Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Pikaseen kysyn kun huomasin että joku tuon Ergo-repun on jo tilannu niin osaattekos sanoa mitä eroa on Patapumin kantorepulla ja Ergo-repulla?

Itse ajattelin ostaa Patapumin kun se on halvempi ja olen kuullu siitä paljon hyvää, mutta mielenkiinto heräsi että onko tuo Ergo jotenkin parempi?
 
Heipä hei :wave:

Ellla otti eilen sit sellaset raivot et huh huh. Johtu varmaan siittä rokotteesta kun ei normisti tollai huuda. Kun oli kerran kakka otettu pois ja ruokaa saanu. Sitte laitoin supon ja siittä sit alko rauhottuu ja klo23 aikaan mies anto ruokaa ja sit neiti nukahtikin ja nukku jopa n. 5.30 asti..

Nyt on taas jotku raivot päällä, ollu nyt jo 2h hereillä päikkäreiden jälkeen..

Oli pakko käydä eilen ostaa hieno pinkki pääkallotutti Ellalle ja sit tollanen maastokuvioinen tuttiketju :D

Eilen en viitsinyt antaa velliä ku oli muutenki niin levoton se ilta. Ajattelin nyt sit et tänään annan ja loppuvkon ja jos sit maanantaina alkas sitä perunaa antaa..

Meillä tuli Ellalle sillon 3vkossa melk. 1kg painoa ku sai sekä rintaa et korviketta ja nyt ku pelkällä korvikkeella niin tasaantunu toi painonnousu.. Ella on kans tosi hoikka vaikka tota painoa onki 5570g ja pituutta NOIN 56cm. Edelleenkään ei ole kaulamakkaroita tai muitakaan makkaroita. Mut se on sama juttu mulla. Ollaan siskon kanssa saman mittaisia ja muistan joskus ku sisko oli huomattavasti mua isompi ja käytti isompia vaatteita niin silti paino vähemmän ku mä..
 
Kiitos linkistä viivin :hug:
Itsehän tuo on kuitenkin päätettävä kumman ostaa. Harvalla kuitenkaan on kokemusta kummastakin repusta vaan yleensä jokainen puhuu sen omansa puolesta, uskoisin kuitenkin että kummatkin hyviä koska mitään negatiivista en ole kummastakaan kuullut, ja itse en ole kaikkien lisävarusteiden perään vaan enempi kaipaankin helppoa ja yksinkertaista, ilman turhaa sälää.
 
Sanna: Et on makee tutti ja tuttinauha!!! Attitudea pitää pienellä tytöllä olla kans ja katu-uskottavuutta! =) Meil on tosiaan musta lieskanauha ja sit musta ja valkoinen pääkallotutti :LOL: Kerropa sit miten teidän vellikokeilut sujuu, innolla ootan tietoa niistä.

Meillä on kans ollu tällä viikolla joku ihme raivarikausi, ekana iltana (olikohan tiistaina??) huudettiin n. kolme tuntia ja mikään ei myöskään auttanu, sitten seuraavana kaks ja eilen meni vain n. 10 min tuskahuudolla pinnasängyssä. Tänään oon pistäny ahkerasti aina ulos nukkumaan eikä oo vielä tullu huutoa, koputetaan puuta... Nyt ollaan hienona herrana öljyhoito päässä ja mennään hetken päästä se pesemään pois, pojalla on pian tukka paljon paremmassa kunnossa kuin äitillä! :LOL:

Seuraava neuvolakäynti meillä on vasta ensi viikon torstaina ja saadaan samalla se eka rokotekin, saas nähdä tuleeko kuumetta tai muuta oireilua... Innolla ootan kans kuulla Eliaksen mitat, että onko hyvin kasvanu... ;)

Jaaha, nyt tarttee mennä viihdytysjoukoiksi... :)
 
mihin tää kaikki aika menee? nytkin ehdin vaan tulla nopeesti vinkka pk-seutulaisille, miksei muillekin että Jesper&Juniorissa on tosi kovat alet! Kävin tänään Forumin liikkeessä ja ostin Minnille ens talveks Jonathanin kosteussuojatun haalarin.. Makso vaan 10?!!! oikee hinta oli joku 60?..

nyt lähden ostamaan Minnin uusia rattaita:) niistä lisää huomenna..

