Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

Merikukka: no onpas sulla kivan niminen veikka :D
Mä vähän luulen, että ei taida Jarkko olla mikään suursuosittu nimi tällä hetkellä, mutta haluttiin perusnimi ja sellanen, jota ei sitten samalla luokalla ole viittä. TOllasen vanhanajan nimen olisin varmaan ite halunnut, mutta nyt ne on niin suosittuja ja miehelle kävi vain tuo. Mietittiin myös, että oisko etunimi ollut Einari(joka siis nyt toisena nimenä), Mutta siihen oli sitten monta syytä että näin...
Niin ja mä olen muuttamassa tampereen suuntaan. Ja ensi viikolla olen kyllä tampereella. Minäs päivänä tapaatte, tai no löydän varmaan sen tuolta toisesta paikasta???

Aivan ihania kuvi on vauvousta. Meilläkään ei olla tummatukkaisia, vaan vaaleanpunertava...
Onko muilla muuten karstaa? Meillä on ihan hirmusti. no nyt sitten vaan ahkerasti harjailemaan ja tänään oli öljyt päässä ennen kylpyä, katsotaan miten vaikutti.

Meillä on jätkä alkanut nukahtaa suht helposti, kun ennen nukuttamisesn imettämisineen meni 1,5 tuntia niin nyt selvin puolella tunnilla. kop kop koputtelen täällä puuta.
Ja syönyt on tänään päivällä taas ihan hulluna. siis molemmat tissit kerralla mennyt pari kertaa, vaikka yleensä vaan illalla menee niin. no onneksi on maito tuntunut riittävän. tissit on vaan niin kipeet

enni
 
http://www.leatherheaven.com/index.php?cPath=1844_1940_5025 Meil on toi eli Leather Heavenissa on kans jotai lasten juttuja ja sit meil on se pääkallo ruokalappuki, sai Ella veljeltään risijäislahjaks.

Mut nyt suihkuun..
 
Sulosia kuvia :heart:

Eipä mulla mitään järkevää sanottavaa ole, mutta pakko kertoa että Aino on tänään jutellut pariin otteeseen samaan aikaan kun syö. Herttaisen näköinen kun imuttelee ja mölyää samalla kulmia kohotellen. :heart:
 
Karstaa on täälläki vähän. Olen ihan öljyy laittanu, antanu vaikuttaa, pikkasen harjalla harjannu ja sit pessy. Ja yks pvä laitoin minne sain niin ihan perusrasvaa ja harjasin ja pesin ja se pehmensi sen karstan tosi hyvin ja sit sen sai rapsutettuu helpolla pois.

Tampere on kiva paikka. Asuin siellä 3v. ennen ku muutin Turkuun.

Vein Ellan hetki sitte yöunille ku ei pikku-mimmi ole tänään suostunu kunnon päikkäreitä nukkuu ku ei käyty ku kaupassa. En viitsiny lähtee tonne ulos liukastelee vaunujen kanssa vaikka hieno ilma olikin. Huomenna on sit pakko, oli ilma mikä vaan. En jaksa tällasta huuto-kiukku-raivo-päivää enää toista ja on se Ellanki kannalta paras, et sais kunnon päikkärit nukuttua..

Mul on kurkku kipee ja nenä vuotaa. Toiv. nyt Ellaliini ei saa mitään tautia.

Mut meen keittää teetä jos auttas tohon kurkkuun..
 
Enni Juu, tuolta plussalaisten puolelta löytyy, en tiä miks se siellä on. Mut tarkotus olis tavata Cinessä keskiviikkona 13:30.

Sanna Voi järkytys, muutit Tampereelta Turkuun! Jos pistäsit ton Mitäs nyt?-puolelle niin varmana provona pidettäis :D Ainakin jos ois tamperelaisia lukemassa. Mut okei, mä uskon sua ;)

Ja piti sit eilen kehua kuin hyvin poju nykyään nukkuu ja rytmit on hyvät. Tänään oli vaikeuksia nukkumaanmenon kans ja nyt taas heräilee. Söikin tosi vähän ennen nukkumaanmenoa vaikka yritin enemmän tarjota. Nyt on kai sit nälkä. Täytyy mennä :wave:
 
merikukka Monesti olen miettiny et pitäs muuttaa takas Treelle. Ehkä jonain päivänä vielä seki koittaa.Kyl siel vaan niin paljon rennompi meininki on ku täällä.. Oli sillon ku sieltä muutin, niin sellanen "tilanne" et piti pois päästä ja Hkiin en enää halunnu ja kotiseudulle Poriin niin ei ei ei ja Turku oli sitte hyvä vaihtoehto sillon ku täällä asuu siskon perhe ja muutenki kavereita.
 
