Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

miiku: Meillä kanssa joskus Pampers on pyllyssä kiinni. Eli siinä myös yksi syy, miksi hyvä vaihtaa merkkiä. Mies toi kaupasta nyt niitä Muumeja, joten katellaan miten ne toimii... Mutta noista Lidlin vaipoista olen kanssa kuullut, että ovat hyviä. Pitäisi testailla. Meillä vaan ei tässä Lidliä ole ihan "matkan varrella". Pitäisi sitten tukkuna ostaa aina isompi määrä, kun siellä tulisi käytyä... Mutta testaillaan ensin nyt nuo Muumit. :)

Öitä!
 
katjuza Ella saattaa kans puklata parin tunnin päästä syömisestä ja kyl hänki vääntelehtii yms enne ku puklu tulee mut ei ole kertaakaan itkeny tms puklun jälkeen vaan on rauhoittunu ja alkanu nukkuu tai jos yöllä tulee pulku niin sen jälkeen kans nukahtaa uudelleen melk. heti.. Niin ja haisee kans tosi pahalle kyl noi puklut..

PikkuM:lle piti kans sanoa, että tosi kiva tilanne teillä siellä. Iso :hug: , tuskin auttaa mut uskon että v***ttaa ja rankasti tollanen..
 
aah.. miten pitää muka aina olla niin kiire ettei ehdi edes paria riviä rustaamaan? Sanna toosi ihana kuva Ellasta!

Vaipoista sen verran et meillä käytetään niitä pampersin 4-9 kg vaippoja (tyttö on nyt 4560) oon tykännyt tosi paljon, ne kun ovat niin ohuita. Ohivuotoja ei ole vielä ainakaan tullut.. Noita aikasemmin oon ostanut kaikenmaailman pirkkaa ja dailyä. Dailyt ok, pirkat mielestäni ihan hirveitä. Olivat jotenkin niin tuhottoman kokoisia et 68 vaatteetkin alkoi olla sopivia (norm. 56) :LOL:

Mulla alkaa iskeä paniikki kun ristiäiset on 12.1 ja en tiedä yhtään mitä tarjoais.. ideoita? Suurempaa ruoan tarvetta ei ole kun kaikki tulevat tästä lähiseudulta.. Eilen sitten kun oikein paneuduin miettimään näitä ristiäisiä tajusin etten voikaan pitää niitä kotona. Meidän kaksioon ei mahdu 35 ihmistä, eikä mulla ole astioita kaikille. Noooh nopeasti soittamaan Tuomiokirkon tilapalveluun et mites olis toi kappeli en lauantaina? Onneks sain järjestymään kasteen sinne ja äitini töihin kahvituksen. Tyypilliseen tapaani ajattelin tätä vasta nyt.. Oikein hävetti eilen soittaa äidille ja kysäistä siltä sitä tilaa, kun kuukausi sitten olin henkseleitäni paukutellen sanonut äidin uteluihin ristiäisistä että kyllä minä tyttö hoidan :D

onko täällä muuten paljonkin äitejä turusta? pitäis ens kuussa tulla sinne vierailulle ja meillä olis siinä pari tuntia "hukka-aikaa" niin mieleeni tuli että oiskos joku turkulainen mamma tullut käymään vaikka kaffella siinä?

Nyt täytyy lopettaa kun alkaa taas ähkintää kuulumaan!

HYVÄÄ LOPPIAISTA KAIKILLE!!! :hug:
 
Toi Eemelin puklailu ei voi kyllä enää olla normaalia :eek: ,lähes koko yö meni vaatteita ja lakanoita vaihtaessa, sänky oli kokoajan ihan märkä. En uskalla selälteen nukuttaa Eemeliä ollenkaan kun kerran kakoi tosi pahan näköisesti selällä ollessaan koska oli puklannut ja se ei sitten päässyt valumaan suusta ulos :/ Sääliks käy pientä. Kyljelleen kun laittaa niin Eemeli kääntyy sitten mahalleen ja sitten on taas naama ui siinä puklussa ja sitä on silmissä yms. :x
Sitä puklua tulee ihan tolkuttomia määriä kerrallaan.
Terkkari puhuikin tuosta refluksin mahdollisuudesta, onko kenelläkään kokemusta siitä?

