Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

eipä ole s-hommia kuin kerran kokeiltu.a)sattui b)ei kiinnosta c) ei ole aikaa sellaiseen,kun tyttö imee kaiket illat tissiä,kun muut nukkuisivat

mulla mun gyne sanoi,ettei laita kierrukkaa ennenkuin menkat alkaa...joten ilman ehkäsyä siihen asti,mut eipä sitä tarvikaan,kun ei sekstailla
kauhea flunssa meidän perheessä, Tiia- vauvakin nuhassa ja lykin sille Nasolin-tippoja kun ei muuten pysy nenä auki.Kitisee ja ei nuku paljon mitään.Nukkuu vaan jos sitteri keinuu tai vaunut on liikkkeellä,hohhoijaa.syliinkään ei meidän vauvat ole ketkään ikinä nukahtanett.Tiia ei edes enää päivisin nukahda tisulle.

Koko viikon olen ollut kotona ja SISÄLLÄ,torstaina sain käydä kaupassa yksin,ja revin sille reissulle jopa 2,5 tuntia omaa aikaa.
Viihteellä en ole käynyt ja tuskin käynkään ennen ensi pikkujoulua.Silloin olen saattanut imetyksen lopettaa.Eipä täs iässä enää toi bilettäminen iske.viimeksi olen siis ollut juhlimassa vuosi sitten ennen raskaaksi tuloa.
Muutenkin niin se 1-2 krt vuodessa riittää... Syömässä tykkään käydä ja teatterissa. Ja nyt oma aika alkaa rullaamaan tämän flunssan jälkeen juoksulenkkien muodossa. PAKKO ALKAA LAIHDUTTAMAAN. Mahduin jo 38 housuihin ja normaali kokoni on siis 36-38 ja nyt piti kaivaa takasin 40 koon housut,kun maha paisui takasin.Esikoisemmekin kysyi tuleeko meille vielä vauva,kun mun maha on KARSEE! |O |O |O
Joo nyt tyttö nukahti sitteriin vatkaamisen jälkeen ja 2 v nukkuu myös.Isot pelaa pleikkaa.Ihana rauha!
 
Heippa !
Mitees teilä jotka imetätte niin tuo ehkäisy?? Eikös se ole niin että niin kauan kun ei tule menkkoja ja imettää niin raskaaksi tulo aika mahdotonta? Ja onko tietoa voiko menkat alkaa koska vaan?
 
Ristiäiset ohi ja poikamme nimeksi tuli Petrus Eemil :heart: Ja KIITOS myös täältä Sannalle jo etukäteen kun laitat meidänkin herran nimen listalle ja muutenkin kun hoidat näitä sivustoja :flower:

Niin niistä ristiäisistä...aikamoinen sanoisinko paskashow oli koko tilaisuus :LOL: Siis ihan sanan mukaisesti :D Petrus ei ollut kakkannut kahteen päivään...no,teki kahdet niskapaskat ennen tilaisuutta,mutta ei siltikään ollut tyytyväisen oloinen. Tilaisuus kun alkoi niin poikahan pisti vallan ranttaliksi ja aloitti itkemisen saman tien :whistle: Ei mennyt kauaakaan kun kakkaa alkoi tulemaan kauheella paineella niin,että koko ristiäisväki sen kuuli :LOL: Ja itkuhan ei loppunut kuin vasta sitten kun sain pojan hoitopöydälle vaipanvaihtoon. Sitten oli kuin herran enkeli,hymyili niin nätisti sängyn päällä =)

Tipi: Mä en luota alkuunkaan imetyksen tuomaan suojaan :whistle: Mun tuurilla napsahtais heti :ashamed: Meillä kun on lapset saaneet alkunsa melkeinpä ekasta kerrasta :ashamed: Ja kyllä,menkat voi alkaa koska vain :whistle:

Seksi: Mikä seksi? :LOL: On ollut hiljasta vällyjen välissä sitten Petruksen syntymän |O Mulla on nyt vihdoin ja viimein (kai ) jäkivuoto loppunut joten kaippa sitä vois jo kokeilla. Ukko on vaan alkanut puheleen niin levottomia,että ei ole vaikea arvata mikä sillä on mielessä :LOL:

Kaikki vieraat kehui tosi paljon sitä Hillan reseptin mukaista torttua!

LilliM+Petrus 9.12
 
Jeps.. meitsilläpäs alkoi sitten menkat!! :headwall: Vitsi että ottaa päähän! Just lääkäri sanoi, et jos saan kierukan laitettua ennen menkkojen alkamista, niin ei sit tulis lainkaan menkkoja.. no tietty heti seuraavana päivänä alkoi..kiva kiva.. Juu, mä en ainakaan luota siihen et imetys kävis ehkäisystä.. joo ja näköjään voi alkaa koska vaan menkat, minäkin täysimetän.