Cara ja Mifu

p.s Sanna ihana kuva ellasta!!
 
meilläkin ihan joku ihme kiukkukohtaus oli tuossa tunti sitten ja mikään ei ollut hyvin, kunnes laitoin tyynyjä tuohon vaununkoppaan ja sinne ja leluja kiinni tuohon koppaan kiinni ja nyt tyytyväisenä tuolla köllitään
[/URL]

Ja sarjassamme hyviä nukkumasentoja

[/URL]

Ja vielä hymyilykuva :heart:

[/URL]

Tämän siitä saa kun mamma oppii jotain uutta :LOL:
 
iltoja !

Perfekta, ihana tuo teidän Sara :) :heart: osaa nuo vauvat kyl mitä ihmeeellisimpii asentoihin nukahtaa mut minkäs teet jos sillon just alkaa ramasee :D

Tästä vois itekkin mennä koittaa kohta nukkumaan. Sara on nukkunu nyt n.tunnin tuolla vaunuissa ja saa nähä nukkuuko aamuun asti.. annoin 150ml maitoa + n.50ml velliä. Viime yönä meni nukkuu siinä 23 aikaan kans ja heräs puol 7 aikaan syömään ja sit 10 aikaan millon nousin ite kans ylös. Eli hyvin on nyt toistaseks menny.. millonkoha alamäki taas alkaa.. :whistle: :ashamed: Jotenki sitä aina vaan odottaa et millon tuolta vaunuista kuuluu ähinää ja neiti on hereil! Kyl sieltä nytki välil jotain kuuluu ja jos enempi jatkaa niin tutti on tippunu elikkä äkkii se takas ettei heräis enempää :D

Tääl ei onneks (ainakaan vielä) tytöl flunsssaa oo vaik mulla ja miehellä pikkasen köhää onki. toiv. ei tuliskaan :snotty:

Meil on maanantaina tosiaan neuvola,saa nähä minkälainen sijainen on ku oma terkka on lomalla. Pitää noista velleistä kysyy ja kiva tietää paljon neidille on tullu painoo ja pituutta ku tuntuu et painaa ku synti jo :D Nyt käytetään periaattees vielä 56cm vaatteita,ne on just sopivia ja sit välil 60cm bodeja. Et kaipa tuokin tosta kasvaa ku teijän vauvojen kasvukäyrii kattoo niin tuntuu et sara tulis tosi paljon jäljes . :)

Mut nyt tästä meen..vaik jotain vielä tais ollakki kommentoitavaa :eek: mut seuraaval kerral..

niin ja Sanna, hieno tutti ja tuttinauha teijän tytöl :heart: :D

nita ja sara 28.11
 
Annoin Ellalle 40ml velliä+60ml maitoa ja puolen tunnin päästö piti antaa viel 80ml maitoa ja ennen tota velli+maitoa veti tunnin aikana 120ml maitoa. Nyt sitte nukkuu rauhallisesti et saa nähdä mihin asti nukkuu. Vois vetää jonneki seiskaan asti unia nyt tolla määrällä ruokaa. Siis 2.5h aikana meni yht. 300ml että luulis hetken pysyvän nälkä pois.

viivin
Mä otan sen siittä toiselta riviltä muistaakseni sen tekstin mikä lukee siel aijaa.com:ssa siinä kuvan alla ja sen ku laittaa tohon suoraan ettei painele mitään noita laatikoita tossa ylhäällä niin antaa sen pikkukuvan tohon ja sitä ku klikkaa niin näkee sitte isompana sen kuvan.. Tajuskohan tosta nyt yhtään mitään :LOL:

Nita Eiköhän teillä ihan hyvin kasveta vaikka viel 56cm vaatteet meniskin. Ellaki käyttää viel osin 56cm kuteita.. Ja jossai vaiheessa saattaa ja tuleeki joku kasvupyrähdys niinku meilläki oli nyt tullu pituutta reilu 4cm ku tähän asti kuussa tullu vaan n. 2cm.. Neuvolan täti siis sano noista kasvupyrähdyksistä..

