Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

huomentapäivää täältäkin.

Esittelyä; Mä täytän tänä vuonna 22v ja mies samanikäinen. Vantaalla asustellaan ja tyttö siis esikoinen :) Mulla ei oo ammattia hankittuna :ashamed: ja työttömänä olin ennen kuin tulin raskaaksi ja seuraavaksi ois sit ehkä vaan työnhakua tai ehkä pitäis se ammatikin hankkia. Kotona ajattelin kuiteki ainakin jonkin aikaa olla mut en ole sen enempää vielä sitä miettiny ,vaikka kohta pitäiskin :whistle: Ja meillä siis myös 2 koiraa :)
Niin ja yhdessä ollaan oltu kohta 3v..kihloihinkaan ei olla vielä ehditty ;)

Mites..täällä on varmaan ollu puhetta tästä mut miten tuo PAPA-koe,tehtiinkö se teille jälkitarkastuksessa vai annettiinko aika myöhemmäks? Mulle annettiin lähete omalle terv.asemalle ja se lääkäri sano että aikasintaan puolenvuodenpäästä kantsis mennä et joskus tossa kesällä. Multa on nyt joku oiskohan 2v kun se viimeks ollaan otettu :O

Meillä tyttö nukahti eilen puol 12 ja heräs tänä aamuna 9 maissa, 8aikaan tuttii itki mut muuten meni kyl hyvin! Saa nähä alkaisko tää taas tästä.. Ens viikolla meillä on 3kk neuvola niin pitää noista velleistä yms kysyä. Niin ja sit siellä saadaan se eka kunnon rokote ja toinen rotarokote.

ELLU: Juu täällä päin on lunta :) ihanaa mut oli kyl kuntoilua työntää vaunui tuolla :D kivaahan se on että lunta maassa mut pelkään pahoin että tuossa päivän aikana sulaa ku vissii nyt jo plussa asteita :/ ..

Mut nyt tästä menen taas muihin puuhiin
:wave:
 
niin ja tuosta kakanpanttaamisesta että meillä löytyy päivittäin kakka vaipasta mut ehkä max.2 krt ,välillä enemmänkin. Muutaman kerran on ollu parin päivän taukoi mut en oo ainakaan huomannu et masu ois alkanu vaivaamaan sillon.. Auttaisko noi relat mitä käytetään tuohon masuun ? :O
 
Toinen 2h väli yö takna.... Hassua lukea, että täällä tuntuu muutamalla muullakin olevan nyt tälllänen kausi menossa, eli onkohan ihan normia???
Musta tuntuu kyllä että meillä tehtiin myös aamuista kakka koko yö... kun tissi kelpais vain sen verran, että nukahti uudelleen, eli nälkä ei tuntunut kuitekaan olevan... NO katsotaan.. nyt kohta pari tuntia nukkunut parvekkeella, että mua ottaa päähän, kun Jarkko aamusin odottaa, että mä nousen ja piristyn jne. ja sitten kaveri menee ite jatkamaan uniaan... :headwall:

Kertokaas miten tapaaminen meni???

Kakasta, meillä kakataan moneen kertaan päivässä...
Papakokeeseen sain lähetteen ja toukokuussa pitäs mennä eli se puoli vuotta synnytyksestä.

Mulla alko yöllä särkeen päätä ja tuntuu että olis räkää täynnä... ei kiitos tautia mulle ennen vkl, että mies saa tulla hoitamaan mua ja Jarkkoa sitten :kieh:

Täälä keski-suomessa kanssa tuli lumi ja nyt sitten hirvee auraus ja piipitys tuolla kadulla. Onneksi Jakke ei häiriinny tollasesta.

Jotain muutakin piti höpötellä mutta mennään...

Niin, imettäjiltä piti kysyä, että onko jonkun muun rinnanpäät vielä arat? Mulla on taas ihan älyttömän, kun toi roikkunu tissillä tavallista enempi. Öisinkään ei pääse rinnat rauhoittumaan. Ärsyttää, kun kivun takia en tykkää imettää ja ei ole kyllä nautinto juu...
Onko vinkkejä miten saa kuntoon??? rasvaan kyllä joka imetyksen jälkeen.
Niin eli täysimetys jatkuu täällä vielä.