katjuza ja


 
Cara- Me asutaan Turussa et kyl voidaan tullla kahvitteleen kunhan muutaman pvän varoitusajan saan =)

katjuza Voi ei. Meillä toi suurin pulauttelu sijoittuu yleensä päiviin mut viine yönä ku Ella nukku vieressä niin heitti kaaressa kivat pulkut mun kädelle ja lakanassa oli iso märkä läntti.. Ella ei mahalleen vielä käänny mut selälleen heittää aina ku koitan nukuttaa kyljelleen kun en kans oikeen uskalla yöllä antaa nukkuu selällään ku alkaa sellanen ihme nieleskely jne.. Refluksista en tiedä, kyl se mulleki tuli mieleen ku toi Ellan pulauttelu musta lisääntyy kans kokoajan ja taas kerran ku mennään neuvolaan aion asiasta sanoa.. JA Ella on muuten joka kerta kans pulauttanu neuvolassa mut eipä tää täti siihen mitään oikeen sano. Ja tyyppi on Vauva-lehteen antanu haastattelun pulauttelusta jne :eek:
 
Huomenia!

Pikaisesti tulin käymään, tänään on ristiäiset klo 15 ja pitää kohta jatkaa vielä siistimisiä.

Katjuza; Tosi ikävältä kuulostaa tuo Eemelin pukliminen :( Eikös siihen refluksiinkin oo lääkkeitä, jos nyt siitä on kysymys..itelläni ei oo kokemusta siitä, niin en osaa valitettavasti auttaa.

Vaipoista; Meillä käytetään pääasiassa Liberoita, myös Pamperseja on kokeiltu. Joku miehen sukulainen lyttäsi ihan täysin nuo Muumit ja Lidlin vaipat, niitä ei olla kokeiltu ees..vaikka halvemmat vaipat kelpais kyllä mulle, jos vaan yhtä pitäviä oisivat.

Sanna; Kiitos halista..
Onneks miehen sisko tuli vielä auttaa leipomisessa, kun mies haki äitinsä luota kastepöydän, ja hän teki pari pellillistä lisää niitä mokkapaloja. Oltais oltu aika pulassa muuten, kun oli niin paljon muutakin järjesteltävää. Pitää muistaa kiittää tänään tuota siskoa, hänestä muuten tulee Mintun sylikummi.

Voinkin varmaan paljastaa tuon koko nimenkin täällä jo, tytöstä tulee Minttu Saara Kristiina. Pitkään piti vääntää, etenkin tuon toisen nimen kans ku ei meinattu millään keksiä sopivaa. Nimet ei oo suvusta tms. Ihan vaan makusteltiin sopivaa..ja piti tietty katsoa keneltä tuo tyttö näyttää :)

Meille tulee ihan pienet ristiäiset, vajaa 15 henkee, pappi mukaan lukien. Tarjottavina on täytekakku, pari kuivaa kakkua, ne mokkapalat, neljänlaisia keksejä. Saavat luvan riittää :) Tytöille etsin eilen kans vaatteet, omat vaatteet on tuol valmiina..vissiin mieskin on valinnu jotain vähän juhlavampaa kun mitä normaalisti.

Mutta, nyt pitääkin mennä..on vielä vähän siistittävää. Tuntuu että kämppä sotkuuntuu samaa tahtia mitä saa siivottua..mistä se johtuu? :)
 
Täällä käytetään myös pampersin vaippoja. Todettiin ne meille parhaimmiksi erinäisten vaippakokeilujen jälkeen. Ja siirrytään kyllä noihin kestovaippoihin kun poika vähän kasvaa. Kun ei aloitettu heti niin en viitsisi enää niitä s- koon vaippoja hommailla vaan siirrytään suoraan isompiin.

Mekin ollaan sitten saatu ilmeisesti jotain mahavaivoja seuraksemme. Poika on ollut itkuinen aamun, ja eilen illallakin vissiin nipisti mahaa ennenkuin sain jalkoja "pumppaamalla" ilmeisesti vähän autettua ja saatiin ilmoja pihalle. Vähän huvittaa, että jonkun toisen mittapuulla tää itkeminen ei ole vielä mitään... Toi meidän ipana nyt vain on niin iloinen yleensä, että huolestun heti kun se itkee yhtään enemmän. Kun normaalina päivänä se ilmoittaa nälästäänkin juttelemalla eikä itkemällä. Toivottavasti helpottaa.

