*Marrastähdet '07* Lokakuussa

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Miten voi väsyttää näin paljon?! |O

Aamulla tapahtu ihme ja äijä vei roskat ku meni aamu röökille. Todella outoa, kun ei normisti voi aamulla muuta tehdä ku mennä röökille ja juoda kahvia, mutta kiva ku vei..

emmamma Kiva kuulla, et oot viel yhtenä kappaleena ja toivottavasti hetken vielä pysytkin :hug:

Alapään tippumisesta Niin mulla on välilä kyl sellanen olo, et nyt tulee joku ulos..Vaikkei Nipsu kyl ihan noin vaan voi edes tulla, kun on se istukka tiellä mut kuitenkii..

Vein pvällä töihin sairaslomalapun ja ku olin kaupungilla niin oli koitettu töistä soittaa mut oli toi myymälävastaava jo lähteny himaan ku huomasin. Mitköhän asiaa sillä? Varmaan mun talvilomasta, luulisin. Kysyin vaan, et miten se menee, et koska maksetaan jne..

Oli tosi kivaa tänään, ku näin tuolta mun aloittamasta Turkulaisista odottajista yhden tytön. Hänellä n. kk la mua ennen.. Vierähti siinä sitte reilu 3h ihan huomaamatta :) Oli tosi kiva jutella kaikesta raskauteen ja muuhunkin liittyvästä, mut varsinki raskausasioista oli kiva puhuu sellasen kanssa joka nyt tällä hetkellä on raskaana. Kukaan kaveri kun ei ole raskaana nyt. Ja hänelle kans eka lapsi tulossa..

Piti ton kahvittelun (mä join kyl teetä =) ) jälkeen mennä ostaa pari tuttipulloo, mut ei tullu mitään. Hetken kävelin ja kävin Anttilassa ja oli pakko lähtee bussipysäkille. Alko mahaa särkee ja sit ku pääsin kotiin niin niin hirveet alaselkäkivut ja mahakivut. Kesti joku puol tuntii ja meni ohi ja sit oli pakko hetki nukkua ja nyt onki taas sellanen pöllähtäny olo |O Ja illalla ku pitäs mennä nukkuu niin ei väsytä sit yhtään. Tyypillistä..

Voi muuten tää mun väsy johtuu siittäkin, kun en ole nyt kahvia pystyny juomaan..

Mut jospa siirtys takas sohvalle makoilee..

S ja N 33+0
 
iltoja.

vatsaan särkee pikkasen, täytyy varmaan luopua noiden koirien käyttämisestä kun tuntuu että heti alkaa supistelee ja muutenkin särkee kun liikkuu johkin suuntaan |O
mulla siis noi supistelut tuntuu noissa jaloissa.. sellasina kramppeina. Terkka sano että saattaa jotkut niinkin supisteluja tuntea ja mun oma äiti sano että siitä ties lähtee sairaalaan kun alko jaloissa asti tuntua.
Joten vissiinpä nää niitä on ja jos ei oo niin ainakin jotain tosi inhottavia kipuja :headwall: !
no lepäilyä lepäilyä.. oon aina koirien kans kävelly rappusetkin tähän asti neloseen mut taitaa olla aika alkaa käyttää hissiä :snotty:

EMMAMAMMA & HE82: joo toivottavasti osaan sit erottaa sen lapsiveden ja tulis suht kunnolla sitä niin ei erehdy muuksi luulemaankaan ;)

Jotenkin v aan pelottaakin pikkasen että mitä jos tää nyt tulee jo ennen aikojaan :whistle: kun tuntuu et kaikki ois vielä kesken.. vaik ei oikeesti kait ees oo.. kaikki hommattu mut onks sitä sitten ite valmistautunu et kohta täällä yks ihminen lisää ? :whistle:
taitaa alkaa mietityttää enemmän ja enemmän nyt tälläset synnytyksen jälkeiset ajatukset..kun näin lähellä h-hetkeä.

