MARSILAISET 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!
Pikainen viesti, odottelen meidän uuden jääkaapin saapumista... (Vihdoinkin! Vanhan rotiskon helikopterisurinaa ollaan kuunneltu 1½ v ennen kuin kehdattiin soittaa vuokraisännälle)

Menkoista:
Mulla alkoi menkat jo 10 viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta silloinhan imetys oli jo hiipumassa ja Eva söi pääasiassa korviketta. Rytmi on ollut hieman hakusessa, mutta noin kk:n välein ne ovat saapuneet ilahduttamaan sekä minua että ukkokultaa. ;)

Meillä syötiin eilen maissipuuroa polentaryyneistä, ja lieneekö siitä tullut kaaaamea itkukohtaus 1½ h myöhemmin. Eva huusi puoli tuntia pää punaisena jotain kipua, ja olin jo soittamassa miestä kotiin jos pitäisi käydä lääkärissä! Mutta sitten tuo nukahti ja nukkuikin 2½ h lähes heräämättä. Huh. Tänään sitten pelkkää hyväksi koettua pepoa sekä vadelma-mustikan maistelua. Kukkakaalista taisi tulla kauheat ilmavaivat, Eva pörisee kuin vanha mies, heh! Ollaan siis oltu kotioloissa pari päivää... ;)

Hetkinen, Satuko se on joka kärsii anopistaan? (menevät joskus Satut, Samut ja Sinit sekaisin, sori) Sun täytyy vaan ottaa ohjakset ja olla varma otteistasi, silläkin riskillä että suhteet anoppiin huononevat, eihän tuollaista kestäisi kukaan! Sinä olet pojan äiti, ja sinä päätät - sillä sipuli!

No, helppohan mun on sanoa täältä ruudun toiselta puolelta. Mulla on hieman samanlaista oman äidin kanssa, ja pari kertaa jouduin korottamaan ääntäni että asia meni perille. Nyt hänen asenteensa on selvästi muuttunut, ja äidistä onkin hyvää hoitoapua.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
t. Aurora ja Eva pian 4½ kk

Moikka!

Viikko on jo mennyt ja tuntuu että en ole saanut aikaan juuri mitään, kaikki päivät ovat menneet Leon rytmin löytämiseen. Kamala että vaan kaksi päivä mieheni perheen kanssa sai aikaan tämmöistä. Olisi varmasti ollut vähän helpompi jos he olisivat olleet meillä käymässä, mutta en yksinkertaisesti halua sellaisia vieraita tänne, vaikka se nyt kuulostaakin hieman karulta. Onhan kyseessä Leon ukki ja täti. Mutta appiukko on himotupakoitsija ja muutenkin hankala esim ruuan suhteen, mieheni sisko taas lellitty 14vee teini jolle ei juuri mikään kelpaa jos hän itse ei ole päättänyt asiasta. Muuten ovat todella mukavia ja fiksuja ihmisiä, mutta multa mene aina hermot kun joudun sen perheen kanssa olemaan pidempi aika tekemisissä. Yleensä he odottavat myös että me (minä vaan kun mieheni ei jaksa sellaisia juttuja) keksittäisi joku ohjelma tai muuten he vaan lojuvat meidän pikkuruisessa asunnossa. Mulla on jo yksi kokemus mieheni synttärijuhlista Leon nukuttamisen kanssa, hän ei kerta kaikkiaan suostunut nukkumaan lainkaan päivällä kun asunnossa oli koko päivä jatkuvasti ihmisiä. Jotenkin luulisin että vieraat tajuaisivat että vauvalla on oma rytmi ja sitä pitää kunnioittaa, meillä on noin käynyt vaan toisten vauva-vieraitten kanssa joka itse ovat samassa tilanteessa ja sen takia huomaavaisia.

