Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Huomenta!
Huih, kun oli tullut taas juttua..tuntuu etten pysy mukana millään, enkä ehdi hirmu usein ees vilkasee tännepäin:(

Minttu on alkanu päätään nostelee esim. sitterissä ollessa..ja jalat vispaa ku ottaa hirmuista kyytiä:)
Syöminenkin on ehkä vähän rauhottunut, rauhottuu helpommin tissille eikä enää vedä niitä hyperraivareita joka kerta. Yöllä ollaan taas syöty kerran, sen jälkeen kun n.klo 23.23.30 ollaan menty nukkuu. Tänä aamuna tosin söikin vasta kuuden maissa aamulla.

Kylpyveteen ei olla laitettu mitään, en oo ees muistanut et siihen vois laittaa..ollaan rasvattu muuten tarvittaessa. Auttaiskohan muuten tuo kylpyöljyn käyttö, kun Mintulla on jalat aika kuivat aina? Esikolla oli hyvänä iho vauvana, eikä ees samanlaista kuivuutta kuin Mintulla tosiaan jaloissa ja vähän käsissäkin.

Nyt alkaa taitaa olla ruoka-aika, alkaa kuulua vaativaista ölinää..have to go:)
M ja Minttu s.12.11
 
Nita: Meilläkin alle 10 minuutin automatka Jumbolle, että aika lähekkäin asutaan =) Joo oon antanut nyt varmaan viikon sitä perunaporkkanaa, ja edelliset 3 yötä on ollut ihania. Tänäänkin Eetu heräsi vasta aamulla tissille, ja jatkoi uniaan vielä. Oon nyt antanut 100 milliä sitä perunaporkkanavelliä, ja se ilmeisesti pitää nälkää poissa pidempään. Mitään kitinöitäkään ei tullut, kun hissukseen aloiteltiin.

Oon taas huudellut meille "hieman" uusia vaippoja. Kun joudutaan noissa kestoissa siirtymään astetta isompaan kokoon jo. Mies ei vielä tiedä mun huutojen määrän oikeaa laitaa, kerron sitten kun paketteja alkaa tipahtelemaan :D
 
Satakunnasta ollaan mekin! Raumalta, kuten Ellukin :wave:

Eipä niistä perunasta tai päärynästä ehkä sittenkään ollu Vennille sillon haittaa....nyt on kolme päivää menty pelkällä maidolla ja yhtä pahalta haisee paukut ja kakka, mutta johtuu varmaan sit korvikkeesta toi haju :$ Ja poika pulauttelee, jos syöttää tavallaan liikaa maitoa, eli saattaa syödä enemmän ku napa tosiasiassa vetää. Esikoisella oli sama homma, että kun antoi aina maksimissaan jonkun tietyn määrän, niin tavara pysyi masussa, mutta jos antoi enemmän, niin kostautui ja tuli muutama vaatepari pyykkiä lisää! Nälkäiseksi ei siis kummatkaan tietenkään jää siitä pienemmästä maitomäärästä, vaan ovat kai sit sopivan täynnä, jotta pystyy esimerkiks olemaan selällään tai touhuumaan ilman masukipristelyjä (vähän vaikee selittää, mut ehkä edes yksi ymmärtää :LOL: ) nooh, mennään nyt kuitenkin maidolla vielä jonkun aikaa ja katotaan myöhemmin kiinteitä.....

Pakastemaissista just on hyvä tehdä vauvalle maissisosetta.

Kylpyveteen en oo ikinä mitään laittanu, vaan tarvittaessa sit kylvyn jälkeen rasvaillu....vauvaöljyssä ei oo mitään varsinaisia hoitavia ainesosia, joten perusvoiteita oon käyttäny.

Vattihattu ja Venni 3kk
 
kylpyveteen ollaan öljyä laitettu, kun sairaalassa niin opastettiin ja mehän ollaan sitten kuuliaisia juu...
ja perusrasvaa käytetään jos käytettään...
meillä meni yö jo 3 tunnin välein että ehkä se tästä. nyt on pari päivää ongelmana olleet päiväunet, eli ei taho nukkua. Huutaen menee nukkumaan, kun ennen nukahti tyytyväisenä melki heti. ja nyt taas parkuu, vaikka 30minuuttia vasta ollu nukkumasa??????
 