Seksistä..hmm.. meillä aloteltiin muutaman viikon jälkeen synnytyksestä ja perjantaisin :LOL: En sit ymmärrä et kui se on aina se perjantai :D Täytynee tässäkin asiassa petrautua heti, kun sen kierukan saan lykättyä..sit taas huolettomin mielin.

Nyt tyttöjä lykkäämään saunaan päin, pääsis ittekkin vielä tän päivän puolella

=)
 
Pitkästä aikaa olis aika kirjoitella. Ihania nimiä olette taas lapsosillenne antaneet. Caralle (?) voimia miehen kanssa.

Pinja nukkuu toisia päikkäreitä. Tänään on ollut ihmeen nukkuvainen vaikka viime yönäkin meni 12 tuntia. Meillä yösyönnit on noin kolmelta ja seitsemältä tai vaan neljän viiden aikaan. Sitten yhdeksän maissa kitistään viereen tissille ja juttelemaan. Muuten Pinja nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa.
Meillä on ollut tänään isän hoitopäivä eli äiti on saanut ommella kestovaippoja. Innostuin niitä kokeilemaan, ompelen kuitenkin itse kun tota värkkiäkin löytyy kaapeista. Johtuukohan muuten tuosta isän hoitopäivästä nuo hyvät unet......En muista milloin olis mun nukuttamisella noin nukkunut.

Seksi: harrastettiin ekan kerran vajaa pari viikko synnytyksestä. Ei tuntunut lainkaan pahalta silloin eikä sen jälkeen. Kuukautiset mulla alkoivat viime viikolla vaikka täysimetän. Oliskohan pillerien aloittaminen jotenkin edesauttanut asiaa?

Omaa aika: mitä se on? Meillä roikutaan illat miltei tissillä. Päivisin nukutaan jos nukutaan kahdet päikkärit. Päivisin mies on töissä joten hoitajaa ei ole ellei anopille veis, mutta en vapaaehtoisesti ja ainakaan niin kauan kun pää kestää näin. Yhdessä Pinjan kanssa ollaan oltu kaupungilla, kyläilemässä, kynttiläkutsuilla.... Josko sitten kun puuroaika koittaa.....parin kuukauden päästä. Isänsä kyllä hoitaa kiitettävästi illat varsinkin jos sanon tarpeeksi lujaa tarvitsevani edes pienen oman hetken.

Kuntoilu: hoituu pääasiassa vaunulenkeillä. Vatsalihaksia pitäis alkaa treenata....kunhan saisi aikansa siihen suunnattua, tuntuu olevan tuota kodinhoitoa yms aina kun pieni väli olis.

Meilläkin on tuffa, mun isä. Porissa vaikutan, isä ei. Mummoni on Merikarvialta ja sano tuffan tulevan sieltä, mutta voi kai niitä tuffia olla vaikka missä ja jokaisella on oma käsitys nimen alkuperästä.

Vaipoista joskus juttelitte: meillä käytetään Pampersia pääasiassa, siis vielä ja varmaan kestojen kanssa rinnakkainkin. Kokeilin Pirkan vaippoja, en tykännyt, Liberot jotenkin paksuja muuten ok. Lidl:n vaipat vielä testaamatta. Olen jo jonkin aikaa ostanut Pampersin vaipoista 4-9kg:lle, ovat tarpeeksi isoja yöllä eikä ole tarvinnut enää pitkään aikaan silloin vaihtaa. Tuntui tuo vaipanvaihto sekoittavan yöllä uudelleen nukahtamista. Rauhoitti kyllä kummasti, nyt ruokatauko kestää max puol tuntia kolme varttia ihan korkeintaan.

Sanna: meillä on Pinja ja syntynyt 1.11

Voisiko joku laittaa vaikka yv:nä mulle sen Hillan tortun ohjeen. Olen sen auttamattomasti hukannut. Kiitos!!!!

Mikähän romaani tästä tuli..... Tsemppiä kaikkille vauva-arkeen!

pikku-jussi ja Pinja 2kk 18pvää
 
Heippa, tuolta joulukuisista tulin käymään.
Oletteko kuulleet mitään Helmentytöstä?
Välillä omaa viisiviikkoistani katsellessani tulee väkisinkin mieleen että asiat voisi olla toisinkin.