Huomenia.

Yksi missä olen käynyt vähän tuommosta erinäköisempää vaatetusta pikkuselle kattomassa on sisukas.net. :p Näyttää niillä jonkinmoinen myymäläkin Espoossa olevan, pitäis sinne kai joskus eksyä, kun se on auki (hitto, eilen näemmä olisi ollut auki!! ). Kovan hintasia ovat vaan, joten on jäänyt mitään vielä hankkimatta. Ehkä noista ale-tuotteista raaskisin jotain hommata, samalla kummipojalle kanssa.

Mäkin tykkään Tampereesta! =) Sinne muuttoakin joskus harkittiin hyvien kavereiden ja leppoisan ilmapiirin innoittamana. Mutta miehen työt meitä tänne Kehä III:n sisälle on vetäneet... Hinku on kova ulos täältä...! Lukion jälkeen lähdin ensin toiselle puolen Eurooppaa ja sieltä sitten olen mitenkään tiedostamatta tehnyt pikkuhiljaa paluuta mun kotiseuduille, matkalla tuo ukkokin tarttui mukaan. ;) Eli haaveena tällähetkellä on talon rakentaminen mun kotikylään, joka on tuossa Helsingin ja Turun välissä. Ehkä joskus, haaveita pitää olla.... :)

Joopajoo, taas oon ihan jonninjoutavia täällä kirjottelemassa. :$ Voisin mennä jotain hyödyllistäkin tekemään, tänään kuitenkin tekemistä riittää! Tulen sitten kertomaan minkä nimen meidän kakkakone sai. ;)

mussu & rinsessa 6.12.
 
Tosi söpöjä kuvia ootte laittaneet =) Jospa mäkin joskus laittasin tosta meidän pitkätukka-blondista kuvan :D Viivin: Meidän Petruksella samanlainen muumi-body kuin teidän neidillä,mutta meillä tietty sininen ;)

Sanle: Teillä täysin saman kokoinen poika kuin meillä vaikka pikkasen on ikäeroakin. Tai jos tarkkoja ollaan niin Petrus painoi n.7100g :D Että iso herra asuu täälläkin ja varmaan saadaan siinä 3kk iässä aloittaa tuhdimmat sapuskat :p

Sanna: Kuinka Ella sitten nukkui sillä velli-maito-yhdistelmällä?

Nytpä taidan mennä heittään petarit ulos kun on kerrankin pakkastakin.

LilliM+Petrus 9.12
 
Meillä on taas menny yöt ranttaliks :/ , Eemeli nukku jo hiukan paremmin ja omassa sängyssä muutaman yön, nyt on taas kolme yötä jostain kolmesta tai neljästä asti roikkunu vaan tissillä ja nukkunu loppuyön ainoastaan sylissä :eek: joten voitte vaan kuvitella kuka ei ole nukkunut kunnolla ja kuinka jumissa mun hartiat on :kieh:

Ihania kuvia ootte laittanu =)

Meillä on viikon päästäristiäiset ja ens viikolla pitäis ruveta raahaamaan tavaraa kaupasta leipomuksia varten, tehdä pöytäkoristeet jne. Me ollaan tehty kaikkien lasten ristiäisiin pöytäkoristeet aina itse, kukkia taisi olla yhden lapsen ristiäisissä muuten on ollut pöydissä jotain muita asetelmia. Nytkin maalataan oksia valkoisella ja turkoosilla, oksat ei tule maljakkoon vaan sillein jännästi kiertämään pöydille, lisäkssi tulee turkoosin väsiä kiviä ja tuikkuja pöytiin. Saas nähdä miltä tulee näyttämään :whistle:

