*Marrastähdet* toukokuussa '07

Pakko tulla tännekin hehkuttamaan kun sain vihdoin ja viimein aikaseksi ommella itselleni äitiyshamosen :D
Ihan tavalliseen Onlyn farkkuhameeseen ompelin trikoosta yläosan, ensiksi tietty leikkasin vyötärökaistaleen ja masun kohdalta kangasta pois. Ja hyvä tuli vaikka itse sanonkin ;)

Liitän tähän vielä kuvan :whistle:



Anteeksi kuvan laatu, on otettu surkealla kamerakännykällä.<br><br>
 
Heips! :)

Katjuza ei sulla olis kuvaa siit hamosesta, jonka teit? Voisin kans tehdä tai yrittää ainakin :)
Tiedän sen että muovissa ei saa säilyttää(tai ei siis säily pitkään). pitäis kuulemma kirjekuoressa esim ja kuvien välissä paperit, ettei osu yhteen ja kuluta toisia. Kantoliinaa ei ollut ekasta, jos kesävauva tulisi niin hankkisin, mutta tuskin nytkään hankin..

Sanna-78 :hug: Minulla on odotusaikoina lievää migreeniä ja Violaa odottaessa oli useestikkin pää ihan helkutin kipeä. Nyt tässä raskaudessa ei ole ollut kun näköhäiriöitä(joita migreeni aiheuttaa). Paljon otat panadolia? Voisko määrää vähän lisätä kun oikeen kovasti päätä särkee? Ja muuten, näköhän saattaa heikentyä raskausaikana hurjasti, itse olisin ekan aikana käynyt näöntarkastuksessa mutta he ei tee raskaana oleville eikä mielellään imettäville, koska voi antaa vääriä tuloksia. Niin noi hormoonit vaikuttaa kaikkeen :whistle:
Me asutaan Violan kans nyt kaksiossa(2h, keittiö+sauna 59neliö). Nyt etitään kolmiota, näistä samoista taloista(rivitalot) ja ne on 74neliöö. Nää niin kivat talot, suht.uusia ja lapsiperheitä paljon.

HelmenTyttö Juu, pitää ottaa selville, luulen että lähin ehkä Oulussa ja täältä sinne 300km. Että jää vissiin 4D käymättä, vaikka olis hurjan mukava mennä :)

PikkuM Mulla taas ku ykköstä odotin oli tapana käydä pyöräliikkeissä, siellä hais niin vastustamattoman ihanalle :LOL: . Ja kun skootteri ajo ohi niin oi sitä hajua.. Tää raskaus :headwall: :D

Loviisa Hei kiitti tuosta linkistä, en ollut moisesta sisaristuimesta kuullutkaan. Luulenpa että hankitaan tuollanen..

Nita Strepsilssejä saapi syödä ainakin apteekin tätien mukaan. Just tuossa muutama kk sit ku olin kipeenä niin kävin hakeen niit ja kysäsin saako niit syödä ja saa, suositusten mukasesti.
Voi ei, mulla mm. tänä aamuna kun heräsin niin yökötti ja oli tosi heikko olo, mutta oksentanut en ole enää. Ehkä jos vatsa pääsee liian tyhjäks niin tulee huono olo.
Itse aion Ikeasta ostaa(tai kaveri tuo kun täällä ei lähimaillakaan)häkkisängyn. Pohja kannattaa olla säädettävä, joten saa aluks ylemmäks niin vauva helpompi siihen laittaa ja nostaa pois. Ikeassa on halvin sänky 39e. Se mitä itse katsoin, maksoi 69e. niithän niin monen hintasia ja laatusia..

Nyt ulos, niin ihana ilma B) :D

-Hilla 15+1-<br><br>
 
Kivan näköinen toi mammahame, pitäsköhän itekin tehdä ku on muutama sellanen hame mistä vois tollasen väsätä. Siskolla on ompelukone ja sinne pitäs pe mennä kyläilee niin vois samalla väsätä tai siis laittaa äitin ompelee ku vanhemmatkin on sinne tulossa pe ku ottavat siskon lapset hoitoon muutamaks päiväks..

Aamulla ekana naamaan Panadol ja just tultiin kotiin ja ei kauheesti enää särje pää mut paha olo iski sit sen sijaan. Koskaan ei oo hyvä :LOL: Kyl mä huomenna töihin ajattelin mennä ellei aamulla tunnu et pää räjähtää ja jos ehtis soittaa sille neuvolalääkärille joka tapauksessa.

Meillä on 54m2 2h+kk+kph ja menishän se vauva tuolla samassa huoneessa hetken aikaa mut sit taas ajattelin noita hoitopaikkoja yms et olis kivempi asua uudessa kodissa jo ku vauva syntyy eikä alkaa miettii sitä sitte vasta ku alkaa paikat käymään ahtaaks ja sit kuitenkin ku pitää töihin jossai kohtii mennä niin olis sitte jo tiedossa hoitopaikka siittä läheltä mistä asuu. Olipas sekavasti kirjoitettu, toivottavasti ymmärsitte =)

Jospa menis laittaa pesukoneen päälle, pitäs taas 2 koneellista pyykkii pestä ja meitä on vaan 2 hlöä täällä :LOL:


Sanna ja Nipsu 14+4<br><br>
 
moi kaikille!

