*Marrastähdet '07* syyskuussa

Täällä kanssa yksi elämää vailla ;) Kotitouhujen välissä tulee iahn väkisin käytyä kurkkimassa mitä kenellekkin kuuluu. Onneksi vielä ei ole kukaan lähtenyt synnyttlemään, mutta te kaksosten odottajat varmasti olette siinä etunenässä. Huh, huh.... parin viikon päästä voipi olla tälläkin rintamalla jotain tapahtunut. Nopeasti tämä meidän yhteinen aika menee.

Miiku: :hug: :hug: Mun ex oli aika tuurijuoppo eikä se edes tunnustanut sitä. No nyt on ihana mies ja meille tulossa toinen pirpana. Toivotaan että teilläkin lapsen tulo kasvattaisi vastuuta. Ja varmasti sitä yksin pärjää, pärjäsi mun äitinikin aikoinaan, vaikka silloin katsottiin kieroon yksinhuoltajia. Mutta toivotaan parasta ja kirjoittele tuntojasi tänne vaan. Täällähän meitä mammoja on tukena.

Sykkeistä: Tytön sykkeet oli alhaiset koko raskauden oli siinä 130-140 välillä ja neuvola täti sanoikin että varmasti poika tulee, eipäs tullut. Nyt on sykkeet olleet 140-160, saapas nähdä kumpi tulee. Eli ei ne sykkeet paikkaansa pidä kumpi on tulossa =)

Jeps ja takaisin ikkunoiden pesuun (pesen hienosti erissä viimeviikolla makkarin ja eteisen, tänään keittiön ja olkkarin vuoro, ensi viikolla sitten sauna ja yläkerta).

viivin ja kaveri 34+0
 
Miiku :hug: Toihan toi mun lapsen isä alko sillon keväällä/kesällä vetää viinaa varmaan joka vkonloppu ku siihen mennessä ei niin hirveesti ollu juonu.. Kyl se meillä oli ennen vauvaa, et mä ramppasin baarissa jne ja äijä oli kyl kans jossai, mut ei välttämättä juonu mitään, mut sit ku kevät/kesä alko niin alko viina maistuu ja sillon jossai vaiheessahan se touhu meni ihan mahdottomaks ja asustelin ihan yksin täällä.. Sitte hän oli vähän jutellu kavereiden kanssa jne ja tajunnu asioita ja nyt kysyy multa ennen ku lähtee et onks ok eikä ole nyt muutenkaan pahemmin missään ollu tai jos onki niin ei ole mitään kauheita kännejä vetäny.. nyt on lähdössä laivalle, mut siittäki ilmoitti hyvissä ajoin, mikä on todella outoa miettien aiempaa käytöstä. Saatto meinaan soittaa, et by the way, oon laivalla jne.. Mä todella toivon, että se sunki mies alkaa ajattelee ja tulee järkiinsä.. Mutta ihan varmasti pärjäätte kaksinki vauvan kanssa jos tosta ei mitään tuu. :hug: :hug: :hug:

Vimpula Mä oon jo pidemmän aikaa miettiny ja pitäny kirjoittaaki et mitäköhän Hillalle mahtaa kuulua kun ei ole pitkään aikaan mitään kuulunu.

Joululahjoista Käyn sit ostaa joskus myöhemmin. Tai sit laitan äitin asialle tai jotai, kun eipä nyt tarvii lahjoja hommata ku siskon lapsille..

Eilen LUULIN, et on taas vuodoton pvä vaan eipä ollut. Siskon luona ku oltiin 7v synttäreillä, kummipojan siis, niin en tehny siellä edes mitään ja menin vessaan niin sellasta ruskeenpunaista limaa sitte tuli, yöks.. Tänään ei ole ainakaan vielä tullu mitään, mut rauhassa pitää olla sit vaan.. Nipsu riehuu mikä on hyvä.

Mulle tuli eilen sellanen valas-olo, mä näytän ihan valaalta :LOL: :LOL: :LOL: Tuntuu niinku ei olis lainkaan edes tissejä, et on vaan pelkkä maha :LOL: Muilla samanlaisia tuntemuksia?

Jospa menis ottaa pari kuvaa tästä valas-mahasta =)

Sanna ja Nipsu 31+1
 

Mulla kans tulee välillä joku ihminen mieleen, siis joko täältä palstalta tai toiselta, missä käyn kirjottelemassa..mut sitten ei välttis muista edes nimimerkkiä, vaan hänen tarinan/tilanteen, ettei osaa silleen alkaa kyselemäänkään..

