MARSILAISET 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Kylläpä hämmästyin tänä aamuna,kun heräsin ja kello olikin puoli 10 ja lapset nukkui kumpikin omissa sängyissään...No,eipähän tää nuorempi vielä ite siirtymään pääsiskään :) Mut yleensä tuo esikoinenkin hiippailee aamusella viereen tossa kasin maissa.Siis Tuukka nukkui 12 tuntia putkeen,syömättä.Yleensä on herännyt seitsemän maissa tissittelemään ja jatkanut sitten unia.
Nyt Tuukka on muutamia kertoja kääntynyt,mutta yleensä,jos laittaa vatsalleen,niin komentaa kovasti äitiä tai siskoa kääntämään.Jos ei heti mene,niin kääntyy sitten hetken päästä itse.Laiskako vaiko hyvin passattu?? :)
Meillä on noita peruna ja porkkanasoseita maisteltu,oon ite tehny ja hyvin maistuu.Nyt kokeilin reissussa kaupan sosetta ja se ei todellakaan maistunut tämän pienen miehen suussa hyvältä!!Nyt olen antanut tuota valmissosetta vähän aina oma tekemän seassa,jotta tottuisi kummankin makuun.Onhan nuo kaupan soseet helpompia ottaa reissuun mukaan.
Miten teillä muilla,jotka ootte jo kiinteitä maistellu on tuo ruokailurytmi muuttunut?Meillä Tuukka syö edelleen päivisin n.2 tunnin välein,yksi 4 tunnin pitempi unijakso on päivällä.Eli syö klo 8,10 ja 12(sosetta 2-3tl),sitten nukkuu ja syö klo 16,18 ja 20(velliä 2dl).Pääasiassa saa rintamaitoa,jos tuntuu,että jää rinnan jälkeen nälkäiseksi,niin olen antanut tuttelia,jota menee sitten 50-100ml.Öisinhän Tuukka on nukkunut 3-viikkoisesta alkaen..Eli en aloittanut soseiden antamista yöunien parantamiseksi ;)
Tinttu tuossa kirjootteli,että vauvat saattavat heräillä useita kertoja yössä..Meillä on nyt parina yönä ollut tuossa neljän maissa sellanen 15 minuutin tarina&jumppatuokio poitsulla.Hän ei tarvitse mitään,mutta jutustelee ja jumppailee tovin ja käy sitten itekseen nukkumaan.Viime yönä nauroi ihan katketakseen omille varpailleen.Vaikeeta olla itse hiljaa,kun toinen kikattelee...Mutta onnellinen olen,että osaa myös nukahtaa uudelleen ilman mitään poppaskonsteja.
Sini77:en kyllä saa päähäni ketään mun sukulaista,joka olisi Saksassa välillä asunut.Muuten sukua on ympäri maailmaa,muta Saksassa ei taida olla kukaan asustellu.

Nyt alkaa olla sellaiset hajut täällä,että on tainnut luumu tehdä tehtävänsä..
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Salla ja ei niin hyvältä tuoksuva poika

Koitetaan naputtaa jotain poika sylissä, Touko haluais kovasti auttaa...

Joo, mä oon miettinyt (täällä tosin kirjottaa moni samalla nimimerkillä), että kauhean nopeesti pitää vauva opettaa kiinteisiin, jos täysimettää 6kk ikäiseks ja menee heti vanhempainloman jälkeen töihin, niinkuin meillä mitä todennäköisimmin käy. Touko onkin saanut nyt parina iltana maistella perunavelliä, oon sotkenut siivilän läpi pursotetut perunat omaan maitoon ja jättänyt tarkotuksella tosi löysäksi. Ihan hienosti pikkumies syö, vaikka suurin osa menee naamalle tai ruokalapulle. Ehkä 2-3tl on mennyt mahaan asti. Päälle on saanut syödä tissiä niin paljon kuin haluaa. Ollaan nyt ajateltu niin, et imetys on pääravintoa sinne 5-6kk ikään asti, mutta maistellaan makuja tuollein parin tl verran/päivä ja aletaan sit 1-2kk päästä syöttää enemmän. Eli turhia kiirehtimättä.

Touko on nyt keksinyt uuden jutun, mikä on tooosi ihanaa, ja sitä pitää tehä koko ajan: päristely. Äijä pärisee koko ajan, naama ihan syljessä ja innostuu entisestään, jos hänelle pärisee takaisin. Muistan, kun synnytysvalmennuksessa oli vauvaperhe vierailemassa, ja niiden vauva oli kanssa just oppinut päristelee ja teki sitä sit koko ajan. Päristeleekö teidän vauvat?

