Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

mamma 2006 ja 2007 Mulle neuvolassa sanottiin et maissivellillä kannattaa aloittaa.. Mut ei siittä ainakaan toistaseks ole mitään hyötyä meillä ollu..

Meil on tossa vieressä Prisma vaan ei ole kyllä mikään hyvä kauppa. Siel ei ikinä ole mitään hedelmiä, vihanneksia yms, saati et olis ollu bataattia tms. Sisko sano et osta luomuperunaa vauvalle vaan ei ollu, mut kyl nyt ihan normiperuna musta käy. Toi on niin jostai syvältä toi Prisma ja mennään kyl yleensä Citymarkettiin mut nyt la ei jaksanu lähtee niin mentiin vaan Prismaan ja sen kyl huomas. Kurkkuu just oli mitä viitsi ottaa. Kaikki tomaatitki oli taas ihan kamalia ja ei ollu kunnon banaania tai mitään muutakaan ja mä ku tykkään syödä iltasin hedelmiä ku iskee makeenhimo. Mut ei auta nyt tähän hätään.

Ella on yöunilla mut varmaan pian herää taas syömään vaikka velliä+maitoa taas annoin ennen ku vein nukkuun. Söi siis tossa kymmenen aikaan.

 
Mihinköhän tää mun aika vaan katoaa? tänä viikonloppuna en ees täällä oo ehtinyt käymään, meinas olla kyllä jo aika pahat vieroitusoireet :LOL:

en ees muista mistä te ootte täällä nyt puhelleet.. joo ainakin noista ihanista pääkallo tavaroista:) minnillä on semmonen tuttinauha ja fleecepeitto.. Mun äiti käski mun piilottaa kaikki pääkallo tavarat kun mun mummo tuli käymään :LOL:

http://www.freewebs.com/sitruunakissa/tinttucommallisto.htm
tuolta mä haluisin Minnille ens syksyks semmosen vaaleenpunasen lohikäärme haaalarin:)

mut nyt kyl lähen nukkuu kun ei nää aivot toimi enää yhtään:)
 
Huomenta!

Taas uutta viikkoa pukkaa päälle.. Nousin taas miehen kanssa aamukahville, niin saan ihan rauhassa pannun juoda ja kirjotella maileja ym lukea jutteja netistä. Mies suuntasi nyt Helsinkiin työasioille.. olis ollut ihana lähteä mukaan, mut en tiedä et miten Emmi tykkäis tollasista raskaista päiväreissuista..

-04 syntyneitä todella on monella. Meillä kans on aikamoinen uhmis. Janette kun lähtee eskariin, niin meillä Noralla tosissaan on tylsää.. Pyörii jaloissa ja kyselee, et millon se tulee, joko kohta.. Mut voi olla, et tekee sillekkin ihan hyvää olla välillä se "isotyttö" kotona. Meillä tytöt on ottanut Emmin todella hyvin vastaan. Janette vaihtelee innolla vaipat, kantelee ja leikkii Emmin kanssa. Nora sit on hieman kiukkuisena vieressä, kun hän ei saa, mut tottelee kyllä kun on kielletty yksin ottamasta syliin. Meillä tytöt jo alkoi puhelemaan uudesta vauvasta, et jos sellanen menis äitin mahaan :whistle: Ja sit ihmettelivät et miten ihmeessä ne sinne muuten laitetaan.. Mies sit heti tuumas, et no josko isi vähän auttais.. :headwall: kiva kiva! Juu se oli tossa miettinyt, et jos mä haluisin olla kauemminkin kotona, kuin sen 3v..Mut jospa nyt mentäis ihan vuos kerrallaan.. työpaikka kuitenkin on sen 3 vuotta odottamassa.

Sanna No ompas teillä huono Prisma :eek: Tänne saatiin nyt ennen joulua ihan uusi Prisma. Siellä on kyl valikoimat todella kohdillaan. Sen verran on kyl iso kooltaan, et ei viitti ihan pikkuostoksien takia sinne lähtee kiertelemään.