Ihana ilma ollut taas tämän päivän, mut huomiseksi oli sitten taas sadetta luvassa :whistle:
Aamulla tuossa nyrkkirieskaa leivoin ja keittiön kaappeja siivoilin. Sitten kävin hengailemassa serkun ja sen miehen talon rakennuksella, omaa talokuumetta nostattelemassa...

Siitä päästääkin aiheeseen eli joku kyseli asumismuotoa. Tällä hetkellä asutaan vuokralla rivitalo kaksiossa ja ahtaassa semmoisessa, neliöitä ei varmaan ole edes 50. Aikaisemmin asuttiin omistus rivitalo kolmiossa, jossa neliöitä 77, mutta kyllästyttiin kaupunkiin ja muutettiin tänne maalaispitäjään, jossa asuntotilanne aika heikko. Hakusessa ois hieman isompi asunto, mut tämmöisellä tuppukylällä ne vaan on aika kiven alla ja hakijajonossa ainakin 100 ihmistä ja asuntoja vapautuu ehkä 5kpl vuodessa. Että ei kovin hyvä yhtälö. Mutta ollaan tässä suunnittelemassa talonrakennusta tuonne maaseudulle ja sinne olisi tarkoitus tehdä n.150m2 hirsitalo, rantasaunat ja muut vermeet... Ehkä hätätapauksessa väliaika menis tässäkin, mut voi olla että talon valmistumiseen menee vielä parisen vuotta, niin ois kiva jossain väljemmässä asua se aika. Mut saa nähdä miten onnistaa..

Pinnasängystä. Mina ajattelin ostaa jonkun perusmallin. Useimmissa taitaakin olla se säädettävä pohjankorkeus vakiona. Se laskettava reunakin ois varmaan ihan kätevä mut ei pakollinen. Sen avulla sängyn vois kyllä hiilata ihan kiinni omaan sänkyyn, niin että vauva ois käytännössä vieressä, mut kuitenkin omassa sängyssään. Ei tarttis yöllä aina nousta nostamaan lasta rinnalle. Meillä tää makkari muutenkin niin ahdas, että kun pinnis laitetaan niin ei mahdu kun 120cm leveä sänky itselle, niin ei vauvaa oikein mahdu keskeenkään ottamaan.

Harmillista tuo joidenkin jatkuva päänsärky. Mulla sitä kesti viikon verran ennen plussausta. Siitä päättelinkin että ehkä raskaana olen ja varmuuden vuoksi en uskaltanut panadolia vahvempaa ottaa ja oikeassahan olin. Sen jälkeen kyllä ei ole pahemmin vaivannut. Kärsin aikaisemmin aika usein päänsäryistä ja buranaa meni aika tiuhaan, mutta nyt ovat huomattavasti jääneet vähemmälle.


Mutta nyt syömään ja sit piha hommiin.

Sanle ja DJ 15+5
 

Tuosta sängystä.. mäkin oon ajatellut että ihan perus sängyn ostais kun kyllä niitä suht halvalla kuitenkin uutena saa. Esim juuri sieltä ikeasta :) sekun vielä tossa ihan vieressä niin ei kauas tarvii mennä hakemaan =)
Saa nähdä sitten että hommaako sen matkasängyn. Tilanteen mukaan pitää varmaan sitten katsoa tuleeko tarvetta jne.

Mulla noi ultrakuvat oli vain tuossa laatikossa mutta laitoin vähän aika sitten kirjekuoreeseen mutta oon kanssa miettinyt pitäiskö paperia välissä käyttää tjn ettei ihan pilalle menis? Tästä esikoisestahan ne muutamat kuvat on, 2 ultra kerralta :)

HILLA83: sähän se olitkin joka ikeasta puhui, mä en oo niin tarkkaan vielä niitä hintoja kattellut mutta pitää käydä kattomassa jos joku sopiva osuis kohille :)
varmaan aika monissa niissä on se säädeltävä pohja..
No ehkä niitä strepsilssejä sitten saa syyä, vielä ei oo onneks tarvinut :)

Tänään ollu ihan hyvä olo, mitä nyt taas se päänsärky! :\|
mutta ei onneks niin pahana, taitaa kuulua sitten se(kin) tähän raskauteen vaan.

huh. alko tulee kivoja pilviä tonne taivaalle. ukkosta lupas,tuliskohan? toivottavasti :) mä tykkään ukkosesta! :D varsinkin jos ei yksin tarvii kotona kököttää :D

nyt vois vaikka telkan ääreen mennä...
 
Heippa pitkästä aikaa!

mä oon ollu laiska, en oo jaksanu koneella olla ollenkaan, jotenkin tehny pahaa tuijottaa ruutua.

AsunnostaMeillä on tällä hetkellä 80neliön omakotitalo kolmio, vanha 1 1/2 kerroksinen rintamamoiestalo.mutta muutetaan rivarikaksioon 63nelötä, nyt enskuussa.talo on oma, myytiin pois ku mää en kertakaikkiaan tykkää tästä ennää ollenkaa enkä asuinpaikkakunnastakaa.jotenki en nähny vauvaa tähän taloon.ja remppaakin ois pitäny tehä julmetusti..nyt sit mennään vuokralle. ja ollaan ajateltu että kai me pari vuotta siinä sit mahuttas olemaan, rivarikolmiot tuntuu olevan hakusessa ja aika arvokkaitakin..ja kun mä en halua kerrostaloon.

Pinnasängystäajeteltiin ostaa käytettynä, ihan tavallinen pinnasänky.