Tuitsu ja Ella
 
Tuitsu: Ei ole HelmenTytöstä kuulunut mitään. Vaikka ymmärrän kyllä täysin,ettei varmastikaan halua täällä kirjoitella enää :/ Mutta tuolla keskenmeno-osiossa hän on kirjoittanut. Oli kyllä niin kamala tapaus...että itku aina meinaa tulla kun ajatteleekin :'(
 
moi täältäkin PITKÄSTÄ aikaa! :wave:

uskokaa tai älkää mut oon käyny oikeestaan joka pvä lukemas ttääällä mut en oo saanu kirjoteltuu ollenkaan..ku ei mukamas tunnu olevan aikaa :ashamed: vaik silti kerkiin lueskella.
Hirveesti kaikesta ollu puhetta mut ehkä pääasia nyt tässä eli meillä oli tänään myös ristiäiset :) neidistä tuli Sara Julia, vissiin muutamalla muullakin tytöllä tuo Sara nimi ;)
Niin ja kiitos Sanna täältäkin jos meidät tuonne listalle viitsit laittaa :)

Neiti sit päätti huudella omiaan kastetilaisuuden aikana mut minkäs teet,nälkä vaivas vaikka hetki sit oltiin sitä ennen syötetty :$ no mut ei onneks sentään ihan suoraa huutoo huutanu mut niin kuiteki et kyllä sen kuuli et joku on vialla :D mut meni sit kunnialla loppuun ja kahvitilaisuudes myös :) ja onneks koko homma on ohi nyt ! en ois enään yhtään sukulaista kestäny tänään :kieh:

Meillä neidil tota ruokahaluu tuntuu riittävän ja oon jo jonkin aikaa antanu velliä iltasin maidon sekaan kun yks kaveri neuvo niin,noh on sara vähän parmemin nukkunu sit yöllä ettei oo ku heränny kerran syömään mut nää nukkumaan menoajat on vieläkin vähän hakusessa. et aina nukahtaa joskus puolenyön aikaan mut sit saattaa herää vasta "ekan" kerran herään joskus 7 aamul ja jatkaa sit viel unia. Saa nähä millon kiinteet alotellaan.. oon monet kerrat miettiny et annan sille kohta kokonaisen perunan ku ruokahalu on niin suuri :D

Mut nyt neiti sängystään jotain huutelee.. itekki tosi väsy et voi ku tajuis mennä hänki kohta nukkumaan!

Koitan palailla taas ;)

nita ja Sara 28.11 :heart:
 
Aina välillä tuntuu ettei osaa tarpeeksi kiittää Luojaansa tästä suuresta lahjasta. Se mitä HelmenTytön perheelle tapahtui on saanut isot itkut aikaan monesti. Vieläkin tulee tippa silmään. :'( Samalla sitä muistaa, ettei ole minun päätettävissäni kauanko saan nauttia tästä ihanasta Ainosta... Toivottavasti päivieni loppuun asti! :heart:

Toiseen aiheeseen (huomattavasti iloisempaan kuin tuo edellinen) jota täällä on näköjään käsitelty eli petipuuhat. Eka kerta oli vasta jälkitarkastuksen jälkeen ja kyllä siinä meni kerta jos toinenkin melko tuskaisissa merkeissä. Ei se kyllä samanlaista ole kun aiemmin, mutta kun kivut ovat kadonneet alkaa olla ihan hauskaakin. ;) Tilaisuudet siihen lystiin ovat kyllä kiven alla, varsinkin nyt kun Aino tautinsa takia nukkuu samassa sängyssä... No, kyllä kai sitä vielä elämässään ehtii puuhailla, viimeistään sitten kun lapset lentää pesästä. :LOL:
 
Huomenta!

No, "kiva" kuulla ettei olla ainoita, kellä ei oikeen oo hommat vielä käynnistyneet taas..ku tunsin olevani ihan miehen kiduttaja, alkaa sääliks käymään koko ukko. Alkais jo vähitellen tuntumaan että paikat alkais olla sen verta kunnossa, että vois jo harkitakin, mutta kun illalla menee muuten valvoessa sen verran pitkään, nii sittenpä onkin jo niin väsy ettei jaksa aatellakaan kuhan sänkyyn pääsee. Pitänee yrittää tsempata ;)

Nättejä nimiä on vauvat taas saaneet! Sanna muuten, meijän tytön nimeks tuli Minttu, jos viitsit sinne etusivulle laittaa!

Helmen tyttö on ajatuksissa täälläkin, kamala juttu..tuo kyllä tipan linssiin ja saa kiittää onneansa että meni itsellä toisin, en voi edes kuvitella sitä surua :'(

Kuntoilu;
Mulla on Hobbyhallista tilattu stepperi kotona, sillä oon koittanut aina silon tällöin steppailla. Kyllä sillä hien saa ainakin pintaan kun tarpeeks kovasti pistää mänemään :D

Oma aika;
Ei sen kummemmin oo omaa aikaa tullut vietettyä..tässä koneella jos välillä saa olla ihan ilman häiriöitä ja kerran viikossa-parissa käyn kaupungilla, nii siinäpä se. Mies yrittää patistaa minuu menemään useemmin asioilleni että itekin pääsisi omille asioilleen..pitäis keksiä joku systeemi..ku mulla tulee valitettua, kun mies kyselee aika usein että voisko mennä käymään ja tuntuu ettei se kotona haluis olla ollenkaan..vaikka onhan se kuitenkin :/
"Oma elämä" siis haussa..