Meillä ei oo aloitettu vielä lisäruokia. Ihan tissimaidolla mennään eteenpäin. Perunalla ajattelin aloittaa sit kun aloitan ja vellit jätän kokonaan antamatta, koska niillä ei oo meijän lapsilla ollut mitään "vaikutusta" yöuniin. Pottua sit annetaan ja lisäillään siihen sit muita kasviksia ja puurot erikseen hedelmäsoseiden kanssa.

Karstaa meillä ei oo Emmillä ollut lainkaan. Janettella ja Noralla sitä oli aika paljonkin ja öljyn kanssa sitä sit harjailin.

Meillä Emmi nukahtaa yleensä iltaisin n. klo 21.30 yöunille ja herää aamuisin klo 10-11. Muutaman kerran syö siinä välillä, mut heti nukahtaa aina uudelleen.

Ellu ja Emmi (12.11)
 
Huomenia.

Ristiäiset oli siis eilen. Tytön nimeksi tuli Alisa Enna Marianna. Eli Sanna, jos lisäilet tuonne etusivulle. Kiitos jo ennakkoon. :)

Alisa nukkui koko kasteen ajan, heräsi sopivasti loppuun, kun otettiin kuvia yms. On tainnut tulla serkkutyttöönsä (varsinainen linssilude)! :D ;) Muuten vaan oli, ihmetteli, vähän höpötteli ja välistä nukkui millon kenenkin sylissä. :)
...Neiti tosin päästi kasteen jälkeen senverta hyvän setin vaippoihin, että meni koko vaatekerta vaihtoon, sillon oli vielä kastemekkokin päällä... :eek: :whistle:

Mutta jos vielä niin onnekas olen, että toisia ristiäisiä pääsen meille järjestämään, niin yritän ne kyllä kotona järjestellä. Kyllä meidän kämpän saa pakkotilanteessa toimimaan isommallekin väkimäärälle. Ensinnäkin kun oli vaan tunti aikaa siinä ennen tilaisuuden alkua roudata kamat seurakuntatalolle, laittaa kahvipöytä valmiiksi, pöydät muuten järjestykseen jne, niin oli siinä aikamoista haipakkaa. Mun äidin kanssa siinä kahdestaan hikihatussa touhuttiin. Ja lopussa siivous, kamat kasaan, roudaat rippeet kotiin, purat ne täällä taas pussukoistaan ja järjestelet. Kotona olisi voinut vähän liukuvammin touhuta ja muutama ylimääräinen työvaihe olisi jäänyt välistä... Ja ennen kun lähdin tuonne seurakuntatalolle, meillä kotona oli jo käytännössä koko ristiäisväki koolla, mun veljen perhe ja täti lopulta enää vaan puuttui. Iso osa väkeä kun tuli pidemmän matkan takaa, niin tässähän ne sitten vaatteita vaihtoi yms, piti mun niille soppaakin keitellä syömisiksi, ja ensimmäiset pullakahvit laittaa. Ennakkoon ei vaan osattu arvata, että ne kaikki meille ennakkoon tulee!! :eek: Niin jälkiviisaana voin sanoa, että ei tuossa ollut mitään järkeä. :ashamed: Mutta virheistä viisastuu... :snotty:

mamma 2006 ja 2007: Jos meille olisi poika tullut, olisi senkin kolmas nimi ollut Aukusti. :) Suvussa kiertävä nimi...

mussu & alisa 6.12.
 
Huomenta

kauniita nimiä taas on vauvat saaneet! :flower:

Karstaa ei oo meillä ollut ollenkaan.

Juteltu ja hymyilty on tissillä myös täällä jo jonkin aikaa :heart: se sitten on niin suloista! :heart:

me käytii kattoo vajaan 3 vkon ikästä vauvaa viikonloppuna. jenna näytti jo niiiin isolta sen rinnalla!!tuntuu että aika kuluu nyt paljon nopeampaa mitä raskausaikana.kohta se jo kävelee.. :whistle: :D

mut joo enpä sitten ehtinykkää kunnolla kirjottaa, prinsessa kutsuu :D

Miiku ja Jenna (19.11)
 
Karstasta vielä niin jostain luin et atopiaan taipuvaisilla lapsilla on enemmän karstaa. Mä koko ajan pelkään et Ella saa atooppisen ihottuman ku mulla itelläniki on.