Enni
 
Pakko kysyä :ashamed: Millasta teidän lapsukaisten kakka on? Väriltään ja niin päin pois...mä kun olen Vennille antanu parin viikon ajan perunaa ja päärynää ja nyt en eilen enkä tänään oo antanu, kun ajattelin antaa tilanteen tasottua ja alotan sit tosi hiljalleen uudestaan kiinteet.....tajusin tänään, et siirsin pojan korvikkeelle samoihin aikoihin kiinteitten kanssa ja nyt Vennillä on ollu masukipristelyjä jonkin verrankin ja eilen illalla ja tänään ei ole ollu, kun ei oo kiinteitä saanu. Nää on niin vaikeita juttuja tietää, esikoisella kun ei oo ikinä ollu mitään ruokaongelmia ja nyt kuopuksen kanssa oon jotenkin toooosi varovainen kaikesta, tiedä sitten aina, että mikä on normaalia ja mikä ei |O
 
3kk neuvola on meillä vasta ensi viikolla. 2kk neuvolassa oli mitat seuraavat: 57,1cm (50cm) ja 4880g (3030g). Suluissa siis syntymämitat. Eli ihan hyvin kasvaa pelkällä tissimaidolla.

Kotona olemisesta ja esittelyä; Mä täytän keväällä 30v ja mies 34v. Mä jäin keväällä työttömäksi ja vaihdoin paikkakuntaa eli mulla ei ole työpaikkaa odottamassa. Ennen työttömyyttä olin sähkösuunnittelijana, käytännössä ohjelmoijana. Nyt olis tarkoitus (jos Luoja suo) tehdä vielä toinen lapsi. Tai no mulle kolmas, esikko täyttää jo 12 vuotta keväällä. Eli kotosalla olen vielä pitkän aikaa (toivottavasti ainakin). Miehen kans mentiin naimisiin kesällä, yhdessä ollaan oltu vasta pari vuotta. Kotosalla pyörii myös tollanen jackrusselinterrieri ja kani.

Kakkaamisesta, Jere kakkii yleensä joka päivä. Jos yksikin päivä jää väliin, niin maha on kipeenä ja poika on kiukkuinen niin kauan kunnes saa kakattua. Ja sit sitä tulee paljon, menee kaikki vaatteetkin aina vaihtoon. Parhaimmillaan myös äitin tai isinkin kun sitä tikistetään ja sit paineella tulee.. :x Mutta toi 9 päivää :eek: kuulostaa kyllä tosi pahalta!

Enni: Meillä mennään vielä täysimetyksellä. Välillä nännit on tosi arat, ne on "viruneet" ihan vaaleanpunaisiksi ja sileiksi. Mä olen vuorotellut bepanthenia (sinistä ja välillä punasta) ja sitä lampaanvillarasvaa, nimeä en nyt muista. Siitä ne sit on aina parantuneet. Mutta hammasta saa kyl aina välillä purra kun tekee kipeetä.. Jaksamista sulle, toivottavasti löydät apua niihin :hug:

 
Esittäytymistä.....Ikää minulla 24, miehellä 26, esikoisella 2v8kk ja Venni huomenna 3kk :heart: Yhdessä ollaan oltu ens kuussa 6 vuotta, 2006 syksyllä mentiin papin eteen. Tapaamisen aikaan olin lukiossa toista vuotta, mies kirjotti sillon keväällä ylioppilaaksi ja lähti hetimiten inttiin vajaaks vuodeks. Siinä menikin siis meitin yhteinen eka vuosi viikonloppuisin nähdessä, tekstiviestejä tulikin sitte kirjoteltua sitäkin enemmän ;) Omien ylppäreitten jälkeen muutettiin saman katon alle ja alettiin molemmat opiskella ammattia, kumpikin on kyllä ne koulut jättäny kesken :ashamed: Minä vaihdoin itselle mieluisampaan alaan eli mulla on opiskelupaikka sosionomi-puolella amk:ssa ja miehellä vakituinen työpaikka. Mä ehdin käymään tota koulua vain vajaan ekan vuoden ennen Aadan syntymää ja nyt ennen Vennin syntymää olin hetken aikaa pph:na ja jos ei ihmettä tapahdu, niin siihen työhön en enää ryhdy, paikka kyllä on olemassa....mitäköhän vielä antaisin teidän tietää meistä :whistle: :D Oma asunto ostettiin viime vuonna ja sitä nyt maksellaan sit hyvän aikaa pankille takaisin. Puol vuotta meni rempatessa, mut onpahan ainakin meidän näköinen koti, yhtään alkuperästä pintaa ei oo tässä kämpässä jäljellä! Kotona aion olla mahdollisimman pitkään, toivottavasti ainakin Vennin 3-vuotispäivään asti tai mahdollisesti pitempäänkin B)
 
Esittelyä: Olen 27-vuotias lähihoitaja(lastenhoitaja), mies 27-v kans (autonasentaja), ja pojat ennestään kohta 5v ja 7v täyttävät. Yhdessä oltu 10 vuotta, syksyllä tulisi 11 vuotta. Kihloihin päästy ja siihen tyydymme :D Ja Porvoossa asustellaan...