Joops, nyt taitaa mies olla tulossa tähän joten moikkis ja mukavaa päivänjatkoa kaikille!
M ja Minttu
 
Mäkin käyn täällä jopa useamman kerran päivässä lukemassa muiden kirjotuksia, mutta sitten ei muka ole aikaa itse kirjotella :whistle:
Mulla vaan tän ylettömän väsymyksen takia ajatukset harhailee ja tuntuu ettei saa ajatusten päästä kiinni.

Eemeli nukkui viime yönä eka kerran yli 2 tuntia putkeen, "jopa" 3 tuntia mutta meille se on paljon , itse en päässyt nukkumaan edes sitä kahta tuntia koska toinen lapsi sitten oksenteli koko alku yön :x :x :x , nyt sitten jännityksellä odotetaan kuka tai ketkä on seuraavia, ette usko miten "hauskaa" on kun pahimmillaan nuo kaikki oksentavat perätysten, siinä ei kädet enää riitä auttamaan, isommat onneksi osaavat ilman apua pönttöön sihdata mutta pienimmät sitten oksentavat sänkyy, matoille jne. Nyt olenkin varuiksi ottanut matot pois, tuo meidän Hilja-tyttö vaan ehti siis viime yönä oksentamaan meidän pari sänkyyn niin että on sijauspatjakin nyt pesua vailla.
Täytyy vaan toivoa että perheen pienimmäinen säästyy tältä taudilta.

Mä en ole vielä käyny ilman Eemeliä missään, no jos ei suihkussa käymistä lasketa :whistle: :LOL: , mutta enpä ole toistenkaan lasten vauva-aikana paljon vapaalla käyny, lähinnä kuntosalilla jne. Kuntosalilla rupea käymään heti kun Eemelin ruokailuvälit hiukka pitenee, nyt syö niin tiuhaan etten kerkeäis salilla käymään ja herra kun ei pulloa huoli. kotona täytyy jumppailla siihen asti.

Nyt ruuanlaittoon :wave:

katjuza ja Eemeli tasan 2kk

 
Meillä on varmaan joku maitomääriennostatuskausi (hui kuin pitkä sana). Eetu heräsi syömään kolme kertaa yöllä. Syntymästä astihan meillä mentiin vain parilla yösyönnillä, ja pitkiin aikoihin ei ole öisin syönyt ollenkaan. No, mikäs siinä herätessä kun vauva on valmiiksi kainalossa. Tissi suuhun + äidille uudestaan unta napaan :)

Meillä ristiäiset vasta ensi viikonloppuna. Alkaa tulla pikkustressi tarjottavista, kutsuttiin ehkä triplasti enemmän porukkaa kuin olisi kannattanut! Viikonloppu meneekin sitten leipomispuuhissa, ja loppuviikko tarvikkeita ostellessa.

Poika potkii sitterissä vimmatusti! Harmittaa kun ei pääse liikkelle lähtemään. Kohta puen vauvan vaunuihin ja lähdetään iltakävelylle koirien kanssa.
 
moikkamoi :wave:

täällähän on tänään ollut harvinaisen hiljasta.. :whistle:
Meillä täällä vielä kukutaan, sara nukkui tuosta 22.15 asti ja heräs sit äsken,ihan ykskaks. Tuttii tiputteli jo aikasemmin mut nyt sit heräs kunnol ja tuolla isänsä kans kitisemäs :/ Tää on oikeestaan joka iltasta; vaikka kuin laittais ajois nukkumaan niin nukkuu max.2h ja sit herää ja kitisee ja sit alkaa huutaa nälkäänsä ja sit annetaan ruokaa jotenka ehkä nukahtaa tuossa 1 aikaan, no sen jälkeen yleensä herää syömään vasta n.5-7 välissä mut vois pikkasen aikasemmin mennä nukkumaan YÖunille! Mikä tohon vois auttaa ettei heräilis n.tunnin unien jälkeen näin illalla?
Annettiin maitoo+velliä pikkasen sekaan et jos se auttais pitää nälän pidempään loitolla (niinkuin on tehnyttkin..) Ärsyttävää vaan ku muuten kaikki ihan ok mut sit nää illlat aina venyy ja venyy ja ois ihan jees päästä joskus ajois ees nukkumaan mut viiti ees mennä sänkyyn ku tietää ettei sara anna nukkuu kovin pitkään |O

Joo tuo Sara taitaa olla aika yleinen nykyisin mut silti meidän sukulais tai tuttavapiireis ei sitä nimee tuu vastaan mikä onkin ihan hyvä ;)
aikamoista mietintää meil olikin sen nimen kans ja melkeen viimeseen päivään asti sitä mietittiin mut sit tuohon päädyttiin vaik muitakin ok vaihtoehtoi oli :)