Lisään DJ vauvan nimen. Tosi nätti nimi :)

Mul olis tänään kynsihuolto. Piti eka Ella ottaa mukaan vaan nyt pääsenki yksin ku äijä onki kotona tänään. Meen sit samalla hakee Ellalle Baby legsejä niin menee noin HenkkaMaukan housut kauemmin. Ootteko muut huomannu et HMn housuissa on hirveen lyhyet lahkeet? Varsinki haalarimallisissa. Muuten on sopivia Ellalle 56cm housut tai haalarit vaan lahkeet liian lyhyitä ja nyt on 62cm haalarit ja niihin neiti hukkuu, lahkeet on vaan ihan pikkasen liian pitkät.

Sitte ihan muita asioita. Onks kellään hyvää booliohjetta? Pidän vaan tässä n. kk päästä 30v. synttäribileet ja boolia sinne..

Mut Ella hermostuu..
 
huomenia.

Meillä tänään 2 neuvola :) saa nähä paljon on tullu painoo ja pituutta..
Meil oli eilen illlal ihan kumma juttu, Saralle laitettiin yöpukuu päälle ja sit katoin kainalosta niin oli ihan punanen..vissiin hangannu aika pahasti et iho pikkasen menny rikki :snotty: Oon ennenki huomannu ja oon rasvannu pikkasen sitä kohtaa mut eilen alko huutaa ihan kamalasti kun sinne koski. Varmasti sattu ihan hirveesti ja mikään ei auttanu!!! Toinen vaan karjuu ja karjuu :'( sylissä sit pitelin piiitkän aikaa ja mies sitte syötti kun oli vähän rauhottunu,sit simahtikin 10 aikaan ihan täysin vaunuihin. Heräs 3 ja sit 6 syömään,sit noustiin ylös tossa 9 aikaan. Muuten mennykki yöt suunilleen yhel heräämisel et oisko voinu toi ilta jotenki aiheuttaa sen et heräski pariin kertaan.. no ei siinä mitään nukahtikin heti uusiks. Mut se iltanen huuto oli kamalaa oikeesti ja sit ku en oo ihan varma mistä se tuli,oletan et sitä sattu sinne kainaloon. En oo uskaltanu tänään ees koskee sinne ja niiiiiin varovasti puin päälle :ashamed:
Ootan kauhulla minkälaista huutoo pitää kun saa rokotteita :ashamed:

Tänään saa muuten sen ekan rota-satsin, ja pitää kysyy tuosta navasta; Saralla on siellä sellanen punanen melkein irtoomas oleva näppylä ja meijän terkka sano et se lähtee sieltä ajallaan.. en oo vaan kuullu et vauvoilla ois sellanen :whistle: oon putsaillu sitä ja vähän verta lähtee..se on niin lähös et tekis melkeen mieli repästä irti mut sit ei tosiaankaan!

Joo ooon kans kuullu et maissivellil kantsis alottaa ja sit yhtä ruoka-ainetta per viikko. Täytyy noista velleistä kans kysellä kun mehän nyt syötetään sitä maissivellii iltasella aina maidon kans. Ja se kyl tuntuu vaikuttavan positiivisesti yöuniin (paitsi eilen..) Jos sit joskus kk päästä alottelis kiinteitä..

Karstaa meil on pikkasen ja oon harjaillu sitä välil pois..

Mut jos nyt menis tästä laittaa itteensä taas kuntoon et pääsis sinne neuvolaan, sara nukkuu partsilla ja tod.näkösesti en ees herätä sitä kun mies tulee nyt mukaan ja kantaa neidin kaukalos. Lähetään siitä sit autolla liikenteeseen hoitelee asioita..

Ai niin DJ MUSSUKKA ihana nimi teijän neitillä :) :heart:

nita ja sara tänään tasan 2kk :heart:
 
Nita: Meilläkin oli se "sieni" siinä navassa, mutta nyt jo lähtenyt pois. 2 kertaa sitä neuvolassa "polteltiinkin" sellaisella aineella.