Pikaiseen ehdin nyt rustaa, pientä hössötystä tässä kun mies kauppas automme.... Ostaa isomman tilalle että mahdutaan pikkasen paremmin, kuin sillit purkissa matkustamaan :LOL:
 
Moikka

Tulin vaan ilmottamaan että kahveilta on kotiuduttu. Rakkaat lapsukaiset kaikki käyttäytyivät niin mallikelpoisesti ja vieraskoreasti ku olla ja voi. Sai äipät olla ylpeitä!! Pakko vaan sanoa et oikeestaa kaikki mammat näytti kyllä ihan eriltä kuin mitä olin pienessä päässäni kuvitellu =) Se on hassu miten sitä luo mielikuvia pelkkien tekstien perusteella.. Ja ei kyllä yhtään vastaa todellisuutta, ainakaan mun mielikuvat.. Mut nyt keksimään jotain "tärkeempää" tekemistä.
 
Enpäs mennykkää.. Kiva kun toi ukkeli on isyyslomalla ni ei tarvii koko ajan hötkyillä mitään, saa vaan tossuttaa sitä tekemään kaiken. Eilen jopa tuli siihen tulokseen, et kotiäitinä olo onki rankempaa kuin mitä hän oli kuvitellut =)

Siis meillä yhteistä taivalta 4v takana, joskin muutamat myrskyt ovat tätä laivaa aika ajoin käyneet keinuttamassa.. Minä kohta 22 ja ukkeli tänä vuonna 26. Mukana menossa menee pikkukoira ja tuo rakkauden hedelmä Pihla ;) Ja siis minä oon sosionomi- (AMK)opiskelija, tosin oon tehny enemmän duunia kun ollu koulussa.. Muut vuosikurssilaiset valmistuu tänä vuonna ja minä tuun vähän jäljessä =) Tarvii nyt kattoo et meenkö koskaan takasin vai keksinkö jotain uutta ja jännää. Kaupan ala kiinnostain varmaan enemmän.. Tai sit vaan töihin, mullakun tuo vakkaripaikka kuitenkin odottamassa. Mut nyt minä oikeesti meen keksii jotain tähdellisempää. Vaikka surffailee autosivuille kun mälläs ukko pirulainen tuon auton. Nyt pitäis pikana uusi saada.. Mahdollisimman halvalla mahdollisimman hyvä farkku.. Siinä onpi kriteerit. Ja niitä ei tietenkään ole olemassa kovinkaan paljon =) Mut joo, taas meinaa lähteä mopo käsistä. Moi.
 
Kiitosta vaan kahviseurasta kaikille :) Oli siinä Artulla sitten valinnanvaraa kun ainoana miehenä oli paikalla :LOL: Toivottavasti nähdään uudestaankin.

Esittäytymistä Eli 28v oon ja kotoisin tuolta Mikkelin suunnalta. Helsingissä oon asustellut n. 10v josta välillä käynyt vaihdossa Barcelonassa. Nyt keväällä pitäis (vihdoinkin) valmistua vestonomiksi, eli vaatetusalalle, mutta sitten voikin taas katella jotain muuta, kun ei se ihan mun juttu kuitenkaan ole. Ainakaan siis se mitä ne siellä koulussa opettaa. Viimeaikoina oon tehny enemmän noita puvustus ja lavastus hommia ja niitä tykkään tehdäkkin. Ja sillon kun niitä ei oo ollu, niin oon tehny kaikkea sekalaista pätkätyötä muuttomiehestä pakettiautonkuljettajaan. Mitään vakituista ei siis ollut ennen kun jäin äitiyslomalle. Hmm... mitähän muuta. No perheeseen kuuluu siis Arttu ja mies jonka kanssa ollaan oltu vasta n. 1,5v yhdessä. Noissa työhommissa tavattiin. Ikäeroakin meillä on huimasti kun se on jo 45, mut ei sitä kyllä oikein missään huomaa :LOL:

Kakkaamisesta Meillä näköjään kakataan ihan miten sattuu 1-7 päivän välein. Ja jotenkin se ei oo viimeaikoina tehny niitä vaippoihin vaan aina sillon kun hengailee ilman vaippoja. Mistäköhän toikin johtuu? Ja sit sitä tuleekin aina ihan hirveitä määriä, ainakin mun mielestä.