Mahasta; Muista taas tuntuu etti tää nyt niin hirmu iso maha oo, ei oo pahemmin vielä tielläkään, paitsi jos kumartelee tietty..
Siitähän sen sit kans kyl huomaa ettei vaatteet mahdu päälle, mutta en oo liian isoks vielä kokenut tätä köllykkää =)

Viivin; Miulla on koko ajan oikeestaan ollut poikaolo, tosin esikostakin oli, ja tyttö tuli. En hänen sykkeitään muista, paljonkohan mahtoivat olla masuaikana..Ilm. se nähdään sitten synnärillä viimestään, et kumpi tuli =)
Eipä muulla tietty oo väliäkään kuhan on terve, saadaan elävänä pihalle sielt.
 
Mulla oli sykkeet tosta ekasta 130-150 ja poika,nyt sykkeet ollu ihan samaa luokkaa,mahaki on ihan saman mallinen ja vahva poika olo.Isäntä ilmotti täs yhtenä päivänä,et muuttavat pojan kans muualle,jos tyttö tulee.Tosi reilua! :kieh: Saas nyt nähä sitte...Eile tuumas,et voisivat ottaa mut ton verenpaineen takia sairaalaan sisälle,ni hän vois jäädä pojan kans kotio.Ihan ku musta yritettäs päästä eroon!

Mua on taas alkanu ärsyttää noi tissit,verisuonet on tosi pinnassa.Kivat seepra-mallit sinertävillä raidoilla.Sit ku mulla on toi maha tommosta harjakattomallia,ni ne väkisinki vetäytyy mahan molemmin puolin.On muute ihan yli seksikäs olo!

Pitäs varmaan vähä paikkoja siistiä,porukat tulossa käymään.Tosi kivaa ku koirat suurinpiirtein asustaa pellolla,puivat viljat alkuviikosta...eli meiltä löytyy taas kolme multasta noutajaa!Vaikka kuinka peset ne illalla,ni johki alusvillaan jää vielä ja sit löytyy multakasoja lattialta,enkä muute liiottele!

-Vimpula-
 
Heips vaan kaikille!
Omaa napaa Olen käynyt kyllä lukemassa viestejä mutta en ole jaksanut omia kuulumisia edes kirjoitella. Toissayönä alkoi taas supistukset ja oli jo niin kipeitä että itku tuli, loppujen lopuksi tuli jo 6min välein. Kolmisen tuntia kestivät kunnes pikkuhiljaa hiipuivat niin että loppuyön sitten supisteli ehkä puolentunnin välein. Terveyskeskukseen soitin aamusta mutta en saanut lääkäriaikaa, nyt odottelen että neuvolan terkkari soittaisi josko saisin sitä kautta lääkäriajan,jos ei onnnistu niin varmaan painelen yksityiselle.
Vauva on laskeutunut tosi alas, vauvan pää tuntuu ihan muutaman sentin päässä emättimen suulta :eek:
Kyllähän mä olen itsekin huomannut että maha on valahtanut todella alas, maha alkaa reilusti kylkikaarien alapuolelta ja painaa alas todella paljon.
Oli ihan pakko ottaa kuvakin siitä kun on niin erinäkönen kun pari viikkoa sitten.
Eli tässä tänään otettu kuva rv32+2



JA tässä ihan vertailun vuoksi rv28 kuva eli n.4 viikkoa sitten otettu kuva



Siis ihan kun mun maha olis hävinny johonki :eek:
sf-mitta on tipahtanu muutaman sentin eikä puolessatoista viikossa ole tullut lisää.