Nita: Sehän oli että noin viikon välein voi lisäillä uuden ruoka-aineen, meillä käytössä massi-, perunaporkkana- ja ruusunmarjariisivelli...riisivelliä en antanu kun oli paukkuista ja edelleenkään en ole saanut siitä hyvitystä, jos ei maanantaihin mennessä ole tullut niin soitan sitten jo sinne :headwall:
 
Enni: Meillä Petrus on nukkunut koko ikänsä vaihtelevasti päikkärit. Sisällä ei nuku kuin pieniä pätkiä,tunti on jo hyvin. Ulkona nukkuu ihan kuinka sattuu,toisena päivänä 3h menee ilman kitinää ja nyt tossa laitoin herran ulos niin 30min ja vinkuna alkas. Nukkuu nyt sitten pesuhuoneessa :whistle: Harvoin nukkuu niin,etteikö ainakin kerran vingu unen seasta. Tää on mulle iso pala nieltäväksi,koska meidän keskimmäinen poika nukkui huippu hyvin ulkona. Jotenkin niin rasittavaa kun koko aika pitää olla skarppina kun ei tiedä yhtään kuinka unet maistuu herralle. Niin silloin nukkuu kyllä kun vaunut on liikkeessä,nukkuis varmaan koko päivän...

Vellistä: Alkuyö meni rauhallisesti eli ei tarvinnut tuttia laittaa. Tissiä otti tossa 3 maissa ja nälkähän siitä jäi. 3-5 välisen ajan laitoin tuttia monta kertaa ja tossa 5 maissa lämmitin pullon. Aamun nukkui 8 asti ihan hyvin. Eli kyllä tolla vellillä jotain vaikutusta oli vaikka tosi vähän sitä vasta annoinkin. Illalla nostan annostusta vähäsen.

Talvikin sitten taas meni :xmas: Yöllä satoi vettä kaatamalla ja nyt tiet ihanasti peilijäällä :xmas:

Jaahas,poika heräs "päiväunilta" |O

LilliM+Petrus
 
haaa.. kannattaa käydä täällä valittamssa. Jätkä sitten jatkoikin uniaan ja kun kävin äsken kattomassa niin tutti oli otsalla ja uni maistuu.. :LOL: eli nyt on kohta pari tuntia sitten nukkunut... ota selvää. Siis meiläkin on aina jossain vaiheessa täytynyt käydä uudestaan hytkyttämässä uneen kun on herännyt 30-1h nukahtamisen jälkeen... mutta sitten ei vaan jaksa kauaa ja kun itellä on usein huono vaatetus ja mä en halua toista rintatulehusta, niin otan sitten sisälle. No oon yrittänyt olla stressaaamatta, nukkuu sen minkä nukkuu ja laitan sitten uudestaan nukkumaan kun on sen aika. Mitäs mulla tässä muutakaan on kun toimia hniin kuin herra haluaa ;)
Mutta se mua rassaa kun pukee väsyneen vauvan tonne vaunuihin ja sitten sen saa purkaa sieltä kun toinen vaan raivoaa....
No kaikkea aikansa.
käväisen aina välillä lukemassa noita lokakuisia ja samanlaisia kausia tuntuu sielläkin olevan yöunien ym. kanssa.

Mutta menen taas johonkin.... eli astianpesukonetta tyhjentämään.... on mulla elämä :headwall:
 
Neuvolassa käyty
Eemeli sai sitten ekan piikin ja sen jälkeen on ollu kiukkunen, saas nähdä miten ilta sujuu.
Mitat oli 6140g ja 60,2cm, hiukan oli tuo pituuskäyrä tipahtanu käyrällä.
Kiinteiden aloittamista pikkuhiljaa suositteli pulauttelun ja yöunien takia, joten josko sitä rupeais vähitellen jotain tarjoamaan.


Tarjosivat muuten mulle neuvolasta jotain lastenhoitoapua ostopalveluna, eli joku nimellinen omavastuu pitäis maksaa ja loput maksais kunta :eek: , terkkari lähinnä ajatteli että saisin nukuttua vaikka sitten päivisin Eemelin kanssa kun yöt ei suju...... eipä olis tullu mieleenkään että tollastakin apua olis tarjolla, mutta miten se onkin niin vaikea ottaa apua vastaan vaikka sitä tarttiskin nytkin sanoin terkkarille että eiköhän tässä vielä omin voimin pärjätä, terkkari vannotti mua kuitenkin heti soittamaan jos uupumus käy ylivoimaiseksi.