No mutta se ei ole vielä mitään verrattuna meidän tulevaan ongelmamme. Lisää valitusta. Here we go :o)
Syyskuussa nimittäin olisi sitten vihdoinkin tarkoitus tehdä jokavuotinen pakollinen matka Itävaltaan, näyttämään Leoa. Siellä vasta vierasrumba alkaa. Oltiin jo kauan sitten päätetty että asutaan mieheni isovanhempien luona, koska siellä meillä olisi oma huone ja muutenkin todella rauhallista. Mutta anoppini on nyt saanut päähään että meidän on pakko olla myös niitten luona, vaikka he asuvat 2,5 t ajomatkan päästä isovanhemmista. Appivanhempieni luona meillä ei ole minkäänlaista tilaa, puhumattakaan rauhasta koska kaikki haluavat katsoa Leoa ja juhlia tietysti. Juhliminen tarkoittaa usein monta-monta viini ja kaljapulloa ja toisten luona roikkumista pikkutunneille sekä kovaäänistä puhetta. Saisimme nukkua heidän makuhuoneessa joka on ainoa huone koko talossa ja heti olohuoneen ja keittiön vieressä, missä vieraat yleensä istuu. He ovat kuulemma huolissaan että jos ei olla niitten luona, niin jotain on vialla ja meille ei passaa jotain plah-plah-plah noin poispäin. Selitin sitten puhelimitse anopille että kysymys on vauvan rytmeistä ja rauhallisesta tilasta, muuten olen itse myös hermoraunio puhumattakaan pojasta. No kuulemma kaikki järjestyy, hän ostaa Leolle sängyn ja kaikki on hyvin. Not. En jaksaisi aina sitä stressiä ja kaaosta joka siellä perheessä on, ei säännöllisiä ruoka-aikoja, liikunta on niitten mielestä jotain todella huvittava, ainakin se jota minä harrastan. Ja sitten pitäisi ajaa ees-taas Leon kanssa 10 päivän aikana että saisi näyttää häntä kaikille ja olla sekä appivanhempieni että appi-isovanhempieni luona.
Kaiken huipennukseksi maksavat lentoliput noin 1000 eur, koska halpisyhtiöiden käyttö ei tule kuulonkaan kun niillä ovat niin p****t aikataulut ja en enää haluaisi nukkua yötä Stanstedin kentällä.

Että sellaista kivaa meillä.

Muuten on ristiäisten valmistelu mennyt hyvin. Mekkokin tuli eilen ja täytyy sanoa että vaikka anoppini on välillä sietämätön, niin hän osaa neuloa mielettömän ihania juttuja. Leokin hymyili kun kokeiltiin mekkoa ja myssyä. Tänään tehdään vielä ohjelmat kolmella kielellä johon liitetään kiitoskortti ja sitten vielä kummeille Leolta pieni kirje, miksi just he ovat päässeet kummeiksi.

Eilen meinasi mennä hermot Esport Centerissä, elokuun alusta nousi kertamaksu 3 eur, nyt se on sitten 15 eur kerta. Kuukausimaksu ei noussut. Mulla ei ole mitään järkeä sen yhden combat-tunnin takia ryhtyä jäseneksi. Kk maksu on 64 eur, jos käyn 4 kertaa kuussa combatissa niin se maksaa 60 eur. Kuulemma he eivät halua satunnaisia asiakkaita. Ja mä olen käynyt siellä vuodesta 2003 asti! Kerroin sitten että vauvan kanssa ei oikein voi suunnitella joka viikko monella jumppatunnilla käymistä. Hyvännäköinen neitokainen tiskin takana oli samaa mieltä mutta ei valitettavasti voinut auttaa. Nyt täytyy sitten miettiä miten tekisin. En silti jaksaisi joka ilta lähteä pois kotoa jumppaamaan kun voisimme olla kolmestaan yhdessä, vaikka se olisi mieheni kannalta mahdollista. Sen takia teen muut liikuntajutut kotona Leon kanssa tai sitten olla yhdessä ulkona.

Huokaus, mikä valituskirje, mutta tuntuu paremmalta kun saa jakaa nämä ajatukset teidän kanssa ja ehkä Sini jaksaa sitten taistella kun tietää että jollakin toisella on vähän samanlaista meininkiä. Olen samaa mieltä Auroran kanssa että sinä olet Nikon äiti ja toisten on pakko kunnioittaa sitä. Puhukaa asiat selväksi vaikka se ehkä heti ei auta niin saat ainakin tehty selväksi miten asiat ovat.

