Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Tuossa on se Hillan antama ohje

suklaatuorejuustokakku

pohja
200g kaurakeksejä
n.1 dl voisulaa

*murskaa keksit ja sekoita hyvin voisulan kanssa, taputtele tasaisesti vuoan pohjalle

Täyte
1 prk vispikermaa
1 prk maustamatonta tuorejuustoa
2 panda suklaalevyä (valkosuklaa ja maitosuklaa)

*sulata suklaat kattilassa ja jäähdytä. Vatkaa kerma vaahdoksi ja lisää joukkoon tuorejuusto ja suklaa. Sekoita hyvin. Kaada vuokaan ja levitä tasaisesti. Anna olla yön yli pakkasessa ja ota huoneenlämpöön 1-2 tuntia ennen tarjoilua.
 
Cara- Meiän Samuli oli vähän yli 7 vkon iässä 57,1 cm ja 4770 g. Ihan keskikäyrillä meni. Mulla on yks kirja jossa on noi neuvoloiden käyrät, on vaan turhat pientä pränttiiä. Katoin Minnin mittoja tyttöjen käyrästä ja noilla mitoilla pituuteen suhteutettu paino näyttäis menevän just tohon ns. nollakäyrän alapuolelle eli ihan ok.
 
merikukka kiitos!! kaikki lapsethan on yksilöllisiä, mut jotenkin aina vaan mietityttää:) ja en siis ala herättelee kesken yötä syömään, kun kerran meitä on siunattu tälläsillä pitkillä unilla!

oli jotain muutakin, mut jatkan paremmalla ajalla..
 
Päevää.

Cara: Meidän muikkelin mitat oli viime neuvolassa (15.1. ) lähestulkoon tismalleen samat, kuin teilläkin (4920 ja 57,5). Keskikäyrällä siis, pituus keskiarvon yllä ja paino keskiarvon alla. En tuon suhteen ole huolissaan. Tyttö kun syö ihan mukavasti jne. Kuten todettua, jokainen pienokainen on oma yksilö. :)

Muuten syömisestä: Meillä syömisväli päivisin on maksimissaan 2 tuntia. Pelkkää maitoa (korviketta isolta osin) siis syödään. Jos neiti suostuu tuota 2 tuntia pidemmät kunnon nokoset vetämään (tapahtuu ehkä joka toinen päivä, jos sillonkaan), silloin väli voi parhaimmillaan olla 3-4 tuntia. Yöllä on nyt viikon-pari nukkunut jopa suunnilleen 6 tuntia putkeen (ei tosin viimeyönä taas... ), muuten heräillään aina yöuniltakin 2 tunnin välein. Kuinka tiuhaan muilla syödään päiväsaikaan?

Katjuzan pikkuisännällä aikasta nautinnolliset nokoset olleet kuvasta päätellen menossa. :D

Toivottavasti Sannan Ellalta ei sitä diabetesta löytyisi. Ei mukava juttu noinkin pienenä alkaa moista potemaan. :hug:
Ja on muuten todella ärsyttävää tuo, kun ei noissa myymälöissä välttämättä saa riittävää palvelua. Näitä vaavintarvikkeita ostaessa, kun on usein viimekädessä ollut myyjän puheiden varassa! Ollaan yleensä ensin tehty tutkimuskierros kaupoilla, sen jälkeen nettiin surffaamaan vähän lisätietoa sieltä sun täältä ja sitten takaisin kaupoille. Mutta oletushan olisi, että myyjä opastaisi riittävästi ja ei varsinkaan perästä pyörtäisi puheitaan tuollatavalla... :kieh:

Enni: Ei olla tumppuja sisällä pidetty sitten ensiviikkojen. Neiti on raapinut itseään yllättävän vähän, ainakin vielä. *koputan puuta* Nuhasena nenänympärys oli vähän enempi raapamilla, mutta nyt on taas parempi.