Miten te muut pidätte äitiyslomasta? Musta on ihanaa kun ei ole kiire mihinkään, aikataulut ei ole niin justiinsa ja ei pakko tiettyyn aikaan olla missään niinkuin töissä. Meillä on päivärytmi muutenkin aika myöhäinen, heräillään vasta kymmenen aikoihin. Voi ottaa ihan rennosti :) Mulla on vielä kivasti monta muutakin äitiyslomalla olevaa kaveria, niin lenkki- yms. -seuraakin riittää.

Mä olin varautunut koko raskausajan siihen että vauvan syntymän jälkeen on vaan kamala kiire, ei ehdi tehdä itselleen mitään eikä edes suihkuun, parisuhde huononee ja väsyttää jatkuvasti. Oon päässyt niin helpolla! Univelkaa ei ole, jos mies ei ole vauvan kanssa niin otan sen mukaan suihkuun kun se viihtyy sitterissä tuijottelemassa ja meidän parisuhde on raskausajan myrskyjen jälkeen parantunut :heart:

Pitäisi varmaan lähteä lenkille kun on niin kaunis ilma. Ja peilikuva ei edelleenkään ole lähelläkään ennen raskautta ollutta minää vaikka paljon on lähtenyt.

:wave:
 
Ristiäistarjottavaia meillä oli voileipäkakku (tilattu 25hlö:lle), vadelmatäytekakku (25 hlö:lle), itse tein suklaakakun (6munan), 2 kinkkupiirakkaa, 1 pullapitko, keksejä (kahta sorttia) ja yksi kuivakakku (äiti halusi tehdä sen). Porukkaa oli 32 henkeä, joista lapsia 8. Hyvin nää riittivät, jäi rääppiäisiä itsellekkin... toinen kinkkupiirakka kokonaan ja kuivakkuakin jäi ihan kiitettävästi. Pienet maistipalat muita kakkuja. En tiedä auttoiko yhtään.

Ihmeellsitä meidän neiti kiukutteli tänään aamulla tunnin..... no taisi olla vaan uni kun normaalisti on aamusyömisen jälkeen seurustellut tunnin ja sitten ottanut pienet päikkärit ja nyt neiti yli kaksi tuntia hereillä. Nyt nukkuu ulkona vaunuissa.
 
Vaipoista meillä käytössä Pampersit. Liberot "loppuvat kesken" jos neiti tekee tarpeitaan tavalliseen tapaan eli reilusti kerralla. :whistle: Lidlin vaippoja ostettiin kun niitä on niin kovasti kehuttu. Muuten olivatkin ihan hyviä, MUTTA kastuttuaan ne vaipat muuttuvat sellaisiksi koviksi möykyiksi... Pampersit ovat mukavan ohuita ja ovat kyllä hyvin pitäneet Ainon megapisut ja -kakat vaipan sisäpuolella. Välillä ovat hiukan tarttuneet peppuun kiinni, mutta se on lähinnä johtunut pitkien unien aikana tulleista minikakoista, jotka ovat jostain kohdasta ehtineet kuivua ihoon ja vaippaan kiinni. Ihottumaa ei ole tullut kun vaan joka vaipanvaihdossa pesee juoksevan veden alla ja muistaa antaa välillä ilmakylpyjä. Bepanthen on osoittautunut tehokkaaksi punotuksen poistajaksi, jos sitä on meinannut tulla.

Puklaaminen on täälläkin aiheuttanut meille vanhemmille huolta. Tai oikeastaan sitä voisi kyllä paremminkin sanoa ihan oksentamiseksi. Välillä tulee tavaraa nenästäkin... Eilen tuli taas 2kertaa... Sitä ennen olikin 5päivän tauko, mutta yksi viikko meni niin, että joka päivä tavaraa lensi kaaressa. Lääkäri ei ollut huolissaan kun asiasta kyselin, mutta otan tämän oksentelun puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä. Refluksista minulla ei ole tietoa, mutta se mahaportin löysyyskin (muistinkohan oikein tuon) josta katjuza mainitsi on minulle vieras käsite. Mitä sille voi tehdä jos kyse on siitä?

Nyt on pakko lähteä ulos kävelylle. Aurinko paistaa ihanasti ja Aino on valmis päiväunille. Ja mä tarvitsen HAPPEA! :LOL:
 
Heippa!