Jännittääkö muuten ketään itse se synnytys (varsinkin ensikertalaisia mut tietty muitakin? ;) )

KYYHKYNEN-82: mä oon tota samaa kaakaota monet kerrat meinannu ostaa (tAI Oletan että samaa kaakaota ;) ) mutta on niin törkeen hintasta ollu etten oo sit viitiny..eli sillon tällön jos juon niin normaali oboy on riittäny :) vaikka sitä sokeritonta versiota siitäkin vois tietty hommata..

TOSTA ALAPÄÄN TIPPUMISESTA; no siltä se mustakin kait tuntuu kun välillä tuntuu että vauva tulee minä hetkenä hyvänsä pihalle..
ehkä tuleekin mistä sitä tietää.

:whistle: vielä kaks viikkoa niin ois lääkärikin ja sit saan vasta taas vikaa kertaa ennen synnytystä ton alapään tilanteen tietää.

Mua oikeesti ottaa päähän kun en pääse sinne OIKEAAN paino arvioon (eli toisinsanoen ultraan) ois niin kiva tietää vähän vauvan koosta !! |O
En nyt usko että mikään jättiläinen tulee mutta silti.
mut ei voi vissiin mitään, tää on nyt tätä ja tän kans on elettävä.
Joku muukin tässä tais sanoa tosta ettei pääse erikseen mihkään arvioon?
Sekin ois hyvä jos ois joka kunnassa sama homma !

Taas särkee vatsaan ! pitää kait jotain koittaa syödä ja mennä nukkuu..tai ees koittais nukkua kun tuntuu ettei saa ollenkaan unta,niin levoton olo :ashamed: :headwall:

:wave:
 
Mitäköhän se tuo mun nahkayksiön asukki puuhailee tuolla kun tuntuu että kääntyköhän se väärin päin???kovasti oon koittanu nyt selvittää sitä mysteeriä mutta otappa siitä nyt sitte selvää,mutta ainaki poikittain se kävi.

Alapää on tuntunut tippuvan myös täällä, väliin kun käy pissalla nii tuntuu että kyllä kait se on vauvaki sieltä tulossa pois.

Mulla nii mieletön masis-päivä takana että..kaikki asiat huolettanu.jospa huomenna päivä parempi.
Ihan jänskättää lähteä huomenna asioille,ja ajattelin samalla jos kykenis käydä ostaa vauvalle jotai söpöä.Ja kenties itteäkin vähän hemmotella :D
Tosin vähän luulen että lyhyeen jää reissu kun tänäänki kävin yhellä kirpparilla,nii heti alko masuun särkee :/

nita mulla ei ite synnyttäminen hirveesti jännitä,vaan se että ehtiikö ukko sinne mukaan jos sattuu sillo vielä reissuhommissa olemaan.oon kyl ilmassu aika selkeesti että muutaman vkon voi viel olla,mut sit sais jäädä jo kotiin.

sanna kiva että sinun ukko jotenki tajus huomioda suaki..pieni teko,mutta suuri ilo =)

toivottavasti sais nyt nukuttuu vähän paremmin nii ei ois huomenna ihan zombina liikenteessä.ja huomenna saa tietää saadaanko se kämppä!!!nyt peukut ja varpaat pystyyn,päästäs sit nimittäin vissii jo viikonloppuna muuttaa.

mutta nyt oottaa nukkumattia.. :D
 
Ei väsytä viel,joten sama palstailla!

Meillä oli esikoisen aikaan kans volvo ja britaxin kaukalo.Sama kaukalo tulee tällekki käyttöön.Mun mielestä oli ihan helpoin laittaa ensin se lantio osa vyöstä niihin alakiinnikkeisiin ja sit vyöt kiinni ja ihan viimesenä pujottaa se yläosa.Meikäläisen ukolla ku on tunnetusti lyhyt pinna,ni ei silläkään hermot menny.Ihan näppärästi sai sen kiinni.

