*Marrastähdet '07* Lokakuussa

On sen luontoinen toi äijä, et jos sanoo samasta asiasta useemmin kun kerran niin turha odottaa sen tekevän ihan heti mitään.. Ja sit mulla menee yleensä hermot ja siivoon jne.. Nytki on yks muuttolaatikollinen roskia makkarissa minkä olen pyytäny viemään ja asiasta en ole nyt edes pariin vkon sanonu mitään eli se on unohtanu ja jos menen sanomaan niin se on ihan yhtä turhan kanssa.. Eli sanoo tai ei, lopputulos sama, mitään ei tapahdu.. ja olen koittanu totaki et kerää kamat pussiin ja vie oven viereen niin ei mitään reaktiota..

Tossa meni siihen hermot ku se soitti töistä ja sit kysy et onks hän nyt tehny jotai.Sanoin vaan et mieti sitä ja löin luurin korvaan ja sit alko viestittää ja mä takas ja sanoin, että jos hän oikeesti välittää niin alkaa tekee jotai vai pitkääkö mun alkaa täällä rehkii niin et taas alkaa tulee verta ja joudun sairaalaan tai alkaa supistelee viel enemmän ku nyt.. Kyllä hän kuulemma välittää ja plaa plaa plaa. Joo siltä todellakin vaikuttaa..

Ja anteeks nyt vaan mun tilitys, mutta kun oikeesti ärsyttävää.. ja kuten aiti78kerava totes niin lepääminen on yllättävän hankalaa, varsinki ku kämppä on sekasin.. Ja mulle on sanottu,et ei saa nostella, ei kannella mitään, ei saa siivota, tiskata, uida, saunoa, harrastaa seksiä jne, ja että pitää lepäillä..

|O |O |O

DJ Mussukka:Juu, näyttää olevan eri meininki terveyskeskusten toiminnassa. Niin ja muuten, me asuttiin 2 vuotta sitten Kannelmäessä! :D

äiti78kerava:mua on käsketty myöskin vaan lepäilemään ja välttämään liiallista rasitusta kun supistelee. Mitään sen kummempia ohjeita en ole myöskään saanut :/

Sanna:tiiän miltä susta tuntuu kun kamat pyörii jaloissa. Mulla kans kärähtää välillä käämit ton ukon kanssa ja yleensä se menee siihen, että mä siivoan, koska en pysty odottamaan sitä että herra sais sen joskus aikaseks :kieh: nyt se on onneks kuitenkin ryhdistäytynyt kun en ite voi kaikkea tehdä ja toivon todella, että jatkaa samaa rataa vielä sillonkin kun vauva on syntynyt :eek: Yritä nyt jaksaa äläkä päästä ukkoas helpolla!

Kävin siellä Ikeassa shoppailemassa ja tarttuhan sieltä kaikkea mukavaa mukaan, tosin kaikki vauvalle :D ammetta menin sieltä hakemaan, mut se olikin niin pieni, että pian pitäis sitten ostaa uus kun vauva kasvaa. Onneksi Kodin Ykkösestä löytyi kuitenkin sopivan kokoinen =)

Nyt on selkä aika jumissa tän päivän kävelyistä, pitäis varmaan mennä lepäilemään :whistle:

H82 32+6

:LOL: :LOL: :LOL: Jotai piristystä tähänki iltaan :LOL: :LOL: :LOL:

Meitä on töissä 12 naista ja olen kaikkien kanssa tullu alusta asti hyvin toimeen.Noh, sinne tulee nyt yks tyttö sillon tällön töihin ja olen hänet pari kertaa nähny, koittanu jutella mut tyyppi ei oikeen vastaa mitään, kattoo vaan silleen tympeesti mua. Silleen et hän on vähän parempi ihminen ku muut-tyyliin. ja sit se kuvittelee olevansa mua paljonki vanhempi vaikka on mua vuoden nuorempi..

Hän on naimisissa ja 2 lasta..

Meil oli la töissä eka syömingit ja koulutus ja sit saunailta, mihin en osallistunut..

Noh, ton syönnin jälkeen se alko kysyy multa et koska on LA ja vastasin ja sanoin sitte samalla et luultavasti syntyy ennen ku joudun varmaanki sektioon.. Tää alko sitte sanomaan, et ei töissä saa olla, et pitää hyvissä ajoin ennen äippäloman alkua jäädä pois. Et hän oli niin tyhmä, et ekasta oli töissä äippälomaan asti mut tokasta tajus jäädä jo hyvissä ajoin pois.. En sitte viitsinyt sanoa mitään, mut kyl mulla oli tarkoitus olla töissä niin kauan ku vaan pystyy, mun tietääkseni raskaus ei ole sairaus. Ja miks pitäs töistä jäädä pois jos jaksaa olla eikä ole ongelmia jne, en tajuu..