Meillä kans nykyään pampperssit käytössä. Liberoita käytin isommilla tytöillä ja Emmilläkin aluksi, mutta alkoi tulla kakat reilusti yli reunojen. Jatkuvasti sai olla vaatteita vaihtamassa. Nyt pampperssit kyllä pitää kaiken sisällä eikä meillä jää takapuoleen kiinni. Nyt on käytetty kokoa 3-6kg, mutta seuraava paketti täytyy jo olla isompia.

Kastemekko meillä otetaan nyt miehen suvun puolelta. Esikoisella oli minun suvun mekko ja kakkosella oli miehen puolelta ja Emmillä nyt sitten myös.

Kastajaiset meillä on huomenna. Kävin just miehen isovanhempien luona siivoomassa paikat kuntoon, kastajaiset järjestetään siis siellä. Vieraita on tulolla n. 35. Tarjottavista en vielä tiedä... Anoppi alkoi siskonsa kanssa äsken niitä tekemään. Lämmin ruoka aluksi (kastike,perunat,salaatit ym.) ja sit kahvit ja kermakakku,kuivakakkuja,pullapitko,erilaisia keksejä ja loppuja en tiedäkkään. Illalla menen vielä laittamaan kastemekon valmiiksi, kunhan mies tulee joskus sählyturnauksestaan.. Saan kuulemma monet tunnit vielä odotella, kun kuulemma 3 peliä vielä pelattavana :whistle:

Nyt sit pitäis vielä mennä juhlavaatteet ittelle kaivelemaan (ei mitään hajua, mitä laittais päälle..). Lasten vaatteet pitäis silitellä ja miehen puku tarkistaa.

Äitiyslomasta... Mä ainakin nautin täysin!!! Ihana olla kotona ja touhuta. Ja rahallisestikkaan ei niin hirveitä häviä. Esikoinen menee syksyllä kouluun, niin ihana olla silloin kotona. Loppuelämäni kerkeen sit stressailla töissä..saavat nyt laittaa siellä tällä välin asiat kuntoon ja palkattua lisää työvoimaa :D

Jos nyt menis sit silittämään. Emmi nukkuu jo neljättä tuntia.. :whistle: Herää varmaan heti, kun takapuoleni tästä tuolista nostan.
 
Terveisiä lastenosastolta Niinhän siinä kävi että kolme päivää jouduttiin pojan kanssa olemaan sairaalassa infektio-osastolla. Rs-virustahan se flunssa oli ja kun käytin poikaa yksityisellä keskiviikkona niin se laittoi heti lähetteen osastolle. Kuulema noin pienet tulis aina hoitaa osastolla. Että se siitä päivystyslääkärin mielipiteestä, että niin kauan kotona kuin vain pystyy olemaan. Onneks pojalla ei ollut kuitenkaan kuumetta eikä mitään tulehduksia. Tuohon yskintään sai adrenaliini spiiraa ja limaa imivät tasaisin väliajoin pois. Tänään päästiin sitten pois. Vieläkin on hieman räkää rööreissä, mut ei mitenkään pahasti. Tympeetä hommaa tuo pienen sairastaminen.

Osastolla sit poika punnittiinkin. Melkein 6kg (viim. 14.12. 5kg) :) kaikki hoitajat ja lääkärit ihaili meidän jäntevää poikaa. Sanoivat ettei uskois että on vasta 7vko ikäinen. Lähtötarkastuksen teki lastenosaston ylilääkäri ja hän sanoi että onni että on noin hyvin kasvanut. Jos ois ollut pienempi niin tautikin ois voinut olla paljon rankempi ja viedä huonompaan kuntoon.

Nyt mä ainakin heitän romukoppaan kaikki nuo spekulaatiot lasten kasvunopeuksien käyristä ja varsinkin tuosta että kuinka paljon korviketta sais mennä vrk:ssa. kukaan tuolla ei sanonut siitä mitään, päinvastoin. Jouduin aina hoitajilta tilaamaan maidon ja ne toi yleensä aina enemmän mitä pyysin ja vrk määrät meni reilusti yli 1000ml. ja kaiken ne merkkas ja jos ylilääkärikin on sitä mieltä että pojan kasvu on ollut kiitettävää, niin minä en mistään neuvolakäyristä välitä sen jälkeen p:n vertaa. :)

Sanle ja Eljas 14.11
 
dodii,nyt on ristiäiset vietettynä ja päivänsankari oli kiltisti koko kasteen ajan ja kahvituksen, tytöstä tuli Sara Emmi Alisa tulin vain nämä ilmoittamaan kun nyt on jo saunaan juostava kun se on klo 20 :wave:

Perfekta ja Sara (huomenna 2kk)
 
Iltaa!