Meillä mennään nykysin oikeestaan vaan pullolla, välillä imetän mut nyt en oo lauantain aamun jälkeen ollenkaan imettänyt.. tiedän et maitoo EHKÄ alkais tulla enemmän jos imettäsin mut oon nyt päättänyt näin et pullolla mennään eteenpäin kun sekin kerta maistuu :)
Silti vaan tuntuu ettei pelkkä maito enään riitä..mut uskalla oikein muutakaan vielä antaa paitsi näin iltasella velliä sekaan et auttais paremmin yöunissa ja näköjään nyt taas tuolla alkaa olla nälkä kun sellasta huutoo on :ashamed:

No ehkä mä tästä meen lämmittää maitoo.. jos mies vaik syöttäis ^^

nita ja sara 28.11
 
Ihmeellinen yö takana... heräsin monet kerrat todella virkeenä :/ Miehen herätyskello soi viideltä ja mä olin jo kahvinkeitossa. Meijän uhmakas nousi jo kyselemään et joko on aamu, saako nousta ja Emmikin vielä hymyili sängystään. Mies tietty ihan kiukkusena, kun sitä olis väsyttänyt ja kaikki muut niin ylivirkeitä :LOL: no..uhman sain takas nukkumaan ja Emmikin nukahti uudelleen, niin päästiin miehen kans kahville. Sit kuudelta oli jo esikoinen päivävaatteet päällä kyselemässä et millos se taksi tulee.. :D (aloittaa tänään eskariin menon taksikyydillä) Jäi nyt sit tohon sohvalle vielä kehotusten jälkeen huilaamaan et ei yläkerrassa herättäis enää siskojaan.

Pitää mennä yläkerta tarkistamaan, itkuhälyttimestä kuuluu ihme rätinä-temmellystä :/
 
Ihana arki taas ja maanantai :D

Petrus on sitten aloittanut heräilyn öisin noin niinkuin muuten vain :kieh: Yöunille mentiin 23.30 (nukkui 2h illalla ) ja jo 00.55 kitisi vaunuissa. Onneksi tyytyi tuttiin ja vaunujen heilutteluun :whistle: Mutta siis ikinä aiemmin ei ole kitissyt/heräillyt jos ei ruoka-aika ole ollut :/ Ei kiva ollenkaan. Tuota tekee siis muunakin aikana yöllä eli nukkuu sellasia 1.5h pätkiä ja taas narisee. Kakka kyllä taas oli tullut aamulla,että voi olla,että se aiheutti levottomuutta.

Pojalla tuntuu muutenkin olevan vähän ilmavaivoja ja sitten kun tuo kakkaaminen ei ole enää jokapäiväistä. Oon kovasti miettinyt omia syömisiä. Eilen en enää ruista syönyt ja tänään aattelin koittaa sinnitellä ilman kahvia :whistle: Tuskaa tulee olemaan ja hermojen kiristystä :eek: Mutta pakko koittaa.

Meidän keskimmäisen pojan nenä vuotaa |O Toivon ettei tartu Petrukseen :( Miehen veljen perhe ei tullut ollenkaan ristiäisiin,koska ovat flunssassa ja kun me ollaan oltu terveitä...niin tietysti sitten heti meilläkin flunssaa :kieh:

LilliM+Petrus 9.12
 
Meillä nukutaan edelleen n. kahden tunnin pätkissä pääasiassa öisin, Elias 2,5 kk menee nukkumaan n. 21-22 välissä nykyään ja nukkuu ekaks n. 3-4 tuntia siihen ekaan syöttöön ja sen jälkeen syökin kahden tunnin välein, muutama yö ollaan menty ihan kahdella tai jopa yhdelläkin syötöllä, mut tää on ollu nyt sit viimeisen viikon trendi. Toisaalta kiva, et sit jää illalla vähän aikaa pitää parisuhdetta kunnossa (ei pelkoa, että mitään petipuuhia pääsis tekemään, paikat sen verta kipeinä edelleen ) :( , mut saa sentään muuten vietettyä aikaa yhdessä, on tehny hyvää. Mut sit taas tulee se, et jos kukun ylhäällä kovin kauan, se eka pätkä lyhenee mun yöunien suhteen vaan pariin tuntiin, eli ei hyvä!

Rintamaito riittää kohtalaisen hyvin, illalla annetaan kerran pullosta, ja muuten on sitten rinnalla. Tuntuu vaan illalla ennen nukkumaan menoa niin tyhjiltä rinnat ja tulee pojaltakin rintaraivareita, ku joutuis jyystämään sitä rintaa niin kauan, että sais mahan täyteen. :ashamed: No, jos edes siihen neljään kuukauteen jatkettais tähän tahtiin, olisin tyytyväinen...