Kevättapaamista voisi sitten ruveta pikkuhiljaa suunnittelemaan, teen vaikka ihan oman alotuksen tuolle tapaamiselle niin siellä voi sitten rauhassa pähkäillä siihen liittyviä asioita.

Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä siivoamaan kun Eemeli vielä nukkuu :wave:

katjuza ja Eemeli
 
Ihanaa, meillä on uus kahvinkeitin :D Mun elämä on pelastettu :LOL: :LOL: :LOL: Pienestä se on kiinni tää munki elo :D

Selvä se, pakastemaissia sitte hakeen vaan. Ostin muutaman tollasen valmiin peruna-porkkana-maissi soseen kun en tosiaan tienny saanko sitä pakastemaissia käyttää. En kauheesti viitsis noita valmiita antaa jos vaan ite pystyy tekeen. Noita hedelmäsoseita nyt olen antanu valmiina mut peruna-porkkanasoseen olen ite väsänny ja nyt siis teen sitä maissiaki ite sitte, kiitos teille. On tää niin hyvä tää palsta ku jotai kysyy niin vastaus tulee kyl melkosen nopeeta.

Jaaha, Ella heräs pikku torkuilta. Pitäs maitoa antaa ja sitte lähdetään ulos ku on niiiiiiiiiiiiiiiiin ihana auringonpaiste,ihanaa, kevät tulee =)
 
Tervehdys!
Jospa jotai yrittäs pitkästä aikaa rustrailla =)
Eevillä oli tänää 3kk neuvola. Oli kasvanu ihan kivasti. Paino 7300g ja pituus 64cm. Tissimaidolla mennään. Eipä vielä näytä tarvihtevan lisäruokaa. Ja sai ekan rokotteenkin, se vähän harmitti. Mutta nyt on nukkunu sitten sen jälkeen kun neuvolasta kotiuduttiin.
Eevi oppi kääntymään tiistaina. Aluksi sellasen ihme örinä äänen avulla kääntyi :D Nyt sitten ei selällään kauan viihdykään kun pitää jo kääntyä.
Kylvetetty on tyttöä ihan pelkällä vedellä. Ja iho on tosi hyvän näkönen ollu kokoajan.

Niin hei, mie oon entinen hemski.

Valeria ja Eevi 20.11
 
Meillä ei kylpyveteen myöskään laiteta mitään. Kerran oon päähän laittanu öljyä et saisin karstan pois, mutta eipä ton tukan läpi kyllä saa sitä irrotettua kun vaan kynnellä rapsuttamalla..

Meillä mentiin viimeyönä unille jo ennen salkkareita, mut yhteen mennessä oltiin syöty jo kaks kertaa. Mut mollemmat kerrat oli n.3min ja sit typy nukahti uusiks. Toka kerta Pihlan elämän aikana mentiin ennen kasia unille. Yleensä valvoo ainakin ysiin, normaalisti kympiltä nukahtaa.

Meinasin seuraavassa neuvolassa kysellä josko meilläkin aloitellaan noita kiinteitä pikkuhiljaa, vaikka hyvin tuo kasvaa tissimaidollakin. Jos vaan sais noi yöt ehjemmiks vaikka iltavellin tai perunan avulla. Kun tyttö selvästi väsyny eli jaksaa vaan syödä sen 3min ja sit jää nälkä. Ja taas tunnin tai parin päästä uusiks.. Ja tutti ei siis herätessä kelpaa vaan pitää saada se tissi sinne suuhun. Vai voiskohan tää olla vaan joku tapa, eikä ollenkaa oliskaan nälästä kyse..