Mielihaluista: mulla on tässä viimeset pari viikkoa tehny mieli ihan mahoton jalapenoja.lämpimiin voileipiin laitettuna..ja pastakastikkeeseen..ja ihan mihin vain..

Onkos teille miten paljon kertyny painoa?

Mulla viimeksi eka neuvolas oli tullu jo 3kg, ja viikon päästä ois neuvola ja epäilen että toiset samat 3kg tullu..mä kun en omista puntaria, mutta nuo vaatteet kertoo aika paljo ku ei ees lantion yli saa vedettyä vanhoja housuja.. :ashamed:
kertakaikkisen läski olo ollu siis tän päivän.mutta jospa huomenna on taas nii kiva päivä että osaa nauttia raskauden tuomasta muodonmuutoksesta.

Mulla ois hirvee pesänrakentamis vietti,haluttas huonekaluja uusia ennen vauvan tuloa ja muutenki laittaa koti nätiksi, vaa ei taida rahat ihan kaikkeen riittää..kun pitäs autokoulun kakkosvaihekki ajaa vielä ku mahtuu ratin taakse.mä kerran jo hain sen 2vuotta lisäaikaa ja enää kuulema sitä ei vissii saa.höh.
ja haluttas niin jo kaikki vauvantavaratki ostaa.mutta tuo mies jaksaa ärsyttää sillä että onhan sinne vielä aikaa.mutta kun mä haluan että kaikki on valmiina hyvissä ajoin ja sit että sais ostettua ne vielä kun mä olen töissä. ei monta kuukautta aikaa jos jään lomalle ennen työsopparin loppumista eli 22.elokuuta.

ei jaksa ymmärtää miten tuo mies ei ymmärrä :LOL:

mutta nyt levähtelee..huomiseksi lupaili taas ihanaa ilmaa!

miiku 14+5
 
Nyt mun sit alkoi tehdä mieli punajuuria ku joku niistä puhui. Mulla ekassa raskaudessa teki roskaruokaa ja suolaa koko aika mieli, mut bmi oli 2 pykälää alempi. Nyt oon syöny etenki omppoja ja sit sellaisia voileipiä missä olis rehuja paljon päällä. Ja tuoremehuja ja teetä! Mut ikävä kyllä juhlia ym kekkereitä on ollu vaikka kuinka niin melkein joka päivä olen syönyt kakkua, jäätelöä, pullaa ym enkä ole ehtinyt liikkumaan niin nyt ne kilot on alkanu karttuun, ainakin ton kaksoisleuan perusteella! Lisäks musta tuntuu ku olis jo nyt turvotusta... :/

Meillä on Ikesta ihan normi pinnis, pohjassa on 2 säätökorkeutta. En ole kaivannu mitään sen kummempaa, ainoa miinus on ettei pojua yllä pusuttamaan sängyn pohjallle. Meillä on myös matkasänky ja mikäli poika ei opi nukkumaan "isojen" sängyssä ennen seuraavan syntymää niin sit vauva joutuu nukkumaan matkasängyssä aluksi. Meillä on sellainen isomman lapsen sänky missä on pienet laidat vaan pääpuolessa.

Meillä on 81 neliöö 3h+k. Vähän pelkään tuota ahtautta, kun esikon aikaan pystyin pitämään sen vaivaiset 6 viikkoa meidän huoneessa ja sit oli jo siirrettävä omaan. Mä olin ihan yliherkkä sen äänille ja koko aika heräsin sitä odottamaan et vauva herää. Toivottavasti toisen kanssa menis helpommin. En usko et voidaan laittaa lapsia heti samaankaan huoneeseen kun poika on periny mun unen lahjat ja herää joka ikiseen rasahdukseen, saati sit itkevään vauvaan.

Mulla oli myös ekasta sellaista hormoonipäänsärkyä. Peemäistä jomotusta, mut siihen auttoi kyllä kun joi riittävästi ja otti Panadolia. Mulla oli viime raskaudessa ihan tajuton nestetarve, varmaan söin niin suolaista. Ja heti alkoi jomottaa päätä jos joi liian vähän vettä. Siihen ei muuten ainakaan auta särkylääke, ku johtuu neste"hukasta".

Nyt loppui muistikapasiteetti... Pitiköhän vielä jotain. Niin joo meillä on Kaislakehdosta 2 kantoliinaa, oon ollu tyytyväinen. Mut eka oli kesävauva et en sit tiedä kuinka paljon niitä tulee nyt käytettyä. Mut ainakin masuvaivoja itkettäessä hyvä apu ku esikoisella auttoi vaan kantaminen siihen...

Ei liikkeitä vieläkään. Masu kyllä kasvaa... Miehen enon lapsella oli kampurajalat eikä se potkinut koko raskausaikana... Nyt tarvis vaan lpettaa tää itsensä pelotttelu. Mulla muuten ekassa raskaudessa merkittiin La väärin äippäkorttiin ja huomasin sen vasta synnytyksen jälkeen ja nyt musta tuntuu et sama juttu. Kaikki laskurit antaa menkkojen mukaan La:ks 10.11 mut neuvolassa 9.11. Outoa... Mut ultran mukaanhan se on 5 pienempi toi sikiö et mieluummin pidän siinä kortissa "liian aikaisen" LA:n ku viimeks meni 2 viikkoa yli. Oon ihan asennoitunu et niin nytkin...

T: Viljonkka ja Untuvikko 16+2 ???????????????
 