Tulee varmaan tosi selkeetä tekstiä ku vähän väsyttää mut ei voi mennä nukkuun :LOL:

Mun pitää varmaan mennä hakee muunki värisii tutteja, siis noita pääkalloja ja sit siel oli hienoja pääkallotuttipullojakii ja kaikkii ihanii vaatteita =)

Eilen huomasin et täällä oli tuol Turun Forumissa sellanen Hello Kitty-kauppa. Siel oli laukkuja, lompakkoja jne. Sitä pitää joku japanilainen (?) tyttö. Olisin siltä laukun ostanu tänään mut ku kelpas pelkkä käteinen niin sit se jäi. Ei ollu lähellä automaattia. Noh, jos ens vkolla sitte menis. Pitää mullakii olla Hello Kitty juttuja ku Ellaki on :D

Jospa mä menisin nukkuu, on jutun taso taas niin laadukasta :D

:wave:
 
Huomenia =)

En oo juurikaan ehtiny koneelle..Huutista oon iltasin hiukan kattellu ja huudellu kestoja meille..Nyt vaan odotellaan et tipahtavat luukusta ni päästään kokeilemaan.

En ehtiny koko ketjua kahlata läpi ( kun en edelleenkään muista mitä oon aiemmin lukenu :headwall: ) mutta kysynpä nyt muistini virkistämiseksi; onko täällä kestoilijoita? Kun noista imuista haluisin tietää paljonko taskuvaippoihin laitatte ja mitä imuja käytätte? Mikä on vaihtoväli teillä?

Meillä on esikko TAAS kipee..Ensin alkoi joulukuun puolessa välissä korvatulehdus joka johti tuubittamiseen, nyt alkoi maanantaina kauhee nuha. Kuumeessakin reppana oli ja todella kipee kun halus ITE mennä päikkäreille ( mitä ei siis oo tapahtunu moneen kuukauteen ). No nyt sit edellispvänä alkoi vauva röhisemään. Kuulostaa ihan ku olis kauheet jojot tulossa mut kun aivastaa ni ei tuu mitään.
Edellisyönä söi ekan kerran jo 00.30 ja seuraavaks 04.30. On nukkunu jo kolmisen viikkoa yöt hyvin mutta ilmeisesti nyt herätti ku on nokka tukossa. Viime yö meni onneks hyvin, heräs vasta kuudelta syömään.
On muuten ihan tyytyväinen eikä juurikaan itkeskele.

Ja tästä pääsenkin seuraavaan aiheeseen; syöminen. Tuntuu et on jatkuvasti pullolla. Oon merkkaillu nyt ylös paljonko todellisuudessa menee ja millä välillä.
Jos nukkuu vaunuissa ni voi olla väliä 3-4h, mutta sisällä ei nuku, ei niin millään. Max ½h nokkaunia ottaa ja taas pitää saada ruokaa. Eilen näköjään meni 1165ml maitoa, edellispvänä meni 900ml..Oon miettiny täytyykö antaa velliä päivällä vai jatketaanko pelkällä maidolla. Yöt kumminkin menee ihan ok..