Kertokee koska minipillereissä ehkäisy on riittävä? Kun ei mun lääkäri moista kertonut ja paketissa ei lue, jos vielä on rintaruokinnassa (tai mun kohdalla vielä pumppaillaan vähän... ), kehotetaan vaan puhumaan asiasta lääkärin kanssa. Ja mä en ikinä muista neuvolaan soittaa puhelinaikana. :headwall:

Ulkona pyryttää sitten oikein kunnolla. Ja sama jatkuu ilmeisesti koko loppupäivän. Mukavaa. Sisätiloissa siis tämä päivä pysytään. :/

Äitiä kutsutaan! :wave:
 
DJ MUSSUKKA: Tarkoitatko siis että kuinka kauan noita pillereitä pitää syödä että ehkäisytehokkuus ois suurimmillaan? Minua lääkäri ohjeisti että näin, jos vain oikein muistan: jos sen ottaa kuukautisten ekana vuotopäivänä niin ehkäisyteho alkaa heti. Jos ottaa toisena tai kolmantena vuotopäivänä teho alkaa viikon päästä ja os sen ottaa jonakin muuna kuukauden päivänä niin teho on täysimmillään vasta kahden viikon päästä. Suositteli ottamaan sillon ekana vuotopäivänä että on varmin. mutta jos kk ei oo alkaneet vielä niin sitten pitää varmaan se pari viikkoa odottaa ihan varmuuden vuoksi että varmasti toimii.
 
Sanle: Juu olin taas tosi selkeä, kun neidin heräily vei vähän keskittymistä kirjoittamiseen. Eli kuukautiset ei ole vielä alkaneet ja suurinta ehkäisytehoa kyselin. Vähän näin ajattelinkin ja tuosta paketin muusta selosteesta päättelin, että pari viikkoa varmaan pitää popsia ennenkuin täysin niihin voi luottaa... Vois kyllä huomenna muistaa sinne neuvolaan ihan soittaakin... :whistle:
 
meillä ollaan sitten räkäisiä ja tukkoisia täällä, Sara-raukka....kiukkua pukkaa tietenkin kun on huono olla, lämpö on 37.4, eli ilmeisesti ei lämpöä/kuumetta ole...nyt on tuossa sitterissa hieman pirtsakampi kun sai maitoa äsken...mut säälittää toinen kun ei voi auttaa :(
 
DJMussukka Jos kuukautiset ei oo vielä alkaneet niin pitäsi yhden viikon ajan käyttää kondomia lisäehkäisynä. Niin juu ja oletan et sun pillerit on Cerazette?

Sannalle vielä, et aika ihme "palvelua" olet lastentarvikeliikkeessä saanut.
 
Meilläpä ollaan sitten kipeitä. Eilinen ilta oli kamalaa itkemistä, yö kuitenkin saatiin nukuttua. Tämä päivä on mennyt räkää ulos pojasta imiessä ja sylitellessä... Lisäksi yskii. Äsken valvoi ensimmäisen pitkän pätkän tänään, ja hymyilikin jo. Ei ehkä olla ihan kuolemansairaita siis :) Toivottavasti Eetu paranee ristiäisiin! Kamala katsoa kun toisella on hirveä olo. Nämä on ilmeisesti näitä äitiyden negatiivisia puolia.

Kiitokset Ellulle ohjeesta. Taidankin pyöräyttää muutaman tuollaisen ristiäisiin - meille tulee 70 vierasta kun miehellä ja minulla molemmilla isot suvut.

Lumimyrsky ulkona on hirveä! Parvekevaunut ovat lumen peitossa, pelastan ne tuolta parvekkeelta varastoon turvaan. Kauppaan piti lähteä, mutta kipeän vauvan kanssa tuohon ilmaan :/ Ei kiitos.

Pyykkikasa odottaa selvittäjäänsä, taidan hipsiä viikkailemaan niitä kun Eetu nukkuu.
 
Meillä on erittäin rasittava päivä takana. Petrus mennyt pätkäunilla taas koko päivän ja muutenkin ollut kumman levoton. Tai aamupäivä vaikutti ihan normaalilta,mutta iltapäivää kohti muuttui levottomaksi. Ulkona ei suostunut nukkuun yhtään ilman,että vaunut oli liikkeessä. Vaikka tällä viikolla nukkunut tosi kivasti ulkona :/ Mietin vaan,ettei kipeeksi olisi kanssa tulossa. Mulla meinaan kurkku kipeä ja miehellä flunssa :|

Mutta jotain hyvääkin eli Petrus nukkui koko yön pinniksessä =) Tai no tietty söi välillä,mutta nukkui kuitenkin omassa sängyssä. Jotain edistystä meilläkin :whistle:

Syömistiheyttä en ole sen kummemmin seuraillut,mutta jos nukkuu ulkona hyvin niin silloin väli voi olla n.3h ja joskus ylikin. Mutta normisti syö kanssa n.2h välein. Yöt menee vähän vaihdellen. Välillä on öitä,että syö 2h välein ja sitten öitä,että nukkuu pidempiä pätkiä.