Kakuista Joku oli kakuista kysellyt, aika paljon olen netistä kaikenlaisia ohjeita ja vinkkejäsaanu sitten olen niitä soveltanut itselle mieluisiksi.
Tässä pari linkkiä
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/KAKUT

http://www.fantasia.vuodatus.net/blog/category/Fantasiakakut

Näillä sivuilla on myös hyviä linkkejä kaikille kakkuaiheisille sivuille.

miiku84 Jos haluat vertaistukea niin laittele vaikka y-viestiä, mun mies on ollut raitis jo pidemmän aikaa mutta kova koulu ollaan käyty että tähän pisteeseen ollaan päästy, mutta se on ollut todella kaiken vaivan arvoista. Kaikki alkoholistit eivät tietty paranna tapojaan tai edes halua yrittää mutta hyviäkin lopputuloksia on ;)

Vimpula, olipa yllättävää mutta mukava huomata että olen jonkun mieleen täällä jäännyt =)

Varmaan oli vielä jotain muutakin kommentoitavaa mutta nyt en enää muista mitä. Joten nyt painelen sohvalle lepoasentoon ennenkun koululaiset ja eskarilainen kotiutuu.

katjuza ja ilmarijalmari 32+2
 
Katjuza: Kylläpä onkin vattasi muuttunut muutamassa viikossa :/ Tosi alhaalla tuntuu vauveli olevan! Siis pakkohan nyt neuvolan on ottaa sut vakavasti ja laittaa eteenpäin tutkimuksiin. Mä menisin kyllä jo yksityiselle jos oikeesti missään muualla ei kuunneltaisi saatika yhtään välitettäisi. Onhan se selvää,niinkuin varmasti itsekin tiedät,että noinkin kovat supistukset aiheuttaa jotain muutoksia kohdun suulla. Mutta laitetaan kaikki peukut pystyyn,että vauvasi jaksaisi vielä olla edes parikin viikkoa masussa :( Voimia sinne tuhannesti! Liikkuuko vauva muutoin normaaliin tapaan?

Valas-olosta: Juu,tuttua on täällä :headwall: Hauska toi Vimpulan ilmaus "harjakattomalli" :LOL: Samaa harjakattomallia on täälläkin ja ahdistaa siis ihan älyttömästi kun yritän solmia kengännauhoja :whistle: Joudun ihan istumaan tuolilla ja solmimaan kengät. Poika toi mulle tänään terassilla tuolia kun mulla oli kengät jalassa :LOL: Tietää jo poikakin,ettei tuosta äiteen touhusta tuu mitään! Niin ja tisseissä on tosi "kauniit" verisuonet pinnassa ja muutenkin tissit on saaneet uutta kohotusta tässä viime aikoina :D

Huomasin myöskin,että vauvalle on pakko hankkia vielä kypärälakki kun mulla ei ole kuin pakkauksen kypärä. Onneksi on lauantaina mll:n kirppis niin sieltä varmasti löytää mitä tarvii.

Mua närästi eilen ihan älyttömästi :snotty: Illalla jo ekan kerran oikein poltti ja sitten kun menin nukkumaan niin sama juttu. Mielestäni en ollut edes syönyt mitään sellasta mikä voisi närästää. Kurkkukipu on onneksi hellittänyt,mutta ääni on vähän maassa.

No,eipä sitten kummempia tällä kertaa. Kaapolla on nyt jotkut treenit taas menossa :heart: Ihan järkkyä mullerrusta tuntuu :D

LilliM+Kaapo 30+1
 
Minä täällä taas...Ostetaan halvalla uusi elämä :saint:

Katjuza Minähä niitä ohjeita kyselin,kiitoksia niistä.Siis toi sun maha on kyl tosi reilusti valahtanu!Kannattaskohan sun ottaa suoraan yhteyttä äippäpolille,koska terkusta et taida saada mitään apuja,ite en uskaltas jäädä noilla sun suppareilla enää kotio!Pakkohan niitten on ottaa sut näytille,eikös sulla ollu jo useempi lapski...Voimia sulle ja vaadi et tekevät asialle jotain!

-Vimpula-
 
Omaa napaa pitkästä aikaa.. Harvakseltaan tulee kirjoitettua, vaikka lukaisemassa käyn palstaa lähes päivittäin. No ehkä sitten ä-lomalla..

Neuvolakäynti oli eilen ja kaikki ok. Varasin myös eilen ultraan ajan yksityiselle.. On alkaneet taas viime raskauden tapahtumat pyöriä mielessä ja pakko saada tietoa, onko kaikki ok.
Muuten vointi on hyvä ja vauveli potkuttaa ahkerasti. Vielä 3 viikkoa töitä ja sitten alkaisi ansaittu ä-loma.

Katjuza: On kyllä huiman muutoksen sun masu tehnyt, toivottavasti pääset tarkastuttamaan tilanteen mahd. pian.