Meillä on keskiviikkona neuvola ja jännään paljonko on taas pituutta venähtäny. 60cm bodyt on armotta pieniä, nyt näyttäs 62cm olevan sopivia, joskin niistäkin hihat jää hiukan lyhyiksi. Potkarit taas saa olla 60cm ja nekin hieman reiluja..Samanlainen persjalkanen ku minäkin :LOL:

Kantoliina odottaa tuolla pussissa että pääsen harjottelemaan sidontoja. Täytyy vaan odottaa että tervehdytään ni kummilasten äitee tulee opettamaan ihan kädestä pitäen :whistle:

Meillä muuten ristiäiset vasta tulossa, mutta nyt on nimi päätetty. Eli pojasta tulee Elias. Mä olin laitoksella jo ihastunu tohon nimeen mut mies ei alkuun lämmenny sille ja pitkään miettikin sitä. Mutta onneks pääty samaan ku minä, poika on aivan Eliaksen näköinen :heart:
 
Aikasta hiano tutti Ellalla. :D Meilläkin on tuolla yksi pääkallotutti odottamassa neidin käyttöä, polttareissani moisen sain. Se taisi olla 3 kk:sta eteenpäin hyvä tms, joten vielä ei neiti ole sen kanssa päässyt prameilemaan. =) Mun kaveri puhuikin, että Turussa on joku liike, jossa on noita pääkallojuttuja muksuille, oli seonnut siellä aikasta hyvin ja lahjonut innoissaan nyt puolenvuoden ikäistä kummipoikaansa. :D Pitäisköhän tehdä tilaus siltä meillekin... :whistle:

Eilen tytsi nukkui oikein urakalla! Tunnin lenkillä simahti ja kotona vielä jatkoi nokosia n 3 tuntia! Tätä ei meillä usein tapahdu. Herättyään tyttö jaksoikin olla todella iloinen ja seurustelevainen kylässä olleelle mun kaverille. =) Loppupäiväkin meni melko unisesti, torkahdellen. Olisi kyllä ihana, jos tyttö tuommosen ottaisi enemmänkin tavaksi, että vetäisi kunnon päikkäreitäkin. Yleensä kun pisimmät päikkärit kestää päälle tunnin, joskus ehkä kaksi ja muuten mennään tosi lyhyissä pätkissä. Kantoliinassa saattaa joskus nukkua pidempäänkin, jos äiti vaan jaksaa pitää siinä.

Siivoamaan pitäisi alkaa. Appivanhemmat ja miehen mummo tulee huomenna meille muutamaksi tunniksi ennen ristiäisiä, joten sitä varten voisi vähän enempi laittaa paikkoja järjestykseen. Pidän itseäni suht siistinä ihmisenä (nyt vauva-aikana tuo siivoilu on tosin ollut aiempaa vähäisempää... ), mutta anoppi on siinä ihan omassa luokassaan! :| Paineitapaineita... ;)

Kahviakahvia juu.

mussu & rinsessa 6.12.
 
=) :wave: täällä osa-aika kestoilija. Bambuimut on ollut parhaita.... Mulla on muutamia aio vaippoja joihin voi lisäimua laittaa ja sitten on noita taskuvaippoja myös jokunen. Sellainen fleece tasku on ollut paras. Sinne olen parit imut laittanut. Vaihtoväli on meillä noitten kanssa 2-3 h, mutta en tosiaan ole juurikaan lisäimuja laittanut. Meillä jossain on ongelmana sivuvuotoja... taitaa ne vaipat olla liian isoja tai jotain. Jos juku tietää miksi sivuvuotoja esim. Tirsokkaan vaipassa niin kerroppa.

Meille anoppi tulossa viikon päästä. Silloin saadaan taas lapsenhoito-ohjeita.... ensin varovaisemmin ja sitten kovempaa tahtia, mutta ei se haittaa.... luultavasti, riippuu meikäläisen mielentilasta :snotty:

Täytyy kokeilla tota kuva juttua, kiitos Sanna. Ja niin missä se pääkallotuttiliike siellä Turussa olikaan? Täytyy poiketa kanssa sinne kun tossa ensi kuussa tullaan Turkuun =) . Ja sinne Hello Kitty liikkeeseen... just tilasin isomalle tytölle Hello Kitty takin ja pikkuiselle bodyn ja housut.