Cara: En mä olisi huolissani. Ja anna ihmeessä lapsen nukkua kun nukkuu hyvin! Mä en ainakaan herättäisi ;)

Huomenna uhmataan kaiken maailman pöpöjä ja lähdemme shoppailemaan koko perhe :whistle: Nyt on pakko päästä itsekin vähän pois näistä kotiympyröistä.

Jaa jospa menis syömään :p

LilliM+Petrus 9.12
 
Cara- Eipä sulla mitään syytä ole olla huolissas. Lapset tosiaan yksilöllisiä ja ei noita oikeen voi verrata noita mittoja ihan yks yhteen toisen vauvan kanssa.. Ja Ella on kyl pidempi ku 56cm mut ei saatu kunnolla mitattua niin toi nyt tuli papereihin toi mitta.. Ja anna nukkua vaan, kun kerran nukkuu.. Kyl ne sulle neuvolassa sanoo jos pitää alkaa herätteleen tai syöttää lisää tms.

Meillä syödään päivisin 1.5-3h välien, vähän riippuu, keskimäärin 2h välein ja yöllä sit on nyt ollu yks 4h pätkä ja sit seuraava n, 2-3h..

Tänään alan nyt tolla maissivellillä kun en kunnon kauppaan ehtiny ja annan sitä nyt loppuvkon ja ens vkolla sitte alan kokeilee perunaa.. Mites ootte ton vellin kanssa tehny. Paljon ekalla kerralla ja maitoonko ootte sekoittanu?

Taitaa rokotus aiheuttaa kiukkua neidille, pitää varmaan suppo laittaa ellei ala kohta nukkuun.

Toivotaan juu ettei Ella saa diabetesta ja ei ainakaan Ellan velipuolella oli ollu mitään ja on nyt 5v. Vaikka hänellä kans vauvana todettiin se 3% riski..

Mulla on huono olo. Pää tuntuu et räjähtää, kurkku kipee, vilu. Kuumetta ei ollu mut harvemmin mulle kuume nouseekaan. Ja nyt ku otin särkylääkettä niin siittä tuli paha olo ja mies tulee vasta parin tunnin päästä kotiin.
 
Eetukin tykkää syödä 1,5 - 3 tunnin välein päivät. Välillä tuntuu että roikkuu koko ajan tississä... Yöt onneksi mennään ilman syömisiä, aamulla kuuden jälkeen syö ja jatkaa unia.

Meidän nuhanenäinen poika on alkanut vähän normalisoitumaan! Iltapäivästä saakka on oikeastaan muutamia pikkutorkahduksia lukuunottamatta valvonut, ja hymyillyt, jutellut sekä nauranutkin. Ehkä toi oli vaan joku ohimenevä pikkuflunssa? Yskinytkin on vähemmän kuin eilen. Ihanaa, saadaan tätä menoa terve poika ristiäisiin :heart:

Tein muuten ristiäisiä varten kauppalistaa äsken... HUH. Ostettavaa on ihan jumalaton määrä, en tiedä millä lihaksilla saan raahattua tavarat autoon :) Pakko mennä jo huomenna kauppaan. Mun aivotoiminnalla unohdan kuitenkin jotain elintärkeätä.
 
Tuosta vauvadementiasta oli pakko tulla vielä kommentoimaan. Mulla on kans ja pahemman sorttinen. Tuntuu että kaikki asiat jää aina kesken kun välissä jotain muuta hommaa ja ei sitten enää muista palata alkuperäiseen. Millon tuttipullot jää kattilaan kiehumaan piiiiitkäksi aikaa tms. Yks päivä poika nukkui kuistilla vaunuissa ja sit yht äkkiä huomasin että ulko-ovi oli auki ja heti säikähsin että nyt on koira karannut kun oon oven auki unohtanut. Kauheella kiireellä vaatetta niskaan ja ulos ja kun oon portailla huomaan että koira on siinä etupihalla riimussa kiinni. En siis muistanut että vähän aikasemmin ite vein sen sinne ulos :LOL:

Tänään sit lähdn kauppaa ja tärkeimmät ostokset oli leipä ja hahkulamput. No kumpaakaan ei kotiin asti tullut. Seisoin kyllä tovin leipähyllyjen luona ja mietin mitä leipää ottais mutta en sitten muistannut ottaa mitään kun lähdin juustotiskiä tuijottelemaan :D Ja se leipä sentään luki kauppalistassa.