Refluksista: Mulla ei sen kummempaa tietoo asiasta ole,mutta eikös siihen anneta gavisgonia lääkkeeksi? Jos siis oikein pahana on. Ja yleensä refluksi helpottaa kiinteiden aloittamisen myötä. Mutta valitettavasti runsas pulauttelu voi olla merkki allergiastakin :( Toivotaan että Katjuza teidän Eemelillä ei sitä olisi. Mun keskimmäinen poika reagoi allergioihin pelkästään ihollaan. Siksi mä lähes "ylihysteerisesti" tutkailen kaapon ihoa...

Perfekta: Tosi nätti nimi teidän tytöllä =) :flower:

Meille ei ihmeempää kuulu...samaan tahtiin mennään. kaapo on osoittautunut oikein kiltiksi pojuksi. Vaikka mun mielestä vauvoista ei voi käyttää sanaa kiltti tai tuhma. Koska eihän ne osaa tahallaan olla esim.tuhmia. Mutta siis Kaapo on aikas tyytyväinen kaveri =)

Kävin tänään ostamassa itselleni ristiäisvaatteet =) Oli tosi ihanaa päästä ostamaan itselleen jotain piiiitkästä aikaa :D

Sanle: Toivotaan että poikanne olo kohenee pian. Ikäviä nuo kaiken maailman virukset :|

LilliM+Kaapo 9.12
 
Dodiim nyt ois hieman enemmän tässä aikaa... elikkäs ristiäistarjottavista ollut puhetta; meillä oli täytekakku, voileipäkakkuja 2kpl, kasvispiiras (vieraiden joukossa kasvissyöjä), kalana lohipiiras, kana-makaronisalaatti, tiikerikakku, omatekemiä viinereitä ja hannu ja kerttu keksejä (kun oli vaaleanpunaisia :whistle: ) kakku oli kruunun muotoon tehty...ottikohan sisko siitä kuvan, vois laittaa senkin tuonne irs galleriaan ja siten näyttää teillekin...ja vieraita oli noin 30 joista lapsia 8

Ristiäiset meni hyvin ja tyttö oli kiltisti eikä ollut moksiskaan päänkään kastelusta...meillä tuo nimi on isän valitsema eli Sara joten minä sain valita siten toisen (Emmi) ja kolmas nimi on edesmenneen isoäitini nimi :heart: hänen ihanaa muistoaan kunnioittamaan :'( , meinasi miulla itku tulla siinä ristiäisissä kun pappi sanoi sen nimen ja niin tuli mummi mieleen että oikein sydäntä riipaisi...huhtikuun lopussa tulee 3 vuotta hänen kuolemasta :( mutta nyt minä lopetan nämä surulliset ja iloisetkin puheenaiheet ja häivyn parvekkeen kautta nukkumaan (jos sitä pääsee :whistle: ;) )

Perfekta ja Sara
 
Sanle Jaksamista ja pikaista paranemista.. Ja todellakin ei kannata niitä neuvolan suostuksia ottaa niin kirjaimellisesti, pääasia on että lapsi on tyytyväinen ja syö.. En mä sit taas saa Ellaa syömään niin paljon ku suositukset vaatis enkä todellakaan ala pakkosyöttään, siitä hommasta sain tarpeekseni sairaalassa ku ne hoitsut sitä siellä harrasti.. Neiti kerran kasvaa ja on tyytyväinen niin sillä mennään..

Tänäänki Ella vaan syöny reilu 500ml ja viel puklannuki mu silti jaksaa naureskella ja olla hereillä ihan samaan tapaan ku enneki eikä ole mitään kiukunnu pahemmin.. TOSIN musta Ella on vähän kipeen oloinen mut eipä kyl räkää ole eikä rohisekaan. Musta hän on pikkasen kuuman oloinen mut miehen mielestä taas ei. Tosin itellä on kipee olo et en tie sit johtuuko siittä.. Huomenna mennään siskolle niinn kysyn siltä sitte et mitä se on mieltä..

Pitääks vauvan kuume mitata aina pyllystä?
Musta se vaan tuntuu jotenki niin kauheen epämiellyttävältä.. ja mikä on muuten pienillä normi ruumiinlämpö?