Jee, sataa räntää, saas nähdä päästäänkö ulos lenkille tänään ollenkaan. Nyt poika nukkuu aamupäiväunia vaunuissa... =)
 
Meilläkin on iltaisin kitinää. Tuntuu että kitinä lisääntyy mitä vanhemmaksi poika kasvaa! Nukkumaan ei olekaan niin kiva mennä, vaan pitää väkisin pitää itseään hereillä ja herätä tarkistamaan onko äiti lähellä. Nukahdettuaan nukkuukin sitten aamuun asti, eli iltakiukuttelu on pientä koko yön kiekumisen rinnalla.

Tämä äiti kiipeää parin tunnin kuluttua hevosen selkään tauon jälkeen! Paikat on takuuvarmasti kipeät, jänskättää lähinnä voiko toi eppari ilmoitella itsestään ratsatuksen aikana :) Ilmakin on mitä mainioin tammikuiseen ratsastamiseen - vettä sataa! Ei ainakaan luulisi tulevan kylmä.

Ratsastusreissun jälkeen pitäisi lenkkeillä näyttämään vauvaa kaverille. Katsotaan, lähdetäänkö vesisateeseen reippailemaan ollenkaan. Onhan meillä tosin sadesuoja, MUTTA...
 
Jospa sitä ehtis nyt muutaman rivin rustata ennen kuin Sara herää...

Oltiin eilen päivä anopin luona ja Sara ei sitten suostunut nukkumaan päiväunia koko päivänä! Oli oikein rattoisa ilta kun kotiin päästiin. Kiukku iski siinä vaiheessa kun olis pitäny yöunille käydä, mut onneksi sain Saran nukahtamaan 22.30. Seuraavan kerran heräskin vasta klo 6 syömään! Oli tämäkin mamma aika virkeenä, kun tässä on nyt viikko vedetty 2 tunnin yösyöttöväliä. Tissit vaan meinas oikeesti räjähtää ja kaikki oli maidossa. En voinut nukkua kyljellään tai mahallaan, koska sattu niin pirusti. :eek: tietysti parempi näin että maitoa riittää kuin että loppuis kesken :whistle:

Petipuuhia on meillä kokeiltu pariin otteeseen, mutta kun sattuu vielä sen verran, että itteä ei oikeen nappais, mut miehen takia oon yrittäny skarpata :whistle: no ei, useimmiten meillä käy niin, että kun lähden nukuttamaan Saraa, niin nukahdan siinä itsekin eikä mies sitten enää herättele. Ihmettelen vaan että miten mua sattuu, koska sektiollahan Sara syntyi :/ Jälkitarkastuksessa lääkäri tosin sanoi että limakalvot on imetyksen takia ohuet ja varmasti aiheuttaa kipua petipuuhissa, et kai se sit siitä johtuu. Alkaa vaan käymään mies sääliks... :ashamed:

Tultiin hetki sitten lenkiltä ja kylläpä toi ilma osaa olla masentava. Vettä tulee kun saavista kaatamalla! Saas nähdä tuleeko tänä vuonna talvea ollenkaan :(

Jos sitä lähtis pistämään pyykkikoneen pyörimään :wave:

H82&Sara 14.11
 
Heips kaikki pitkästä aikaa! Vai onko siitä ees niin pitkä aika? joka päivä ykllä luen usein täällä teidän kuulumisianne, mutta miten tuo itsensä sisäänkirjaaminen voi olla niin vaikeaa?!
Tultiin juuri 2kk lääkärineuvolasta. Jarkko oli kasvanut kovasta. Painoa 5005g (3500) ja pituutta 58cm (50,5) pää 40 (36,5) että aikamoinen pötkäle tuo poika. EI ihme että alkaa kanniskelu välillä tuntumaan... :)
Kaikki oli hyvin ja saatiin rota-resepti. nyt kovasti mietitään että annetaanko vai miten. TÄällä onkin jotkut sen ottaneet. Olisiko perusteluja puoelsta tai vastaan?! Apua päätökseen tarvittaisiin.

Meillä menee illat ihan ok. Jarkko nukahtaa 20-21 ja nukkuu sitten pari 3-4tunnin pätkää ja sitten aamuyö on sellasta kihnäämistä ja käsien heiluttelu ja tunnin välein jotakin kitinää. Välillä olen antanut tissiä joka heräämisellä ja sitä imaisee muutaman kerran ja rauhottuu, mutta sitten show alkaa taas. No tänäkin aamuna/aamuyöstä teki kyllä kahet kakat, joten niitä kai vääntää, mutta on se aikamoista touhua.
Välillä kääräsen peittoon niin, että kädet ei liikkuisi ja se tuntuu hetkekis aina rauhoittavan unta, mutta onko vinkkejä miten saisi aamutkin nukuttua?
Mulle kyllä sopii tuo, että herään syöttämän 3 kertaa yöllä ja sitten aamusella. hyvin jaksan, jos poika sitten nukkuu välit. Aamuyölllä vaan en itse saa nukuttua yhtään ja aamulla väsyttää kovasti. no ylös kun pääsee niin helpottaa.