En tiiä mihin tää meikäläisen muksu oikein painaa,mut musta tuntuu,et mul on toi kakkos hätä kokoajan,välte sit ei mitään tuukkaan.Tulin myös siihen tulokseen,et on parempi et on liian löysä ku ummettaa,joten oon popsinu nyt sit luumuja.Toimiipahan ees joku kohta.Ekan aikaan sain hyvät pukamat...Varmaan kaikkia ihan kympillä kiinnostaa :LOL:

Poistun häiriköimästä :wave:

Vimpula ja hormoonihiiri 33+6
 
Voihan vehviläinen mikä yö taas takana... 4 kertaa kävin vessassa, ekaks sellanen punkkiolo kun tuntu että pitäis saada isompi hätä aikaseks mut mitään ei tullu ja sit kun alko tulla niin nyt onkin käyty jo useempaan otteeseen näin aamutuimaan. |O

Jokohan tänään sais sen sairaalakassin pakattua..se vaan jotenkin tuo kaiken taas paljon lähemmäs enkä oo saanu siihen hommaan tartuttua. Mies jo hoputtelee, että hän ei sit ala etsimään mitään jos en ite älyä ajoissa pakata :)

Huomenna olis nla ja sit maanantaina se loppuraskauden ultra ja synnytystapa-arvio. Josko sais jotain koko-osviittaakin siellä kun kokoa ei oo arvioitu tai ainakaan miulle sanottu vielä kertaakaan.

Mut joo, kahvia kitaan ja kohti kauppaa...

HT ja veturi 35+5
 
Huomenta.

Mä nukuin pitkästäaikaa koko yön putkeen!!! Ja aamulla herätessä ei kolottanut mihinkään, edes vessaan ei ollut kiirettä! Aivan ihanaa. :saint: Ensiyönä sitten varmaan taas kääntyillään, ravataan vessassa ja jalotellaan ympäriinsä...

On tuo synnytys alkanut pikkuhiljaa hiipiä mieleen... Mutta ihmeen rauhallisesti koko asian olen ottanut. En jaksa liiaksi panikoida asian kanssa, edessä se kuitenkin on. :| Niinkun miikkuakin, myös mua vähän jännittää missä ukko silloin on. Sillä kun on tuota koulua harvasen viikonloppu, niin saattaa silloin olla reissussa. Mutta eihän ne ole kun viikonloppuja ja koulua on Lahdessa; pääsee suoraa moottoritietä pitkin sieltä tänne melko nopsaan. Varmaan kuitenkin lintsailee sieltä lähempänä laskettua aikaa... ;)

Nita: Niin mulla ei kanssa ole kunnon painoarviota. Etkös säkin asustellut Helsingissä, muistanko väärin?? Ilmeisesti täällä sitä ei sitten tehdä?? Mulla on tuo masun koko ihan vähän käyrien yläpuolella. Ei mitenkään hälyttävästi, mutta kokoajan vähän sen päällä on menty. Ja veljen vaimo synnytteli melkoiset mötikät, hän vielä on pieni ihminen. Joten vähän pistää sen osalta jännittämään... :/ Mut minkäs teet, näillä mennään...

Kahvin keittoon taas.

mussu & pulla 32+5
 
Heips!

Jotenki miulla ei nää aamuheräämiset hirveesti haittaa, tosin meillä kotona olemisen takia herätys tulee ihan vaan sillon kun tyttö herättää..mut sitten kun alkaa jossain vaiheessa iltapäivää ramasemaan niin hemmetisti ettei tiä miten päin ois ettei nukahtais.

Miulla ei alapäässä oo ollu muita tuntemuksia ku tässä jokunen päivä semmoista vihlontaa vähän..ei oo mikään tippumassa tms. :LOL:
Eli vauva ei tod. näk. hirmu alhaalla tms. oo..

Eilen illalla oli masussa taas hirvee mylläys, tuntui että masukki tulee molemmista kyljistä ulos yhtä aikaa :eek: Kunhan nyt vaan ei käänny takas väärinpäin, tai ees poikittain..
Tässä vaiheessa tuntuu että mieluimmin alakautta synnyttäisin jos vaan mahdollista, mut jos tää viel mylläytyy väärinpäin, nii sektioo tuun pyytämään.