No niin taitaa Artulla olla nälkä.... Täytyypä mennä

Tiitu ja Arttu
 
Vieläkin kateellisena harmittelen omaa hölmöyttäni jättää herätyskello käyttämättä. Mun tuurilla ensi yö taas tankataan tunnin välein ja ollaan jo kahdeksalta ylhäällä =)

Nita: Missäpäin Vantaata asut? Ollaankohan naapureita :D

Rinnat aristaa silloin kun Eetu kuvittelee äidin olevan huvitutti... Usein syömisen jälkeen tykkäisi jäädä tissiin roikkumaan, ja sitä päätä vaan lutkuttamaan mikä ei siis tosiaan tunnu kivalta.

Oranssia kakkaa meillä tehdään. Väri on vähintääkin mielenkiintoinen, mutta niin se on ollut aika pitkälti alusta asti. Eli ei varmaan tarvitse huolehtia...

Päikkäreiltä herättiin, pitää varmaan alkaa taas laulamaan tolle jätkälle. Äidin laulaminen kun nykyään lamppujen jälkeen toisiksi kiinnostavin (ja hauskin!) asia.
 
Kiitos vaan kahviseurasta kaikille! ja toivottavasti tosiaan nähdään uudestaan! =)

Esittelyä:olen 26-vuotias ja mies täyttää kesällä saman verran. Valmistuin jouluna 2005 röntgenhoitajaksi ja vakituinen työpaikka odottaa sitten kun sen aika koittaa. Yhdessä ollaan ton ukon kanssa oltu ens kesänä 9 vuotta ja Sara on siis meidän esikoinen. Perheeseen kuuluu myöskin koira =) mitähän muuta...Helsingissä asutaan, täältä kun ollaan kummatkin kotosin.

Meillä kakataan yleensä 2 kertaa päivässä, toisinaan enemmänkin...

Jaahas, neiti kaipaa taas seuraa, täytyy siis mennä viihdyttämään :wave:
 
No nyt on sitten Jeremiakselle taas uusi diagnoosi saatu ja tutkimukset jäähyllä vähäksi aikaa, ennen koulunalkua olis seuraava sairaalajakso eessä.
Kävin sitten pikku kävelyllä stadissa kun oli pieni paussi neuropsykon tapaamisen ja loppuneuvotteluiden välissä. Loppu kävelyt lyhkäseen kun bussi pyyhkäisi ohitse ja saatiin Eemelin kanssa kuravedet niskaan, sitä kura-loska-vesimoskaa tuli kun saavista kaatamalla, oltiin sit ihan märkiä, tai no Eemeli säästy kun oli vaunuissa hyvin suojassa mutta mun vaatteet takkia myöten pesulakunnossa, rattaat, mun känny jne, tosi kuraset :kieh: :kieh: , lähtee kyllä valitusta HKL:lle, ei auttanu kun palata LAstenlinnaan kuivattelemaan ja pyyhkimään pahimpia kuria pois tavaroista.

Esittelyä , Mies on 44v. ja mä olen 33v. Eemeli on meidän viides lapsi. eli meillä asustaa
minä, mies, Mimosa 16v., Helmi 7v., Jeremias 6v., Hilja 3v. ja Eemeli 3kk :D
Mulla on useampi koulutus, eli ekaksi olen kouluttautunu leipuriksi , sen jälkeen hotellivirkailijaksi ja sitten kaupalliset opinnot on lasten myötä jääny hiukan kesken mutta niitä mahdollisesti jatkan joskus tulevaisuudessa. Espoossa olen asustellu jo 30 vuotta, välillä käväsin Heisingin puolella mutta tänne palasin.

katjuza ja Eemeli 3kk tänään :D


 
Kiva oli nähdä teitä kahvilla tänään =) oon vieläkin ihan äimän käkenä siitä kahvikupin suuuresta koosta :D tuommosia ne pitääkin kahvikupposet olla ettei tarvi olla jatkuvasti täyttämässä! sinne pitää suunnistaa useammin, ensimmäistä kertaa kävin vaikka monta vuotta kulkenut ihan nurkilla työn takia.

Esittelyä: 24v. olen ( :eek: ) ja valmistuin inssiksi toukokuussa. Alan hommia en ole tehnyt vielä mutta eiköhän sitä ehdi :whistle: Mies pari vuotta vanhempi ja ensi kuussa tulee jo 9 vuotta yhdessä säätämistä...eli n.5 vuotta ollaan asuttu samalla paikkakunnalla eli Espoossa.

Kakka tulee nykysin kerran päivässä ja sitä sit tulee ihan kunnolla (niinkuin tänään kahvilassa...meni sitten koko vaatekerta vaihtoon :eek: )
Pakko kattoo tota unelmien poikamies ohjelmaa vaikka se on aika ällö koko jätkä..joten :wave:
 
Heissan hei!

