Mä en ikinä suostuis tähän -avioehdosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaana

Vieras
Tuttuni (kotiäiti) kertoi et heillä on asunto miehen nimissä, kuten autokin ja heillä on avioehto. Eli tää äiti hoitaa kotona heidän lapsiaan ja mies maksaa elämisen ja asumisen, mutta ero sattuessa kaikki jäis miehelle ja nainen puille paljaille. En kyllä ymmärrä tuota yhtälöä kyllä millään.
Nainen perusteli et kun hän on kotihoidontuella niin ei hänellä ole varaa lainoja maksella eli siks kaikki on miehen nimissä, ja avioehdon tekivät koska kumpikin haluaa maksaa itse oman mahdollisen omaisuutensa.

Lapsethan on yhteisiä eli heidän kotihoidonsa vuoksi tää nainen menettää näiltä vuosilta työtuloja mutta mies maksaa taloa koko ajan itselleen.

Okei, ei asia mulle kuulu, mut enpä kyllä itse suostuis moiseen.

No näimpä, enpä suostuis minäkään. Ja tähän tilanteeseen verrattavissa on avoparien tilanteet jossa miehen nimissä kaikki ja avovaimo hoitaa kotona yhteisiä lapsia, pystymättä näin ollen kerryttämään omaa omaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No näimpä, enpä suostuis minäkään. Ja tähän tilanteeseen verrattavissa on avoparien tilanteet jossa miehen nimissä kaikki ja avovaimo hoitaa kotona yhteisiä lapsia, pystymättä näin ollen kerryttämään omaa omaisuutta.

No, sitten kun menee töihin, rahaa jääkin vaikka kuinka säästöön, kun ei tartte asumisesta maksaa. Ne korkoa tuottamaan, niin kertyy sitä siitäkin vuosien mittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Eiköhän se oo ihan sen kyseisen naisen asia? Ihmeellistä tuomitsemista.

Tuomitsinko naista jossain kohtaa? Mielestäni hyvinkin selkeästi sanoin, että MINÄ en suostuis moiseen.

No jos nainen ei oo osallistunu lainan maksuun tai talon ostoon muutenkaan, niin miksi se pitäisi pistää hänen nimiinsä? Siitähän pitäisi maksaa lahjaverokin, jos toiselta puolisolta ei tule omaisuutta panokseksi, ja merkitään molempien nimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä voisin suostuukin.kun mä en ikinäikinä eroa mun puppelista :D :saint: :heart:

Heh, niinhän sitä kaikki sanoo.
En mäkään ikinä eroa ;-)

mä tunnen montakin paria jotka vasta kuolema on erottanut.
muista en tiiä ku itestäni, mut mie en eroo. en nää et olis mitään syytä ikinä sellaiseen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Tuttuni (kotiäiti) kertoi et heillä on asunto miehen nimissä, kuten autokin ja heillä on avioehto. Eli tää äiti hoitaa kotona heidän lapsiaan ja mies maksaa elämisen ja asumisen, mutta ero sattuessa kaikki jäis miehelle ja nainen puille paljaille. En kyllä ymmärrä tuota yhtälöä kyllä millään.
Nainen perusteli et kun hän on kotihoidontuella niin ei hänellä ole varaa lainoja maksella eli siks kaikki on miehen nimissä, ja avioehdon tekivät koska kumpikin haluaa maksaa itse oman mahdollisen omaisuutensa.

Lapsethan on yhteisiä eli heidän kotihoidonsa vuoksi tää nainen menettää näiltä vuosilta työtuloja mutta mies maksaa taloa koko ajan itselleen.