Voi miten jännää, kun alkaa marrasvauvatkin syntymään..vissiin yks prinsessa on jo maailmaan tullut, tuolta toiselta palstalta lukaisin.

Sanna; Kiva kuulla että miehes vei ees ne roskat..jospa se alkais tajuumaan paremmin, vai oliko se vaan yksittäistapaus?
Mie kans sanon miehelle et sehän vois helposti ku töihin lähtee, nii napata roskiksen samalla mukaansa..mut arvatkaa vaan muistaako se ikinä..sitten ku niin on useempi, koko kasa sit kerralla mukaan :/

Vatsan toiminnasta viel..mulla on vähän samaa ongelmaa kun jollain toisella..välillä tuntuu että maha ois hirmu kovana ja sitten yhtäkkiä onkin löysänä..et ota tästäkin nyt selvää.

Esikon toiminta muuten vähän pelottaa..me kun nukutaan niin et esikon sänky on iha meijän sängyssä kii, ja mie oon siinä esikon sängyn puolella. No, aamuisin ja joskus nukuttaessa tyttö haluaa tulla meijän sänkyyn, ja vaikka oon varottanut ettei äitin masun päälle saa tulla, nii joskus saattaa siihenki rymähtää..ei ehkä ihna koko painollaan, mut silti vähän huolettaa..Meijän pitäis vaihtaa miehen kans paikkoja tms. kyl muutenki, mut onha siinä silti ne nukutustilanteet..

No, nyt aamukahveen keittoon..ja potkimaan ukko ylös sängystä =)

M ja O-I 34+5
 
Uutta masukuvaa pukkaa tuonne profiiliin ja masun kasvun näkee hyvin http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Bloodie&image_id=53367232 kun on viereikkäin kuvat :kieh:

ei ihme että alkaa olemaan jo tukala olo
 
Perfekta Kyllä kieltämättä ymmärtää sun ton tukalan olon,mun maha on nyt samoja kokoja ku sulla viikoilla 28+1...yksilöllistähän toi on,meijän asukki on tosiaanki kaivanu pesäsä selkärankaan.

Pitäs alkaa siivoileen,meinasin tänään käydä noi makkarit läpite ja viimeinki heivata ton kehdon paikoilleen...Huomenna tulee se isomummo tornado ja siivotaan loppu mökki.Jossain välissä pitäs se täytekakkuki pyöräyttää...Kaks vuotta sitten olin autuaan tietämätön mitä tuleva yö tuo tullessaan.

Voisko joku potkia mua persuuksille?!?

Vimpula
 
Että taas tympii!! |O Eilinen polikäynti oli taas niin valaiseva, huh huh.. Siellä on kaikki ihan kuutamolla, mukavaa tietää olevansa noin "hyvissä käsissä". Kätilö ajoi reilut 10 minuuttia sydänäänikäyrää ja menin sitten käymään sikiötutkimusosaston puolella ultrassa, jossa lääkäri totesi napavirtausten olevan kunnossa ja poliseurannan jatkossa riittävän. No menin polille takaisin uutta aikaa kysymään, ja kätilö antaa sen kolmen (!) viikon päähän. Oltiin miehen kanssa aivan :eek: että mitä, kannattaako sitä sinne asti varata, tuskin olen yhdessä koossa enää silloin (tai mistä sitä tietää vaikka olisikin, mutta tuo 3 viikon väli tuntui tosi kummalta kun loppuajasta tuon seurannan pitäisi tihentyä!).
Päästiin sitten melkein kotiin asti, puhuin automatkan puhelimessa ja ihmettelin kun koko ajan joku koputtaa, että kenellä nyt niin hätäistä asiaa on. Ja sieltä poliltahan ne soittivat, että lääkäri oli katsonut sen ajetun sydänäänikäyrän ja määrännyt seurannan jatkuvaksi viikon välein kun toisella vauvalla oli liian monotoniset sydänäänet! Antoivat heti maanantaiksi seuraavan ajan.