Kahville kanssa kun ukko makaa krapulassa :kieh: :kieh: Tytöt pitää toisilleen seuraa, joten saan kahvitella rauhassa.
 
Viivin, teillä ilmeiseti 03-04 syntynyt lapsi? tuon makuupussin perusteella ajattelin ;) meilläkin tuo samainen makuupussi ja nyt tuntuu ettö yhtä ihanan näköisiä ei ole oikein ollutkaan, söpö on se 2005 nalle makuupussi, mutta ei minusta yhtä ihana kuin tuo eläin aiheinen :heart: ja se mikä me saatiin on jotenkin niin "tavallisen" näköinen :whistle:

Ollaan nyt siskon luona, sisko ja täti lähti jo tädin miesystävän hautajaisiin ja me mennään perästä sitten kunhan soittaa milloin ovat menossa haudalle, meitä kun ei kutsuttu niin kun omaiset on poistuneet haudalta, niin viemme sinne oman kimppumme vainajan muistoksi :'( en ole vieläkään oikein tajunnut että hän on poissa :'( mut aikaahan se ottaa :/

Ihania kuvia olette laittaneet, laitanpa tähän ketjun jonka aloitin eilen illalla tuonne mitäs nyt puolelle, kuvia lapsista;
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954076

Perfekta ja Sara
 
Pakko oli kirjautua ja tulla ihastelee teidän vaaveja, oii! :heart:

Varsinki Dyno-Etanan pojan hiukset, voi ihanuus :D

Tässä nyt meidänki neitiä



ääh.. ei onnistunu muita laittaa. tiedostot muka liina suuria..
 
Ihania kuvia olette taas laittaneet! :heart:

Katotaas, et osaisinko mäkin laittaa...



Mun pitäis mennä vielä yks kääretorttu leipomaan... Parin tunnin päästä olis jo vieraita tulossa, mut mä olen vasta aamukahvilla :LOL: Pitäis kai jo ryhdistäytyä...
 
dyno Etana Täällä mennään täyskestoillen. Ekalla viikolla käytettiin joitakin kertiksiä kun minun äiti oli niitä ostanut, mutta sen jälkeen ei oo yhtään käytetty. ja ite en oo yhtään vaippapakettia ostanut :D Meillä oli aikasemmin käytössä pääasiassa taskuvaipat, mut pojan pissamäärät kasvanut niin hirmuisesti että ei niissä tahdo imu riittää. vanhan malli nFuzzit istuu hyvin ja ne pitää useamman tunnin, mut toi uusi malli ei ainakan meille sovi. Niissä on ne jalantien resorit ihan peestä. Nyt onkin enemmän siirrytty sisävaippoihin ja pul-kuoriin ja villiksiin. Niillä menee 3-4h päikkärit. Yöksi sitten enemmän imua ja hahtuvat päälle, niin hyvin pelittää jopa 9-10h sen minkä poika nukkuu. Taskuun laitan yleensä microinsertin/flanellia ja lisäksi bambua ja hamppua. En tykkää taskuista hirmu paksua pakettia tehdä j ayleensä ne onki nlyhyemmän vaihtovälin vaippoja. Asiasta toiseen..Ei tuo teijän maitomäärä vielä mahottomalta kuulosta. Meillä poika on vetänyt yli litran vrk:ssa jo alle kk ikäisestä lähtien. Tällä hetkellä menee 1,2l eikä se aina riitäkään. ja näin on menty jo kk päivät. Terkkari sanoi että ei oo vielä paha määrä, eikä tarvii muuta antaa. Sitten jos alkaa ruokailu välit lyhenemään ja määrä lähemmäs 1.5l mennä niin sitten jotain sakeampaa. Meillä syödään 2-3h välein ja n.140-160ml kerrallaan. Yöllä on yleensä yks 6-7h väli.