Kiva et teillä oli kivaa kahvilla =)

Me oltiin tänään siellä ekassa DIPPissä ja alko hommat toimiin heti sen Ellan todella isoa mansikkaluomen suhteen mikä hänellä niskassa. Neuvolassa on vaan et kattellaan ja kattellaan ja aika jännä. Tuolla sitte tuli heti lääkäri kattoon ja sitte hän soitti jollei ylilääkärille ja haluavat katsoa ja kuvata ja tutkia sitä Ellan luomea heti ens vkolla. SAno tää lääkäri ettei ole noin isoa tollasta luomea nähny noin pienellä. Ens vkolla ollaan sen asian suhteen sitte viisaampia ja siihen asti pitää siinä pitää sideharsolappua ettei hankaannu.. Ja muutenki saatiin luotettavat mitat meen neidistä, kun neuvolassa ei kertaakaan ole kunnolla saatu pituutta niin nyt saatiin. Eli Ellan 4kk mitat on 62.5cm ja 6245g.. Neuvolassahan sen 3kk laitto mitaks 56cm mitä olen kokoajan pitäny pahasti alakanttii ja sitä se on ollutkin, ei Ella nyt ole niiiiiiin paljon venahtanu et varmaan 3kk oli n. 60cm, kun sen oikeen siis huomas sen venahduksen sillon..

Ja verkkoklinikan linkin Cara- olikin jo laittanut.. MEillä menee paino siinä 0-käyrän alapuolella nyt ja pituus teki kunnon pomppauksen sielä -2SD käyrältä ihan siihen 0-käyrän alapuolelle, että hyvin kasvaa neiti.

Kakka on meillä sellasta, hmmm... oranssihtavaa nyt ku on kiinteitä kans. Sillon ku pelkällä korvikkeella oli sellasta vihertävää.

Niin joo ja tuol DIPPissä se hoitaja sano et soita hänelle vaan jos mä taas neuvolasta saan näitä aika jännä-kommentteja et heille pääsee kyl lääkäriin tarvittaessa ja jos on kysyttävää niin neuvovat myös puhelimitse.. Ja sano hoitaja heti ku näki Ellan et näyttää neidillä olevan atooppinen iho, eli ei ole mun omaa kuvitelmaa,valitettavasti. Ja tähänki neuvolassa vaan kommentoitu et aika jännä.. Sitte ihmetteli sitä miksei olla saatu sitä jotai lääkettä tohon Ellan puklaamiseen kun sellanen kerran olemassa on ja vois helpottaa. Näki vaan se hoitaja miten Ella puklaa ja puklas silleen pienesti vaikka vaatteet jouduttiinki vaihtaan siellä.. Että ihan "hyvä" että Ellalla toi riski niin päästään ainaki kunnon hoitoon. ( Siis tajusitte varmaan etten pidä hyvänä asiana diabetesta vaan sitä et päästää TYKSiin aina tarvittaessa ja ilmaseks.. )

Mutta jos iltapalaa niin jää muillekin tilaa kirjoitella =)
 
Älyttömästi tullu tekstiä :D en muista taas puoliakaan mitä piti kirjotella!

Kateudesta vaan oon vihreenä täällä teidän tapaamisen takia ;) Olisi niin kiva osallistua kanssa mukaan...mutta minkäs teet.

Sanna: Tosi hyvä että pääsitte asiantuntevaan hoitoon ja että teidät ylipäätään otettiin vakavasti. On toi neuvola useimmiten kyllä sellanen arvauskeskus myöskin...useimmiten luotan kyllä omaan vaistooni enemmän ja niinhän sen kuuluu ollakin.

Mukava kun ootte noita esittelyjä laittaneet :flower: Tuli tosiaan vaan tossa joku päivä mieleen,että mä en ainakaan tiedä teistä mitään "perustietoja".

Kakka on meillä yleensä sellasta sinappimaista ja sen väristäkin yleensä. Jos kakka tulee paineella niin sitä tulee niin,että vaatteet menee vaihtoon,mutta jos tulee iisimmin ulos niin pysyy vaipassa :D Petruksen kakka ei kauheesti haise mutta pierut sitäkin enemmän :snotty:

Mä täällä oon miettinyt,että josko uskaltaisin kokeilla vellejä Petrukselle...mutta sitten taas mietin,että pitäiskö vielä antaa ajan kulua. Täällä kun tuntuu aika monella olevan tiheän imun kausi menossa,että josko se olis meilläkin sitä. Petrushan saa pullostakin maitoa,mutta ei sekään pidä oikein enää nälkää loitolla. Sitten mussuttaa tuttia ja yrittää nukkua |O Ostin kyllä jo maissivelliä kaappiin että katsotaan... Mutta onhan tolla pojalla kokoa,että ei mikään ihme jos nälättää usein.