Ja koko viikon elin siinä luulossa että mulla on tänään koulua. No aamulla sitten rupesi nlukujärjestystä kattomaan niin koulupäivä oiskin ollut tiistaina. Olin kattonut väärästä viikosta. No tulipa sitten kouluvapaa viikko...

Sitä se teettää kun on sama pää kesäsä talvesa
 
moikka moi.

täällä valvotaan vaikka sara nukkuu.. PITÄIS itekkin mennä mut katos kummaa,niin koneella vielä jumitetaan :whistle:

En oo taas muutamaan päivään jaksanu kirjotella.. on niin mukamas vaikeeta kirjautuu sisään! lueskellu kyl joka pv.

sanna: kyseli tuosta vellistä+maidosta. mä oon antanu pari viikkoa nyt iltasin maitoo+velliä saralle sillain et maitoo esim.100ml ja 40ml velliä. hyvin on tyttö sillä nukkunu aamuun asti :) tietty välil tulee kitinöitä mut kai ne kuuluu asiaan enkä usko et liittyy velliin..et mahaan sattuis tms. hyvin on totuttu,alus saatto vähän sattuu masuun mut onneks meni ohi!
Ja siis sara täyttää 2kk vasta ens viikolla niin oon pikkasen etukätee alottanu ton vellin mitä ehkä ns.sais mut neiti syö niin hirveesti tota maitoo ja vähän väliä niin ajattelin et parempi ois jos antais pikkasen tuhdimpaa ruokaa ja ei oo mitään ongelmii tullu niin jatkan näin nyt toistaseks. :) neuvolas meinaan kyllä asiasta sanoo kun varmaa kysyyki paljon syö jne. Pullolla meillä mennään oikeastaan, en oo nyt taas pariin päivään imettänyt. Jotenka nyt on helppo nähä paljon sitä sit päiväs syödään.,
Niin ja sanna, toivottavasti ellalle ei sitä diabetesta tulis mut jos tulee niin kyl sen kans oppii elää! :hug:
Mut sitä vellii kantsii antaa aika vähän ekal kerral ihan sen takii et masu tottuu :)

Mulle tarjottiin noita minipillereitä myös (niitä C-alkavia mut nimi ei tuu mieleen..) mut en haluu alkaa syömään koska haluun suunilleen tietää millon tulee menkat yms ja niissähän voi vuotoo tulla miten sattuu tai olla tulemat niin ei kiitos. Yasmin-pillereit söin aikasemmin ja ne oli mulle hyvii ja niit jatkan sit ku en tosiaan enää imetä,reseptsin sain niihin valmiiks. PAPA-koe täällä otetaan n.6kk synnytyksestä ja mulle on lähete laitettu terv.keskuksee ja sinne sit joskus kesäl varmaan meen.. tosin terv.keskus lääkärit on taas niitä yleislääkäreitä jotka ei tiiä mistään mitään!
:x raskausaikana kävin kerran sellasel ku myöhähstyin neuvolalääkärin vastaanotolta ja sen kyl huomas ettei ollu mitää tutkimuksii ennen tehny :|


täällä oli tosiaan aikamoinen myrällä päiväl.. ihan ihmettä et eteläsuomes tollasta mut toisaalt kivaa et lunta on :) saa nähä vaan kauan pysyy,.

mut jos sitä nukkuun menis vaik pikkasen sellanen pelko et neiti herää täs jossain vaihees vielä taas ennen aamua
:whistle: nukkuu muuten vaunuis,siellä saa paremmin nukahtaa ku voi heijailla niitä.

nita ja sara kohta 2kk
 
Huomenta.