Jopo 31+2

 
Nythän mullakin hankalaksi meni. Tai onhan mulla jo jonkin aikaa ollut tunne että ei ihan ole niinkuin pitäisi. Viime viikonloppuna rupesi verenpaineet nousemaan ensisestään, kun ne kotimittauksissa on olleet tähän asti suht siedettävät. Soitin sitten neuvolaan maanantaina ja tiistaina menin sinne lääkärille. Verensokeritkin oli nousseet ja paikat oli pehmenneet. Laittoivat äippäpolille. Siellä sisätutkimuksen mukaan paikat pehmenneet ja sormelle auki. Keskiviikkoaamuna seurantaan verensokerin ja verenpaineen vuoksi. Vuorokauden dieetin aikana mitattiin sokeri 9 kertaa. Tulokset olivat "kohtalaiset". Verenpaine vähän parempi siellä levossa. Päästivät tänään kotiin mutta dieettiä pitää noudattaa ja verenpainetta tarkkailla. Ja ennenkaikkea levätä, ei saa nostaa, kantaa eikä mitään. En minä kyllä pahemmin mitään ole noitten muitten kipujeni takia tähänkään mennessä pystynyt tekemään. Ja vauvahan on ollut koko ajan niin alhaalla. Viikon päästä on kontrolli perjantaina ja jos rupeaa supistelemaan enemmän niin heti sinne kontrolliin, sanoi että heillä olisi sitten keinot estää supistelut. Kaksi viikkoa ainakin pitäisi yrittää saada vauva pysymään sisällä, sitten kun 35 rv on täynnä, keuhkot pitäisi olla aika hyvät. Sitten voi kuulemma vähän ruveta liikkumaankin kun noitten sokeriarvojen takia olisi toisaalta hyvä pieni liikuntakin.
Joten täytyy suuresti ihmetellä tuota Katjuzan tilannetta kun täällä ollaan noin varovaisia ja hän saa jännätä kun ei tutkita ja kerrota asioita. Näkeehän sokeakin noitten kuvien perusteella mikä muutos vatsassakin on tapahtunut. Kyllä mua ainakin toisaalta helpotti kun tutkittiin ultralla vauvakin ja istukkavirtaukset olivat hyvät ettei verenpaine tai mikään muukaan olleet ravinnonsaantiin vaikuttaneet. Kokoarvio oli 1900kg ja syntymäpainoarvio n. 3.5 kg jos kasvaa niin kuin tähän asti. Ja viikkoja oli silloin tiistaina 32+6.
Tsempit lähetän kaikille odottajille ja erityistsempit teille muille joilla on näitä huolia ilmaantunut näin vähän turhan aikaisin. Ollaan hengessä mukana!
Pömppöli ja poika 33+1
 
miiku Vastasin sun y-viestiin.

Neuvolasta soitti, ei ole lääkäriaikoja neuvolan puolellakaan, ovat kuulemma aivan helisemässä kun eivät pysty antamaan edes näitä normaaleja lääkäriaikoja kaikille saati sitten ylimääräsiä.....
Terveyskeskukseen ei päässy tänään päivystykseenkään, eli mun täytyy kuulemma mennä suoraan sairaalaan jos supparit vielä alkaa. tosi vaikea vaan päästä lähtemään kun yleensä oon tän lapsilauman kanssa.... mies tekee kauheasti töitä nyt kun haluaa sitten olla kotona enempi kun vauva syntyy.
No nyt lähen pois valittamasta.
 
Voi että minua alkaa jänmittämään huominen, kädet ja jalat on kutisseet ja eilen otetiin sitten taas ne maksa-ja sappihappoarvot ja huomenna kuulen tulokset, en haluaisi osastolle, vaikka se vauvan parhaaksi olisikin, haluaisin olla mieluummin kotona...mutta mentävähän se on jos hyö käskee, on jo nyt esikkoa ikävä :( no olen minä jo tekemistä sinne miettinyt, poika tarttee toiset villasukat ja itsellekin pitäisi saada niin siinä menis jo pari päivää :kieh:

Tänään sain nukuttua päikkärit, ihanaa :D :D yleensä en oo kuin pyörinyt sängyssä, niin nyt sain nukuttua ja heräsinkin vasta 16,30, ei ollu mies hennonnu minua tulla herättään :heart:

Katjuza: On kyllä kummallista tuo touhu teillä, kyllähän sitä pitäis lääkärille jo tuossa tilanteessa päästä, mulla kerran supisteli tunnin verran ja neuvolassa sanoi että soittaa seuraavan kerran, jos alkaa supisteleen, niin antaa lääkäriajan et tarkistetaan kohdunsuu... niin ne vaihtelee kunnittain nuo käytännöt.