Nyt taas hommiin, huomenna on sitten lähtö 17 Tukholmaan ja siihen menneessä täytyy kaikki olla valmis ja laukut pakattuja.

Hyvää viikonloppua!

Queen ja Leo taas eläinkirjojen parissa

Moikka!

Sini, todella ärsyttävää, ettei anoppisi tajua, että sä itse tunnet Nikon parhaiten etkä varmasti huviksesi yritä pitää rytmistä kiinni.

Queenin reissu Itävaltaan ei näin etukäteen kuullosta kauhean rentouttavalta, jos joka suuntaan vedetään, eikä Leo saa hetkenkään rauhaa..

Mun anoppi ja kaikki muutkin sukulaiset on ihan jees, mutta sitä en voi sietää, kun anoppi lässyttää Kiialle. Puhunhan mä itsekin sille vähän erilaisella äänensävyllä kuin aikuisille, mutta käytän ihan oikeita sanoja enkä mitään ättätättälässynlässyä. Mulle meinaa oikeesti kasvaa pirunsarvet ja häntä sillä sekunnilla kun se lässytys alkaa..

Mulla ei oo menkat vielä alkaneet, eikä haittais yhtään jos ei vähään aikaan alkaiskaan. En kaipaa yhtään niitä kipuja enkä turvonnutta olotilaa.

Mäkin selviydyin pitkästä aikaa salille, kävin spinningissä. Oli tosi kivaa. Ostin ennen äitiyslomalle jääntiä firman piikkiin 20 kerran kortin, ja laskeskelin, että kerran viikossa jos käyn, niin hupia riittää loppuvuodeks. Sit tammikuun alusta oon taas töissä (siis pidän ensin lomat pois eli töihin helmikuun puolessavälissä), joten siitä eteenpäin kaikki edut koskee taas mua, eli voin jatkaa urheilua firman piikkiin. : ) Nice.

Kuinkas teidän vauvat viihtyy omissa oloissaan nykyään? Kiialla menee hermot aika äkkiä jos sen jättää yksin puuhailemaan matollensa. Multa alkaa kohta loppua ideat, kuinka viihdyttää sitä. Mitään kotitöitä en saa tehtyä, kun en jaksa kuunnella kitinää niin yritän ennemmin viihdyttää. Kämppä onkin kuin räjähdyksen jäljiltä, ja sekös **tuttaa. Tänään on näköjään valituspäivä parempi ehkä että lopetan tähän. Toivottavasti kaikilla on kaikesta huolimatta oikein hauska viikonloppu. Me ollaan menossa mun porukoille juhlimaan mun Mummon 75-vuotissynttäreitä, ja siellä Kiialle riittää viihdyttäjiä, jotka onneksi tajuaa, että sen pitää välillä myös saada nukkua. : )

Jippu ja Kiia

Ihanaa, etten ole ainut, jonka aika kuluu lasta viihdyttäessä! Mikähän siinä on, että on ihanaa, kun muut rypevät samassa kurjuudessa ;)?

No ei vaan, musta on ihanaa katsella, kun Venla on jotenkin muuttunut taas isommaksi tytöksi. Katse on entistä tarkkaavaisempi ja hän suorastaan puhuu silmillään. Kasvot ovat muutenkin mielestäni jotenkin muuttuneet isomman lapsen oloisiksi. En tosin osaa sanoa, miten.

Tuota Queenin ja Sinin valitusta lukiessa tuli mieleen, että on meillä sentään aika järkevät isovanhemmat. Anoppikin antaa lapselle rauhan, vaikka kilpavarustelua lahjojen suhteen on havaittavissa. Hän siis harrastaa omaa, yksityistä kilpavarusteluaan suhteessa niihin lahjoihin, joita kuulee meidän saaneen minun vanhemmiltani.