Täällä on vähän talvisempi keli ja heti on valoisampaakin. toivottavasti se tästä alkaisi se talvikin.

omaa aikaa ei mulla kauheesti ole, ku mies on viikot muualla töissä. No lauantaina pääsin sitten kaupungille ja tunnissa sain rahaa menemään kyllä hyvin, piti tehdä nääs nopeita ostopäätöksiä, kun koskaan ei tiedä koska kutsu kotiin tulee
;) ;)
no sainpas taas pari vaatekappaletta, joilla kehtaa ihmistenilmoilla näyttäytyä.

imetyksestä
Mä en pysty ollenkaan nukkumaan mahallaan, kun tissit on sen verran uhkeena. Ja niin ku raskausaikan sitä odotin....
mulla kyllä vielä ainakin maitoa riittää, mutta ajattelin kuitenkin noita kiinteämpiä alotella enne 6kk. toinen rinnanpää on taas niin kipeä, että kiroilen ja itken siitä imettäessä. en vaan uskalla enää rintakumiakaan ottaa käyttöön, kun niistä kerran eroon päästiin. No katsotaan nyt miten mennään, en ota stressiä. Korviketta löytyy kyllä kaapista ja maitoa pakkasesta, että hyvin on asiat :/ pitäisi varmaan kokeilla tuota tuttipullosta syömistä tässä joku päivä, niin mä pääsisin hieman pitemmille omille reissuille. toisin sanoen, ei olisi ihan niin hoppu kotiin tuhlailemasta :LOL:

Tuleepas taas tekstiä....

Kaikille jaksamista, joita väsyttää :hug: toivottavasti meidän kaikkien pikkuisten unipulmat helpottuisi.

sanna: meillä on siis Jarkko

Enni ja Jarkko
 
Mekin ollaan tänään oltu 2 kk neuvolassa :) Paino 4930 (3660), pituus 57.6 (51) ja pää 38.2 (34). Minni kasvaa omilla käyrillään ihan hyvin, mutta pieneltähän tuo vaikuttaa, kun katsoo esim Sanlen? tai Ennin vauvaa.. Kaikki oli muuten ihan ok paitsi tuota silmien karsastuksen seuraamista jatketaan:( meillä kun katsellaan aika usein kieroon.. Mites teillä muilla?

Enni jo kyselikin rota-rokotteesta.. Itsekin sitä harkitsen, mutta mitä mieltä?

Minnin isä on KUULEMMA tulossa nyt tällä viikolla.. Ilmoitti että tulis ma, ti tai viim. ke. Jouduin ihan kysymään et minä vuonna tää mahdollisesti tapahtuu :LOL: joo, mutta miten mies voi olla niin lapsellinen ettei kuulemma uskalla tulla tänne koska kaikki mun kaverit vihaa sitä?!? oon sanonut ettei mun kaverit sitä vihaa, eivät vaan hyväksy sen käyttäytymistä.. eikä sen pitäis tänne mun kavereiden takia tulla vaan minnin! ja jos joutuvat kohtaamaan toisiaan, osaa mun kaverit kyllä käyttäytyä!!

voi kun mäkin tahtoisin niin paljon ratsastamaan, oon ratsastanut joskus 17-vuotiaana viimeks.. oon kyllä harkinnut ratsastuksen aloittamista uudelleen, mutta ei näillä tuloilla:) täällä pääkaupunkiseudulla se on niin kallista! eikä omaa hevostakaan ole halpa pitää, eikä se kyllä tohon parvekkeelle oikein meniskään =)

No nyt taitaa neiti herätä uniltaan, moikka :wave:

cara- ja Minea
 
Maltoin sentään muutaman päivän pysyä täältä poissa :saint: Ja hirveesti onkin tekstiä tullut.

Enni Meillä kans poju ollut tosi rauhaton aamuöisin mut nyt rauhoittunut. Kirjoitit että kitisee, heiluttelee käsiä jne. Meetkö aina rauhotteleen? Jos et tee mitään, niin menekö homma sitten itkuksi? Tuollainen levottomuus kuulemma tavallista semmoisessa vaiheessa kun pitäsi siirtyä unen vaiheesta toiseen, ekäi tämä aina onnistukaan vaan vauva herää. Mut yrittää kuiteskin taas nukahtaa. Meiän Samuli tuntuu välillä tarttevan tässä nukahtamisessa vähän apua. Yleensä laitan tutin suuhun ja käännän kyljelleen kasvot pois itsestäni, pidän kättä pojan pyllyn päällä. Joskus rauhoittuu tosi hyvin, joskus ei sit millään, syynä nälkä/masukivut/kakan punnertaminen. Mut sit on öitä jolloin ei mitenkään itke vaan touhuilee vaan itsekseen. Tähän en puutu yleensä mitenkään, touhuilkoon rauhassa, jos ei kerran mitään hätää ole. Kyllä sen kuulee jos oikeesti on joku hätänä!