Tänään sitten päätin vihdoin luopua noista 60-62cm vaatteista :'( Siirryttiin isompaan vaatekokoon ja huvitti kyllä oikein kuinka paljon niitä vaatteita olikaan tuolla kaapissa odottamassa. Petrus on saanut ihan älyttömästi vaatteita lahjaksi ja pyysinkin kaikilta vaatetta kysyttäessä. Ja Petruksen syntymän jälkeen oli pian joulu ja ristiäiset ja moni toi vaatetta =) Että kyllä kelpaa!

Mutta jospa menis tästä maate |O

LilliM+Petrus
 
Huomenia :wave:

Kiva, että oli onnistuneet tapaamiset. :) Uutta aikaa ja paikkaa vaan miettimään, niin yritetään mukaan päästä! =)

Edelleen täällä siis tautisia ollaan. :snotty: Soittelin eilen neuvolaankin, mutta niinkuin arvelinkin, ei siitä puhelusta paljon viisastunut. Niiden ehdottamat kikat on läpi jo käyty. Periaatteessa kun muuten tyttö on kunnossa, niin ei auta kun sitä nenua vaan putsailla suolatipoilla yms pikkuapuja tehdä.

Toinen syy miksi soitin sinne, oli kun huomasin tytön suussa sammasta. Täytyy myöntää, että moisesta en aiemmin ollut edes kuullut, tuommosta kirjasta lukiessa tuo tuli vastaan. :whistle: Eli kitalaessa on vähän niinkuin semmonen vaalea peite. Kuten olin jo selvitellytkin, neuvolasta kehottivat puolukoita ostamaan sen hoitamiseksi. Eli hieroin puolukkaa sormeen ja sormi tytön suuhun. Vähän jännitti koko toimenpide, tyttö kun ei maidon ja erinäisten pikkulääkkeiden lisäksi muuta suuhunsa ole saanut. Noh, taas uutena lääkkeenä se sen taisi vaan ottaa. :) Pitänee muutaman päivän ajan säännöllisesti antaa sitä puolukkaa, niin pitäisi kuulemma sillä lähteä. Voi olla, että tuo nuhakin on herkistänyt tälle vaivalle... :/

On kyllä hyvä Sanna, että vihdoinkin Ella pääsi pätevään hoitoon! Valitettavasti neuvolan toimintaan ei aina voi vaan luottaa. Se on kyllä huolestuttavaa! :eek: Samaa arvauskeskusta sekin on... :/

Mutta juu, yritetään saada tämä päivä aluilleen...

mussu & alisa 6.12.
 
DJ Mussukka puolukka on tehonnu meilläkin sammakseen, Eemelillä ei sammasta ole ollutkaan muilla lapsilla kyllä, yhdelle lapsista jouduttiin kyllä kerran ihan lääkekuuri ottamaan kun sammas ei meinannut lähteä ja suu oli niin kipeä ettei tyttö syönyt enää ollenkaan. MUista myös keittää tutteja ahkerasti jos teillä on tutti käytössä, sammas meinaan pesii tuttiin helposti ja siitä siirtyy takaisin suuhun.

Sanna-78 Hyvä että Ella on päässyt hyvään hoitoon, ihan samoin olen huomannut että neuvolassa vaan hymähdellään monille asioille ja kun pääsee kunnon lääkärille toimii hommat ihan eritavalla. Nytkin kun oltiin Jeremiaksen juttujen takia Lastenlinnassa niin lääkäri kovasti ihmetteli miksi EEmelin puklailuun ei ole puututtu koska herrahan oksenteli siellä oikein urakalla, tämä lääkäri suosittelekin että siirtyisin samantien kokeilemaan kiinteitä ja jos se ei auta niin sitten lääkitystä.

Vieläkin harmittaa etten päässyt tapaamiseen..... no ehkä seuraavalla kerralla =) ja siitä tulikin mieleeni että kiinnostuisko kukaan jos järjestettäis ihan kunnon tapaaminen, tai onhan kahvilatapaaminen kunnollista mutta ajattelin ehdottaa että josko saatais joku tila, esim. täällä Espoossa ja Helsingissäkin voi vuokrata edullisesti asukaspuistojen ja leikkipuistojen sisätiloja. Voitais omassa rauhassa tavata, kahvitella ja herkutella. Olen itse ollut vastaavassa tapaamisessa vuosia sitten toisen lapseni kanssa ja se oli tosi kivaa kun oli tupa täynnä samanikäisiä vauvoja ja sai ihan rauhassa ja ajan kanssa jutella. Noissa tiloissa on helppo olla vauvojenkin kanssa koska tilat on suunniteltu lapsiperheille. Helsingistä en tiedä mutta täällä Espoossa tilat maksoi ainakin viimeksi jotain 50e, se ei olisi paha jos summa jaetaan vaikka kymmenen kesken. Syömiset ja juomiset vois olla nyyttäri periaatteella. Tälläiseen tapaamiseen voisi ehkä joku tulla kauempaakin, ainakin meillä oli siinä aikasemmassa tapaamisessa monikin tullut pidemmältä. JA ajankohtahan vois olla vaikka lasten puolivuotissynttäreiden aikoihin toukokuulla, niin olis aikaa järjestellä. Jos joku nyt ylipäätänsä innostuu koko ideasta :ashamed: Täällä meidän naapurissa on yksi tila jonka voisi saada jopa ilmaiseksi, mutta saattaapi olla liian hankala joillekin tulla tänne Espooseen.