Mietimme jo nyt miehen kanssa, mitä teemme jouluna. Isovanhemmat kun asuvat neljän tunnin ajon päässä toisistaan, niin en halua lähteä sitä väliä ajamaan. Ajattelin katsoa netistä, josko löytyisi kiva mökki kaikille sopivalta etäisyydeltä, niin saisivat tulla sinne Venlaa katsomaan ja yöpyä, jos haluavat.

Mies ja Santtu pötköttävät olohuoneen lattialla ja katsovat dvd:ltä Shrekiä. En tiedä kumman idea elokuvan katsominen oli mutta jouduin jo huomauttamaan volyymeistä.. Anti kaikki elokuvat! Mutta viihdyttäköön isä kerrankin lastaan kun sitä oon tässä toivonut ja huokaillut..

Meillä kans saattaa anoppilassa olla pitkälle toistakymmentäkin vierasta katsomassa Santtua kun mennään käymään. Rauha siitä on kyllä kaukana, varsinkin kun mun hitaan hämäläisen korvaan ne pohjalaiset kuulostaa muutenkin äänekkäiltä. Mutta Santtu on puoliksi pohjalainen eikä sitä häiritse meteli, niin ennemmin sitten niin että vieraat tulee anoppilaan kuin että itse kaahittaisiin viemässä poikaa näytille sinne tänne. Omien vanhempien luo mennessä laittelen viestiä sukulaisille ja ilmoitan, että meidät löytää sieltä jos joku haluaa tavata. Meidän suvussa on tuo spontaani kyläily harvinaisempaa, niin saavat sukulaiset samalla syyn vaihtaa kuulumisia vanhempieni kanssa.

Mutta pitäkää Queen ja Sini pintanne, teillä on vapaus tehdä omat suunnitelmanne ja toimia poikien edun mukaan. Mummoilla, vaareilla ja anopeilla taitaa vaan kestää hetken tajuta että teillä on nyt oma perhe! Varmaan se on myös ikäkysymys.. Ennen vanhempi polvi neuvoi nuorempia lastenhoidossa ja hoitikin lapsia enemmän. Eivät he ehkä tajua että nykyäidit on itsenäisempiä ja osaavat hoitaa itse lapsensa.

Mulla on ihana anoppi joka ei puutu yhtään Santun hoitoon eikä kyseenalaista mitään ääneen, mutta hänellä onkin jo 11 lastenlasta joten varmaan hälle on tehty selväksi että äidin tapa hoitaa on se ainoa oikea =)

Jipii Jipii! Tänään tuli kakka uuteen pottaan! Se oli jo neljäs onnistuneesti pyydystämäni kakka putkeen, mutta pissaaminen pottaan ei kyllä onnistu.. ois varmaan pitäny aikaisemmin opettaa nuo merkit/äänet. Vaikka toisaalta äkkiä Santtu on oppinut yhteyden sitteri+ruokalappu+mikro=ruoka jotenka pitäis kai vaan muutaman kerran osua siihen potalle oikeaan aikaan ja saada merkki ja pissa yhdistettyä.

Santtu on alkanut myös rattaissa ähkiä ihan hirveästi pystyyn. Nousee jo puoliksi istumaan vatsalihasten avulla ja nauraa ja sit tippuu takasin.

Queen: Touko on lähes täysimetyksellä. Illalla saa soseaterian, niin ei oo ihan koko iltaa tississä kiinni ja mä voin tehä muutakin kuin imettää. Touko kun saattaa syödä 1½t kerralla, nukkua puol tuntia ja syödä taas ton 1½t... päivällä syödään vain maitoa, se tuntuu silloin riittävän. Maitoa tulee multakin vielä, että pojan ei tartte kun niellä, nyt on taas pitänyt välillä lypsääkin alkuun, ettei poika ihan tukehdu... illalla on varmaan maito sit sen verran valjumpaa, ettei riitä(?)

Ansku: ihanaa, että mulla on kohtalontoveri. Mielessä kävi jo ties mitä keskenmenosta kohdunpoistoon ja syöpään...