Eipä ole tullut aikoihin kirjoiteltua. Ollut jos jonkinlaista kiirettä ja pahoinvointi vei välissä olon veteläksi. Melko lievänä mulla se varmaan oli moneen muuhun verrattuna, lähinnä vain kuvotusta ja heikotusta, mut sen verran voimakkaana että voimat oli nollilla.

Mut pikkuisella kaikki hyvin ja sydänäänet voimakkaat. Melko vilkas kaveri tuntuu olevan, kovasti aina karkailee kun yritetään kuunnella. :)

Mulla laskettuaika tuli neuvolan mukaan viikkoa aiemmaksi kuin itse laskin normaalin kierron mukaan. Varmistuu sit varmaan enskuun ultrassa. Tällä hetkellä mulla siis la 9.11. eikä se 17.11. Mullakin muuten laskurit antaa 10.11 itelle, mutta terkka pisti 9.11. sama juttu siis täälläkin. Lieko joku eri laskuri heillä käytössä, vai mistä johtuu.

Painoa tullut vajaa 4 kg lisää ja vatsa kasvanut hurjasti. Sokerirasitustestiin meno olis edessä, toivottavasti ei kuitenkaan siellä todeta raskausajan diabetestä. Suvussa sitä kyllä sen verran on ettei kai olis ihme jos tuliskin. Onneksi nyt raskauden aikana ei ole tehnyt makeaa mieli läheskään siihen tahtiin ku aiemmin, joten makeansyönti on jo valmiiksi vähentynyt.

Tässäpä vähän kuulumisia.

t. Piipe + pikkuinen 16+2 (terkan mukaan laskettuna)
<br><br>
 
nita Ihan peruspinnis säädettävällä pohjalla ja reunoilla tulee meille, ilmeisestikin käytettynä miehen veljeltä.

Sanna-78 Asunnosta - ostettiin just viime kesänä okt 3h+k+s 105 m2 ja tällä hetkellä tässä majoitutaan mie, mies ja koira. Yhden lisähuoneen saa suht helposti vähän seiniä venkslaamalla, onneks sisäseinät ei oo kantavia. Olohuone on suhteettoman suuri joten siihen suht helposti saa sen yhden lisämakuuhuoneen - suunniteltu on jo :)

katjuza Kiva toi hamonen. Itekin oon miettiny josko pistäisin hoviompelijani töihin ja tekemään miule mammafarkut ja -hameen kun noita normimallisia on tuolla kaapissa riittävästi... Muuten en vielä mtn oo ostellu, mut kohta kyllä varmaan pitää lähteä mammavaateostoksille.

miiku84 Tuosta painosta, miule on tullu vajaa 2 kg lähtöpainoon - onneks. Siis ettei oo tuon enempää kun lähtöpainoa on ja bmi 30.

(.) Tänään oli kummipojan 2 v. synttärit ja ajomatkaa tunti suuntaansa. Kyllä alkoi tämä kanssamatkustaja jossain vaiheessa jo kapinoimaan, tuntui että työntyy vatsanahkan läpi :) Nyt voin jo sanoa että kyllä se on tuo veturi mikä siellä tökkii.

Täällä vetelen vesimelonia kaksin käsin, kevyttä iltapalaa ja täyttää muuten todella nopsaan.

HT ja veturi 17+2
 
huomenta!

tulihan se ukkonen eilen ja oikeen ryminällä :D ei oikeen nukuttua saanut ku kauhee möly ja salamoi taivas täys. aika outo näky tääl helsingin seudulla :)

Mua on koko tää aamu jotenki masentanu :'( en tiiä mikä,itkettää vaan jatuntuu et kaikki ois päin p*eetä. Paha olokin on mut ei kuitenkaan mitään tule. Jotenki ihan veltti fiilis, mistä lie johtuu... :whistle:
ihan p**ka olo!

Tosta painosta; mulla muutenki heitellehty muutamasta sadasta grammasta-pariin kiloon aina sillon tällön ja sen mukaan mitä on syöny (siltä ainaki tuntuu..) annoin neuvolaan vähän yläkanttiin painon ku sillon se piti suhtkoht paikkansa mut voipi olla et alkaa kyselee miks oon pari kiloa laihtunu vaikka en oo mitenkään laihuttanut, koittanu vaan kattoo mitä syön niinku aina!
......
Tuli pikkutauko tähän kirjottamiseen.. korjaan ton oksentamisasian; taas tuli aamupalat ylös! millon tää oikeen loppuu?!!? :kieh: :ashamed:
en jaksa!

Mikä teillä ollut BMI ennen raskautta? Mulla oli 22 joten en tiiä miten suhtautuu kilojen tippuseen neuvolasssa,varsinkin nyt jos toi pahoinvointi alkaa uusiks :/

Mullakaan oo vielä mitään liikkeitä..viikon päästä neuvola,toivotaan et siellä kaikki hyvin
:heart:
että basso vielä jumputtais :saint:

No jos lepäämään menis, alkais ehkä tää heikotus loppumaan :/
 
Huomenta
Täällä tuli taaaas lähtö kaupoille, oli hyllykköö ja mattoo halvalla, niin pitää käydä ostamassa, kun on tarvista...äitini ei tosin tykännyt näin aikasesta herätyksestä, mutta aikanen lintu madon nappaa :LOL: :LOL: mä kun olen sellainen hätähousua aina, et jos jotain on halvalla niin pakko heti lähtee jos sellaista meinaa ostaa kun ei niitä muuten riitä sit miullekin :ashamed: :ashamed: jahas mut nyt valmistautumaan :wave:

Perfekta ja hattivatti 16+5
 
Huomenta!