Ei viitsi enää yrittää nukkua tuolla makkarissa, kun neiti siellä ähertää taas aikasta äänekkäästi ilmavaivojensa kanssa. Tyttö on ihan umpiunessa, mutta pauke vaan käy. Tuommosiin ääniin meillä heräillään melkeinpä joka aamu. :D

Eli syömisrytmi on muillakin samaa luokkaa, kun meillä. Vähän niin ajattelinkin, mutta tulipahan kysyttyä. :) Vellejä olen kanssa nyt alkanut miettiä. Ehkä kuitenkin odottelen vielä seuraavaan neuvolakäyntiin ja juttelen siellä kanssa siitä.

Nita: Muakin noissa minipillereissä tuo kuukautisten epäsäännöllisyys yms vähän epäilyttää. Jos en syö pillereitä ollenkaan, mun kuukautiset heittää todella kovin ja se on ärsyttävää... :/ Ennen söin Yasmineja kanssa, mutta niissä oikeastaan ainut hyvä puoli oli, että menkat tuli aina silloin kun olettikin. Ne ei siis muuten sopineet mulle ollenkaan, tajusin sen vasta, kun lopetin pillereiden syönnin. Niitä ennen mulla oli toiset saman valmistajan pillerit (ei enää muista nimeä, kun siitä on jo muutama vuosi aikaa... ) ja sama juttu. Joten kokeillaan nyt sitten tällästä vaihtoehtoa. Resepti on nyt alkuun vaan kolmeen liuskaan ja sitten katotaan miten jatkellaan. Voihan sitä elätellä toiveita, että jos menkkoja ei tulisi ollenkaan. :) Niin varmaan joo. :$

Paljon on flunssasia pikku (ja vähän isompiakin) ihmisiä taas. Jaksamisia pöpöjen kanssa. :hug: Meillä ollaan nyt muuten terveenä, paitsi eilen tytön toinen silmä punotti tosi kovin ja vähän vuosi. Aluksi luulin, että tyttö oli itseään silmään tökkässyt, mutta kun se oli koko päivän sellanen. Pitää sitä nyt tarkkailla, toivottavasti olisi yön aikana hävinnyt moinen vaiva...

Tämä viikko on kyllä ollut omituista kiitämistä. Joka päivälle on riittänyt jotain normaalista poikkeavaa menemistä yms. :whistle: Ja sama jatkuu viikonloppuna, kun on ristiäiset ja siinä sivussa mies on taas opintojen parissa. Mun seesteinen arkeni on ollut ihan sekaisin. ;)

Kahvia lisää.

mussu & rinsessa 6.12.
 
Huomenia!

Meillä ei oo vielä vellejä annettu, kun mielestäni Minttu on ollut ihan tyytyväinen eikä imetyksien välit oo liian pienet. Yötkin nukkuu suht hyvin, kun vaan ite älyisin mennä tarpeeks ajoissa nukkumaan..eilenkin meni yli puolen yön taas, niin vaikeelta tuntui herätä, vaikka Minttu taas 5 tuntia nukkuikin ekalla pätkällä ja sitten taas pari-3 tuntia ja syöttö ja sittenpä heräs jo esikkokin.
Katellaan sit ens neuvolassa, onko tyttö kasvanutkin kunnolla..Kotimittausten perusteella(ei siis hirmu varmoja) painoa olis jo päälle 6kg, n.6,1kg ja pituutta n.61cm..ei siis tosiaankaan varmaa, kun on käytetty mittanauhaa ja henkilövaakaa.

Tervehtymisiä vaan pienille ja isommillekin nuhaisille! Itellänikin tuntuu taas nenä alkavan vuotaa, toivottavasti ei tulis hirveetä flunssaa, ei mulle eikä muillekaan.
M ja Minttu s.12.11
 
Huomenta!