Jippu: Touko viihtyy tosi hyvin itekseen - välillä - välillä taas pitäis olla koko ajan sylissä. Puuhamatollaan tykkää olla, yleensä saan aamulla keitettyä puuron ja syötyä + luettua lehden rauhassa. Tänään oltiin remppaa uutta kotia, oltiin molemmat ylhäällä teippaa pistorasioita yms, ja kauhee pärinä kuulu alhaalta, kun herra siellä makas yksikseen ja päristeli leluilleen... :)

Aamulla kävin salilla Toukon kanssa. Mies tuli töistä vasta 5 aikaan, annettiin sen nukkuu rauhassa. Ihan hienosti oli poika salilla, hänestä oli tosi hauskaa katella, miten äiti hikoili laitteissa, välillä otti päikkäritkin kaukalossaan. Mä rupesin käymään salilla heti jälkitarkastuksen jälkeen ja nyt alan olla samassa kunnossa kun ennen raskautta. Vyötärön seudun ja alaselän lihakset tuntuu jopa vahvemmilta! Spinningissä oon myös käynyt, alkuun se oli ihan kamalaa (=yli-raskasta) mut nyt sekin on taas hauskaa. Äkkiä sitä kunto palautuu! Tai siis lihakset muistaa, että näin niitä töitä tehdään.

Pitiköhän mun vielä jotain kommentoida...? öö... potta ostettiin tossa muutaman päivä sitten, mut treenit alotetaan vasta kun poika osaa istua ite. Syöttötuolikin pitäis kai kohta ostaa. Nyt oon istuttanut poikaa sylissä tai turvakaukalossa, kun annan sosetta.

t.Satu ja Touko 4,5kk

Satu: Munkin tekis mieli liikkumaan, kunhan torstaina saan tulokset noista jaloista niin täytyykin harkita Santun mukaan ottamista. Vai tuleekohan sille kammo turvakaukalosta jos sitä istuttaa siinä treenin ajan, hah hah haa! Tänään pyöräilin pari kilsaa ja pilkut jaloissa taas lehahti pahempaan kukoistukseen. Sählyä mulla ois mahdollisuus pelata kerran viikossa siten et saisin Santun vanhemmilleni hoitoon, mutta ei näillä koivilla uskalla =( Tuskaa ku ei pääse vauhtiin.. Mun sydäntä on kovasti lähellä sähly ja lentopallo ja kyl melkein kaikki muutkin lajit. Nyt ainoa mitä uskallan harrastaa on vatsalihasliikkeet Santun kanssa ja niiden teho ei ainakaan vielä näy..

Mulla on ollut vähän ongelmia iltaisin maidon herumisen kanssa. Oon nyt antanut ensin soseen ja sitten tissiä, pitää koittaa toisinpäin huomenna. Santtu ei meinaa jaksaa imeä niin kauaa, että alkaisi herua ja sitten ilmeisesti ei oo tarpeeksi nälkäinen enää yrittämään. No, kaipa se herää yöllä jos vielä on maitoa vailla. Kummin päin te muut syötätte?

Mä olen antanut tuon maissisoseen ennen maitoa, mutta kaikkien ""oppikirjojen"" mukaan pitäis kai antaa maito (tissi tai korvike) aina ensin, ettei just sose vie ruokahalua. Kyllä sen meillä ainakin nyt huomaa, että Niko syö/juo vähemmän maitoa jos just on syönyt soseen, vaikka meillä tuo soseannos onkin tosi pieni.

Mä annoin nyt eilen ekaa kertaa kaks sosesatsia, päivällä ja sitten tuossa klo 18 maissa ja poitsu heräs syömään vasta aamulla puoli viideltä, mikä oli suoranaista luksusta. No en tiedä sitten johtuiko nuo hyvät unet soseesta vai mistä. Iltapalaksi en ole aikonut sosetta ottaa. Vähän on hakuammuntaa myös tää, että missä vaiheessa syöttäis sen iltatissin, eilen annoin tissiä aikasemmin illalla ja korviketta ennen unia joten sekin varmaan paransi yöunta. Velliä olen nyt sekottanut aina aamu- ja iltamaitoon, mutta en ole sitä viitsinyt sitä velliä enempää syöttää, koska toi pojan syömä korvikkeen on edelleen ihan liian vähäinen. Ja poitsun paino oli noussut viikossa vaan 80 g..