Olen ollut tässä sairaana, ja ristiäiset oli eilen. Ei ollut ihan niin juhlafiilis kun jouduin särkylääkkeen voimalla sinnittelemään. En ole pystynyt syömään kolmeen päivään kun kurkku niin kipeä. Huomiseen mennessä jos ei ole helpottanut niin menen käymään lääkärissä! Eetukin on köhinyt ja ollut vähän räkäinen, mutta nukkuu hyvin + on aurinkoinen niin ei varmaan kovin sairas ole. Muuten oli kivat ristiäiset :) Poika sai paljon kivoja lahjoja, suurimmaksi osaksi vaatteita. Ihan hyvä, sillä meillä alkaa jo mennä 62- senttisetkin pieniksi ja saatiin kasa 68- senttisiä vaatteita odottamaan käyttöönottoa. Kamala kun toi poika kasvaa, etenkin pituutta on venähtänyt syntymästään ihan älyttömästi. Eetu ei itkenyt kertaakaan koko päivän aikana, vaan seurusteli ja hymyili vieraille :) Sai olla äiti ylpeä!

Kiitos Sannalle linkeistä! Oli pakko tilata heti muutamat tutit ja pullot... 70e tosin tuli loppusummaksi, mies tykkää hyvää =)

Karstaa ei ole juurikaan ollut. Olen ennaltaehkäisevästi harjaillut ja pari kertaa öljynnyt päänahkaa, ja hyvin on siistinä pysynyt.

Meillä muuten tajuttiin tänään että ne nyrkit voi avatakin! Poika on nyt varmaan viimeisen tunnin syönyt sormiaan, ja yökkäilee aina välillä kun työntää ne liian syvälle. Huvittavan näköistä.
 
edla:juu, minähän se olen! :D onpas pieni maailma! ;)

nita:meillä oli Saralla myös pieni napasieni ja se muuttu just ennen kun irtos ihan mustaksi. Sitä ennen sieltä tuli myös vähän verta, mutta sen jälkeen kun irtos, niin on ollu hyvä =)

Karstaa meillä ei ole ollut.

Ihania kuvia ootte laittanu vauvoistanne ja DJ Mussukan tytölle tuli nätti nimi =)

Me jouduttiin menemään eilen illalla lääkärissä käymään, koska Sara alotti päivällä ihan yhtäkkiä kauhean huudon ja puristi silmiä koko ajan kiinni eikä suostunut avaamaan niitä. Aikansa huus kunnes sain nukahtamaan, nukku 3 tuntia ja kun heräs, niin alko sama homma. Ei suostunu pitämään silmiä auki, kun näytti siltä et olis sattunu :( aloin olla jo ihan paniikissa että mikä sillä on ja soitin Lastenklinikan päivystykseen, mutta sain sieltä niin tylyä kohtelua että oli viimenen kerta. Hoitaja kysyi puhelimessa että mistä oot tän numeron saanut ja ei hän voi auttaa. Sanoi vaan että jos olen huolissani, niin pitää viedä sinne. Hän myös ystävällisesti kertoi, että 2 kk:n ikäinen ei kuulemma osaa vielä kertoa että mihin sattuu! Joo, no mähän en tota tiennytkään! :kieh: :headwall: No, mentiin sitten yksityiselle, koska oikea silmä oli ihan punainen ja näytti vähän turvonneelta joten silmätulehdushan tytöllä on. Tiedän siis nita myös että miltä tuntuu kun toinen vaan huutaa eikä voi auttaa :'( osaks oli kyl varmaan myös rotarokotteesta johtuvaa. Onneks yö meni hyvin ja Sara nukku ihan normaalisti. Nyt näyttää silmäkin jo vähän paremmalta, ollaan pari kertaa tippoja laitettu. Eikä muuten ole mikään helppo homma... :headwall: :whistle:

Sara käänty lauantaina mahalta selälleen! Äiti on täällä ihan innoissaan!
:LOL:

Tais tulla taas aikamoinen romaani, enkä enää edes muista että mitä piti kommentoida... :whistle:

H82&Sara 14.11 :heart:
 
Ihania kuvia ootte vauvoista laittaneet =) Pitänee itekin joskus kokeilla...