Mahdollisesta lakosta kysyttiin että vaikuttaako synnärillä, kätilö yritti kai olla vitsikäs ja tuumasi vaan että "eiköhän ne sitten hoida homman loppuun asti ketkä on alulle laittanutkin"! Jotta näin selvästi sitten tuli kerrottua siitä tulevasta synnytyksestä meikäläiselle, joka yöt pitkät pohtii sitä miten nämä kaksi saadaan täältä masusta ulos!! :kieh:

Liituraita ja tirput 34+3
 
Heipsan!

Kylläpäs menee viikot nopeesti.. kohta jo taas viikonloppu =)

Synnytyspelosta oli kyselty. Mä en oo aikasemmin pelännyt synnytystä, mutta nyt jotenkin on synnytys koko ajan mielessä ja lähinnä, et kerkeekö sairaalaan. Aikasemmin jotenkin ei oo osannut pelätä, mut nyt.. :ashamed: Ehkä pelkoa lisää, kun kuulin et miehen kaveri oli joutunut vaimolleen kätilöksi, kun vauva päätti syntyä kotona kylpyhuonmeen lattialle :eek: Et kiva kiva!

Mulla on kans todella runsasta valkovuoto. Menee useita pikkuhousun suojia päivittäin. Neuvolassa oli viimeksi puhetta lapsiveden menosta ja sanoin neuvolatädille, et mä en varmaan edes tajua jos multa menee lapsivedet kun aikaisemmin kalvot on puhkaista sairaalassa.. Neuvolatäti vaan nauroi, et kyl se huomaa. Katotaan nyt sitten.

Mullon tänään ollut aikamoinen etovaolo. Yskäkään ei oo hellittänyt ja oikeen selkää vihloo, kun yrittää limaa yskiä pois.

Mä laitoin kans uuden mahakuvan profiiliin, kun oli muutkin päivitelleet kuviaan. Ihan kiva kattella minkä kokoisia toisten mahat on =)
 
Tuosta mahdollisesta lakosta: Maanantaina perhevalmennuksessa siitä oli juttua. Synnyttäviin ja raskauden loppupuolella oleviin se ei vaikuta mitenkään. Hoitajilla on jonkinlainen velvollisuus hoitaa nämä "tapaukset". Henkilökuntaa saattaa olla vähemmän, mutta kaiken kuuluisi hoitua niinkuin muulloinkin... Tuo vähempi henkilökunta pistää kuitenkin mietityttämään... :/ Mutta siis vakuuteltiin, että meihin jo enempivähempi loppusuoralla oleviin sen ei pitäisi vaikuttaa millääntavoin...

 
Huomenta!

Olipa taas yö. Joskus kahdentoista aikoihin menin nukkuun ja viiteen asti kävin tunnin välien vessassa ja juomassa kun oli taas ihan älyton jano kokoajan.. klo 01-03 välillä oli supistuksia, sattu selkää ja mahaa ja tuntu myös reisissä, ei ollu kivaa.. Sitte 5-7 nukuin jotenki ja taas vessaan ja 7-10.30 nukuin sitte ihan suht hyvin.. Tossa 1-3 välillä ku supisteli niin Nipsu oli tosi levoton kanssa. Hän riehu ihan hirveesti..

Nyt on sit maha taas sellanen outo ja puutunut..

Mua ei toi synnytys jännitä, mua jännittää tällä hetkellä ainoastaan se, että tehdäänkö sektio ja jos niin koska, mut se itse toimenpide ei jännitä. Mä vaan vihaan tällasta tietämätöntä oloa, kun jäi sen verran huono fiilis siittä TYKSin reissusta.

