Marttyyri Äidit HUOH ja HUOM

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PossuIhmemaasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PossuIhmemaasta

Vieras
NE niin luulee ettei kukaan voisi heidän paikkaansa ottaa, tai kukaan muu heidän töitään tehdä, SAATI AUTTAA. Yrittävät tehdä itsestään liian tärkeitä miehelleen ja lapsilleen, nämä muut ei SAISI TULLA omillaan toimeen, sitä pidetään lapset viimeseen asti pumpulissa ja äiti hoitaa. Ikävä kyllä tämä jatkuu kun lapset ovat jo lähteneet pesästä, pidetään tiukkaan kiinni ja paasataan vieläkin sitä kun ei mihinkään ole aikaa kun on pyykit ja kaikki.

Näitä mahtuu lähipiiriin. Kun soittaa ei kerkiä puhuun kun on kädet täynnä hommia(toki välillä mutta että joka päivä ja koko ajan). Kun he sitten soittaa ja sanoo että tässä oltu vaan päivä niin he ovat siellä että " Mä en kuule kerkee ees istuun, tässä samallakin luuttuan pöytää. Ja kuka ruoat tekee, kuka pyykkää, kuka tekee mitäkin jos MINÄ en ole tekemässä. "
Ja tuntuu, että pitävät miehiään ihan toopeina, avuttomina hulttioina.
Minä käyn yhdella tai kahdella kun siltä tuntuu ja kun näille äideille soittaa että "Tule sinäkin" Niin vastaus on tottakai joku näistä" Että en minä voi täältä lähteä./En kerkeä, pyykit odottaa./Ruokaa pitää tehdä." jne jne. Siis täh? Toki ymmärrän jos ei kiinnosta, se on eri asia kuin nuo tai jos mies on jossain,ettei voi lähteä mutta kyllä minä ainakin saan lähteä aina kun mies on kotona niin ihan mihkä lystään ja outoa kyllä minun mieheni osaa tehdä kotitöitäkin, kun VAAN PYYTÄÄ! Monesti se on varmasti kiinni siitä ettei osata enää pyytää apua.

Minusta ei moiseen olisi, toisten passaamiseen koko elämän, kun on ihan se omakin elämä elettävänä ja sitten on vielä näillä marttyyreilla ne jutut että "kun ei ole mitään omaa juttua,harrastusta tjs" ja tällähän vain pönkitetään sitä että "katsos kun Minua ilman ei perheeni pärjää edes tuntia"

Minä olen MINÄ, tyttäreni on tyttäriäni,poikani on poikiani, mieheni on mieheni mutta yhtäkään heistä en omista, he ovat omia itsejään ja minä toivon että tulevat toimeen myös ilman minua sen ajan koittaessa. Toivon että kasvatan maailmaan ihmisiä, jotka ovat omia itsejään ja osaavat elämän perusasiat, en mitään helmassa roikkuvia minustariippuvaisia nössyköitä.

Äiti ei saa olla = perhe, äiti voi olla perheen pää, se ei tarkoita alistumista kaikkien tallottavaksi. Lasten pitää oppia sieltä kotoa asiat joilla pärjätä aikuisena, ei jäädä äitistä täysin riippuvaiseksi vaikka toki äiti on äiti ja isä on isä. Kun arvostaa itseään niin koko perhe arvostaa sinua ja tekevät kotiaskareet kanssasi. Ja oman miehen pitäisi olla se joka kulkee sinun rinnallasi tämän elämän läpi, ei se jonka paskaset pyykit peset, jonka ruoat teet ja jota palvelet kuin olisit myös hänen äiti.

Ap taitaa kuulua just niihin äiteihin, jotka oikeesti esittävät, ettei heitä haittaa, jos ei aina jaksa olla "täydellinen äiti". Oikeesti taitaa ap:lla olla huono omatunto siitä, ettei jaksakaan täyttää itselleen asettamia täydellisen äitiyden kriteerejä ja siksi solvaa ystäviään.

Ap taitaa nyt kokea olevansa jotenkin huonompi äiti. Tai sellainen todistelun maku mulle ainakin ap:n tekstistä jäi. Vaikka olihan se ihan asiaa ja jutussa oli hyviäkin pointteja. Ainoo siis vaan, että ap haluais oikeesti olla se kuvailemansa marttyyri-äidin tapainen äiti.

enpä jaksanut lukee koko tekstiä. Enkä oo marttyyriäiti mut mulla ainakin oikeesti riittää ihan päivän joka hetkelle hommia kolmen alle kolmivuotiaan kanssa. :) Ja paljon jää vielä tekemättäkin, en tosiaan jaksa koko ajan kulkea lasten jäljissä siivoamassa vaan mieluummin tehdään muuta.

Ylempi vieras kolmen lapsen äiti on oikealla tiellä sen suhteen mitä hain. Siis mua ärsyttää niitten lastenki puolesta jos se äiti vaan huhtoo koko ajan. Meillä ainakin askarrellaan, ruoat tehdään yhdessä,leivotaan,meillä on YHTEINEN kasvimaa jne.Monta yhteistä harrastusta,ja sitten minulla ja miehellä omia. Lapset sen verta nuoria kans että niitten kaa on vasta nuo normaali asiat harrastuksina. Jotenki ku käy niillä marttyyreilla niin jää semmonen olo että niitten kaikki aika menee siihen siivoamiseen ja ne näyttääkin ihan räjähtäneiltä itsekin sen kaiken siivoomisensa lomassa.

Siis hain sitä että ne tekee kaiken itse vaikka he muka ovat perheen perustaneet. Meidän perheessä ainakin kaikki osallistuu, iästä riippuen että miten.

Eniten mua surettaa niitten lasten puolesta, koska nämä äidit yleensä myös kovasti omivat lapset ja vähintäänkin opettavat ne mahdollisimman äitiriippuvaisiksi, siis niin ettei pienenä ainakaan isä, saati muu hoitaja kelpaa. Jää hirveästi arvokkaita ihmissuhteita löyhiksi äitien päällepäsmäröinnin vuoksi, puhumattakaan siitä kuinka karhunpalveluksen tekee lapsilleen jos ei joku päivä yhtäkkiä esim. olekaan enää siinä, kuolee, loukkaantuu, sairastuu =(

Jep, itse en ymmärrä miten niitä pakollisia hommia voi olla niin paljon mukamas.
Itsellä iso talo ja neljä lasta ja kyllä se viikkosiivous riittää ja joka toinen päivä pyykkäys. Eikä nyt ruuanlaittoon kovin kauan mene. Kai sitä pitää tikusta keksiä töitä että pääsee pätemään.

Yhteistyössä