Mut takaisin ruuan laittoon :p

Perfekta ja hattivatti 33+1
 
Katjuza: Kauhea mitenkä maha voi noin "hävitä". Äkkiä tutkimuksiin!!

Minäkin kävin tänään neuvolassa. Hemoglobiini taas tippunu rautalääkkeiden syönnistä huolimatta. Oli enää vain 110.
Terveydenhoitaja varasi ajan päivystykseen ja hain sairaslomaa loppu ajaksi töistä, jota olis jäljellä reilu viikko. Sitten jään suoraan äitiyslomalle. On se verran raskasta tuo työnteko. Vauhdikkaasta päivästä on vaikea selvitä kun supistelee, mutta pakko ne työt on tehdä. Se on se sisu millä monasti mennään!!! Mutta nyt sitten sai helpotusta.

Eilen saunan jälkeen kadotin huuleni. Eli jostain syystä kaikki veri niistä oli hävinnyt, mutta muuten ei pyörryttänyt mitenkään. Ja tänään molemmat pikkusormet menivät aivan tunnottomiksi. Varmaan jotain oireilua turvotuksesta. Ensimmäisiä tukaluuden merkkejä mulla tuon supistelun lisäksi, jota esiintyy melkein aina kävellessä. Sitten on tuo ikuinen reisa, selkä. Mulla kun on lannerangan skolioosi, niin selkä ei tahdo oikein jaksaa kannatella meitä molempia enää. Kuntosalillakaan en ole mahtunut enää selkälihaslaitteeseen, niin on nyt nuo lihakset päässeet surkastumaan. Selkä väsyy tosi helposti, jos se joutuu pitkään olemaan samassa asennossa mm. istumisessa, nukkumisessa, autolla ajossa.

Tänään hain apteekista Vaaville Jekovit- nimisiä vitamiini tippoja ja jotain suolaliuosta rään pehmentämistä varten. Nyt on sitten nekin hankittu. Tärkein mikä vielä puuttuu on hoitolaukku. Eilen käväsin katsomassa sellaista lastentarvikeliikkeessä, mutta 30? luokkaa olivat, joten ajattelin etsiä ihan jostain perusmarketista tavallisen laukun siihen tarkotukseen.

Mutta ei enempiä tällä kertaa!

Manta ja Vaavi 33+5 =) =)
 
Katjuza: kylläpä sun mahas onkin valahtanut alas. Ihmettelen myöskin tota teiän neuvolan touhua. Toivotaan että tilanne rauhoittuu ja että vauva pysyy matkassa mukana vielä hetken! :hug:

Miiku: :hug: toivon myöskin, että saatte miehesi kanssa asiat sovittua. Varmasti pärjäät vauvan kanssa yksinkin, jos niin sattuu käymään.

Perfekta: :hug: pidän peukkuja, että arvot olis kohdallaan, etkä joudu osastolle. Itsekään en haluais osastohoitoon joutua, mut jos niin kävis, niin olishan se ajateltava, että vauvan parhaaksi se kuitenkin on.

Kukas siitä valasolosta puhuikaan? Täällä on yksi saman tunteen omaava
:wave: vaikka painoa ei paljon olekaan tullut (6,5kg), niin tää maha saa kyllä aikaan tunteen, että olen valtava! Ja ehkä eniten mua ottaa päähän se, ettei pysty tekemään asioita samalla tavalla kuin ennen. Kävin äsken koiran kanssa lenkillä ja oli pakko vaan kävellä tooooosi hitaasti, koska nyt viime aikoina mua on alkanut sattua mahaan aika ikävästi kun käyn lenkillä/rehkin töissä. Levossa se rauhottuu, mut oisko noi sitten supistuksia? Pitää ottaa ens kerralla neuvolassa puheeks :/ pakko on kuitenkin päästä vähän liikkeelle, joten on vaan otettava rauhallisesti. :/

Eilen oli toinen valmennuskerta neuvolassa ja nyt on ne käyty. Vielä pitäis synnärille mennä tutustumaan ja sitten ne on siinä :)

Mutta nyt meen sohvalle lepuuttamaan. Vointeja kaikille! :hug:

H82 31+2
 
Tänään aamusta labrassa ja sitten töihin, pitkästäaikaa. Yritetään nyt oikeasti huomioida mun töiden rauhallisempi tahti, mutta saapas nähdä kuinka siinä käy. Tänään ainakin onnistui vielä. Mutta eihän mulla ole kuin viikko enää jäljellä. :)

Valas-olotiloja on täälläkin päin ollut. Minkäs teet! :eek: Yleensä iltaa myöten ne vaan pahenee, kun on päivän juoksenteluista aikasta lopussa (tai ei siihen edes suurempia juoksemisia tarvitse, lopussa on joka tapauksessa ) . Melkoinen möhkäle olen. ;)

Katjuzka: Ohhoh, sun pitäisi päästä lääkäriin! :eek: Tuohan on itsestäänselvää! Jaksamisia. :hug:

Hyvin lyhyttä ja ytimekästä tekstiä tänään. Mutta eipä taaskaan pystynyt olemaan käymättä täällä muiden kuulumisia ihmettelemässä. ;)

mussu & pulla 30+6
 
Iltoja pikasesti!

Katjuzalla on todellakin maha tippunut! Kumma kyllä miten vaihtelee nuo lääkärikäytännöt..yhdessä paikassa käsketään olemaan tosi varovaisia ja toisessa ei meinaa ees lääkäriin päästä :eek: Koitahn kuitenkin jaksella ja toivotaane ttä päsisit tarkistuttaa tilanteen!

Pömppölille kans jaksuja, koitahan pysyä rauhallisena, et vauva masussa spysyis vielä ne tarvittavat viikot ainakin.

Perfectallekin tsemppiä, toivotaan että arvot ois kohillaan, mut jos osastolle joudut, nin ainakin voin kuvitella mikä ikävä siel tulee, mut pitää tosiaan siun aatella uutta vauvaa ja hänen terveyttä.

Manta; Mulle on käynyt tässäkin raskudessa pari kertaa niin että toisen käden pikkurilli on alkanut puutumaan, mulla toisn tässä on lisänä ollut näköhäiriöitä, vähän kuin migreenissä, mutt ilman päänsärkyä..
Miulla varmaan liittyy verenpaineeseen nää kummat oireet ja viimeks terkka sanoikin että jos näitä ilmaantuu nii ottaa yhteyttä.

Kaikille muillekin "vaivaisille" oikein paljon jaksuja, toivotaan ettei kukaan iha viel alkais poksumaan..jännää kyl ajatella että pianhan se voi ekojen aika jo koittaa.
 
Huomenta :) Se olis taas uusi viikko alkamassa, rv 34+0. Apua! Vastahan se oli 5+ jotain kun aloin tänne kirjoittelemaan :whistle:

Eilen illalla miehelle tuumasin että pitänee varmaan sairaalakassi pakata, niin hän sit jossain vaiheessa totes että juu, viikonloppuna sit pakataan siule kassi AUTOON valmiiks ettei unohdu kyydistä. Mie sanoin sit siihen, että eiköhän riitä kun oven pieleen varaa ;) On se niin ihanaa kun tuo ukkokultakin on nyt niin fiiliksissä ja jännittää varmaan yhtä paljon kun miekin kun h-hetki lähenee. Ja anteeksi, mutta oli pakko mainita tuo oman ukon ihanuus, ei ollu tarkoituksena hattuilla kenellekään, voimia vaan niille kenellä ei asiat välttämättä ole yhtä hyvin :hug:

Sairaalakassista
siis vielä...mitä mukaan? Jos viitsitte, niin käykää vastaamassa tuohon miun aloittamaan ketjuun aiheesta, keräilen sit sieltä tarpeelliset tavarat ja pakkaan kyytiin.