Mitenkäs paljon te olette tyrkyttäneet vauvoille nyt vettä, kun tuo sosehan lisää nesteen tarvetta, kun juodun maidon määrä vastaavasti vähenee?

Huomenna ajattelin taas yrittää ottaa tuohon sosekuvioon jonkun uuden ruoka-aineen, tuosta maissista ei nyt ainakaan mun mielestä ole tullut mitään allergiaoireita.

Yritän tässä parhaillaan huonolla menestyksellä nukuttaa poikaa pienille nokosille vielä ennen iltaunia. Oltiin päivä reissussa ja nuori mies malttoi nukkua taas kokonaiset 20 min, vaikka ei ollut ketään edes häiriköimässä. Aamupäivällä tosin nukkui reilun tunnin ja ei onneksi reissussa paljoa kuitenkaan kiukunnut, koska oli niin paljon nähtävää.

Kyllähän te kaikki ootte oikeessa, että pitää olla vaan lujana anopin kanssa. Queenin Itävallan ohjelma kuulostaa kyllä aika hurjalta ja stressaavalta! Jippu: Toi pirunsarvet kuvaus sopii myös aika hyvin muhun :D Joulu onkin sitten ihan oma juttunsa...

Sini: muistelisin jostain lukeneeni, että jos vauva saa soseaterialla maitoa niin vettä ei tarvi ruoka juomaksi antaa. Nyt koitin antaa ekaksi maidon ja hyvin syönti onnistui niinkin päin. Santun kaksi ekaa hammasta puhkesi eilen pintaan joten sekin voi olla aiheuttanut tuota tissilakkoilua. Muuten poika on onneksi ollut kohtuullisen rauhallinen eikä hampaan tyngät ole vielä ainakaan vieneet yöunia.

12.1. elli73, poika 1590g/41cm, 2,5kk (korjatun iän mukaan) 6190g/61,5cm
16.2. Hanna73, kaksoset Jaakko ja Iida
23.2. Mortti, poika
25.2. Ninni, poika
27.2. Meri, Ninna, 3960g/51cm 3kk 6300g/63,5cm 4kk 7170g/66cm 5kk 7505g/67,5cm
27.2 Mimmuli, Iia 3770g/50cm
1.3. Jonneli, Aron 2840g/49cm, 2kk 5910g/56cm
1.3. Suski, Noora 3920g/53cm 3kk 6890g/61cm
2.3. Tuiskuinen, poika
8.3. Hanna, Jesse 3750g/50cm, 3kk 6785g/62,5
13.3. Samu, Venla 3650 g/52 cm, 3 kk 6,1 kg/62 cm
13.3. Evi, tyttö
13.3. Tiina73, poika
14.3 Tinttu, Tomi 3850g/52cm, 4,5kk 9540g/69cm
15.3 Melinda-75, tyttö 4050g/51,5 cm, 2kk 5520g/57,8cm
15.3 Ansku, Hanna 4170g/51cm, 3kk 7740g/61.5cm
15.3. Chloe, Joona, 3490/50cm, 5 vko 4300g/54cm, 3kk 5910g/60,5cm, pipo 41,3 cm, 4kk 6540g, 62.5 cm
15.3. Laku, Otto, 3160g/51,5cm, 3kk 7370g/63,5cm
20.3. Satu, Touko 3940g/50,5cm, 4kk 7470g/67cm
20.3. Sini77, Niko 3900g/52,5cm, 4 kk+1 vko 7250g/65,5 cm
21.3 Senna, Santtu 3700g/48cm, 3kk 6710g/61,7 cm, 4kk 7280g/65 cm
21.3. Katriina, tyttö, 3110 g/50 cm
21.3. Maalismamma, Joonas 4185g/54cm, 8+4 6270g/61cm
3kk 7025g/64,9cm, 4kk 7540g/68cm
21.3 Jenny, poika 4040 g/53 cm, 2 kk 6170 g/61 cm
21.3 Pirpana, poika 3860g/51 cm, 3kk 7030 g/64 cm
22.3. Queen, Leo 3650g/50cm, 7+2 5965g/59cm, 3 kk 7125g/63,5cm, 4 1/2 kk 8240g/67,2 cm
22.3 Siiri - Eevi 3735g/51.5cm, 3 kk 6140g/60,3cm
24.3 Niisku, Emma 3100g/48cm, 2kk 4600g/57cm,3kk 5105g/58.7cm,4kk 5695g/62.3
28.3 Aurora, Eva 3650 g/53 cm, 3 kk 6225g/63 cm, 4 kk 66 cm/6945g
1.4. Pipsa,Julia 3420g/49cm,29.4. 4200g/53,1cm,2kk 4990g/56,5cm,3kk 5620g/59,3cm,
1.4 n72, Joel 3135 g, 50 cm
1.4. Visitoora, poika 3400 g, 51 cm
4.4. oo7_blond, Mette, 3170g/48cm, 2kk 4880g/56,5cm
5.4. Salla, poika, 5265g/57cm,5vk 6300g/ 62cm, 2kk 6890g/64cm
9.4. Jippu, Kiia 3535g/49cm, 7vkoa 4655g/54cm, 3kk 5250g/57cm

