivittäin. Mulla siis vauva 3kk ja 2,5 esikoinen kotona.
 
Ei pahalla, mutta jos yhden lapsen kanssa on noin kiireistä, niin mitä tapahtuu, jos/kun teille tulee toinen?!?

Meillä on kolme lasta, ensi vuoden tammikuussa neljä ja olen yksin päivät kotona lasten kanssa. Mä teen kaksi lämminta ateriaa päivässä+ ammu-, ilta- ja välipalat, käyn kaupassa, pyykkään, tiskaan, siivoan ja ulkoillaan ainakin 2-3h päivässä ja silti mulla jää luppoaikaa, varsinkin illasta.

Sori, mutta en usko.
 
Ompas teitä helppo puijata. Oon yks melko vakkari palstalta nyt vain harmaana ja kyllä me ulkoillaan vaikkei ehkä ihan jokapäivä pitkiä aikoja. Varsinkin näin kesällä tulee kyllä kans melkein asuttua pihalla. Ja siellä kellarissa mä oikeasti ompelen sen ajan kun se kone pyörii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ompas teitä helppo puijata. Oon yks melko vakkari palstalta nyt vain harmaana ja kyllä me ulkoillaan vaikkei ehkä ihan jokapäivä pitkiä aikoja. Varsinkin näin kesällä tulee kyllä kans melkein asuttua pihalla. Ja siellä kellarissa mä oikeasti ompelen sen ajan kun se kone pyörii.

Heh, ihan hauska juttu. Mut kyllä tässä aika pian alettiin provoa huutelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ompas teitä helppo puijata. Oon yks melko vakkari palstalta nyt vain harmaana ja kyllä me ulkoillaan vaikkei ehkä ihan jokapäivä pitkiä aikoja. Varsinkin näin kesällä tulee kyllä kans melkein asuttua pihalla. Ja siellä kellarissa mä oikeasti ompelen sen ajan kun se kone pyörii.

Heh, ihan hauska juttu. Mut kyllä tässä aika pian alettiin provoa huutelemaan.

tää olikin eka kerta kun edes yritin provota.
 

Similar threads

Yhteistyössä