Tiistaina olis autokaupan teko, farkkuvolvo hankitaan kun jää tuo meidän pikku-mersu (190E) ehtottomasti liian pieneksi ja nyt löytyi sopuhintainen ja sopivasti ajettu "uusi" (käyttöön otettu 11/98) meidän makuun. Sit keskiviikkona pääseekin sillä huristelemaan sinne synnytysvalmennukseen. :) Totesin vielä sille autokaupan myyjälle että parempi vaihtaa tuo auto nyt, kun tuo mersu meinas meidät mökille jättää viikonloppuna kun ei tahtonu käynnistyä, niin ei tuu sit sitä tilanneta kun synnyttämään pitäis lähteä. Autokaupan myyjä anto käyntikorttinsa ja sanoi että jos tuo volvo sen sit tekee niin hänelle vaan soitto niin hän vie synnärille :D

Paljon jaksamisia kaikille kenellä on ollu vaivoja, vielä muutaman viikon jos kestäis nämä kyytiläiset kyydissä ennen maailmaantuloaan. :hug:

HT ja veturi 34+0
 
Kauhea yö takana, lapsenvahtia odotan saapuvaksi jotta pääsen lähtemään Jorviin, soitin suoraan synnärille kun en taaskaan tohon meidän päivystykseen päässyt. Käskivät tulla sinne tarkistamaan tilanteen. Toivottavasti ei ole mitään hälyyttävään ja pääsen vielä kotiin.
 
Moi todella pitkästä aikaa!!
Maha alkaa todella olla tiellä... neuvolassa kaikki ollut hyvin. Joku kirjoitteli hemoglobiinin tippumisesta. Itsellä eka raskauden aikana hb oli lopussa alta 100. Nyt uudella paikkakunnalla neuvolatäti osasi sanoa miksi rautalääkkeet ei tehoo. lääke tulee ottaa yöllä pissireissun yhteydessä c-vitamiinipitoisen juoman kanssa. Ei siis ruokailujen yhteydessä. Itse olen sairaanhoitaja enkä ole koskaan moisesta kuuullutkaan. No kokeilin, kun taas hb valahti 100 pintaan. viikossa hb nousi 127.kannattaa kokeilla.
Väsy on kamala ja pitäisi jaksaa neidin perässä pysyä (1,1v.) Onneksi välillä saa nukkua päikkäreitä. Mua on alkanu jännää tuo synnytysmatkan pituus 60 km. Toinen kuulemma tulee niin nopeesti. No en usko, että matkalle tulee. Joutuuhan siinä töitäkin tekemään, että lapsi maailmaan tulee. Ei onneksi "hulahda" vaan. Matkakassi on pakko muistaa tänään pakata. Alkaa olla jo synnytys lähellä. Supistuksia on ollu ja liitoskipuja niin, että itku meinaa päästä. Esikoisen kanssa ei ollut ollenkaan suppareita ja mietin, että jos en osaa tunnistaakaan niitä, hahahahahah.
Tänään saatiin tietää, että päästään muuttamaaan omaan kotiin. Muutto olis viikkoo ennen la, joten jännätä saapi. Mahtavaa, kun saa oman talon, jossa on paljon pihaa lapsilla ja koirilla temmeltää...
syysterveisin Sasu ja pyllerö rv 34 tasan.

 
Katjuzalle lykkyä tykö! Tulethan kertomaan kuulumisiasi!

Tääll ävoidaan ihan hyvin. Vaavi liikuskelee ja pönökttää mukavasti (tai no, sattuuhan etenkin se pönöktys vähän, mutta siis rauhoittaa mieltä). :heart: Onko teillä muilla puutunut raajoja tms.? Mulla tuntuu aina välillä vasen takareisi juuri polven yläpuolelta menevän puuduksiin, ja tätä kestää vajaan minuutin. Mielessä käy tietenkin heti kaikki veritulpat jne... Onko teillä kokemuksia?

Viel äkaksi viikkoa äitiyslomaan :) Ja tänään alkaa viikonloppu ja pääsee mökille! Ihanaa! Vaikka säät onkin mitä on, niin on se luonnon helmassa oleilu niin rauhoittavaa. Ja pääsee metsään poimimaan suppolovahveroita! :p :D

Niksuliina ja vaavi 32+3
 
Voi katjuza! Hirmunen muutos tuossa mahassa! :eek: Siellä on kyllä tosi outoa toimintaa.. Kamalaa! Toivotaan että tulet vielä ilmarijalmari masussa takaisin kotiin :hug:

sasu: Mulla ainaskin on käyny hemppa alhaalla (katjuzallakin oli). Viikolla 29+5 saatiin sormenpäästä 88. Siitä on nyt 5 viikkoa, ja hemppa on 110 verisuonesta labrasta katottuna. Että ei kauheesti oo noussu, vaikka otan raudan (2* 100mg) aina yöllä :/

emmamma & alma 34+0 :heart:
 

Yhteistyössä