Tosiaan on kevät tulossa kovaa vauhtia kun koiran kakka rupee haiseen.. Ja Sannalle onnea uudesta kahvinkeittimestä, pieniä on ne elämän ilot ;)
 
yääk, että mä vihaan muuttamista! Mun äiti muuttaa samassa talossa neljä kerrosta alemmas (sen asuntoon tulee remppa) väliaikais asuntoon.. Ihan kauheeta, kun sekin on asunut samassa asunnossa yli 20 vuotta, niin sitä tavaraa on PALJON!! ja sit kun tietää että puolen vuoden päästä on sama homma taas edessä, mut toiseen suuntaan:( silloin Minni ei kyllä enää oo yhtä helppo muuttokaveri:)

Sanna millasen kahvinkeittimen sait? mä muistan kun sain jolulahjaks uuden kahvinkeittimen niin olin koko ajan keittämässä kahvia sillä, se kun oli vaan niiiiin hyvää:)

mun pitää mennä jatkaa muuttoa:)
 
Turussako paistaa aurinko (jos en ihan väärin muista niin sanna taisi turusta olla). höh täällä kuopiossa on harmaata, mutta lunta on tullu ihan himona koko yön ja tämän päivän. Saapa nähä kehtaako mennä ees lenkillä käymään kun kastuu heti ihan märäksi.

Teillä tuntuu lapsukaiset olevat niin pitkiä 3kk iässä verrattunameijän tessukkaan. Sen mitat oli 3kk iässä 6100g ja 57cm. Voisi luulla että painoo kahtoessa olisi kovinkin pyöreä tyttö, mutta ei kyllä miun mielestä oo, paitsi jalka makkarat ehkä. =) Mies sanoo aina, että tullut isäänsä ja on "painavat luut" (hyvä teko syy kiloille :LOL: ) . Meillä oli ke kontrolli tuon VSD:n suhteen ja onneksi ei ollut mitään sydämen vajaatoimintaa viittavaa! Totesi lääkäri vaan, että taitaa olla touhukas tyttö kun tessa koko ajan jutteli, veteli UÄ anturin johdosta ja äiti joutu kyllä ihan kympillä keskittymään siihen että saisi jokseenkin paikallaan pikkuisen pysymään! =)

Meilläkään ei kylpyveteen mitään laiteta, mutta jalkoja joutuu kyllä rasvailemaan kun iho kuivuu, kun pyllypesulla jalatkin tietenkin aina kastuu.

Onkos täällä kellään ollut influenssa vieraana? Me ei olla vieläkään viety tessaa kertaakaan kauppaan tai oikeestaan mihinkään muallekaan julkiselle paikale neuvolaa ja KYSiä lukuunottamatta. Ajattelin että jos tuon influenssa epidemian ajan vielä oottaisi ja jos sitä sitten vaikka jonnekkin vauvajumppaan tms voitaisiin mennä. Mekin ollaan tuota vauvauintia mietitty, mutta se taitaa olla tosi kallista lystiä mitä oen muilta kuullut.Vai olenko ihan väärässä?

-kyyhkynen ja Tessa s.12.11
 
hih... meitsi jä täällä mietti, että valeria???? on tosiaan pitkä aika kun en muista, mutta siis sit kun luin niin tajusin että hemskihän se juuu...

Siis kannattaa täällä valittaa. Mä sain taas Jarkon nukkumaan vaan pakkaamalla vaununkoppaan ja heittämällä sen tonne parvekkeella ja unes oli.
Jarkon isovanhemmat tuli just thaimaasta ja tuliaisia oli joo. poika sai crocsit..... niin ja joululahjaksi tuli reinot..???? on kyllä söpöjä täytyy myöntää.
Jaarkolla vaan on kohta hienommat releet kun vanhemmillaan.

Kyyhkynen: meillä ei ole mitään tauteja ollut, vaikka junassa kuljetaan jokatoinen viikko edestakas jkl-tre, ja muutenkin ollaan liikuttu. TOivottavasti ei tulekaan.

Meillä on kanssa toi muuttaminen edessä, ensin jokohonkin väliaikasesti kun rakennetaan ja sitten taas. Hirvittää kyllä jo, kun tietää eettä kaapeistä löytyy tavaraa ja varastosta jne... mutta toivottavasti sitten ei tarttis muutella kun saadaan oma talo valmiiksi.

Ihanaa mies tulee kohta kotiin!!!! Saa nähä kuinka kauan menee, ennen kun mä jo alan riiteleen, mutta nyt se on vielä ihanaa :LOL: :heart:
Ei vaan, on se varmasti silläkin rankaa, kun mä kertoilen kaikkee, mitä jarkko on tehnyt, ja toinen ei sitten nää niitä uusiajuttuja heti.