katjuza ja Eemeli 3kk 1 päivä :D
 
Katjuza: Jep, tutit ja pullot on nyt tehokontrollissa. Joka päivä siis kunnon pesua ja keittelyä. Onneksi ei vielä niin pahaksi ole ärtynyt, ettei Alisa syömään pystyisi. Kaipa se siitä helpottaa...
Ja hyvältä kuulostaisi tuommoset isommat tärskyt! =) Mukana ollaan! :wave: Toivottavasti pidemmänkin matkan päästä ihmiset pääsisivät myöskin tulemaan. :)

..Ja tehokkaasti taas hyödynnän tämän ajan, kun tyttö on vielä nukkumassa... :D
 
Katjuza: Toi on loistava idea, ja nimenomaan jos pidempääkin uskaltauduttaisi mukaan :)

Eilen illalla Eetu tankkasi 100 milliä perunaporkkanavelliä ja päälle tissiä. Heräsi vasta aamulla syömään, ja nyt on ihanan levännyt olo. Vaikka olenkin ton pojan kanssa tottunut pääsemään vähän turhan helpolla...

Nyt pitää lähteä koirien kanssa lenkille :wave:
 
Ensiksi esitely.... elikkä taidan olla meidän "vanhus" tässä seurassa elikkä 38-v :LOL: , eikä tunnu missään :LOL: :LOL: . Inssi myös, kuten täällä näyttää muitakin olevan. Taustalla on myös kauppis, mut siitä on jo aikaa ja niitä töitä ei ole tullut tehtyä kuin jotain 18-v sitten... huh, huh, voikos siitä olla noin paljon. Ukkeli meillä on 37-v. Ja Vanhempi tyttö on syntynyt 03/04. Perheen harrastuksiin kuuluu itsellä ratsastus ja spinning, isännällä fresbeegolf ja salkkari, vanhemalla tytöllä muskari ja baletti ja nuorempaa käytetään nyt sitten vauvajumpassa ja muskarissa. Että tämmöinen poppoo.

Katjuza... me voitas olla ainakin kiinnostuneita tohon tapaamiseen jos saisi sen paikan vuokrattua esim. Espoosta.

Syömisistä.... meidän ahmatti vetelee päivälliseksi velliä 200 ml ja sit illalla kans menee 200 ml. Siinä välissä sitten syödään maitoa 200 ml x 3, ja jsokus sitten halutaaan syödä sitten klo 24 vielä maitoa. Perunasta ei meidän neidin masu pitänyt vaan tuli aika kipristyksiä, kuten päärynästä. Aprikoosisose tuntuu olevan ok, kuten ruusunmarjakin. Täytyy varmaan koittaa bataattia, jos saisi tuon vellimäärän vaihdettua edes toisen annoksen bataattiin. Nuo soseet ei kyllä uppoa meidän neidille, hirveet irvistelyt heti kun saa suuhunsa. Velli kyllä menee nopsaan.
 
No nyt täällä tuli kyl nukuttua!!! Emmi söi illalla tuttelia 100ml ja nukahti sen jälkeen klo 20. Heräsi klo 23.30, kun kannoin omaan sänkyynsä ja sillon söi. Ja sit seuraavaksi vasta klo 7!!! Mieskin myöhästy töistä, kun Emmi ei syönykkään siinä viiden pintaan :LOL: No, Emmin kans jatkettiin vielä unia ja söi klo 9 ja klo 10.30 päätettiin sit vihdoin nousta sängystä. Ei oo kyl aikasemmin noin aikaisin mennyt nukkumaan tai nukahtanut on sellasille lyhyille unille..mut tää oli jo meijän ennätys.