Siit taitaa ollakkin jo pari kuukautta kun viimeksi täällä kävin...Hirveesti tyttö tutkii omia ja muitten käsiä ja jalat on myös hirveen mielenkiintoiset.Vaunuissa ei millään enää viittis makoilla,ylös vaan punkee.Hommattiin matkarattaat ni ne on aika kätsyt kaupungilla kun niist näkyy hyvin maailmaa.Kunnon vaunuina meil on brio kombit mut niistä se makuu asennosta seuraava on meitin tytölle ainaskin vähän huono ku se valuu niistä koko ajan.
Koko ajan pitäis vaan olla sylis ja liikkeellä et näkis maailmaa.Jumppa lelu on kyl aika kiva,viihtyy tosi hyvin senkaa:)
Typyn ollu nyt n.3viikkoa hirmu kiukkunen varsinkin iltasin,vähän on imetyttänyt et mikä sitä kiukuttaa,mut voi tietty olla et ikenet kutiaa.Onkos muitten vaaveja kiukuttanut?Joko alkaa hampaita tulee?
Kiinteistä meil alotettiin maissivelillä ja tyttö tykkäs siit hulluna.Nyt on sit saanu maissi-perunaa,porkkanaa ja luumua.Maissi-perunasta me ei niin tykätty.

Niisku & Emma (4kk)

Heips!
Vauvan viihtymisestä; noin 5 min korkeintaan leikkii yksin sitten alkaa mekkala, eli viihdyttää pitäis melkein koko ajan!

Menkat ja kilot: ei oo kuukautiset oikeesti vielä alkanut mutta pientä tiputusta koko ajan, cerazette pillereiden haittavaikutus. Ehkäisyteho siis 100 % ku ei innosta tiputtelun takia. Raskauskilot on kadonneet ajat sitten, tällä hetkellä paino 7 kiloa vähemmän mitä ennen raskautta eikä silloinkaan ollut ylipainoa, alkaa jo näyttäämään rumalta kun luut näkyy ja kaikki vaatteet roikkuu. En haluais ostella hirveesti pienempiä vaatteita jos ne kilot tulee imetyksen päätyttyä takaisin.
Miten teillä muilla vauvat iltasin nukahtaa? Meillä aikamoista taistoa, tänään loppujen lopuksi jätin neidin yksin, loppui viuhtominen ja kitinä ja nukahti 15 min päästä itsekseen, mahtaako enää huomenna tepsiä.
Oli varmaan jotain muutakin tarkoitus kommentoida ja kysellä mutta ei nyt tule mieleen mitä, tällästä tämä tuppaa olemaan... :)