meillä oli muuten eilen neuvola ja pojalla painoa 7kg ja pituutta 62cm. eli kyllä näkee että korviketta menee. Kuitenkin pikkasen on nyt tuo kasvuvauhti hidastunut. Varmaankin tuossa 3kk kieppeillä alan antaa jotain muutakin korvikkeen lisäksi, ellei nyt yhtäkkiä ala tuo ruokamäärä kasvaa..


pitää munkin testata tuota kuvaa:



 
Aivan ihania kuvia ootte laittaneet!
Monella näyttäis olevan tummia hiuksia ja paljon. Meiän Samuli on tollanen harvahiuksinen blondi, isänsä hiukset. Vaik voihan ne vielä muuttua. Kasvaneet kovasti pituutta, varsinkin kylvyn jälkeen hiukset pustyssä ja näyttää ihan apinanpoikaselta!

Enni On pitänyt tää kertoo monen kertaan mut aina unohtunut. Mulla on Jarkko-niminen isoveli ja aika hauska siksi lukea sun juttuja. Hyvä nimi se on, Jaket on ihan mukavia =)

Sannan Ellalla on kyllä makee tutti. Kattelin kans tommosia yhden nettikaupan sivuilla. En tilannut, oon niin huono tilaileen netistä mitään. Oiskohan täällä Tampereella niitä missään myynnissä... Antaishan se meiänkin pojalle hiukan tota katu-uskottavuutta.

Joopajoo. Eiköhän tuo poika kohta ala heräileen, pääsee sit äidin kans leipoon pizzaa :p

Lisäys: Onkos täällä ketään Tampereelta Ollaan tuolla plussanneet puolella kehitelty tapaamista, ens viikolla olis tarkoitus tavata Cine Atlaksen kahviossa. Ajattelin vaan et jos jotakuta kiinnostaa.
 
Ja taas täällä :eek:

Tulipahan vaan mieleen, et aika hassua et kirjottelen aivan tuntemattomien ihmisten kanssa ja kuiteskin jotenkin tuntuu et tunnettaiskin. Mahtaiskohan se mielikuva minkä täällä ihmisistä saa vastata lainkaan sitä oikeaa?

Joo, nyt sitä pizzaa väsään, poju vielä vetelee sikeitä
 
http://baobabbaby.com/ Tuolta löytyy tutteja ja pulloja ja vaikka mitä. Tällä hetkellä viel Brahenkadulla mut muuttavat helmikuun puol välissä Yliopistonkadulle. Tuol oli kartta tonne Brahenkadulle.. Mä tahdon tollasen maastokuvio tuttipullon ja sit sen pinkin pääkallo ruokalapun ainakii :D

Hello Kitty-kauppa
on Turussa Forumissa ja siel lähinnä laukkuja ja lompakoita.

Meil on Ellu sama mekko.

Ella sain tänään perunaa. Oli vissiin hyvää..

Pitää mennä ku toi äijä änkee päälle ku pitää päästä koneelle. Sil on vierotusoireita :LOL:
 
Kiitos Sanna tuosta linkistä! =) Tosi kivoja juttuja tuolla tuntuu olevan. Bongasinpa sieltä bodyn, jonka se mun Turun kaveri oli tytsille ostanut. :D

Tietääkö kukaan pk-seutulainen missä samantyyppistä sälää täälläpäin myytäisiin? Kampissa oli yksi liike, missä oli jotain noita pääkallojuttuja ainakin. Se oli siellä kerroksessa, missä on BR-lelukauppa, Claes Ohlsson yms, siinä Forumin puoleisessa päässä. Mutta se siirtyi johonkin muualle kai? Mihinköhän se oli?? :whistle:

Nyt on kämppä siivottu ja muuten valmistelut ristiäisten suhteen aikasta valmiina. Jos vihdoinkin pääsisi tuonne sohvan pohjille rentoutumaan. :wave:
 

Yhteistyössä