Eilinen kokonaan ilman nettiä, pakko heti aamulla tulla kattoon muiden kuulumisia.

Siitä asumisesta, meil o 5h+k+s ja meit on täl hetkel 3 ihmistä,3 koiraa ja 4 kissaa. Hyvin mahtuu kun maalla on. Naapuriinki kilsa matkaa.

Mut nyt tarttee mennä aamupalalle ja lähtee käymään puutarhalta hakee jotain ulkokukkia...

Moikka, Vimpula+hormoonihiiri 15+3
 
Huomenta!!

Mulla on alkanu mahakivut jo helpottamaan, jeee! Oon kyllä ollu muutenkin nyt pari päivää paremmalla päällä, enkä mitään stressaillu, joten kai sekin vaikuttaa.
...ukkokin sanoo et munkans on jopa ihan mukava jutella kun en heti ala itkemään, kun kysyy mitä kuuluu :whistle:

Tosta asumisesta, meillä on aika vanha omakotitalo, eli remontoitavaa löytyis aina :/ tilaa on ihan mukavasti, kolme ihmistä täällä nyt asustaa, tai miehen poika asuu kyllä virallisesti äidillään, mutta joskus täälläkin :) kissa ja kalojakin löytyy.

Minä en oo hommannu vielä mitään vauvantavaroita, oon vaan ajatellu että kyllä sitä kerkeää :whistle: Äitiyspakkauksen aion ottaa, musta se oli ihan kivan näköinen! Ja yhden ihanan pinnasängyn näin, sellanen ovaalin muotonen jossa oli pyörät alla, mut hinta oli 800?, joten jää kyllä ostamatta! Ajattelinkin ehkä pyytää jos mun isä tekis, sais sitten just sellaisen kun haluais. Mut olen kyllä ajatellu silleenkin et ei kaiken ainakaan uutta tarvitsis olla..

Ei auta, töihin se on lähettävä :wave:
 
Hei Kaikki marrastähtösten odottajat!

Liityin listalle vasta viime viikolla, laskettu aika on 21.11. ja paikkana Satks. Viikkoja on siis tällä hetkellä 14+5.

Tänä aamuna iski päälle epätietoisuus, että onko siellä kohdussa mitään. Kun ei kuulu mitään, ei tunnu, ei kilojakaan ole tullut.

Vajaa pari viikkoa sitten olin viimeksi neuvolassa ja kyllä sydän silloin pompotti. Np-ultrassakin kaikki näytti normilta.
Jotenkin vaan alitajunnassa pelko valtaa mieltä. Esikoiseni on 9-vuotias ja siitä lähtien olen toivonut toista lasta. Yksi keskenmeno masennutti vuosi sitten, nyt eletään toivossa ja pelossa. Mitään pinnasänkyjä ei uskalla vielä suunnitella!

Miltä teillä muilla tuntuu, valtaako epätoivo koskaan mieltä? Neuvolan opuksissa mainitaan jo näillä viikoilla, että "olisko aika ostaa pari numeroa suurempia vaatteita tai tutustua äitiysvaatteisiin". Joko nyt oikeesti pitäisi olla siinä pisteessä?
Hyvähän kai se on, että painoa ei ole tullut, sillä ennen raskautta indeksi oli 29.

Mukavaa toukokuun viimeistä viikkoa kaikille teille!
 
Mulla oli aivan kamala lauantai :eek:

Olin kaikessa rauhassa synttäreillä poikien kanssa kunnes tunsin,että nyt valuu jotakin...menin vessaan niin vuosin aivan kirkasta verta :eek: Soitto tk:een ja käskivät heti mennä käymään. Siellä tehtiin ultra ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Se helpotti,mutta siinä vaiheessa verta tuli ihan kiitettävästi :( Lekuri ei suoraan sanonut,mutta ei paljoa toivoa antanut ja kyllähän mä itsekin keskenmenoa pelkäsin. Sain lähetteen äippäpolille seinäjoelle. Siinä vaiheessa kun miehelle piti soittaa ja ilmottaa,että nyt lähdetään aloin itkemään ihan hysteerisesti :'( Siellä mä itkin tk:n parkkipaikalla.

Lähdettiin siis äippäpolille ja pääsin vihdoin ja viimein lääkärin vastaanotolle. Tehtiin sisätutkimus ja mitään tulehdukseen tms viittaavaa ei ollut. Lopulta tehtiin ultra ja mä olin silmät kiinni,odotin vain koko ajan,että lekuri sanoo sen pahimman :eek: Mutta vauvalla olikin kaikki ok ja mitään keskenmenoon viittaavaa ei ollut! Voitte kuvitella mun helpotuksen tunteen sillä hetkellä! En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut :ashamed: Silloin vasta uskalsin ultraruutuun edes katsoa!

Verenvuoto johtui ilmeisesti jostain suonen katkeamisesta. Perjantainahan mä tamppasin patjoja ja kannoin raskaita ruokakasseja. Se oli kai sitten liikaa. Nyt onkin kiellossa niin raskaiden nostelu kuin seksielämäkin :whistle: Nyt on vuoto loppu (loppui jo la iltana) mutta jos se yhtäkkiä runsautuu niin mut otetaan suoraan osastolle makaamaan.