Ihana kuva Katjuzan Eemelistä :heart:

Meillä taas miehet nukkuu molemmat, ni on aikaa itsellä istua koneella ...Tosin mun pitäisi alkaa leipomaan huomisiin ristiäisiin, mutta tää kahvi vaan maistuu niiiiin ihanalta kun täsä istuskelee :whistle:

Toi meidän pieni mies on osoittautunu todelliseks iltakukkujaksi!!! (niinkuin isänsäkin) Eihän siinä muuten mitään, mutta minä ite oon tosi aamuvirkku, ja kävisin illalla mielellään jo vaikka kymmeneltä nukkumaan. Nyt on pakko valvoa kun tissi pitää olla saatavilla iltaisin tosi tiuhaa tahtia :) On nyt huomattu että vaikka nukkuisi poika päiväunia 2 tai 6 tuntia, niin illalla valvoo yhteen, tossa toissailtana nauro ääneen kun isi yritti sille selittää että äitiä ei saa valvottaa :D ( poika tykkää aivan älyttömästi yleensäkin kuunnella miesten puhetta, kai tykkää matalista äänistä ) Mutta kun nukahtaa niin herää syömään vasta klo 5 tai 6, että hyvin meidän yöt kuitenkin menee.

Nyt lähen tästä tekemään jotain hyödyllistä...

punkkari ja poika s.2.12
 
Makoisasti näyttäisi Eemelille uni maistuvan =)

Inkakin on nyt kasista asti vedelly sikeitä :eek: Hyvin nukkui yönkin...23-3.30 sitten söi ja ennen seittemää heräsi...
Kerkesin tuossa käydä lumityötkin kaikessa rauhassa tekemässä ja koiriakin leikitin pihalla.

Inka jaksaa päätään tosi hyvin kannatella sylissä ollessaan, mutta mahallaan kun on meinaa hermostua,kun pää ei jaksa nousta tarpeeksi! On todellinen seuraneiti , tykkää kovasti jutustelusta ja "kommenttiakin" tulee :heart:
Pientä tylsistymistä on ollut neitissä havaittavissa tässä parin päivän ajan,kun isommat on olleet mummolassa. Meno ja meininki palaa varmaan iltapäivästä, niin on Inkallakin taas kokoajan seuraa =)

Hyvää viikonloppua kaikille ja voimia flunssaisille!

lumi* ja Inka s.2.11
 
Täällä on ollut juttua syömisrytmeistä. Meillä vähän poiketaan joukosta, Samuli syö yleensä kuusi kertaa vuorokaudessa, tosin esim. eilen vain viisi. Alussa syömistyrmi oli n. 3 h välein, tosi nopeasti pidensi välit 4 tuntiin ja siten pikkuhiljaa vähentänyt öisiä syömisiä. Ja yöunet siis pidentyneet samalla =) Nykyisin nukahtaa n. 20-22, herää syömään keskiyön paikkeilla, voi olla pitkäänkin hereillä ja jatkaa sit unia heräten 6-7. Joskus nukahtaa syömisen jälkeen ja toisinaan jää touhuilemaan ja menee sit aikasemmin päikyille. Tosin viime yönä "unohti" tuon keskiyön syömisen, n. puoli kolme alkoi heräileen ja ajatelin et nyt syö mut jatkoikin sit tutin saatuaan uniaan viiteen saakka aamulla. Silloin olikin kiljuva nälkä ja vetäs Tuttelia 200 ml!! Teki kyllä ennätyksensä ja olis kai ottanut enemmänkin mut en viittinyt antaa kun tiesin et sit taas puklaa kun oikein ahmii. Syötin ja vaihdoin vaipan, pistin takas pinnikseen, jossa itsekseen touhus ja ähelsi kunnes vihdoin taas nukahti ja jatkoi unia klo 9 saakka. Nyt Samuli on taas jo päikkäreillä, eli suorastaan kadehdittavat on unenlahjat :heart: Ainakin siinä suhteessa isäänsä tullut, mulla tuo unettomuus vaivaa ajoittain. Illalla on sit virkeämpi, syö vähän tiheämmin ja nukkuu vain ihan pikkutorkahduksia. Eli tosi tyytyväinen olen pojan rytmiin! Niin ja rytminsä Samuli on ihan itse tehnyt, en oo siihen pyrkinyt ja tuskin olisin pystynytkään vaikuttaan. Mutta se on sanottava, et rytmi muuttuu koko ajan, aina kun äitikin siihen tottuu niin sit huomaakin sen muuttuvan :D

Ikävä juttu, et noin paljon flunssaisia! :hug: Meillä on terveenä pysytty. Ei oo mies onnistunut työpaikaltaan ainakaan vielä mitään pöpöä tuomaan. Mun äiti oli täällä viikonloppuna ja kertoi puhelimessa alkuviikosta et on ripulia. Myös itsellä vähän ollut maha sekaisin ja huolestuin sit kun Samuli teki parit oikein löysät ulosteet keskiviikkona mutta ei siitä mitään ripulia tullut, oli vaan jotain muuta, onneksi.
 