Noista nimistä, niin Ellan toinen nimi Ilona on mun edesmenneen mummun nimi ja multa meinas kans itku päästä ku nimeä sanottiin. Oli mulle niin tärkee ja läheinen ihminen ja mummun kuolemastaki on nyt sit jo pian 6v.

Ja kivoja nimiä olette antanut, jos en ole muistanut sanoa..

Tänään ei vissiin kiukuttu lainkaan. Ellä söi hetki sitte ja nyt nukkuu tossa mun vieressä tässä nojatuolissa. Vois koittaa siirtää sänkyyn neidin ja iteki mennä jos tää mun päänsärky vaiks helppais..

Sekavaa tekstiä tuli varmaan.. Joten :wave:
 
Sanna kiva kuulla et teistä sais sit seuraa.. Otan tässä nyt ristiäisten jälkeen itteeni niskasta kiinni ja selvitän milloin tullaan :) Kiitos kaikille ristiäistarjoilu vinkeistä! huomenna on palaveri parin kaverin kanssa noista ristiäisistä, kerron sit mihin ollaan päädytty..

Sanle: onneks teillä jo suunta parempi!

Tänään meillä oli oikea kiukku ilta, mut syötyään yli 200 ml tuttelia Minni nukahti tyytyväisenä. Sanoin tytölle vielä ettei tartte sitten ennen aamu kaheksaa päätänsä nostaa :LOL: kyllä se sieltä viim viiden maissa äidin herättää.

Oon muuten kans päättänyt olla stressaamatta noista ruokamääristä, sitä kun menee niiiin vaihtelevasti. Joskus vaan reilu 500 ml ja toisinaan taas sitten reilu 700 ml, mutta niin kauan kun tyttö on tyytyväinen niin on äitikin =) Neuvolan täti ois kyllä toivonut enemmän painonlisäystä kuin 150 g/vko, mut minkäs teet.. En rupea pakkosyöttöihin.

Ootteko jo vaunujen lisäks hankkineet rattaat? siis sellaisia "matkarattaita".. Yritän just epätoivoisesti katella jotain, mut niitä kun on niin tuhatta miljoonaa sorttia. Kokemuksia? Vaatimuksina: halvat ja hyvät :LOL:
 
Sanna-78: Sairaalassa mitattiin ekalla kerralla kuume pepusta ja sen jälkeen hoitajat sanoi, että voi mitata pepusta tai kainalosta. Mä mittasin sit aina kainalosta. Olikohan normaalilämpö jotain 37 pintaan. Mä en kyllä enää muista. Mut nyt me lähdetään Emilian kanssa uhmaamaan pakkasta ja hakeen sunnuntain lehti. Täällä korvessa kun eivät pyhänä tuo lehteä kotiin vaan se pitää hakee kahden kilometrin päästä. Ja autoa ei viitti käynnistää tällä pakkasella noin pienen asian takia. No, nyt mittari näyttää -11, joten villapuku päälle ja ulos.
 
aah, nyt täytyy kyllä kehua Saraa, mentiin nukkumaan yöllä tuossa yhen maissa ja nukuttiin ilman kitinöitä ja mitään 10 saakka! :D :D ilmeisesti eiliset ristiäiset verotti Saraakin ja väsytti niin että nukkui koko yön :D JES! onpa nyt levännyt olo :heart: mut nyt pitää päästää poika tähän koneelle :wave:
 
Oottepa te taas kirjotellut ahkeraan =)

vaipoista: meillä käytetään Liberoa, koska Pampersit tarttuu ihoon kiinni ja falskaa. Niistä on pari kertaa tullut selkään kakat, mut Liberossa pysyy tavara sisällä =)

Puklaamisesta: meillä tyttö puklaili aika ahkeraan, ei mitään suuria määriä, mutta usein kävi niin, että pari tuntia syömisen jälkeenkin tuli puklut kun selällään oli. Alotin Rela-tipat vatsavaivoihin ja sen jälkeen loppu meillä pulauttelut. Kannattaa ehkä kokeilla niitä, jos olis vaikka apua.