Sini mietti Nikon hiuksien lähtöä. Toukolla menee selvä ""kaljuraita"" (ihan kun T:lla nyt olis muutenkaan paljoo hiuksia...) ympäri pään. Herra kun tykkää pyöritellä päätään niin vauhdilla, että hiukset tippuu. Ihan sama juttu on siskon 7kk vauvalla. Mun omien hiusten lähteminen tuntuis nyt tasaantuvan, huoh. En sit tiiä onko jotain osuutta sillä, et mulla alkoi muutama päivä sitten kuukautiset. Niiden ois kyl toivonut pysyvän poissa vielä pitkään, ei ollu yhtään ikävä. Nyt on sit pakko ruveta käyttää ehkäsyäkin. Aluks olin sitä mieltä et ""pikkukakkonen"" on tervetullut vaikka heti perään, mut nyt haluiski ehtii välissä töihin ja maksaa asuntolainaa ees vähän pienemmäks... kaupat tehään torstaina ja ed. asukkaat muuttaa pois 31.7. mennessä, sit päästään (pinta)remppaa ja ens kuun aikana ois muutto. Toukon huonetta oon jo kovasti mielessäni sisustanut, vaikka eiköhän hän vielä aika pitkään nuku meidän kanssa makkarissa.

Ajattelin kokeilla, miten marjastus onnistuu vauvan ja kantoliinan kanssa. Asutaan metsän laidassa (vielä) ja pitäis saada Toukolle +itelle mustikoita. Jos ei onnistu, pitää oottaa, et mies tulee töistä ja voi vahtii Toukoo tai sit käydä kerää marjat. Jotenki kummasti luulen, et valkkaa ton ekan vaihtoehdon...

Mites Satun marjastus reissu onnistui? Mä taidan olla niin laiska että menen torikauppiaan luokse ja ostan sieltä mustikat...elokuussa olisi tietysti aikaa mennä metsäänkin kun mies on elokuun lomalla, mutta mä on niin pirskatin hyvä suunnistamaan...en tajua miten voin eksyä mihin paikkaan tahansa, suuntavaisto pettää heti, joten lienee turvallisinta jättää menemättä.
Hanna vetelee vielä yöunia, kävi illalla puol kymmenen unille, söi vähän yli kuusi ja nyt nukkuu vielä, eiköhän tyttö kohta sieltä heräile.
Mulla on kansssa hiusten lähtö vähän tasaantunut, mutta kyllä sitä lähtikin ja paljon, ohentuneet on mielettömästi.
Hanna nukkuin ennen aamupäivällä 40 min. unet ja iltapäivällä 2h unet, nyt on kääntynyt toisinpäin, tai eihän nuo eka unetkaan enään aamupäivälle oikein osu, käy unille tuossa 11.30-12 ja nukkuu sen 2h, sit valvoo kolmisen tuntia ja ottaa ne vajaan tunnin unet.
Käytiin sunnuntaina Rossossa syömässä, neiti oli tyytyväisenä istuimessa mukana, hän vaan kun on niin kova kiljumaan, niin tuntui että siellä tytön ääni korostui jotenkin erityisesti..ehkä siellä kaikuikin jotenkin erilaisesti, niin Hannahan oikein innostui kiljumaan ja kuuntelemaan omaa ääntään.
Mun pitäisi käydä heti enskuun alusta työpaikalla tekemässä hoitovapaa hakemus ja tietenkin kaupungin toimistolla myös, täällä kun pitää Hyvinkää-lisää hakea 4kk ennen hoitovapaan alkua tai muuten jää lisä saamatta, joillakin on noin käynyt, kyllä se 200 euroa noissa tuloissa joltakin tuntuu. Toisaalta kauhistuttaa miten sitä pärjää niin pirun pienillä tuloilla asuntolainan kanssa, mutta eiköhän sitä jotenkin...mies on tehnyt mulle laskelmia, joissa on meidän tulot ja menot ja vähän yllättäviäkin menoja jos sattuu tulemaan niin pitäisi ihan hyvin pärjätä, mutta silti tuntuu hurjalta tulojen tippuminen taas.
Nytpä lähden aamukahvin keittoon, mukavaa päivää!
Ansku & Hanna 4kk 1½vk

Piti vielä edelliseen laittaa siitä kun joku tuolla aiemmin mainitsi vauvan pärisyttelemisestä, meillä Hanna on kanssa pärissyt kolmisen viikkoa, välillä sylki lentää oikein kunnolla, eilenkin vaunuissa kun pärräsi niin sylki lensi omaan silmään, tuntuu olevan tosi hauskaa puuhaa...

Vajaan tunnin jaksoi Touko olla eilen marjametsässä kantoliinassa. Ei varmaan ollut kovin mukava asento hänellä kun non äkkiä rupes kitisee. Nyt kun oon taas oppinut sitoo liinan hyvin, Touko kyllä viihtyy siinä tosi hyvin, kun näkee, mitä ulkona tapahtuu, tykkää tarkkailla. Ite en osaa pelätä metsään eksymistä. Oon koko ikäni asunu metsän lähellä ja koirien kanssa tullut käveltyä niissä tuntikausia. Kaupungissa eksyn paljon paljon helpommin! Metsässä ei pelota kuin karhut ja sudet,mut onneks niitä ei täällä oo.

Nyt pitää tulostaa koneelta pari kuvaa vaarille (mun isälle) synttärilahjaksi.

Yhteistyössä