Okei, ei asia mulle kuulu, mut enpä kyllä itse suostuis moiseen.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään väärää, jos se kyseiselle parille sopii. Siis mieshän elättää tuossa perhettä, hoitaa lainoja jne. Ymmärrän, että avioehto on järkevä tehdä, jos puolisoilla on hyvin erisuuruiset omaisuudet tai tulot. Voisihan se äiti valita töihin menemisen ja lainojen maksun, jos haluaisi.

mä voisin suostuukin.kun mä en ikinäikinä eroa mun puppelista :D :saint: :heart:

Heh, niinhän sitä kaikki sanoo.
En mäkään ikinä eroa ;-)

mä tunnen montakin paria jotka vasta kuolema on erottanut.
muista en tiiä ku itestäni, mut mie en eroo. en nää et olis mitään syytä ikinä sellaiseen. :xmas:

Entäs jos miehesi päättääkin joskus ottaa eron, lähtee vain kävelemään. Aina se ei ole oma valinta.

aikas outoa...no me ollaankin sitten niin outoja, että varat ja velat ovat aina olleet yhteisiä, kumpikin on opiskellut niin, että vain toinen on ollut töissä. koskaan ei ole ollut puhetta muka jostain siivellä elämisestä. nyt hoidan lapsia kotona ja mies käy töissä ja na siis yksinään talolainaamme lyhentää..minä maksan kodinhoidontuesta sen minkä sillä nyt elämisessämme maksaa voi..eikä kertaakaan ole mies sanonut muuta, kuin että teen arvokasta työtä kotona perheemme hyväksi..niin ja työssäkäynnin lisäksi mies vielä auttaa omatoimisesti kotona, käy kaupassa ja lataa pyykkikonetta siinä missä minäkin.
meillä on kait sitten aikas outo järjestys elämässä ja kotonamme...
mutta mitäs siitä, se onkin vaan meidän elämäämme, muut eläkööt omalla tavallaan =)

Eiköhän se oo ihan sen kyseisen naisen asia? Ihmeellistä tuomitsemista.

Tuomitsinko naista jossain kohtaa? Mielestäni hyvinkin selkeästi sanoin, että MINÄ en suostuis moiseen.

No jos nainen ei oo osallistunu lainan maksuun tai talon ostoon muutenkaan, niin miksi se pitäisi pistää hänen nimiinsä? Siitähän pitäisi maksaa lahjaverokin, jos toiselta puolisolta ei tule omaisuutta panokseksi, ja merkitään molempien nimiin.

Mä peesailen tätä. Ei se että mennään naimisiin ja hankitaan yhdessä lapsia muuta kaikkea omaisuutta yhteiseksi simsalabim.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Ei sun tarviikkaan, se riittää että sun puppeli päättää erota susta. :/

no kaikki ei vaan eroa.
mutta ihan miten vaan.

Miehes kävis vieraissa, mutta pidät vaan sen kainalossa siitä huolimatta?

Alkuperäinen kirjoittaja puppeli?:

no kaikki ei vaan eroa.
mutta ihan miten vaan.

kaikki miehet ei todellakaan käy vieraissa...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

No, sitten kun menee töihin, rahaa jääkin vaikka kuinka säästöön, kun ei tartte asumisesta maksaa. Ne korkoa tuottamaan, niin kertyy sitä siitäkin vuosien mittaan.

Niin, SITTEN KUN menee töihin. Mutta aika suuret summat on rahaa, kun "menettää" muutamankin vuoden työtulot YHTEISIÄ lapsia hoitaessa. Jos siis on useampiakin lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja puppeli?:

no kaikki ei vaan eroa.
mutta ihan miten vaan.

kaikki miehet ei todellakaan käy vieraissa...
Ei niin, muttei koskaan kannata sanoa ei koskaan. Monet asiat tulee niin ennalta arvaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Niin, SITTEN KUN menee töihin. Mutta aika suuret summat on rahaa, kun "menettää" muutamankin vuoden työtulot YHTEISIÄ lapsia hoitaessa. Jos siis on useampiakin lapsia.

Keskivertoihmisen työura on kyllä huomattavasti pidempi kun lasten kanssa vietetty aika. Kyllä ilmainen asuminen on aika jees etu. Ja siellä miehen maksamassa kodissa ne yhteiset lapsetkin asuu.