Mun valkovuoto on loppunu kokonaan. Onks se ihan normaalia? :/

Sanna ja Nipsu 33+1
 
Nyt loppu meikäläiseltä koiran lenkitykset! |O vaikka menisin tuolla lenkkipolulla miten hiljaa tahansa ja miten lyhyen lenkin vaan, niin lenkin jälkeen kärsin sellasista vatsa-ja selkäkivuista että huh huh! |O toi mun selkä on nyt taas ärtynyt todella kipeäksi, ainut vaan että aiemmin se oli kipeä vasemmalta puolelta, nyt kipu on siirtynyt oikealle. En voi varata oikean jalan päälle ollenkaan enkä saa siis housujakaan laitettua jalkaan ellen hieman taiteile... Erittäin mukavaa siis! :kieh:

Sanna:ehkä sun miehes nyt vihdoinkin tajus, ettet voi tehdä kaikkea. Mitenköhän mä saisin ton oman mieheni imuroimaan? :/ en kohta pysty enää elämään täällä koirankarvojen joukossa ja yritän hillitä itteäni etten kaivais sitä imuria kaapista :headwall:

Alapään tippumisesta...ei oo täällä ainakaan vielä ollut sellasia tuntemuksia =)

Synnytyspelosta...mua jännittää se, et tajutaanko me lähteä sairaalaan ajoissa ja oikeaan aikaan. ;) ja että pystyykö ukko vastaamaan puhelimeensa jos on sillon just töissä!

DJ Mussukka:hyvä kun valaisit tota lakkoasiaa. Mä oon jatkuvasti miettinyt vaan, että ei onneks kosketa mua kun oon sillon jo äitiyslomalla (olen siis röntgenhoitaja), mut kertaakaan ei oo tullu mieleen, että miten se vaikuttaa synnyttämiseen ja tähän omaan tilanteeseen! :whistle: :headwall:

Liituraita:oottepas tekin saanut palvelua :hug: hyvä kuitenkin että saitte sen ajan sentään aikasemmin kun 3 viikon päähän!

Tän päivän ajattelin vaan relata. En tee mitään, jos vaan saan pidettyä näppini erossa siitä imurista :whistle: En oo sitten vieläkään alottanu sitä sairaalakassin pakkausta vaikka sen piti olla tän viikon projekti, mut ehtiihän tässä nyt vielä... :whistle: :snotty:

H82 33+2
 
No enpä tiedä onks toi ukko mitään tajunnu. Tänään tossa ennen ku se läks töihin, niin sanoin, et siskon mies tulee nyt vkonloppuna laittaa ton lattian kun siittä yhdestä tyypistä siihen ei ole vaikka on moneen otteeseen luvannu. Sitte samalla sanoin, että sen täytyy viedä se yks pahvilaatikko, joka on täynnä turhaa roinaa niin roskiin. Tää on ihan ihmeissään, et mikä laatikoo!?!?! Sanoin, että se laatikko mikä on lojunu tuol makkarissa joku 3-4vkoa, et lupasit sen viedä aika päiviä sitte eikä vieläkään sytyttäny.Sitte aloin kertoo mitä siel laatikossa on, niin tää, et ai jaa, ai se. Ai pitääkö se roskiin viedä.. Että näin.. Ja ku en ole asiasta muistuttanu niin eipä ole vieny ja on täysin unohtanu, eli tuskin tää tästä miksikään muuttuu..

Ja HE82 Mä varmaan tänään kaivan ton imurin kaapaista. Täällä on ihan kauheeta. Jos sillai istualteen koittas imuroida edes suurimmat pölyt pois..

Mä en oo nyt pariin pvään juonu kahvia, mut nyt on pakko mennä keittää ja kokeilee miltä maistuu,mä nukahdan muuten |O

S ja N 33+1
 
Alapääntippumisesta..Mulla tuntuu toisinaan alapäässä aivan siltä, että minä hetkenä hyvänsä sieltä pilkottaa vauva käsi ja se vilkuttaa koko maailmalle. Eilen oltiin kylässä ja istuminen ei oikein onnistunut juuri tuon tunteen vuoksi.

Ummetuksesta.. Mulla ei ole ummetusta ollu. Koko ajan on tunne että kakattais, vaikka vasta ois käynykki. Mietin monesti että kuuluukohan sekin tähän raskauden loppuaikaan. Vaavi painais paksusuoltaki jotenki. En tiedä.