Nyt pitäis ruveta leipomaan isompien lasten kanssa pullaa ja sämpylöitä, joten :wave:

katjuza ja Eemeli

 
LilliMenninkäinen Joo mäkin huomasin että taitaa meijän ukot olla marraskuisten isoimmat vauvat :D Komeesti on teillä Petrus kasvanut, vaikka tais olla aika iso jo syntyessään? Meijän Eikka ei ollut syntyessään kuin 3,3kg ja 50cm, eli tuplannut on painonsa parissa kk:ssa :LOL: Kyllä on tänäkin aamuna vetänyt maitoa jo liki puolilitraa ja päivä on vasta puolessa :D Saa varmaan tosiaan kohtapuolin jotain velliä sekaan laittaa, vaikkei terkkari sitä suositellutkaan.
 
Sanle: Petrushan painoi 4905g syntyessään :whistle: Mä imetän pääsääntösesti,että mulla ei ole hajuakaan poitsun määristä paljonko päivässä vetää. Mutta väänsi äsken vaipallisen kakkaa ja nälkähän oli tietysti sitten ja mun tissit tyhjän oloiset. Nannia oli pakko siis antaa ja joi n.80ml. Imetyksestä ei ollut kauaa aikaa eli aika reippaita määriä meillä menee. Mutta hyvä kun kasvaa isoja rotevia miehiä :D

Katjuza: Millä ihmeellä sä jaksat väsätä kaikenlaista vaikka varmasti olet väsynyt?? Mulla tuottaa välillä ylitsepääsemättömiä vaikeuksia suorittaa ns.pakolliset kotityöt :ashamed: vaikka nukkua saan kuitenkin ihan kai riittävästi. Että en voi kuin ihailla =) Suloinen teiän Eemeli
:heart:
 
Jep meiltä löytyy 04 syntynyt tyttö =)

Kiitos nettiosoitteista Sanna! Käyty surffailemassa, ei vielä tilattu mitään, kun jos pääsisi ihan itse hypistelemään tavaroita liikkeeseen ensi kuussa. Meillä on muuten sellaiset pääkallo kestovaipat, aika makeet =) . Seurakunnan kerhossa pitäjäkin niitä ihasteli, et ei ihan pahat heidänkään mielestä ;)

Huomenna aika kiirus päivä kun täytyy painaa tukkaputkella pikkuneidin lääkäristä ison neidin silmälääkäriin. No toivottavasti ei ole lääkärit myöhässä.... ainakaan tuo eka, ettei myöhästytä toisesta. Ukkokin on yövuorossa ollut ja todennäköisesti kuorsaa autuaana vielä siihen aikaan.... no voisi sitä tietty pehmittää vähän jos jaksaisi nousta aikasempaan ja pääsiisi sitten vaikka päikkäreille lääkärireissujen jälkeen.... no katsotaan mitä keksitään.

Joo Katjuzalla tuota energiaa tuntuu riittävän... lisäenergiaa vielä :hug: .

Ja nyt mun jumppakamat kasaan ja menoksi :wave:
 
Tuosta jaksamisestakun ihmettelitte :whistle: , mulle tuo kaikki tekeminen on vähän niinkuin terapiaa, jos asettuisin aloilleen märehtimään väsymystä niin masentuisin varmaan täysin :/ , parempi pysyä liikkeessä ja touhussa kokoajan niin ei kerkeä miettimään omaa kurjuuttaan :LOL:

viivinillä ja jollakin muullakin oli -04 syntynyt lapsi, meidän edellinen lapsi on kanssa -04 syntynyt Hilja-tyttö, joka ei kyllä ole nimensä mukainen eli hiljanen :LOL:
Ja ihan kertauksen vuoksi kysyisinkin teiltä muilta joilla useampi lapsi että minkäikäisiä lapset on ja mitä sukupuolta?