Rota-rokote meillä otettu, ekan satsin sai n. 7 viikon iässä. Tästä ollut täällä jo aiemminkin juttua. Meille oli aikas itsestään selvää, et otetaan se, on meinaan sen verran hankala tauti jos kohdalle sattuu.

Cara- Aikas lapselliselta tosiaan vaikuttaa Minnin isä :hug: Toivottavasti joskus vielä aikuistuu, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Meillä kans karsastusta aikas paljon edelleen. Muistelen et olisin lukenut et jos yli 10 vkon iässä vielä karsastaa niin tulis tutkia. Tossa 3 kk neuvolassa pitäis siihen ainakin puuttua. En ainakaan vielä asiasta oo huolissani kun ikää kuitenkin hiukan yli 2 kk. Tosin aion kyllä asiaa seurata ja neuvolassa tarvittaessa sanoa, oon meinaan itse lapsena karsastanu :/

Sit ollut juttua jälkitarkastuksesta ja joku kyseli miks mun aikaa siirrettiin kuukautisten takia. No, onneksi siirrettiin, on meinaan ollut ihan äly runsaat menkat |O Onks muilla ollut ihan normi vuoto? Joo, voihan sitä tutkimuksen tehdä kuukautisten aikana mut tarkoitus olis et lääkäri kunnolla näkis kans ja kyllä tuo runsas vuoto haittaa. Ja voihan sen PAPAnkin ottaa mut veri häiritsee sen tulkintaa. Tosin täälläkin PAPA otetaan vasta kun kuukautiset olleet 1-2 kertaa tai ainakin puoli vuotta kulunut synnytyksestä, koska hormonivaikutus voi aiheuttaa häikkää ja tulee turhia hälytyksiä.

Täällä yöunet välillä lyheni ja nyt taas pari yötä nukunut pitkiä pätkiä, kerran jopa 24-8! Mut pikkasen myöhään menee nukahtaminen, eilenkin kello lähemäs yksi kun nukahti, heräs seitsemän jälkeen, jatkoi unia klon 11 saakka ja nyt päikkäreillä. Kadehittavat unenlahjat, isäänsä tullut :D
 
Cara-Meillä kakkosella oli tuota karsastusta ja 6kk iässä tyttö sai silmälasit.Vas. silmän taittoviaksi todettiin ja edelleen pompitaan silmäpkl:lla tarkistuksissa (tyttö nyt 4 v). Kaikki kaupungit ei ala niin pieniltä hoitoja aloittamaan (esim. meidän nykyinen kotipaikka), mutta kun hoidot oli määrätty Kuopiossa, niin täällä niitä oli pakko jatkaa.

Täällä ei oo kyl talvesta tietoakaan!! Aamulla satoi hiukan räntää, mut vettä taas tulee alas. :kieh:

Munkin täytyis pian päättää tuosta rota-rokotteesta.. :whistle:

LilliMenninkäinen Ai teillä nyt vihdoin isyysrahat tuli maksuun :LOL: Sehän oli oikein nopeeta toimintaa :D
 
ja vielä...

Omia menoja ei ole siis ollut, mutta palkitsen itseni sitten iltaisin tai päiväunien aikaan, jollakin herkulla... jep jep... hyvästi kilojen menetys....
tai illalla saatan ottaa lasin viiniä tms.
Perfekta: mites meni illanvietto ja karoke. Minä olen oikeesti kade... haluu kanssa edes istua iltaa vaikka vain kotosalla kavereiden aknssa, mutta ku kaverit asuu 150km päässä, niin olen tosiaan aika yksin täällä. no mikään ei estä mua hyppäämästä junaan ja mennä sinne missä muutkin ja niin tennkin taas pian. viime viikolla meinaan olikin ja junassa oli kyllä todella helppo matkustaa, kun otta sellasen paikan, johon sai vaunut viereen. Jarkko nukkui koko matkan. (jokohan tästä kirjotiinkin?)
ja PikkuM taisi kysellä vede juomisesta. Minä vedän sitä ihan koko ajan. mulla on puolelitran vesipullo jota tyhjentelen ja täyttelen. yölläkin on vieressä. Illalla varsinkin kun tuntuu, että tissit tyhjät niin juon paljon ja joskus sitten otan sen oluen, jos se vaikka vain edes psygolokisesti auttaisi.
taidan kuulostaa oikein alkoholin kuluttajalta.... no en ole, että sitä ei tartte miettiä. ;) mutta en ole mikään tiukkapipokaan...

jeps, näitä tulin vaan kommentoimaan.
 

Yhteistyössä