Tänään käytiin 2kk neuvolassa ja mitat on:

paino 5065g (3410g)
pituus 57,5cm (48cm)
pään ympärys 39,7cm

Käyrillä mennään siis. :) Saralla on jotain ihme ihottumaa, lähtee kaulasta alaspäin. Terkka epäili että vois johtua kiivistä jota oon tällä viikolla pari syönyt. Enpä syö enää siis :/ pitää nyt seurailla että mistä johtuis... Rota-rokote saatiin myös ja hyvin tyttö otti sen vastaan :)

Paljon voimia kaikille, jotka kärsii flunssasta tai muusta :hug:

Sara syö päivisin aika tarkalleen 2 tunnin välein ja öisin 3-4 tunnin välein. Viime yönä meni tosin 6 tuntia ennen kun heräsi syömään, mutta en vielä uskalla juhlia että saataisiin rytmi taas kohdalleen :whistle:

Vauvadementiasta kärsitään täälläkin! Oon nykysin sellanen lahopää, etten luota omaan muistiini enää ollenkaan :whistle: näyttäis kuuluvan asiaan ;)

Mulle määrättiin myös ne Cerazette-pillerit, mut en oo niitä vielä hakenut. Mulle se lääkäri ei edes kertonut mitään niistä sivuvaikutuksista tai että ehkäisyteho olis alkuun heikompi! Vähän myös hirvittää se, että ne pitää muistaa ottaa ajallaan, koska tällä hetkellä musta ei siihen ole. En nimittäin varmasti muista niin tehdä! :O Mulla on sama ongelma kun DJ Mussukalla eli ilman pillereitä on kierto ihan epämääränen. Söin Meliane-pillereitä 7 vuotta ja tajusin myös ne lopetettuani, ettei niistä ollut muuta hyötyä kun se, että kuukautiset tuli ajallaan. Noin muuten ne ei sopineet alkuunkaan...

Jaahas, Sara tais herätä päikkäreiltä, pitää mennä! :wave:

H ja Sara (14.11)

PS. Sanna: toivottavasti Ellalle ei tule diabetesta, mutta niin kuin joku jo sanoikin, niin kyllähän sen kanssa oppii elämään jos niin käykin :hug:
 
Hyvänen aika, HE82, mä taidan sut tietää! :D Etkös tullut miehesi kanssa just neuvolaan kun minä olin Nompun kanssa lähdössä pois? Taidettiin olla jopa samassa perhevalmennuksessa aikoinaan, vai kuinka...? :) Tai sitten olen ihan hakoteillä... Pitskun neuvolasta on siis kyse.

Meilläki siis oli neuvola tänään ja tulokset:
60cm, 5145g ja pipo 38cm. Käyrät ihan ok, paitsi painokäyrä oli ottanu vähän laskusuhdannetta, mutta ei kuulemma vielä kovin huolestuttavaa. Hoikka neitihän tuo on, vaikka korvikelapsi onkin tätä nykyä. Kuulemma sillon vauvat ruukaa rueta lihomaan kun siirtyy tissiltä pullolle.

Meillä rytmi on ollu kohillaan jo pari viikkoa. Nukkumaan käydään 22-24 illalla, eka kerta syödään 2-4 aikaan ja toisen kerran 6-8 aikaan riippuen millon tyttö on nukahtanut. Ylös noustaan siinä 9-10 aikaan, että tosi hyvin kyllä Noomi nukkuu.

Mäkin olen tuota velliä vähän eilen antanu ku nuo syömisvälit päivällä on sitä tunnin kahen luokkaa. Eipä tuosta mitään puruja vatsaan tullut, kakka vaan tuli :D positiivista sekin.

Viihtyykö teillä vauvat yksinään? Meillä viihtyy tosi hyvin. Saattaa reippaan tunninki kerrallaan istua sitterissä ja höpötellä ja läimäytellä leikkikaaren leluja. Kovasti tarttumaotetta harjoittelee ja suuhun yritetään tunkea milloin käsiä, milloin mitäkin.