Toivottavasti tämä oli kaikille jonkinlainen helpottava tieto,että vaikka sitä verta voi tullakin niin se ei aina tarkoita suoraan keskenmenoa. Mutta kyllä tuossa oli mulle liikaa jännitystä yhdelle illalle,en enää halua kokea vastaavaa :/ Menettämisen pelko oli kaikista kamalin tunne :'(

Jotenkin mulla on tunne,että kun tähän saakka kaikki on mennyt liiankin hyvin (ei edes etovaa oloa) niin tästä ne ongelmat sitten alkaakin. Tietty mulla alkaa ennenaikaiset supistukset jossain vaiheessa niin,että makaan vaan sängyssä hiljaa...no ei mennä nyt asioiden edelle...tärkeinä mennä päivä kerrallaan :)

Tsemppiä kaikille odottajille! Mä aion muuten varoiksi soittaa loppuviikosta neuvolaan ja pyytää,että kuunnellaan sydänäänet. Ihan mun oman mielenrauhan takia :ashamed:

LilliM ja rv13+4
 
Mä en tiedä miten mulla tota painoa on tullut, ku en enää ole uskaltanut vaaalle. Aluks oli hyvin eikä juuri noussut mut nyt on kyllä leuan alle tullu lisää ihan reippaasti joten kaipa sitä on sit tullut, veikkaisin 5 kg... Ja tuntuu kyllä et nestettäkin olis jo. Mulla oli ennen ekaa bmi 20 ja painoa tulikin koko aika 500-1300 gr viikossa!!! Yks kerta oli ku oli miinusta, ihan lopussa. Nyt bmi oli 22 joten ei tarvis ihan tota vauhtia kerätä kiloja.

Täällä on aika rento olo muuten ollut odotuksen suhteen, mutta noi liikkeiden puuttuminen on alkanut vaivaamaan. Neuvola on vasta 13.6. joten vielä joutuu odottelemaan. Olen kyllä sillain aina ajatellut, et se tulee mikä tulee, turha murehtia etukäteen. Ja kun niin huno oli toi eka ultra niin nyt olen alkanut veikkaamaan et istukka olis myös etuseinämässä ja siksi liikkeitä ei vielä tunnu vaikka ekasta jo tuntui. Nukutteko vielä mahalla? Mä en ekasta pystynyt enää tässä vaiheessa, mut nyt ei ole mitään epämiellyttäviä tuntemuksia senkään suhteen...

No mut tsemppiä vaan kaikille. Ja pahoinvoinnista kärsiville et viimeistään sit ku vauva on syntyny se loppuu... Tosi lohduttavaa...
 
LILLIMENNINKÄINEN: :hug: onneksi sulla oli kaikki kunnossa! En edes tiedä miten ite reagoisin jos noin kävisi. Näköjään täytyy vain parhaaksi välttää raskaita töitä ettei käy mitään vahinkoa (enkä nyt tarkoita ettei mitään voisi tehdä mutta ei kuitenkaan liikaa..)
Hyvä että oli ihan väärä hälytys, nyt vain rauhallisesti ja eiköhän se siitä :hug:

SANTULI: kyllä sitä on ehditti näihin viikoihin mennessä kaikkea miettiä kun ei ole moneen viikkoon neuvolassa tai missään käyty kuuntelemassa sydänääniä tai mtn. Oootan jo kuin kuuta nousevaa ens maanantaina kun on seur. neuvola ja toivon että siellä on kaikki hyvin :heart:
Mä tossa tilasin yhet mammafarkut h&m:ltä ,katotaan minkälaiset tulee :) ja sitten muutamia ihan tavallisiakin löysiä paitoja.
toivottavasti tulis äkkiä, välillä tuntuu että housut alkaa puristaa mutta en oo kuitenkaan ajatellut että olis ihan pakko nyt heti ostaa jotain mammakuteita kun ei niin vielä ole tarvetta mutta yhtään en epäile ettei tulis :D

Mahallaan nukkumisesta.. kyllä mä vielä voin nukkua ja sekin on yks mitä oon ihmetellyt että jos kaikki ei ookkaan ok..
Harmittaa kun en tajunut ekassa ultrassa kysyä sitä istukan paikkaa mutta musta kanssa tuntuu että se on siellä etuseinämässä kun ei mitään tunne. Kyllähän välillä tuntee kun suolistossa tavara kulkee mutta en jotenkin jaksa uskoa että vauvan liikkeitä "vielä" olisi.. ehkä siksi että jos jokin on vialla niin ei sitten pety :ashamed:

Että osaa ärsyttää kun noi neuvolat on jonkin 6 viikon välein! Ois oikeesti tosi paljon kivempaa jos vois vähän useemmin olla,varsinkin kun esikoista oottaa (ja ihan muillekkin ,miten itse haluis) Kyllä mä ymmärrän että ei välttämättä oo aikoja mutta silti.. :kieh: no minkäs teet ^^

VILJONKKA: kyllä se 13.6 sieltä vielä tulee, eiköhän sullakin kaikki oo ok :hug:

nyt alkoi sitten rv 17 , JO! :whistle:

nita & tuo toinen 16
 
Hellou!

Kyl minäki pystyn viel mahallani nukkumaan, ei vielä maha edes näy. Ainut vaan, et tuntuu välillä turpoovan. Eile tuli limpparia juotua reissussa, ni illalla ties tehneensä...