Kyllä tuo mies on niin hauska. Eilen sitä kovasti huoletti että mitähän se vauva syö, kun ei sille varmaan voi ruisleipääkään antaa. Että eihän meillä ole sille mitään ruokaa. Rauhottelin, että pelkällä maidolla elää monta kuukautta aluksi. Lopulta se tuumasi, että luottaa siihen, että minä tiedän mitä sen vauvan kanssa teen. Välillä niin naurattaa, kun se ei ole koskaan ollut vauvojen kanssa tekemisissä ihmeemmin ja kyselee aivan outoja välillä. Kai se on sitä isäksi kasvamista. Eilen jouduin näyttämään mitä tarkoittaa "käden lämpöinen", kun sekin tuli sille uutena asiana. Onneksi on innokas kuuntelemaan ja oppimaan.

Manta ja Vaavi 35+5
 
moi!

juu me saatais se kämppä,mutta kävin sitä just kattoo nii en mä oikein siihen ihastunu..jotenki kuvittelin että kun 2v. sit rakennettu nii ois hieno..vaa oli aika pirun ahdas ja typerän mallinen kämppä..huomenna käydää viel ukon kans yhessä sitä kattoo..saatiin onneksi tiistaihin asti aikaa miettiä..

vitutus käyrä on taas aika korkeella kun tuntuu ettei mikää taas suju.
aamulla vielä tuntu kun olin saanu suht hyvin nukuttuaki,että tää päivä ois paaaljon parempi ku eilinen,vaan ei...

nii tympii kyl tuo muuttohomma kun pitäs 15.12 mennessä olla tästä pois,mutta mielelläänhän sitä muuttas hyvissä ajoin ennenku vauva syntyy.ja ois se kiva muuttaa asuntoon mistä tykkää..mutta kattoopa nyt mitä se isäntä meinaa..

Sain mä sentään vähän hyvää mieltä ku kävin tuolla asioilla,ostin vauvalle semmosen body+potkarit setin,ukolle puseron ja itelle käsilaukun :D
ja shoppailukin meni suht kivuttomasti =)

juu,mä jatkan oottelua että ukko soittas ja sais sille höyrytä puhelimessa..

miiku 33+2
 
onko jollain ollut kokoarvio kotkassa? mitä se pitää sisällään? siis onko ultraa vai kamala kopelointi, joka sattuu kun vietävä. Vaasassa oli vaan sellainen. Maanantaina olis aika.
tosta autokaukalosta. Vähän alkoi vi*****aa, kun huomattiin ettei meidän tila-autosta (opel) saa airbackkiä pois. Nyt joudutaan laittaa vauva vuoden ikäisen neitimme kanssa taakse ja itse on yritettävä mahtua kahden turvaistuimen väliin. APUA! Me ei vissiin sitten matkusteta juurikaan...
taas on aivan valtavat turvotukset jaloissa. Läskin kimpaleet jalan päällä. aika irstaan tuntuset. Yöllä kääntyminen on vaikeeta, pitää oikein herätä kääntymään, kun muuten hommasta ei tule mitään. Loppuis tää jo. Mä en todellakaan nauti raskausajasta. Sanoinkin miehelle, etä nyt saa tulla pidempi tauko lastenteossa, johon herra vaan nauroi, että "ok, 3kk". pitää varmaan käydä töissäkin ennen kolmatta lasta.
Mua ei pelota synnytys. Se on yksi päivä( toivottavasti), kun sattuu niin, että pyörtyminen on lähellä. Toivon vaan, että saan vauvan heti syliin, kun edellisellä kerralla sain vauvan nähdä vasta tuntien kuluttua ensimmäisen kerran. Se olisi tavoite tai sitten minua ei ole luotu synnyttämään "eläviä" lapsia.
sasu ja pyllerö 35+6
 

Perfecta; Mullakin nää on H&M:n housut, joten voipi olla samanlaiset.