Meri & Ninna 5kk1vk

Moi!
Aattelin pikaisesti käydä kommentoimassa pariin juttuun..
Meillä myös ollut nyt viime aikoina lapsukainen tosi vaativa. Hetkeekään ei olis yksin, ehkä 5min viihtyy. Joskus taasen hihkuu ja naureskelee omille jutuilleen pitkäänkin, mut suurimmaksi osaksi tarvii olla viihdyttämässä. onneksi isoveli on innostunut vauvelin hoidosta niin viihtyvät keskenään jo aika kivasti:) sitä on kyllä ihana seurata ku veljekset touhuaa yhdessä.
Mies ei meinaa kauaa jaksaa tuota viihdytystä ja ihmettelee et mikä sillä on ku ei viihdy itekseen..
Tänään ei kyllä Otolle päiväunet maistunu, ruoka sitäkin paremmin. Jatkuva nälkä ja pissiä vaipat täynnä..taidetaan siirtyä lihan syöntiin pikkuhiljaa.

Mulla alkoi sit menkat viimein kans ja ikinä ei ole ollu näin kamalat. Maha oli turvoksissa monta viikkoa ja vihloi ilkeesti. Toissa aamuna oli peti ihan märkänä ja muutenkin tulee vuotoa tosi paljon(kiva..) luulin et keskenmeno tai jotain..edelliset oli toukokuun alussa ja ihan normaalit. Söin niitä cerazette-pillereitä 2kk ja jätettiin pois kun halutaan vielä tehdä toinen pikkanen heti perään. Mulle ne pillerit ois muuten sopinu, ei ollu mitään tiputtelua tms. vaikka tosi yleistä niiden kans.

Onko teidän lapsukaisilla ollu varpaissa tai sormissa kynsivallin tulehduksia? musta tuntuu et Otolla on jatkuvasti. Aina kun saa paranemaan niin uutta jo pukkaa. Varsinkin pottuvarpaassa. Pesen varpaat päivittäin ja puhdistan desifiointiaineella, mut ei auta..ne on kyllä varmasti kipeet ku itelläki joskus ollu.Auts. Ja muutenki varovasti leikkaan kynnet et ei menis liian lyhyeksi.

No nyt lähen vielä telkun ääreen. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
Laku ja Otukka 4kk3vk

Ihana,ihana suomen kesä ja raikas ilma!
Tultiin eilen aamulla Tampereelle,yölento meni oikein hyvin,nukuttiin kumpikin koneen noususta laskuun asti.
Eilen heti mun kavereita tuli Iia ihastelemaan,on kyl ihanaa saada puhua vaihteeks omal kielellä vauva asioita :) Ja nyt sitten on mahdollista saada Iia hoitoonkin hetkeks jos haluan hengähtää,jo pelkästään tieto siitä huojentaa oloa.

Menkat on mul alkaneet jo pari kuukautta sitten kun aloin syömään pillereitä,jotka sit kuitenkin lopetin ku menkat tuli viikon välein,great cerasette,vai mikä niiden pillereiden nimi oli...

Tääl mennään viel täysimetyksel,viime viikol aloin maisteluttaan perunaa mut ei se oikein viel luonnistu.Eilen Iia maistoi peruna porkkanaa ja sitä näytti menevän oikein lusikallinen alaskin.Enää parisen viikkoo ja lapsen pitäis viimestään silloin osata syödä kun 6 kuukautta tulee täyteen.

Mua ei yhtään ennen kans vaivannut et mies ei ehdi hoitaan lasta,mut nyt tosiaan kun tyttö vaatii leikittelyä ja laulua lähes jatkuvasti oon ruvennut miestä entistä enemmän haluamaan kotiin pidemmiks ajoiks.Mutta niin kuin sanoin nyt tääl suomes ei oo leikittelijöistä pulaa,eilen jo kaverit kinastelivat kuka saa ensin hoitaa :) kysehän on mun kolmekymppisit sinkku bailaaja kavereistani :)

Piti niin taas kommentoida sukulaisia,allergioita ja muuta mistä oli puhe mut eihän tän dementian kans taas mitään mistäään tuu.

Lähden heti kun Iiuli herää kartsalle shoppaan :) Aivan mahtavaa olla täällä!....heräis jo :)
mimmuli ja Iia

Yhteistyössä