Meillä on 16v.tyttö (Mimosa), 7v. tyttö (Helmi), 6v. poika (Jeremias), 3v. tyttö (Hilja) niin ja tietty Eemeli 2kk :D
Mietin vaan kuinka teillä sujuu arki useamman lapsen kanssa? Musta kun tuntuu että tää Eemelin huono unirytmi johtuu osittain siitä että ei voida elellä täysin hänen aikataulujensa mukaan koska täytyy kuljetella toisia lapsia eskariin, kerhoon jne. niinpä joutuu välillä (aika usein) pikkuherraa herättelemään kesken unien ja tietysti kotona ollessakin on meteli joskus korvia huumaavaa kun kaikki on äänessä :whistle: eikä ole sellasta rauhaa nukkua päikkäreitä.

no nyt korjaamaan loput leipomissotkut keittiöstä, tulin tässä koneella vaan käymään :whistle: samalla kun imetän Eemeliä.
 
Tosta vellistä, niin, eka annoin 40ml velliä+60ml maitoa ja tunnin päästä veti neiti viel lisää maitoa. Ja nukku sen 4h ja sit taas syömään. Eilen sai 50ml velliä+50ml maitoa ja nukku 4.5h että eipä ainakaan vielä vaikutusta näy.. Ja eilen ja tänään on nyt saanu perunaaki ja hyvää tuntuu olevan ja mies anto viel pikkasen persikkaakin ja seki oli hyvää =)

Oltiin vähän kävelees tänään koko perhe ja oli tosi kivaa koittaa tarpoo tuolla liukkaassa mut kiva oli ulos päästä ja Ellaki nukku ihan ok päikkärit kun jatko uniaan vielä sisälläkin vaikka jouduin ihan neidin kantaa sisälle. Yleensä herää siihen eikä suostu enää nukkuu mut tänään nukku, hyvä niin.

Kummisetäki kävi kattoo Ellaa ja sano et muistuttaa jo ihan ihmistä :LOL:

Meil on terveysruokapäivä tänään. Ranskalaisia ja pekonia :D

Mut joo, koita viimeistään helmikuun alusta laittaa noita nimiä tonne listaan, uus pino tarvii kuitenki taas tehdä niin siinä samalla vois koittaa ryhdistäytyy :D
 
Heipsan!

Nyt on sit meillä vietetty synttäreitä 2 pvä ja olo on ihan poikki... |O Aamulla oli sähköt poikki 3h ja sekoitti vähän päivää.. kivasti tällai sunnuntaisin tekevät noita linjanveto hommia :whistle:

Lapsista.. Meillä on Janette (23.2) 7.v, Nora (29.1) 4.v ja sit Emmi.

Meillä arki sujuu nykyään todella hyvin. Sain eskarilaiselle sovittua taxi kyydin, joten taxi hakee aamuisin kotoa ja tuo klo 13 takaisin kotiin. Emmin ja Noran kans ollaan päivät sit ihan kotosalla ja illasta käyn yleensä yksin kauppareissut ym. hoitamassa. Päivisin jos on neuvolakäyntiä tai muuta, niin viedään sit mies aamulla töihin ja haetaan iltapäivästä kotiin. Normaalisti ei kyl autoa päivisin tarvita..

katjuza Meillä olis ollut pojan nimi Jeremias, jos sellanen olis meille tullut :D Näitä tyttöjä nyt on siunaantunut :LOL:

Nyt vois kyl pikku hiljaa alkaa jo rauhoittumaan...
 
Onkos teillä muilla armotonta väsymystä ,vaikka saisitte nukkua aina tarpeen mukaan?
Itse eilen vedin päikkärit 18.15-19.40 ja illalla JO 00-01 nukkumaan, tänään vetäsin pauttiarallaa 3 h päikkärietä tuossa ja vieläkin nukuttaa et heti kun Sara sammahtaa niin sammahtaa taas mutsikin...

Pinjataa sain tänään kuitenkin tehtyä ensimmäisen kerroksen verran, nyt oottelee kuivumista keittiön lampussa (saattaa naapurissa kahtoo mitä tuo tuolla oikeen riiputtaa) ja saa nähdä saanko tänään iskettyä toisen kerroksen siihen...