Jeps, mutta jos sitä alkais syömään kun siivottua jo sain.
 
Meillä viihtyy aamuisin yksikseen jos isosisko on jo hoidossa. Kovasti lelukaaren leluja heiluttelee ja naureskelee niille. Suuhun menee nyrkit ja äidin kättä kanssa kovasti sovittelee jos antaa neidin helitella sitä miten haluaa. Pulausrättikin on suussa käynyt, mutta se ei ilmeisesti hyvältä maistunut :LOL:

Vade täälläkkin.... eilen etsin koko kämpästä kukkoroani ja yllätys yllätys autosta se sitten löytyi ... etuikkunalta ja autossa ovet sepposen selällään... et silleen :snotty:

Käytiin tänään hakemassa postista se Ergon reppu... nyt tutustumaan siihen. Täytyy varmaan hankkia vielä se insertti siihen että voi jo alkaa käyttämään sitä.

Rytmi meillä tällä viikolla. Nukkumaan 9-10 aikaan illalla, syömään vaihtelevasti 5-7:30. Jos viideltä niin lisää unta palloon ja ylös siinä kahdeksalta puoli yhdeksältä, syödään. Pari tuntia hereillä, pienet sievät unet 30min - 1h. Sit taas syödään ja jutellaan puolesta tunista tuntiin ja pitemmät päikkärit siinä 12 eteen päin nukutaan kaksi kolme tuntia. Syödään taasen ja ollaan hereillä parisen tuntia ja sitten iltapäikkärit 1,5 - 2 h ja sitten syödään, jutellaan, leikitään, iltatoimet ja taas ruokaa ja nukkumaan. Ja sitten tietty jos jotain asioita illalla ja autolla mennään niin yleensä neiti ottaa pienet sievät autossakin, tosin silloin jotkut päikkärit ovat lyhyemmät tai iltaunet alkaa myöhemmin.

Jaahas jos koitaisi isomman neidin kanssa jotain välipalaa ennenkuin pikkuneiti herää. =)
 
Viivin: kerroppa sitten näkemyksisi tuosta ergosta,kiitos!

Meillä Jarkko ei viihdy kauaa itekseen. Nyt sille ei enää seuraksi kelpaa edes tuo hymynaama juliste. no kai se on hyväkin, että on tajunnut, että se ei hänen jutuilleen vastaa vaan olla möllöttää vaan.

meillä rytmi sellanen, että nukkumaan 20-21, aikasemmin jos isäntä ei ole kotona. sitten herätään 4h päästä, joskus jopa 7h ja sitten syödään. aamuyö menee usein 1,5 h unien välein ja syöden ja ähisten ja piereskellen kunnes se kakka saadaan ulos. ylös noustaan tuossa 8-9 aikaan, että kellon ympäri meillä kuitenkin porskutetaan. Sitten 1-1,5h hereillä pikku unet ja sitten n 12 pidemmille unille, jotka n 3h. sitten illalla nukutaankin millon mitenkin, yleensä äidin sylissä. tänään tosin lähettin jo 10 aamulla ulos ja nukkukin 2,5 tuntia, ja sitten heräs ja nyt on taas ulkona nukkumassa ollut kohta tunnin. Mietinkin, että miten saisin järkevästi sijoitettua kahet pidemmän unet päivään. ulkonahan tuon nimittäin saa nukkumaan vähän pidempään kun sen puoli tuntia, minkä sisällä nukkuu päivällä.
Ja illan nukkumaan menoa olen yrittänyt pitkittää, mutta ei sitä oikein väkisin pysty...

no jospa keittäis päivän 3. kahvit, jos vaikka sais nyt sen kupin juotua loppuunkin, ilman että parvekkeelta kutsutaan :kieh:

jokos muuten kaikki annatte täyssatsit d-vitamiinia? meillä vasta 8-10tippaa deetippoja menossa :ashamed:

Enni ja Jarkko tänään 2kk :flower: :heart:
 
hahaa... laitoin elämän (lue tilin) risaseksi ja tilasin kanssa ergon ja siihen sen päätuen... saa nähä mitä isäntä sanoo, kun sille selviää, että olen tuhlaillut. no eikös tuo voi olla vaikka Jaken 2kk lahja :saint:
 

Yhteistyössä