Lemmikeistä: meillä on neuvojat jaksaneet puuttua myös siihen, kun meillä on iso koira (rottweilerin ja susikoiran sekoitus). Koira on ihan älyttömän kiltti ja lempeä luonteeltaan ja kasvanut pienten lasten kanssa ennen kun meille tuli. No, hirveen moni kuitenkin pelkää, että se tekee meidän tytölle jotain ja siitä saa aina välillä kuulla. Koiraa vaan ei lapsi juurikaan kiinnosta. Ekat 2 viikkoa se oli mulle loukkaantunut koska en ehdi enää samalla tavalla hyysäämään sitä, mutta nyt sekin on jo ohi ja ollaan taas kavereita ;) Joka tapauksessa, me tiedetään kummatkin miehen kanssa että meidän koira ei tekis lapselle mitään pahaa. Se on alkanut itse asiassa suojelemaan sitä. Aina kun tyttö on leikkimatolla, menee koira makaamaan viereen ja aina kun ovikello soi, niin haukahtaa ja tutkii tulijat tarkkaan. Koskaan aiemmin ei haukkunut kun meille joku tuli... :whistle:

Meillä nukutaan myös aika usein silmät auki ja just ennen nukahtamista ne pyörii ja muljahtelee ympäri, aika hassun näköstä :D

Sanna:on kyllä niin söpö teidän Ella, ja niin pikkunen vielä =)

Meillä meni viime yö taas mukavasti. Tyttö soi klo 23 ja seuraavaks heräs syömään vasta klo 7! Äiti oli taas ihan ihmeissään eikä osannut nukkua kun pohti että joko se kohta söis :LOL: mahtaako toi olla liian pitkä aika ilman ruokaa eli pitäiskö vauvaa herätellä syömään? päivisin sit kuitenkin syö 2 tunnin välein...

Täällä on myös pientä flunssaa havaittavissa. Tyttö rohisee välillä, mutta ei ole mitenkään pahasti tukossa. Niistäjällä oon yrittäny räkää imeä jos sellasta nenässä näkyy. Välillä myös vähän yskii, mut toivon, ettei menis pahemmaks...

Nyt kävi taas kutsu, eli mentävä on! :wave:

H82 ja neiti 14.11 :heart:
 
Heips!

Minä heräsin ihan samaan ihmetykseen, kuin mitä useampi täällä olikin just kirjotellu..Minttu söi illalla oikein urakalla, noin parin tunnin sisään kahdesti kummankin rinnan (miusta kyllä tuntui ettei tisseissä ollut ees mitään kun en päivällä ehtinyt samalla tavalla juomaan, niiden ristiäisten takia..

No, sittenpä neiti heräs vasta puoli 6 aamulla, kun puolen yön maissa oltiin nukkumaan menty..aiemmin oli nukkunut vain max. 4 tunnin unia, just tuossa aamuyöstä.

Esikko muistelee vielä et pappi tuli ja antoi siskolle nimen..ihana tuokin lapsi, sitten miettii et mikä hänen oma koko nimensä on yms. Minttu oli muuten tosi kiltisti, ensin meinas hermostuu mut sit rauhottui, eka virsi kun alkoi niin kuulemma tuli oikeen leveä hymy..oli sylikummilla ollut naurussa pitelemistä, kun oli tytön ilmeitä katsellut:)

Mies kutsui jo yhden kaverinsa kahville, samoin kun meidän ystäväparin, et saadaan ees osa noista herkuista tuhottua..loput pitää sit pakastimeen laittaa.

Aijoo, tuosta silmät auki nukkumisesta oli ollut puhetta..miekin oon huomannut että välillä Minttu nukkuu vaikka sen silmät on auki/puoliks auki. Yhesti katoin että mikä sille tuli ku ilmeet vaihteli hymystä itkuun, neiti siis nukkui.

No, nyt pitää taasen mennä..
M ja Minttu s.12.11
 
juu se ihmetys olikin aivan muuta meillä, itse olin nukkunut niin sikeästi etten ollut herennyt ja mies tuossa kertoi että oli Sara sittenkin yöllä herännyt ja hiukan kitistellyt ja syönyt, sen siitä saa kun itse touhuaa niin että on sitten rättiväsynyt :LOL: mut parempia öitä täällä odotellessa
 
Eilen oli sitten tytsin eka kerta muiden hoidossa. Mun äiti, veljen vaimo ja tytsin serkut oli täällä porukalla pikkusta hoitamassa. Senverta oli viihdyttäjiä, että tyttö ei tainnut edes huomata meidän poissaoloa. :D Meni siis tosi hyvin. :heart: Ja äiskä ja iskäkin nautti leffakäynnistä ja ravinteliruuista. :p Vaikka tiuhaanhan se tyttö mielessä kävikin... :heart: Mä lopulta lähdin aiemmin kotiin ja mies jäi vielä työkaverinsa kanssa iltaa (tai paremminkin yötä...) istumaan.