Sasu; Meilläkin on autossa etupenkillä se airbag, joten takapenkille saan miekin sit könytä, kahden lapsen istuimen väliin..en tosin etupenkille istuinta laittais vaikka bagin saiskin pois päältä..
Nehän ei oo kovin luotettavia kuitenkaan.
 
Tulipas tuossa mieleen isänpäivä.esikoista odottavat, jokos aiotte isänpäivälahjaa ostella vaikka vauva ei välttämättä vielä maailmassa sillo ookaan?
mä tuossa mietin että pitäskö jotai pientä kuitenki ostaa..

ja sitten mielialat. miten muilla ailahteleeko mieli laidasta laitaan?mulla tuntuu olevan yhtä vuoristorataa.muutama tunti sitte tuntu ettei mikään onnistu ja nyt on taas että "ei hätiä mitiä" :LOL: ja mua oikeesti itkettää tosi pienet jutut!

meilläki pitäs vissii tuo kaukalo hommata vihdoin ja viimein.. :whistle:
 
Meinasi sitten äsken sappi kiehua mulla...äiti soittaa että otanko kissan hoitoon vkolopuksi, kun vanhempi siskoni tulee perheineen (astmaatikkoja ja allergikkoja) kummipojan synttäreille...ei nekään voi sitten ilmoittaa yhtään aiemmin kuin edellisenä iltana, ovat siis huomen illalla tulossa...voisivat ajatella että kun miusta ei enää ole äitille siivousavuksi, niin vois ilmoittaa viikkoa aiemmin...aina tyyliin päivää kahta ennen ilmoittavat :headwall: :headwall: että ottaa päähän, joskun pitäis heitäkin napauttaa kyllä, et ei kuule nyt käykään :kieh: :kieh:

Ja saadaan sitten ehkä veljestä ja sen perheestä naapureita tuohon toiseen rappuun, kun ne möi talonsa ja veli aloittaa uutta rakentaa vasta keväällä, niin asuvat sen aikaa kerrostalossa, niin arvatkaapa asuuko niiden vanhin, jopa kumpikin sitten meillä, onneksi saa ovikellon pois päältä, en varmasti suostu siihen...en sitten millään...mut päästän tuon ukkeli pukkelin takaisin koneelle kun tän paikan siltä varastin ku se tupakille meni :LOL:

Perfekta ja hattivatti 35+1
 
Tämä päivä on mennyt melkolailla lorviessa. Sain aikaiseksi sentään äitiyspakkaukseen sen päällikankaan tehdä. Siitä tulikin ihan kiva. :) Mutta muuten aika on vaan mystisesti hävinnyt johonkin... :| Suurin ajantappaja on ollut Facebook. Eilen rekisteröidyin sinne ja nyt olen täysin haksahtanut koko hommaan! :p Aivan höntti-touhuahan tuo on, mutta hyvin koukuttaa. :D

Isänpäivästä: Keksin just eilen, että annan ukolle silloin isyyspakkauksen. Eli aion koota jonkinlaisen "selviytymispakkauksen" tuleviin koitoksiin... ;) Alunperin olin ajatellut antaa sen vasta myöhemmin, mutta tuohon isänpäivään se sopii aikasta hyvin. Kun vaan saan aikaseksi koota sen kanssa kasaan, pää on kuin pärekori nykyisin... :whistle:
 
Mä sain uuden pään :D Pikkusisko pyörähti tänään uusimassa sekä mun että miehen kuontalon, mulle tehtiin otsis ihan ekaa kertaa ikinä :) ja on uutta väriä ja raitaa, kummasti aina välillä piristää pienetkin jutut. Ensi viikolla olis vuorossa kulmien värjäys, pitäähän sitä olla siistinä synnärillä :LOL:

Mies lupasi hankkia meidän olohuoneeseen uuden maton mikäli vauvat pysyvät viikolle 37 asti masussa, nyt tarttee sit pitää jalat ristissä sinne saakka että saan sen himoitsemani ryijymaton ;)

Nyt kirjan pariin :wave:

Liituraita ja vaavit 34+3
 

Yhteistyössä