Meiltäkin löytyy -04 syntynyt uhmis :headwall: Roni nimeltään. Esikoinen (Sini) täytti kesällä 4v. Kyllä noista kahesta lähtee joskus ääntä niiin paljon,että oikein ihmettelen miten Inka saa oikein nukuttua...
Sini on ottanut oikein vauvan-hoitaja roolin ja tykkää vauvan kanssa seurustella, Ronikin osaa varsin nätisti Inkaa silitellä eikä ihme mitään mustasukkaisuutta ole ollut :)

Minäkin olen välillä lasten kanssa keskenään,kun mies tekee jonkin verran keikkatöitä. Nytkin on kaksi yötä poissa ja välistä menee koko viikkokin reissussa :|
Voimia teille muillekin jotka yksin lasten kanssa ootte! Muistan,kun esikoinen oli vauva ja mies oli silloin tosi paljon pois niin ,se yksin olo oli minusta enemmänkin henkisesti raskasta. Mutta nyt kun lapsia on useempi käy yksinolo myös joskus fyysisestikin voimille... Olipas hienosti selitetty :LOL:

Meillä kans koitetaan kovasti tissi suussa seurustella =) On aikasta hellyttävää ,ettei pysty kyllä olemaan hymyilemättä toiselle :heart:

Iltapäivästä on nla, vaikkei vielä 3kk olekaan täynnä ,mutta varmaan tulee eka rokotus. Suututtaa taas koko lauma raahata mukana sinnekin :headwall:

Kiitos Sanna nimen lisäämisestä!

 
Täällä taas pitkästä aikaa....
Pikaseen ehdin aina käydä lukee, mutta aika tuntuu olevan kortilla kolmen lapsen kanssa... :whistle: Ja tuolla Facebookin puolella myös aikaa menee kun siihen hurahdin...
Nyt laitoin neidin parvekkeelle nukkuu ja saan rauhassa kirjottaa, kun eskarilainen on tänään kotona kun oltiin sen kanssa hammaslääkärissä. Pojat katsoo nyt videoo ja äiti surffaa:)

Lääkärineuvola oli neidillä viime viikolla kun oli tasan 6vkoa vanha; 58,5cm (52) ja 5265g (3600), päänympärys 40cm. Samaa kokoluokkaa olleet veljet myös aikanaan, oli pakko tarkastaa kun tuntuu että tyttö kasvaa niin nopeesti :D
Kaikki oli muutenkin hyvin, sama lääkäri oli, joka tossa syksyllä ompeli keskimmäisen otsan kun juoksi päin meidän kirjahyllyn lasiovea ja lähdettiin ambulanssilla paikattavaksi :eek: Muisti meidät hyvin, eikä mikään ihme....

Ristiäiset tulossa sunnuntaina 3.päivä ja kummit on nyt sitten viime metreillä ok, jollei nyt taas sitten tule jotain ongelmaa :/ Toivottavasti ei!
Kakuntekijä on varattu ja loput tuleekin sitten kaupasta lähes valmiina, yhden kuivakakun ajattelin siiheksi vääntää. En ole mikään himoleipuri, poikien synttäreiksi olen aina itse kakun tehnyt, pari kertaa pullia leiponut ja siihen jääkin mun leipomiset. Mun äiti ja anoppi tykkää tehdä, niin heidän luonaan pojat saavat yleensä uunilämpöisiä ;)

Meillä 56cm vaattet laitettu pois ja 60 ja 62 käytössä vaihtelevasti ja koko ajan tulee uutta tytölle vaikka poikien jäljiltä on vaatteita vaikka kolmoset pukisi :LOL:
Itsekin juuri tuossa tilasin H&M:lta bodyja, housuja, sukkahousuja ja puolimekkoja, kun oli alessa ja niin ihania etten voinut vastustaa, samalla otin kaverin tytölle kasan vaatteita kun 5vee synttärit tulossa :saint:

En saa kuvaa tähän liitettyä onnistuneesti, tulee vaan musta kuva ruutuun :( Jos joku fiksumpana tietää syyn, niin saa neuvoa avutonta. Osaan kyllä liittää kuvan, mut jostain syystä nykyään en saa kuvia näkyy myöskään Huuto.netissä...

