Tervehdys!
Täällä sitä jännätään niitä lapsivesipunktion tuloksia. Tänään on kaksi viikkoa siitä kun se otettiin, ja tulosten saapumisen pitäs kestää 2-4 viikkoa. Olen saanut sen käsityksen, mm. täältä netin keskustelupalstoilta, että useimmiten se kestää runsaat 2 viikkoa tulosten saapuminen. Joten ehkä ne tällä viikolla sitten tulee. Ja toivottavasti kirjeenä, silloin uutiset ovat hyvät, ei ole muuta jännää kirjeessä kuin että siitä näkee kumpaa sukupuolta se on. Haluttiin se tietää kun pojankin sukupuoli tiedettiin etukäteen, ja sattui silloin olemaan kaikenmaailman loppuunmyyntejä vauvanvaatteissa, että tuli ostettua vallan pojanvaatteita. Jos tyttö sattuisi olemaan, ei ehkä mitään rusettipotkareita viitsis laittaa. Nyt sitten olis aikaa katella sitten tytön vaatteita kun aikaa olis syksyyn asti. Kyllä on jännittävät päivät edessä, varmaan kun puhelin soi niin sydäntä rupee kylmäämään. Varsinkin jos sattuu suuntanumero olemaan Helsingin suunnasta. Viime viikolla sattui joku puhelinmyyjä soittamaan siltä suunnalta, ja säikähdin jo vähän, vaikka kerkesin kyllä ajattelemaan, ettei ne tulokset vielä voi olla valmiita.
Siitä 4D-ultrasta. Isukki nyt sitten tykkäsi kuitenkin, että mentäs Turkuun ultraamaan. Ei tule meille paljon maksamaan, kun olen semmosessa sairaskassassa mukana työpaikalla, ja ne näköjään korvasi tuon yksityisen varhaisultrankin, joten varmaan korvaavat tämänkin. Korvaahan kelakin siitä osan. Mutta kun tänään varasin se ajan niin kysyin hintaa sieltä, niin sanoivat että n. 170 euroa jää siellä itse maksettavaks, riippuu vähän lääkärin taksasta. Osa siellä on heinäkuussa lomalla, jolloin mulle tämä tehdään. Mutta on niitä kuulemma halvempiakin paikkoja, mutta samahan tuo on, kun sitten sairaskassa korvaa. On just alkanut kesäloma silloin, niin saapahan sitten loman jälkeen korvaukset kun tili muuten varmaan näyttää kovasti kutistuneen lomailun jälkeen.
Asuntona meillä on pieni omakotitalo, 3 h + keittiö, sauna. Meitä on isä, minä ja poika, koira. Ja tällä hetkellä mun tyttären kissat hoidossa, saas nähdä, ovatko koko kesän kun tyttö etsii rivitaloasuntoa jotta olisi eläinten kanssa helpompaa. Kun sillä on noitten kissojen lisäksi vielä koira. Säälii noita kissoja pitää kerrostalossa, rivitalossa vähän kaupungin laitamilla vois päästää uloskin. Nyt asuu keskellä vilkasliikenteistä katua keskellä kaupunkia. Ei kiva.
Tarkoitus olisi katella vähän järkevämpää taloa meille, kun tämä on jotenkin niin ahdas. Huonosti suunniteltu pohjaratkaisu, eikä neliöitäkään mitenkään hurrattavasti. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Joko olisi niissä vähäisissä myytävissä taloissa hirveät remontit edessä tai sitten hinta on pilviä hipova. Ei kiinnosta isot remontit. Muttei ylisuuret lainatkaan. Eli taidetaan joutua tässä sitten asustelee.
Pinnasänky ja muutakin tavaraa on jäänyt pojalta. Sitteri pitäis hankkia ja vaunut ajateltiin uusia. Noi vanhat vois antaa jollekin vaikka parvekevaunuksi, koppa siinä on ihan ok, jotenkin vaan vasemmalle vetää työntäessä ja onhan siinä pyörät kuluneet. Mutta passelit olisi parvekkeella. Ihanaa päästä vielä kerran työntelee omaa vauvelia pitkin kaupunkia, se olikin pojankin aikana mun lempiharrastus. Ja jotenkin tosi haikeekin on olo, kun tämä nyt todella on mun viimeinen, kävi miten kävi tässä odotuksessa. Isäntä kun ei innostunut ajatuksesta, kun leikilläni häneltä kysyin, että kokeillaankin kuinka kauan minä sikiän... Kai pelkäsi että vielä 10 vuoden päästä tämä hulllu olisi vielä maha pystyssä. No ei kai nyt sentään...
Mutta taidanpa mennä nyt tuonne pihalle poikaa paimentamaan. Se on tossa ikkunan takana etupihalla leikkimässä. Tosin se kyllä häätää minut näköetäisyydeltä pois, kun haluaa olla rauhassa. On ollut ihan kiva kuunella tässä sen leikkimistä kun ikkuna on tossa auki, hyvin kuuluu.
Hyviä vointeja kaikille marrasmasukeille
Pömppölo + Iita 16+5