Meillä Sara on kova höpöttelemään, varsinkin nyt kun taas vaunut olleet sisällä et saa niissä kölliä, niin juttelee kovasti noille leluille joita siihen koppaan ripustelen...ja jos ne alkaa tylsistyttämään niin kuuluu kyllä sen verran kova huuto et äiti tajuaa vaihtaa lelut :LOL:

Lapsista, meillä on Luukas (1.2.2004) ja sitten Sara, meillä tosiaan ens viikonloppuna on sitten synttärit :wave:

Perfekta ja Sara 6.11
 
Sanna Ootteko saanu neuvolasta mitään ohejeita tuohon kiinteiden aloitukseen? mulle kun on sanottu että yks uus ruoka-aine aina viikkoa kohti. ELi esim. jos aloittaa perunalla niin seuraavalla viikolla voi lisätä porkkanaa ja sitten taas seuraavalla viikolla vaikka persikkaa. Niin lapsen maha kerkiää tottua uusiin ja sitten huomaa jos joku ruoka-aine ei sovikaan lapselle. Onko tässäkin asiassa taas eroavaisuuksi neuvoloiden välillä.
 
Sanle, samaa olen minäkin kuullut ja esikoiselle kkun aloitin niin sanottiin et ruoka/vko...samoin vellien kanssa, annettiin porkkana-perunavelliä viikko ja sitten otettiin rinnalle maissivelli ja niillä nyt mennään etiäpäin...kerkee po masu tosiaan tottua...niin ei tuu turhia kitinöitä :wave:
 
No sitten en oo taas ihan eksyksissä tietoni kanssa :LOL: Minäkin ajattelin joko tuolla peruna-porkkana vellillä tai maissi vellillä aloittaa. Tosin onhan tuossa peruna-porkkana vellissäkin kahta ruoka-ainetta, jos aletaan pillkua viilaamaan, mut siis kuitenkin yhdestä ruuasta kyse. Jossain oli myös juttua että välttämättä noita makeita hedelmäsoseita ei kannattais ihan alkuun antaa, kun lapsi tottuu niin nopeesti tuohon makeaan ja sitten ei meinaa muut kelvatakaan. Vaikka onhan niissäkin suositus tuo 4kk mut minä ajattelin ens alkuun totuttaa noihin perunaan, porkkanaan, maissiin, kukkakaaliin, parsakaaliin jne. Ja sit myöhemmin tarjota hedelmäsoseita.
 
Iltoja!

Ihania kuvia ootte laittaneet! Tosi söpöjä vauvoja kaikilla..vaikka voiko ne nyt rumia ollakaan :heart:

Pitkästä aikaa ois semmoinen pirtee ja energinen olo, pitäs vaan jotain kehittävää tekemistä keksiä, enne kun tää menee ohi..Taijan vaikka siivoilla vaatehuonetta tai jotain :D Olu työn alla jo jonkin aikaa..

Donu;
Minttu kans muutaman kerran jo alkanu juttelee ja hymyilemään syödessään..tosi suloinen.

Noita nettisivuja ootte laittaneet..itekkin oon niistä katellu kaikkee, just noita tutteja (siistit vermeet muuten Sannan Ellalla:) ) mut ei oo tullu vielä tilattuu..

Lapsista..
Meillä on kans vain tyttöjä; Miia (04/05) ja Minttu (11/07).. Jos ois poika tullut, ois nimekseen saanut Tuukan. Sen nimen päätin jo joskus pentuna, oon siis aina tykännyt.

Pitänee koittaa jotenkin saada itekkin kuvaa laitettuu..Profiilista löytyy kans yks.


M ja Minttu s.12.11
 
Juu, yleensä neuvotaan et yksi uusi ruoka-aine/ vko. Mä olen aloittanut ihan perunasoseella ja lisännyt viikottain aina parsakaalia,kukkakaalia,porkkanaa ja sen jälkeen sit maissi, riisi, viljat. Ja tämä suositus on ihan senkin takia, et jos tulee esim allergia oireita, niin tietää et mitä ruoka-ainetta kannattaa välttää. Mut meilläkin lapset on saanut maistella sitä sun tätä, mut se on tosissaan ollut vain maistelua.

Mitähän mä taas höpisen.. tais tulla sekavaa tekstiä...
 
Kiinteistä Niin siis ihan perunalla mennään vko ja sit lisätään porkkanaa jne. Toi persikka oli ihan sellanen puol lusikallista ja se siittä siis ihan maistiainen vaan.. Ja mulle sano neuvolatäti et voi antaa perunaa ja maissivelliä samaan aikaan, mut mä luovun kyl koko maissivellistä ja jatkan pelkällä perunalla tästä eteenpäin.. Niin ja sano täti viel, et olis hyvä antaa esim pvällä perunaa ja illemmalla jotai marjaa sitte ku lapsi tottunu jo vähän noihin makuihin jne.
 