Mutta kohta on pata valmiina, johan sitä on nälkäkin.
 
Huh,sainpas pojan lopulta nukkumaan kunnolla. Lähdin 14 paikkeilla vaunulenkille kun oli poika jo niin väsynyt ja kiukkunen,että ei missään ollut hyvä olla |O Kaippa se pian jo herää,mutta nukkuupa nyt edes hetken...

Täällä on aivan ihana auringonpaiste ja paistaa jo ihanan lämpimästi =) Ja tossa lenkillä oli ihanan keväinen olo kun oli asfalttia näkyvissä ja lämmintä =)

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :flower:

LilliM
 
Mulla oli Elämää muutama päivä ja tänne on sillä välin kertynyt paljon juttua. Koetan muistella mistä ollut puhe.

Kylpyveteen ei olla mitään öljyjä laiteltu. Vauvan iho hyvä, joskus vaippa-alueelle rasvaa/öljyö ja pari kertaa otsaan, missä ollut kuivumista.
Neuvolakäyntejä meillä on ollut jo kuusi ja varsinainen 3 kk neuvola vasta tulossa! Eka käynti korvasi kotikäynnin, sit jouduttiin käymään pari kertaa kun ei pojulle oikein tullut kasvua riittävästi. Viime käynti oli joku ylimääräinen, sijainen antoi, en tiedä miksi eikä tainnut tietää vakihoitajakaan. Lisäksi ollut yksi ryhmäneuvola. Kaks viikkoa sitten edellinen neuvola Mut ei oo mua haitannut mitenkään vaikka tiheesti käytykin.

Vauvauintiin olisin ehdottomasti halunnut, kyttäsin koko syksyn, että koska on ilmottautuminen ryhmiin tai paremminkin arvontoihin, kun halukkaita on enemmän kuin paikkoja. Ilmottautumisaikaa oli ilmeisesti vain pari viikkoa ja mulla osui synnytys siihen saumaan eikä nyt ollut kuiteskaan ihan eka asia mikä oli mielessä kun kotiuduttiin niin se oli sitten jo ohi. Harmittaa vieläkin!

Oma aika, mitä se on? Kaks kertaa oon päässyt yksin uimahalliin, pari kertaa oon käynyt kaupassa yksin. Se on sitten siinä. Tosin tällä viikolla oli mun äiti hoitamassa pikkumiestä, vietettiin miehen kanssa yhteistä laatuaikaa. Eli mies tasotteli seiniä ja mä maalasin :D Joo kivaa oli mut kyllä mä oikeesti kaipaan että saisin käydä yksin jossain. Ennen kaikkea odotan että päästään muuttamaan ja voitais olla koko perhe yhdessä koolla ja viettää aikaa ulkoilemalla ja muutenkin, nyt meidän perheen yhteinen harrastus on rautakaupassa käynti :kieh:

Oli aika hauska lukea kun moni totesi että äitiyspakkauksen puolipotkarit on vyötäröltä liian kireitä. Mä kun oon täällä tuskaillut kun kaikki potkarit ja housut putoo päältä jos ovat pituudesta sopivat, noihin äitiyspakkauksen varsinkin vihreisiin potkareihin oon tyytyväinen kun pysyvät jalassa!

Esittelyistä... Asia on just niinkuin mä arvelinkin, eli oon porukan vanhin... :ashamed: Tai Viivin oli samaa ikää, eli 38, mutta mä oon lisäksi ensisynnyttäjä, ihan yli-ikäinen sellainen... :ashamed: Ainakin Edlalle ja Kristiinalle ja joillekin muillekin voisin ikäni puolesta olla äiti ja heidän lapsilleen sitten mummi :eek: Mies on 37 ja tosiaan tuon esikon tekemiseen vierähti joitakin vuosia, vuosi sitten oli kolmas IVF-hoito, mitenkään luottavaisin mielin en siihen lähtenyt, aloin jo asennoitua ettei meille koskaan vauvaa tule :'( Mutta joskus elämä yllättää positiivisesti ja nyt meillä on tuo ihana päivänsäde :heart:

Dipp-tutkimuksesta kysyisin Sannalta ja muiltakin, jos ootte olleet mukana. Kuinka pian teille ilmoitettiin niistä verikoetuloksista? Meiän pojulta kans otettiin näytteet ja annoin suostumuksen. Aattelin että kai ne ilmottaa vaikkei mitään eritysitä oliskaan eikä "kelpaa" heidän tutkimukseensa.