Mutta profiilistani voi kurkistaa tuoreen kuvan tytöstä :)

Mirnu ja neiti 7viikkoa :wave:
 
HE82: Juu meiän Luukaksella on synttärit pe ja vietetään niitä lauantaina. toivottavasti kaikki kutsutut pääsevät, saattaa nimittäin olla et veljen perhe ei saata päästä kun avovaimo on nyt mahataudissa ja se jos kiertää kaikki niin he ei sitten pääse, kun jos vielä pe ovat ripuloineey/oksentaneet ja lauantaina ei, niin en kuitenkaan halua heitä sitten tänne ettei se kuitenkaan tarttuis...
kun paikalla on paljon väkeä, parin tunnin välein, ai kauheeta, meinaa paniikki iskeä nyt jo...pitäis alkaa leipomaan ja siivoomaankin jo..

meinaa vaan tuo väsymys jyllätä mulla päällä niin ei sitten inspaa ollenkaan, onneksi olen kuitenkin tuota pinjataa jaksanut ehdä, mut nyt mietin et mitäköhänteen väärin kun se kuivuessaan pohjasta ratkeilee koko ajan...toivottavasti sais senkin pysymään ehjänä että ei olis jo valmiiksi rikki, jos ei muuta keinoa keksi niin pitää etsiä lankaa ja neulaa ja ommella se pohja kiinni :LOL:

jes ideapark on tulossa pieksänmäelle, eilen vahvistui uutisissa, ei ehkä tämä mamma osaa antaa sellainen ostoskeskuksen rauhassa olla :whistle: ;) :p

mut annetaanhan muillekin palstatilaa :wave:

Perfekta ja Sara 6.11
 
DjMussukka: Teidän neiti teki saman minkä meidän Petrus ristiäisissään. Paitsi meillä kakkaa törähti tilaisuuden aikana ja sitähän piti sitten huutaa :whistle: Nätti nimi teillä :flower: Mun kaverin tyttö on Enna myöskin.

Meillä Petrus on nyt hokannut,että kurkusta voi päästää muitakin ääniä kuin vain itkua. Hauskan näköinen poika kun hymyilee ja yrittää nauraa ääneen. Aina ei vain se ääni tule mutta yritys on kova :heart: Lattialla viihtyy jo paremmin. Mulla on tv:n edessä sen peitto ja lelukaari :D

Niin joo meidän perjantainen ostoskierros meni oikein loistavasti. Lähdettiin kotoa tossa klo14 ja takasin oltiin klo19. Petrus veteli unia koko reissun :eek: Kotimatkalla annoin pullosta maitoa,mutta ei paljoa ottanut kun taas nukkui. No,yöllä söi sitten tiheemmin. Eli kostautui tietenkinn päivän hyvät unoset |O

Maidon tarve on taasen lisääntynyt. Oma ei riitä vaan lisämaitoo tarvii entistä enemmän. Mä alotin taas Gefilus-tablettien syömisen niin johan kulkee pojan pierut paremmin eikä tarvi äheltää niitä kauheella vaivalla!

Karstaa on pojalla vähän tossa pään etuosassa (tai miksikä sitä sanotaan kun on tossa otsan päällä hiusrajassa ). Yhden öljyhoidon jo tein perjantaina. Keskimmäisellä pojalla oli aivan äly paljon karstaa mutta oli/on tosiaan atoopikko. Joten kyllä Sanna se taitaa pitää paikkaansa että atoopikoilla pahemmat karstat :/

Uskomatonta kun poika nukkunut ulkona jo lähes 2h ilman mitään erikoisempia toimenpiteitä :eek:

LilliM+Petrus 9.12
 
Jaahas, Jarkko nukahti... mamma pääsee syömään herkkuja :ashamed: ja niin kun yritän saada kiloja pois. No tänään on onneksi käyty kävelemässä.
Meillä oli ihana aamu:
Poika puklaa maidot sänkyyn, vaipassa hehtokakka, jota siivotessani poika pissaa itseään silmään, jota siivotessani poika paskantaa hoitopöidälle. Ja itellä alko vieläp kuukautiset :headwall: :headwall: :headwall:
Että eritettä riitti. :x
No aamulla pitää herätä kun lähedetään junalla ajelemaan. Kiva päästä vähän reissailemaan, ja on kyllä sitten kiva taas muutaman pävän päästä tulla kotiin.
No mutta, jos tästä menis tv:n äärreeen ja sitten nukkumaan minäkin

:wave:
Enni ja jo nukkkuva Jakke
 
edla Sellanen 12 päivää kesti ekat kuukautiset mut se on ihan normiaika mulle ja nyt ku oli toiset niin kesti 9 päivää.. Mulla normisti siis 5-15 päivää kestää noi kuukautiset..

Enni kiva aamu teillä juu..

LilliM Ellan pää on tosta päälaelta ihan kuiva. Se on siis sellasta ns kuivaa hilsettä mitä Ellalla tuolla päässä on ja muutenki on tytön iho aika kuiva ja olen joka pvä nyt rasvannu kunnolla..

Tänään jäi perunat syömättä. Piti tässä illalla antaa vaan Ella päättiki alkaa nukkuu ja en nyt enää jaksa alkaa pienelle perunaa alkaa syöttää. Huomenna sitte taas. Siis Ella nukkuu nyt tuolla meen sängyssä ja ku herää niin saa maitoa ja pitäs vaippaki vaihtaa ja yökkäri päälle. Ei nukkunu kunnon päikkäreitä tyttö niin on nyt ihan loppu sitte.. Olin kynsihuollossa ja sanoin tolle ukolle et menee Ellan kanssa ulos vaan eipä ollu menny ja tässä se nyt nähdään sitte.

Jaaha, nyt tais tyttö herätä..
 
Iltoja pikasesti!

Menkat ei oo vielä mulla alkaneet, ei oo yhtään ikävä, ei tarviis ihan äkkiä alkaakaan.

Tänään on ollu niin huuto ja kiukkupäivä esikolla, mulla on ollu hermo tiukilla ja tuntunu ettei maitookaan tuu niin hyvin ku normaalisti :(
Koko ajan on vaan tehny pahojaan, sotkenu joka paikan eikä ois millään alkanu siivoomaan..ja kun koko ajan samalla huutaa ja mölyää..tuntui et mulla pää räjähtää, kun ei ollut hetken rauhaa.
No, olihan tuo kuulemma nukahtanut sut helpolla..mulla vaan vähä morkkis päällä, kun tuli takasinkin huudettuu.

Perfektan pojalle synttärionnittelut jo etukäteen! Mulla synttärit 8.päivä, 25v. tulee täyteen. Äitini jo ihmetteli, et miten hällä voikaan olla näin vanha tytär..kolmenkympin kriisiä alkaa pian pukkaamaan :D

Nyt nukkuu, kun vielä kerkeen..
M ja Minttu s.12.11
 
Neuvola sit takana ja neidil pituutta/painoo 4810g ja 56,5c, Tosi pikkanen joihinki verrattuna mut kuulemma käyrillä kasvaa. sano vellistä et eihän sitä vielä suositella mut jos ei mitään tuu niin kaippa voi antaa mut ei vielä nostais annosta.. no ens kerral (sit 3kk neuvolas) on oma terkka,saa nähä mitä hän sit sanoo syömisistä. Ainaki meil se maissivelli +maito tuntuu maistuvan :)

Joo, neuvolasta sano et jos vielä kk päästä se napa systeemi siin on niin sit terkka laittaa sitä jotain ainetta siihen mut pitäis lähtee itekseen. Ilkeen näkönen se kyl on :/

Mut jos täst hammaspesulle menis vielä. ja nukkuu.......

nita ja sara 2kk
Sara sai sen ekan satsin rota rokotteesta jaa hyvin "maistu" :LOL: maiskutteli vain.. ens kerral sit toinen. Varotteli et masu voi tulla kipeeks tms mut ihan hyvin on voinu mun mielestä.

