Marttyyri äidit.... HUOH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Iinamaria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Iinamaria"

Vieras
Onko muillaki tuttavapiirissä tällasia? ainakin netti niitä tuntuu olevan pullollaan. Valitetaan ja kitistään joka asiasta, kuinka vaikeaa juuri meillä on, kilpaillaan siitä kuka raataa eniten, kenellä on vaikeinta. Tuomitaan kaikki muut tavat hoitaa asioita, oma kotiäidin elämäntapa on ainoa oikea tapa elää. Mutta samaan aikaan ei olla tyytyväisiä omaan elämään.

Esimerkki: Kerrot toiselle äidille puistossa että väsyttää,kun vauva valvottaa. - marttyyriäidin vastaus: "VOi, ei tuo vielä mitään MEIDÄN VAUVA KUN OLI 100x vaikeampi ja YKSIN KESTIN , Sinullahan on helppoa minuun verrattuna"

Marttyyri-äiti on myös köyhä, kotihoidontuella kun ei juhlita. viisi mukulaa on tullut pyöräytettyä ja nyt ei ole rahaa enää mihinkään. Marttyyriäiti ei voi koskaan ostaa itselleen mitään, hänellä ei ole varaa harrastuksiin. Ruoka kun on kallista, etenkin terveellinen sellainen. Marttyyriäidillä on 20 kiloa ylipainoa, ja mahdotonta laihtua, kun ei ole varaa terveelliseen ruokaan jumppakortista puhumattakaan! Suklaa/roskaruoka/tupakka/alkoholi kun tulee halvemmaksi. Rahaa ei ole,mutta asuntolainaa on otettu useampi sataa tuhatta. Pihassa on oltava autot. Turvaistuimetkin on oltava juuri ne 500e "ainoat turvalliset". Vaunuiksi käy vain uudet emmaljungat.

Marttyyriäidillä ei ole koskaaan meikkiä, eikä hän käy kampaajalla, itselleen ei ole ensimmäisen raskauden jälkeen vaatteen vaatetta ostanut kun ei ole varaa. Mutta lapset, heillehän ei kelpaa ihan mitkä tahansa tarjoustalon t-paidat. Me&I ja Pop se olla pitää. Ulkoiluvaatemerkeistä nyt mainitsemattakaan.

Marttyyriäitillä on paska mies. Miehensä ei tee kotitöitä, koskaan. Marttyyriäiti ei saa IKINÄ vapaa-aikaa. Oikeasti hän ei edes lähtisi mihinkään.

Marttyyriäiti pitää itseään korvaamattomana. Isä/isovanhemmat / ++ ei voi hoitaa hänen lapsiaan. Hän kun ei lapsiaan muilla hoidata. Tai vaihtoehtoisesti hänellä kun ei ole ketään kuka auttaisi!

Marttyyrillä ei ole myöskään varaa/mahdollista mennä töihin tai opiskella ammattia. Se kun vaan ei ole milloin mistäkin syystä mahdollista.

Pointtina se, mua ei kiinnosta miten kukanenkin rahansa käyttää, ja elämänsä elää, mutta oikeasti lopettakaa se vitun valittaminen asioista mitkä on ihan omaa syytä. aivan järkyttävää kaksinaismoralismia havaittavissa...

Niinpä.

Ei se ole helppoa toisessa ääripäässäkään, itse en jaksa valittaa enkä olla allapäin vaikka paskaa sataa niskaan ovista ja ikkunoista. Ihmiset pitävät siis aivan välinpitämättömänä hirviömutsina, ikäänkuin se itku ja voivotus mun lapsiani parantaisi.

Valitan mä toki itsekin välillä. Mutta haloo?! aina samaa kitinää ja on niin rankkaa. etenkin tuo "köyhyydesta" valittaminen vituttaa, kun kyse on useimmiten vaan siitä mihin ne rahansa tunkee.

Yhteistyössä