Nyt tää mummo menee kiristään harmaan nutturansa, painelee bingoon, jos ensi viikolla kävis vaikka eläkeläsiten päivätansseissa. Hakemuksen laitoin jo läheiseen vanhustentaloon, mahdanko päästä sinne ennen lonkan tekonivelleikkausta :kieh:
 
Kylpyvesi on ollut meillä ihan silkkaa vettä. Kylvyn jälkeen tyttö on aina öljytty. Voisi kai olla öljyämättäkin kun iho on niin siisti, mutta Aino nauttii öljyämisestä ja siitä onkin tullut mukava rutiini.

Kevättapaaminen pyörii minulla jatkuvasti mielessä! Ilmoitin jo äidilleni, että tullaan toukokuussa kylään! :LOL: Toivottavasti mahdollisimman moni innostuu tuosta tapaamisesta.

Ei tästä kirjoittamisesta tule nyt yhtään mitään! Lapsella on nälkä, mutta suuhun ei kelpaa muu kun ÄIDIN peukalo... :headwall: Täytyy siis yrittää ujuttaa tissi sormen tilalle... :whistle:
 
No höh, lisäänpä nyt vielä, että asutaan siis Tampereella. Vauvaprojektin lisäksi menossa talonrakennusprojekti, joka onneksi jo loppusuoralla. Maaliskuun loppuun mennessä pitäs muuttaa, toivottavasti talo valmistuu, lähtee meinaan tää kämppä alta ja se olis vähän turhan mielekiintoinen tilanne, että oltais asunnottomia :eek:
 
Esittelystä: mä oon kohta 25 v ja mies täyttää kesällä 34 v. Emilia on meidän esikoinen. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja naimisissa 4 vuotta. Niin ja Keski-Suomessa asustellaan. Koulutukselta olen agrologi(AMK) ja lypsykarjatilan emäntänä ollut 4 vuotta. Lehmien lisäksi eläinkaartiin kuuluu 2 koiraa ja yksi hevonen.

Me aloitetaan vauvauinti kahden viikon päästä. Riemulla odotan sitä, kun Emilia tykkää kylvystäkin tosi paljon niin varmaan viihtyy uima-altaassakin.

Täällä on yöt tosi risaisia ja itkuisia, siksi palstailukin on jäänyt vähemmälle. Nykyään alkaa hirvee huuto kun yöllä lasken pinnikseen syötön jälkeen. Ennen nukahti heti, mutta nyt itkee ja mesoo hirmuisesti. Kiinteitä tekis mieli aloitella, mutta neuvolassa sanoivat, että kannattas oottaa 4 kk:n ikään asti. Tiedä sitten miksi.

Me on käytetty kylpyvedessä öljyä kun sairaalassa neuvottiin. Taidettiin saada Ennin kanssa sama ohjeistus. Täällä on kans reissattu melko ahkeraan eikä vielä ole mitään pöpöjä onneksi tullut. Mä en ois jaksanut olla näin kauaa vaan kotona ja kun yksin en oo päässyt mihinkään niin ei muuta kuin tyttö mukaan. Nyt itkuhälytin sähisee, joten

viikuna ja emilia :wave:
 
DIPPin tulokset siis se, että on se 3% riski, niin ilmoitus tuli ku Ella oli n. 3kk. JA ei ne vissiin mitään ilmoittele siittä jos ei mitään riskiä ole, mut tosi kauan siinä kyl kesti et tuli toi ilmoitus kun ekan käynnin olis periaatteessä pitäny olla 3kk iässä ja nyt se oliki sitte 4kk iässä. Eipä se nyt niin tarkkaa ole mut kuitenkii, niin niissä lapuissa vaan lukee..