Sitte tohon sektio-asiaan niin alko hymähtelee ja just tyyliin jotai et sektio ei ole oikea synnytys. No hoh hoijaa, jos ei ole muuta vaihtoehtoa..

Noh, tää oli pikku humalassa alkanu siel saunaillassa sanoo, et mä olen vaikeesti lähestyttävä ihminen, johon työkaverit oli sanonu et olet sit eka joka noin sanoo, et ollaan kyl kaikki muut tultu alusta asti hyvin toimeen.. Ja et hän on täydellinen ja hyvä 2 lapsen äiti, kun hänen lapset on korkeintaan 10 pvää/kk hoidossa, et ei pieniä lapsia saa pitää hoidossa enempää.. Ja tätä se oli selittänyt 2 lapsen yh:lle jolla ei ole muuta vaihtoehtoo ees ollu ku pitää lapset hoidossa ja ite olla töissä..

Onneks mä en oo ton tyypin kanssa hetkeen töissä samaan aikaan, vois tulla sanottuu jotai sopimatonta.. Mä meinaan vihaan tollasia ihmisiä ku arvostelee muiden tekemisiä eikä tiedä faktoja asioista..

Mutta hyvät naurut sain ainakin tosta jutusta ku työkaveri äsken kerto :D

niin se vaan jo lokakuu on :) vitsi miten nopee aika meneekin.. voi olla ettei mee enään montaa viikkoa niin on jo joillain nyytit sylissä :)

SANNA-78: mäkin oon tota tuttipulloa asiaa miettiny sen tutin lisäks että kantsisko ottaa oma mukaan sairaalaan.. jotenki oon aatellu että ei sitä tuttipulloo tarttis,toisaalta ei se paljon paina mukanakaan :)
toivotaan että sairaalasta saa kaikkea ns. tarvittavaa :)

DJ MUSSUKKA: joo sama täällä tuon painoarvion kanssa, jonkinnäköisen arvion saattaa lääkäri antaa käsituntumalla mutta ei muuta
:whistle:
joten tuskinpa pääsen minkännäköiseen painoarvioon.. saa nähä minkäkokonen vauva tulee sitten maailmaan..

noista neuvolaajoista; mulla oli viime viikolla terkkari ja sitten on ens viikolla, sitten sitä seuraavalla viikolla on vika lääkäri ja sit kait alkaa olee "vasta" viikon välein jos on enään tarvettakaan
:eek:
tänään alko JO rv 35 !!
eli rv 37:lla mulla on vika lääkäri ja sillon myös eka valmennus ja toka vasta 38:lla, hirveen myöhään jotenkin. näköjään noikin käytännöt niin on erillaisia eri kaupungeissa :eek:

niikuin tuo SANNA-78 manasi miestään niin samaa vikaa täälläkin.. ruvennu monet kerrat niin ottaa päähän kun ei voi tehä vaan on että joo joo kohta tai muuta eikä koskaan tuu mitään eikä voi pitää sitä mitä lupaa vaan ns. unohtaa asian joten oon huomannu että asiat tuele paljon nopeemmin ja paremmin ite tehtyä joten teen ne sit ite!
vituttaa vaan kans välillä kun toinen voi ilman käskyä esim imuroida jos ne sanookin että imuroi niin se on "kohta" eli ei ikinä!

nyt onneks ei oo ollu taas noita kipuja tai supistelui ei ees tänään vaikka imuroin mutta saas nähä mitä yö tuo tullessaan.. :ashamed:

niin ja sanna, aika huvitta työkaveri sulla :D

no jos sitä vaikka lähtis pikkuhiljaa nukkumaan.. väsyttää ja toivottavasti sais edes suht koht hyvin unta.. pidetään peukkuja :wave:

Onpa tullut parin päivän aikana paljon supistuksia.. Ei mitenkään kipeitä tai säännöllisiä, kunhan vaan vetää kummun kovaksi vähän joka välissä. Olen nyt yrittänyt olla tekemättä mitään, vaan eipä nuo ainakaan vähene. Vauvatkin on olleet tosi aktiivisia, koko ajan saa pelätä että milloin joku tinttaa niin sopivasti tuonne rakon seudulle että tulee pissit housuun :D

Mielenkiinnolla odotan sitä keskiviikon lääkäriaikaa, jos tässä nyt sinne asti päästään yhtenä kappaleena ;) No ei oikeesti, ei mulla ole mitään sen suuntaisia tuntemuksia että lähtö olis lähellä, kunhan vaan nyt kiinnitin huomiota noihin tihentyneisiin supistuksiin. Olisi kiva jos tirput vielä malttaisivat jokusen viikon pysytellä masussa!