Emmi sai eilen jo maistaa kukkakaalia. Tykkää tosi paljon potusta ja sit vielä hiukan kukkakaalia ja jälkkäriksi luumua. Tytöllä oikeen jalka alkaa vispaamaan,kun pääsee pöydän ääreen ja saa ensimmäiset lusikalliset :D Mä olen vähän aatellut, et en antais noita vellejä lainkaan. Nyt annan nää potut, kukkakaalit sit parsakaali,maissi...ja hedelmäsoseet ja 5kk hujakoilla sit aloittaisin antamaan viljoja ihan puurona.



 
Päivää!!

Ensinnäkin katjuza: aivan mahtava idea toi tapaamisjuttu!!! Kannatetaan!!!!
Eihän tää Porvoo ole kuin bussimatkan päässä Hesasta mutta kun ei ole hajuakaan missä kyseinen kahvila edes sijaitsee, niin pikkasen paha lähtee kahvittelee ja kun koko poppoo sitä paitsi oli/on kipeänä... tarkoitan nyt siis tätä eilistä tapaamista. Tosi kiva että meni hyvin ja innostuitte uuteenkin tapaamiseen :D

On se joo aina yllättävää, kun mielessäsi kuvittelet jonkun olevan jonkun näköinen ja sitten todellisuudessa onkin ihan erilainen. Mulle kävi noin 1,5 v sitten kun tapasin isäni- olen siis vaunuiässä viimeksi tavannut :whistle: Aivan erinäköinen mies sieltä autosta tuli kuin mitä olin kuvitellut....

Neuvolasta tultiin äsken, ja Milla siis nyt 10vk vanha: 6200g ja 61,4cm, py 41cm,. Seuraavaksi sitten 3kk tarkastus ensi kuun puolivälissä ja silloin eka rokote...

Nyt täytyy lähtee asioille!! Kiirettä pitää näin kotiäidillä :LOL:

[/URL

Mirnu ja Milla 10vkoa :wave:
 
esittelyä meiltäkin. kotoisin olen savosta ,nyt muutaman vuoden asunut etelä-karjalassa. mies huomenna 39, minä 32 ja Eino tänään 4kk. kamala kun on aika vierähtänyt. työpaikka odottaa keittiöhommissa ja mies valtion leivissä nyt tosin vuorotteluvapaalla kun rakennentaan tai siis mies rakentaa meille taloa. toivottavasti kesällä päästään muuttamaan. tarkoitus olisi vielä jatkaa ainakin vuoden loppuun kotona olemista mut saa nähä miten tiukaksi talous menee. mieluiten olisin kotona et Eino olisi kolmen vanha mut tuskin onnistuu ellei sitä kakkosta saada aikaiseksi. Einohan odotutti itseään reilun 2vuotta.
me on nyt aloiteltu perunaa ja ajattelin tänään jo antaa jotain hedelmä sosetta,velliä on annettu mut meillä ei ainakaan ole huomattu mitään vaikutusta et nälkää pitäisi pidempään yöllä syödään kaksi ,kolme kertaa.mut hyvin jaksaa kun eka kaksi kuukautta valvottiin joka yö monta tuntia.
mut nyt onkin päikkärit taas ohi et äitiä kutsutaan.
petriina ja Eino 4kk
 
3kk neuvolasta kotiuduttu ja uudet mitat on 6550g ja 62,7cm, päänympärys muistaakseni tasan 43cm :heart: Toinen annos rotarokotetta annettu ja sit tietty se eka ohjelman mukainen rokote, saa nähdä puskeeko kiukkua tai väsyä tänään rokotteesta....maidolla mennään ainakin nyt eteenpäin, kokeilen kiinteitä sitten, jos tarvis on tai kun ikää tulee vielä vähän lisää. Kyllä nämä 3-4 yösyöttöä jaksaa kevyesti, kun sentään yleensä niitten välissä saa nukkua suht kivasti!

Vattihattu ja Venni tänään tasan 3kk :heart:

Tuli vielä mieleen, että kun neuvolasta oltiin poispäin lähdössä, juttelin erään äidin kanssa, jolla oli 5kk ikäinen lapsi sylissä....alkoi siinä kertomaan lapsen tuoreimpia mittoja ja painoa oli 11,5kg :whistle: ihana pakkaus!! Ja pelkällä rintamaidolla kasvanu :p Tää äiti siinä tuumaili, että olihan sitä syntymäpainoakin eli 4,2 kiloa, mutta meidän Venni oli syntyissään 4360g ja jos se parin kuukauden päästä painais saman kuin tuo lapsi, niin olis tuplannu tämän hetkisen painonsa :eek: Eikä siinä mitään pahaa, mut kyllä kiirus taitaa tulla, heh.....niin ne vaan on lapset eri kokoisia, mutta kaikki aivan ihania!
 

Yhteistyössä