Meillä tuo nuhakin on helpottanut. Ihanaa! =) Eilisaamuna vielä vikan kerran suolatippoja annoin ja senjälkeen on ilman pärjätty, vähän nenua muuten muutaman kerran yritetty tyhjennellä.

Niin ja peppukin on taas hyvässä kunnossa. =) Mulla on nuo miehen vaipanvaihdot pienessä erityistarkkailussa. ;) En halua mitenkään kytätä tai naputtaa, mutta yritän sille painottaa tuota pepun hyvän putsaamisen tärkeyttä jne. Hienovaraisesti. Epäilen, että nuo parinpäivän takaiset pepun kipeytymiset johtui nimenomaan siitä, ei oltu tarpeeksi hyvin peppua pesty kakkien jälkeen... Mies silloin piti koko illan putsailuista huolen...

Kivoja nimiä on tosiaan pienokaisille annettu. :) Meilläkin on nimi jo aikasta varmaksi päätetty. Mutta ristiäisiin vielä pari viikkoa, joten en vielä sitä uskalla paljastaa. Kun eihän sitä tiedä, jos vielä jotain hienosäätöä siihen tulee... ;)

Mutta kellohan on jo tuon verran! Vieraita tässä odotellaan saapuvaksi minä hetkenä hyvänsä. Kahvittelutarpeita voisi tuonne kyökkiin mennä siis laittelemaan. :wave:

mussu & rinsessa 6.12.
 
Ja meillä ei taaskaan nukuttu kunnolla, pahoin pelkään että Eemelillä on se refluksi, sehän voi johtua allergiastakin :/ .

HE82 Me ollaan nyt jonkin aikaa jo noita Rela-tippoja käytetty, mutta enpä ole kummempaa muustosta havainnu suuntaan enkä toiseen.
LilliM Meidän edellinen lapsi oli maitoallerginen pienempänä, joten on sekin vielä tuoreessa muistissa. Hän pulautteli kanssa tosi paljon ja kiinteiden aloitus ei sitä helpottanut vaan sitten oksensi ruuatkin :/ Pituuskasvu pysähtyi kokonaan n.8 kuukauden iässä ja sitten vasta ottivat tosissaan mun huoleni lapsen oksentelusta. Iho-oireita oli välillä mutta lähinnä ajoittaista nokkosihottumaa joten eihän sitä aina ollut näkyvillä kun lääkärissä käytiin. Otin sitten kerran valokuvia tytöstä kun oli oikein pahana, mutta lääkäri silloinkin vaan tokasi että tuohan nyt voi johtua mistä vaan.
Eemelilläkin on ihottumaa :/ aluksi ola tuolla vatsan seudulla nyt on jo posketkin karheat ja näppyläiset :/

Tästä kuvasta näkyy aika hyvin nuo näpyt



Perfektan tytölle onnittelut kivasta nimestä =)

Eemeli kutsuu joten taason mentävä ;)

Katjuza ja Eemeli
 
Uskaltaako ollenkaan hehkuttaa... tyttö nukahti 23 ja heräsi sitten syömään klo 7:30.Mutta täälläkin tankkailee useampaan otteeseen illalla.

Kivoja nimiä muilla. Meillä nimet tuli ihan siltä pohjalta että ne täytyy alkaa M tai V kirjaimella. Isosisko on Vanessa Venla Maria niin siitä sitten soinutettiin tää Mimosa Milla Maaria =) Joo ja ihan mun oma päähänpinttymä tää kirjain juttu oli :snotty:

Ihosta juttua.... meidän neidillä tosi kuiva iho, mutta ei lääkäri siihen kanssa muuta neuvoa antanut kuin kylvetys kerran viikossa ja kunnolla rasvaa. Täytyy seurailla ja täytyy sitten tilata Turkuun erikoislääkärille aika... onhan meillä tuo vakuutus.

Isomman kanssa oltiin luistelemassa..... muuten kiva keli mutta tuulee ihan simona. Täällä alkoi lumisade =) .

Hyvää loppiaisen jatkoja!
 

Yhteistyössä