Liituraita 34+0

joopajoo,kylläpä taas nukutti.. |O |O

särkeekö muilla masua ku yrittää nukkua?
mä oon taas koko yön oikeestaa vaa valvonu ja pyöriny,hyvällä tuurilla hetken sai välillä torkahdettua.
kaverille eilen valitin tästä unettomuudesta,nii kyllä seki tuumas 2 lapsen äitinä että hänestä ainaki paremmin saa nukuttua sit ku se vauva on syntyny,vaikka ne yöt katkonaisia onki.

Ukolle eilen kertoilin mun päivästä ja kuinka kipeenä sit olin nii se komensi mua että huomenna et sit tee yhtää mitää muuta ku lepäät. Osaa se onneksi huolehtiaki. Ja meillä kyllä onneksi ihan oma-aloitteisesti imuroi ja kokkailee ja sellasta.Että jotai hyvääki. =)

Kylläpäs alkaa jännittää kaksosten odottajien puolesta jo, pian saadaan jo uutisia lukea.. =) ja hyvin pian varmasti jo muiltaki..hui!nii se tuo aika on menny..

mutta pitäsköhän mun alkaa vielä yrittää saisinko nukahdettua..edes hetken..

miiku 33+0

Huomenta. Nyt on sit nähty eka synnytysunikin..synnytin sit viime yönä JUNASSA! Enkä oo ees junassa matkustanu sitten tammikuun ;)

Miiku Miulla on usein herättyä masu kipeenä tuosta vasemmalta kyljeltä, en sit tiiä pistääkö tää kyytiläinen sellasta rock'n rollia öisin vai mistä johtuu. Ja nukkuminen onnistuu oikeestaan vaan oikeella kyljellä. Inhottavaa sinänsä että nykyisin sit nukun selkä mieheen päin kun oon tottunu nukkumaan kasvot sinne päin.

Mut nyt kahvin keittoon!

HT ja veturi 35+4

Huomenia kaikille!

Kovasti jaksamisia kipujen kans kamppaileville! Ja tuo sotku on mullekin tuttua, ikävä kyllä, ja aivan kuin oisitte miun miehestä puhuneet..monta kertaa saa mainita jostain yks. asiasta, ennen kuin mitään tapahtuu-yleensä ehdin siivota em. paikan itse, ennen miestä, kun en jaksa katsella sitä sotkua..

Mulla ny ei niin paljon vielä haittaa tuo siivoilukaan, kun ei mitään kipuja tms. oo kovasti ollut, mut voin vaan kuvitella miten ikävää teil on, joilla suppailee tms. ja siivota vaan pitäis..Mut koittakaa vaan mahd. rennosti olla, laittakaa simät kiinni hetkeks, nii ei sotkuja näy :hug:

Mut kaipa jotia tapahtuu miullakin, kun eilen ainakin otti tuonne alamahaan, häpyliitoksiin vihloi ja vähän tuonne alapäähänkin, jonnekin sisälle. Välillä sitten kävi selänkin puolelle.
Nää on kyl sikäli uusia tuntemuksia mulle, kun viime raskaudesta en muista kuin menkkamaiset kivut. Nii ja sen, et reisiin kävi se kipu kans.

Me oltiin eilen miehen kans vähän ulkona ihan vaan kahestaan, pitkästä aikaa..käytiin elokuvissa kattomassa Rush hour 3 ja olihan tuo yhtä hyvä kuin aiemmatkin. Nyt kun jälkeenpäin aattelee niin ois voinut vähän aiemmin jo lähteä ja käydä vaikka pitsalla ensin. Mut, ehkä en kerralla, hamassa tulevaisuudessa sitten.
Tytöllä oli vissiin tullutkin ikävä äitiä (mikä on outoa, yleensä viihtyy hoitajien kans) ja sit olikin nukahtanut jo kasin maissa. Tänä aamuna herättiin sit jo kuuden aikoihin, sängyssä tosin makoiltiin viel tunnin verran.

Taitaa taas tulla romaani tästäkin kirjotuksesta..mistä sitä hömppää riittääkään kirjotettavaks:)

Tulkaahan kaikki, hiljasemmatkin, ilmottautumaan ootteko vielä yhdessä osasa? Ja nää meijän aiemmin aktiivisetkin..kaikki hyvin??

M ja Onni-Ilona 34+3
P.S Tänään neuvolaan

Pakko ekana kommentoida tuota miesten tekemättömyyttä..minä olen havainnut hyväksi mykkäkoulun :D Jos jotain pyydän tekeen, eikä tapahdu, niin pari päivää mykkäkoulua vaan :LOL: nyt ukko jo sen tietää, joten ei tartte kahdesti käskee niin jo alkaa tapahtua :) En tiedä, toimiiko muilla, mut kantsii kokeilla..
No joo, muuten samat valitukset..liitoksiin koskee, iltasin ihan pirusti. Eilenki olo oli kuin puukolla olis joku tuikkinu haaroväliin. Ja ummetusta on alkanu esiintyä, ja sen myötä kivat peräpukamat :eek: Onneks NE ei oo kipeet, ainakaan vielä.
Tosta tutista ja tuttipullosta, Perfektako oli jo kommentoinukkin Kyssin käytännön, eli tutin saa lainaan sairaala-ajaks ja tuttipullo on sitä kertakäyttömallia. Ja ainakin minä koin vauvallekkin sairaalavaatteet kivemmaks, kun esim. verinäytettä otettaessa vauvan kantapäästä niissä potkareissa on se kantapää auki. Ei tartte aina ottaa kaikkia vaatteita pois.
Huomenna olis neuvola, joten palataan sitten asiaan taas! Vointeja kaikille!