Turussa juu asustellaan ja joku 1½h oltiin ulkona ku oli niin kiva ilma. Vaikka tuuli niin ei ollu kylmä ja aurinko paisto oikeen kunnolla. Ainoo et hiekka lensi noilla asfalttiteillä välillä oikeen kunnolla ku tuli sellasia isoja tuulenpuuskia.

merikukka Ei oo pakko vastata mut olitteko sun iän takia pelkästään hoidoissa vai oliks jotai muutenki häikkää? Meillähän Ella sai kans alkunsa IVF:llä ku mulla puuttuu toinen munasarja ja paha endo.. Olet varmaan asiasta kertonutkin mut ei voi kaikkee muistaa :ashamed:

Tänään annan nyt sitte kahtee otteeseen kasvissosetta jos se auttas ja kerran hedelmää. Ella ku ei jaksa syödä ku n. ½dl kerralla ja maitoakaan ei mene ku korkeintaan 140ml kerralla ja siittäki tulee sitte yleensä puklut.. Viime yönä vaan taas herättiin klo1, sitte klo 5 ja sitte klo8 |O

City-marketista ostettiin kahvinkeitin, OBH Nordica. Ihan tollanen peruskeitin. Toi on meinaan nyt sitte 4v. aikana jo kolmas keitin mikä mulla on. Ne ei tunnu kestävän mun käytössä ku max 2v. :LOL: Niin en viitsi siittä sitte mitään kauheita summia maksaa..

Jaaha, Ella heräs..
 
Jospa miekin pistäisin jotai esittelyä ittestäni.
Eli oon 24 vuotias ja mies on kuukauden vanhempi. Asutaan Etelä-Karjalassa. Tavattiin tammikuussa 2005, naimisiin mentiin syyskuussa 2005, esikoinen synty tammikuussa 2006 ja tää toinen nyt sit viime marraskuussa. Ammatiltani oon lähihoitaja.

Viikuna: minkäs hintasta tuo vauvauinti siellä päin on?

Oma aika on oikeestaan sitä kun suihkussa ja vessassa käyn :LOL: No oon mie kerran Eevin syntymän jälkeen käyny leffassa siskoni kanssa.
 
Mekin jouduttiin hankkimaan uusi kahvinkeitin kun edellinen sanoi työsopimuksensa irti. Ja kahvia on tullut juotua huomattavasti enemmän, kun on uusi kiva keitin =) Ostettiin varmaan halvin mahdollinen, mulla paha tapa hajottaa kaikki sähköllä toimivat välineet melko nopeasti... Viimeisimpänä syksyllä ostettu imuri. Putki kahdesta kohtaa jo katki, on tullut vissiin agressiolla imuroitua!

Vauvauinti mitä me suunniteltiin maksoi joku 16 e kerta. Aika järkyttävän hintaista, mutta olisin ollut sen valmis maksamaan. Paikkoja vain ei ollut...

Oltiin katsomassa uutta kotia tänään! Ihan mieletön, kallis vuokra ei kirpaise enää yhtään kun koko asunto, asuinalue ja taloyhtiö on muuten niin mielettömät. Toivottavasti päästäisiin muuttamaan aiemmin kuin huhtikuun alussa. Tahtoo lisää tilaa!

Mies on laivalla (onneksi vain yhden yön), ja olen jo valmiiksi maani myynyt tulevasta yksinäisestä koti- illasta. Taidetaan lähteä kohta vauvan kanssa iltalenkille, mennä iltapesulle ja ajoissa nukkumaan =) Epäilen tosin, ettei mulle uni tule ja voisin aikani kuluksi vaikka alkaa käymään keittiön kaappeja läpi muuttoa ajatellen...
 
Oli pakko tulla kertomaan että maisteltin just perunaa ja alku irvistelyjen jälkeen uppos ku kuuma veitsi voihin. En paljoa kyllä antanu mut toivotaan nyt kuitenkin et ei massu tuu kipeeks.. =) Nii ja vauva-uinti meillä alkaa 3.3. Kallista se on 62e/kk, mut varmasti sen arvoista.. Nii ja kertoja on siis 4/kk. Tulee se reilu 15e kerta hinnaks. Nii ja siis ilmoittauduttiin jo marraskuussa tonne uintiin. On kuulemma tosi kysyttyä kamaa noi paikat. Ryhmät kun pidetään kuitenki melko pieninä.
 

Yhteistyössä