Onko kenenkään mun vauvalla menny iho rikki kainaloista tai kaulasta? Mä tänään tajusin et se eilinen huuto on vissii johtunu niistä ku kainalois on iho ärtyny ja sama juttu sit tänään kaulan kans! sielläki iho punottaa, laitoin kumpaaki kainaloo mut sara vaan itki ja itki.. oli kyllä kauheeta kuunnella ja mies sit koitti hyssytellä ku iteltä meinas päästä itku :'( toista kun vaan sattuu.. Neuvolasta sano niihin kainaloihin et laittaa pesun/kuivaamisen jälkee talkkia. Katotaan auttaisko myös toho kaulaan. :ashamed:

Nyt neiti nukkuu TAAS tuolla vaunuis,oon alkanu sinne laittaa joka ilta ku sinne nukahtaa parhaiten. Pitäis kyl koittaa sänkyynki nukuttaa jos en haluu et viel 3v nukkuu vaunuis :D On nukkunu 10 asti..saa nähä herääkö täs jossai vaihees ku vähä kitinää aina välil kuuluu. Itekkin VOIS tietty mennä nukkumaan,,

MenkoistA; Mulla tuli tos pari viikkoa sit jotku sen tapaset mut ei tosiaan paljoo vuotoo..pari päivää ja sit loppu. Nyt on kyl menkkamaisesti eilen ja tänää särkny mahaan ja oon jo miettiny et onks kierto näin epäsäännöllienn et nyt alkaa taas heti perään!? Mul ku on aina ollu aika säännöllinen kierto.. Sanoinki miehelle et nää tuntuu iha sellasilta supistuksilta niin mies vaan tokas et ehkä sua supisteleekin? :LOL: heh,jos ei nyt kuitekaan!

:heart:
 
hoh hoijaa.. On tällä näköjään joku muukin hereillä vielä:) Meille on nyt tullut tooosi suuret ongelmat tosta kakkaamisesta, eilen ja tänään huusi melkein kaks tuntia ennenkuin sai väännettyä tavaraa housuun:( tuntuu niin pahalta kattoa kun toiseen sattuu ja mitään ei voi oikein tehdä :'( mutta oli jotenkin niin liikuttavaa et aina kun sattui oikein kovasti Minni otti mun sormesta kiinni ja vei sen poskeaan vasten:) en tiedä oliko tahallista vai mitä mut suloista ainakin:)

edla mulla vissiin alkoi menkat tänään:( nyt ensimäistä kertaa, että kestosta en vielä tiedä..

sanna yritän kaivaa sulle jostain yhden tosi hyvän booliohjeen, tein sitä joskus jollekin synttäreille ja kaikki meni:) (voi kyllä johtua myös mun juopoista kavereista) en vaan muista mihin oon sen ohjeen laittanut

onko kellään kokemusta noista sisustusseinätarroista? mä ostin huuto.netistä minnille semmoset nalle puh-tarrat mut eivät oo vielä tulleet..

no jos sitä lähtis nyt nukkumaan niin pääsis aamulla ylöskin, meillä kun on dj mussukan kanssa treffit:)
 
anteeks mitä?!?!? mun joku :heart: rakas :heart: naapuri oli käynyt tiputtamassa mun postiluukusta lapun jossa luki näin: voisiko lapsesi pitää pienempää ääntä iltaisin?

Joo Minni on tosissaan nyt 2 iltaa itkenyt aika kovasti, mutta hiljentynyt viimeistään 23!! Argh :headwall: mulla ei oo edes mitään tietoa kuka se on voinut olla, kaikki kenen kanssa oon jutellut on vain sanoneet että kiva kun on saatu pieniä lapsia taloon.. Ja oon kaikille sanonut, että oon pahoillani jos meiltä kuuluu ääniä kummaan aikaan ja kaikki on sanoneet että niinhän se pienen lapsen kanssa onkin.. Ja sit tulee tällästä?!?!?
 

Yhteistyössä