Nyt on lugesteronitki loppu ja loppu raskaus mennään sit luomuna, huomenna neuvola ja pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Meillä neuvola alkuun 4 vk välein. Tuskin on hirveitä juputtamisia tätillä, en usko painonkaan nousseen juurikaan. Vaatteet ei ainakaan ahista.

Ite en meinannu ottaa äitiyspakkausta, tuntuu tota vaatetta olevan ihan yllinkyllin.Osataapahan,jos tarttee varastoja täydentää. Kuitenaan edellisestä ei oo niin kamalan pitkä aika. :wave:
 
mona85 harmaana
Mä en jaksa nyt plärätä kaikkia sivuja, kun niin paljon taukoa tässä palstailussa, mut täällä alkoi 17+1 vissiin liikkeet tuntua. Silloin tuntui epävarmalta, nyt oon kyllä aika varma, et liikkeitä ovat.

Ihan hyvin pystyn nukkumaan vielä mahallaan, mietinkin just tossa vähän aikaa sitten, että milloin se pitäis lopettaa? Sit vasta, kun tuntuu pahalta?

Mulla kanssa painoa on varmaan alkanu tulla tai alkaa tulla, kun lapan ruokaa koko ajan! Huh huh. Varmaan kohta sen 5kg yhteensä... ei ole kotivaaka tässä. Tai ehkä neljä tai jotain, mut nyt sitä on kuitenkin alkanu tulla.

Hirveä pääsykokeisiin luku päällä ja väsyttää. Viikon päästä olenkin niitä kokeita tekemässä... ei siitä mitään tunnu tulevan, niin vähän pääsee sisään ja kirjat pitäis osata suunnilleen ulkoa.

katjuza: no onhan sekin ilo :LOL: Oikeasti kurjaa, jos on noin pahaa pahoinvointia ollu.
 
petriina
terkkuja neuvolasta. viikot 17+3 ja kaiki ok. saattiin kuunella sydän ääniäkin vaikka alkuun kaveri menikin karkuun sykettä tosin ei terkkari keriny laskemaan kun oli jo vaavilla kiire vaihtaa asentoa.
oli ihanaa saada varmistus et kaikki oli hyvin kun täälläkin pientä epäilyä on ollut ilmassa. niin ja isukkikin oli mukana kuuntelemassa mikä oli tosi kivaa ainakin miusta.
painoa +1kg alkanut ruoka aas maistumaan kun väsymys on väistynyt. mulla on tuota painoa jo ennen raskautta niin paljon et ei saisi nousta kun 5-7 kg koko aikana.no en ota stressiä mokomasta..
ihania kesä päiviä kaikille. lpr.ssa on ainakin helle ja hiostava keli. B)
 
Moi!

Kauhia ähky taas päällä. Piti ihanaa kotitekoista lasagnea ahtaa sisään kirjaimellisesti kahden edestä. Saa nähdä alkaako miten pian närästämään.

MONA85: Mille alalle pyrit opiskelemaan? Muistan tuon pääsykoe paineen. Meillä oli kirjallinen koe, haastatteluja 2kpl ja vielä ylimääräinen näyttökoe. Haastattelut jännitti eniten. Olin ihan varma etten pääse sisään, mutta ihmeekseni varapaikalta pääsin sisään. Opiskelen siis opettajaksi ja meillä oli kans aika tiukka seula. Pääsykokeisiin pääsi arvosanojen perusteella varmaan joku 400-500ihmistä. Siihen mennessä tuhatkunta hakijaa karsiutunut jo pois. Lopulta sisään pääsi sitten yhteensä 90. Kyllä sinä sisään pääset jos vain tarpeeksi yrität. Mikään ei ole mahdotonta.

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mut taitaa tuo ruuansulatus viedä nyt kaiken veren ja energian, että päälle ei riitä enää voimaa ajattelukapasiteetin pyörittämiseen.