Paljon tuntuu olevan 2004 syntyneitä. Mulla on 7v poika ja maaliskuussa 4v täyttävä poika. Eli 04 syntynyt täälläkin ;) Juu ja uhmista kans pukkaa aina välillä :whistle: Meillä arki sujuu niin,että esikoinen on koulussa päivät ja me ollaan sitten uhmiksen ja vauvan kanssa kotona. Uhmiksella vaan tuntuu aika tulevan pitkäksi välillä ja sitten välillä marisee tossa tekemättömyyttään. Mutta onneksi suurimmaksi osaksi keksii itselleen tekemistä. Pojat ovat Petruksen ottaneet kuitenkin kivasti vastaan,varsinkin toi esikoinen,se tykkää hirveesti vauvasta. Molempien poikien iltarituaaleihin kuuluu vauvan haliminen ja pusuttelu ennen nukkumaan menoa=) Mutta tolla 4veellä välillä vaan uhmaa ja se tekee arjen välillä hankalaksi ja tietty vauvan tulokin jotain vaikutti. Onneksi on toi mies joka tänäänkin meni poikien kanssa pulkkamäkeen ja paistoivat samalla reissulla makkaraa,metsän siimeksessä=)

Katjuza: Onhan toi totta kyllä,että jos vaan jämähtää paikoilleen niin sitten ainakin väsyttää. Tai jos alkaa vatvoon sitä väsymystä tyyliin voi vitsit kun taas väsyttää jne. Tietty sitä paljon virkeempänä pysyy kun tekee jotain pientä koko ajan ja raahaa itsensä ulos päivittäin.

Kiinteät mä aion alottaa bataatilla. Se on makea ja vauvan vatsa sietää sitä yleensä paremmin kuin perunaa. Ja mulla syynä vielä se,että keskimmäinen poika kun oli niin laaja-alaisesti allerginen,mutta bataatin hän sieti hyvin. Joten turvallisesti bataatilla aloitan kun sen aika on.
 
Lukemassa olen käynyt,mutta kirjoittaminen on jäänyt.

Meillä ristiäiset oli 29.12 ja poika sai nimekseen Akseli matias Aukusti.
Meillä on päivisin kovat tohinat käynnissä, siitä esikoinen ainakin pitää huolen, niin kova uhma päällä,että voi huh huh! Varmaan kyllä vauvankin tulo vaikuttanu asiaan, no eiköhän se ajan myötä ohi mee! Niin ja poika on 1v 9kk. Välistä kyllä käy ihan pusuttelemassa ja silittelemässä vauvaa, mut sitte on taas niitä päiviä, kun käydään läpsimässä. Mites teillä muilla suhtauduttu vauvan tuloon??
Akseli saa nyt vain nannia ja juo semmosen litran päivän aikaan. Mulla taas loppu maidon tulo, että en imettänyt kuin 1,5kk ja sillonkin annettiin aina lisämaitoa. Hyvin näyttää poika kasvavan 2kk neuvolassa, pituutta 62cm ja painoa 6680g. Ens kuulla onkin sitten lääkäri-neuvola, saa nähdä mikä härdelli siitäkin tulee,kun pitää esikoinenkin mukaan ottaa ( päiväs aikaan ei oo oikein hoitajia saatavilla). Meidän esikoinen, kun ei mistään rauhallisemmasta päästä olekaan! Vellistä piti kysymän, että milläköhän kannattais aloittaa?
Olitte noista päivä ja yörytmeistä ainakin puhuneet, eli meillä mennään nukkumaan 23-24 ja herätään vähän vaihtelevasti 06-7.30 ja sitte jatketaan vielä 2-3 tuntia. Päiväs aikaan nukutaan yhdet pitemmät päikkärit n.1.5-2h, ja sitte useammat puolen tunnin nokoset.

No nyt täytyy mennä, herättiin vielä vähän tankkaamaan.

Kivoja kuvia, katotaan jos sais ittekkin joskus aikaiseksi!

 

Yhteistyössä