Sanle ja DJ 15+6
 
Pömppöli
Tervehdys!
Täällä sitä jännätään niitä lapsivesipunktion tuloksia. Tänään on kaksi viikkoa siitä kun se otettiin, ja tulosten saapumisen pitäs kestää 2-4 viikkoa. Olen saanut sen käsityksen, mm. täältä netin keskustelupalstoilta, että useimmiten se kestää runsaat 2 viikkoa tulosten saapuminen. Joten ehkä ne tällä viikolla sitten tulee. Ja toivottavasti kirjeenä, silloin uutiset ovat hyvät, ei ole muuta jännää kirjeessä kuin että siitä näkee kumpaa sukupuolta se on. Haluttiin se tietää kun pojankin sukupuoli tiedettiin etukäteen, ja sattui silloin olemaan kaikenmaailman loppuunmyyntejä vauvanvaatteissa, että tuli ostettua vallan pojanvaatteita. Jos tyttö sattuisi olemaan, ei ehkä mitään rusettipotkareita viitsis laittaa. Nyt sitten olis aikaa katella sitten tytön vaatteita kun aikaa olis syksyyn asti. Kyllä on jännittävät päivät edessä, varmaan kun puhelin soi niin sydäntä rupee kylmäämään. Varsinkin jos sattuu suuntanumero olemaan Helsingin suunnasta. Viime viikolla sattui joku puhelinmyyjä soittamaan siltä suunnalta, ja säikähdin jo vähän, vaikka kerkesin kyllä ajattelemaan, ettei ne tulokset vielä voi olla valmiita.
Siitä 4D-ultrasta. Isukki nyt sitten tykkäsi kuitenkin, että mentäs Turkuun ultraamaan. Ei tule meille paljon maksamaan, kun olen semmosessa sairaskassassa mukana työpaikalla, ja ne näköjään korvasi tuon yksityisen varhaisultrankin, joten varmaan korvaavat tämänkin. Korvaahan kelakin siitä osan. Mutta kun tänään varasin se ajan niin kysyin hintaa sieltä, niin sanoivat että n. 170 euroa jää siellä itse maksettavaks, riippuu vähän lääkärin taksasta. Osa siellä on heinäkuussa lomalla, jolloin mulle tämä tehdään. Mutta on niitä kuulemma halvempiakin paikkoja, mutta samahan tuo on, kun sitten sairaskassa korvaa. On just alkanut kesäloma silloin, niin saapahan sitten loman jälkeen korvaukset kun tili muuten varmaan näyttää kovasti kutistuneen lomailun jälkeen.
Asuntona meillä on pieni omakotitalo, 3 h + keittiö, sauna. Meitä on isä, minä ja poika, koira. Ja tällä hetkellä mun tyttären kissat hoidossa, saas nähdä, ovatko koko kesän kun tyttö etsii rivitaloasuntoa jotta olisi eläinten kanssa helpompaa. Kun sillä on noitten kissojen lisäksi vielä koira. Säälii noita kissoja pitää kerrostalossa, rivitalossa vähän kaupungin laitamilla vois päästää uloskin. Nyt asuu keskellä vilkasliikenteistä katua keskellä kaupunkia. Ei kiva.
Tarkoitus olisi katella vähän järkevämpää taloa meille, kun tämä on jotenkin niin ahdas. Huonosti suunniteltu pohjaratkaisu, eikä neliöitäkään mitenkään hurrattavasti. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Joko olisi niissä vähäisissä myytävissä taloissa hirveät remontit edessä tai sitten hinta on pilviä hipova. Ei kiinnosta isot remontit. Muttei ylisuuret lainatkaan. Eli taidetaan joutua tässä sitten asustelee.
Pinnasänky ja muutakin tavaraa on jäänyt pojalta. Sitteri pitäis hankkia ja vaunut ajateltiin uusia. Noi vanhat vois antaa jollekin vaikka parvekevaunuksi, koppa siinä on ihan ok, jotenkin vaan vasemmalle vetää työntäessä ja onhan siinä pyörät kuluneet. Mutta passelit olisi parvekkeella. Ihanaa päästä vielä kerran työntelee omaa vauvelia pitkin kaupunkia, se olikin pojankin aikana mun lempiharrastus. Ja jotenkin tosi haikeekin on olo, kun tämä nyt todella on mun viimeinen, kävi miten kävi tässä odotuksessa. Isäntä kun ei innostunut ajatuksesta, kun leikilläni häneltä kysyin, että kokeillaankin kuinka kauan minä sikiän... Kai pelkäsi että vielä 10 vuoden päästä tämä hulllu olisi vielä maha pystyssä. No ei kai nyt sentään...
Mutta taidanpa mennä nyt tuonne pihalle poikaa paimentamaan. Se on tossa ikkunan takana etupihalla leikkimässä. Tosin se kyllä häätää minut näköetäisyydeltä pois, kun haluaa olla rauhassa. On ollut ihan kiva kuunella tässä sen leikkimistä kun ikkuna on tossa auki, hyvin kuuluu.
Hyviä vointeja kaikille marrasmasukeille
Pömppölo + Iita 16+5
 
Heios!

Olipas lukemista, kun viikonlopun oli poissa.
Elikkäs vastauksia
Asutaan kerrostalokaksiossa 54m2 ja olen ajatellut tässä asua vastakin. Selainen pelko on keskenmenostakin etten uskalla asuntoa isontaa ennen kuin lapsi on kotosalla varmasti. No ainoa huonopuoli tässä on, että talo on vanha ja hissi todella pieni 8mahdunkohan minäkään loppuraskaudesta :whistle: niin että vaunujen kanssa ramppaaminen on hankalaa, mutta katsotaan kun sen aika on.

Ultrakuvista tuo mies skannasi kuvat tietokoneelle ja siellään ne säilyvät.... ;)

Harmi kun joillain pahoinvointi vain jatkuu. Minä onnekas en ole oksentanut lainkaan ja "krapulaakin" kesti vain alkuraskauden.
Torstaina olisi eka neuvolalääkäri ja jännittää. Tosin huomenna meinasin varta ajan lääkäriltä, jotta kuuntelisi keuhkot, kun olen nyt yskiny niitä pihalle kolme viikkoa....
Väsymys painaa kun ei ole tarpeeksi nukunut. enää ei näköjään selvitä univeloista olankohautuksella vaan ne lunastetaan takaisin...

nämä sivut muuten tökkivät taas pahasti ja sekös ärsytää :kieh:

onneksi lillimenninkäisellä kaikki hyvin. minäkin pelästyin tänään kun alkoi alamahaa särkeä kovasti, että käveleminen oli vaikeaa. olin varma että vuotoakin, mutta ei onneksi. Tuollainen varmasti säikayttää, kannattaa kunnteluttaa sydänäänet jotta rauhoitut!

Enni + pikkuinen 13+6
 

Yhteistyössä