Krista ja pikkunen 34 + 1

Justiinsa kotiuduttiin neuvolasta ja kaikki oli hyvin..
Hemppa oli pysynyt ihmeen hyvänä, vaikken rautaa oo syönyt; 136. (Mulle ihna omituisen kerkee lukema, normisti heiluu siinä 110 paikkeilla)
Pissa oli puhdas ja verenpaineet ok tällä kertaa.
Painoa ei ollut tullu viikossa yhtään, vaikka pelottikin ku ollaan taas mässätty vähän liikaa..
Ja mikä parasta; vauva on kuulemma vihdoin kääntynyt oikein päin! Ihmettelinkin parina aamuna kun tuossa oikeella kylkikaaren lähellä oli semmoinen möykky, mut se kuulemma on sit vauva peppu ja jalat potkii tuonne vas. kylkeen. Kumpa nyt lasketus sen verran ettei pääsisi enää kääntyilemään toisinpäin..

M ja O-I 34+3

Huomenia!

Takana taas katkonainen yö. Selkä on nyt useampana yönä peräkkäin alkanut vihoitella viimeistään aamuyöstä niin, että pakko on nousta vähänväliä jaloittelemaan ja sitä oikomaan. Tänään onneksi aamusta vielä nukahdin senverran, että sain nukuttua tuohon yli yhdeksään.

Mutta eilen sain jotain aikaiseksikin: pesin ikkunat! Vähänkö olen ylpeä itsestäni. :D Ja itseasiassa se teki varmasti ihan hyvää tuolle selälle, sai siinä samalla pientä venytystä yms. Liitoskipujahan siitä muuten sitten seurasi :ashamed: , mutta niitä tulee nykyisin melkein mistä vaan.

Supistuksia mulla ei vieläkään ole ollut, ainakaan en niitä ole tunnistanut! Saapas nähdä tuleeko niitä edes ennen varsinaista synnytystä. :whistle: Jos, sillonkaan; omalla äidilläni ei koskaan ole ollut supistuksia... :/ Yhtäkään meistä ei ole synnyttänyt alateitse...

HE82: Vai Katsussa sinäkin asunut. :D Me ollaan täällä nyt vähän yli 2 vuotta asuttu. Ei mikään ihanteellisin asuinympäristö, mutta välttäähän tämä ainakin toistaiseksi: Juna menee vierestä suoraan keskustaan ja kaupungista pääsee ulos tosi näppärästi kehää pitkin. :) Seuraava asunto onkin sitten varmaan oma, joten siihen asti tässä meinataan majailla...

Miesten aktiivisuudesta kotitöissä on ollut juttua... Juu-u, se on oikea taiteen laji saada ukko hoitamaan kotiaskareita. Oma ukko kyllä tekee kotihommia, kun ensin "muutaman" kerran on muistuttanut. Mutta se että nämä hommat tapahtuisi täysin oma-aloitteisesti... Turha toivo! :kieh: Hetken ehkä saattaa kyseisen asian muistaa, mutta äkkiä se unohtuu taas...

Sanna: On teillä mielipiteitä omaava ihminen tullut sitten töihin! Ei oikein muuta voi sanoa.... :D

nita: Myöhään on sulla nuo synnytysvalmennukset, hyvä että ehtii niihin! :eek: Tässä neuvolassa on kai yksi ryhmä kuukautta kohden, joten tuo meidän valmennus sattuu oikeastaan juuri sopivaan kohtaan. Neljä käyntiä on yhteensä.

Tänään ajattelin kömpiä Prismaan tutkimaan lankoja myssyn neulomista varten. :) En ole muutamaan vuoteen neulonutkaan, joten alkuun voi olla vähän hapuilua, mutta kai se siitä sitten lähtee sujumaan. Jos siitä innostun enemmänkin, voisi neuloa sukkia talveksi ja vauvallekin jotain. Äiti neuloo jo sellasta villatakki-housut-settiä pikkuselle. Siitä tulee aika kiva, alkuvuoden pakkasille. :)

Eilen mittailin tuon äitiyspakkauksen laidat, kun ajattelin tehdä siihen jonkinmoisen pussin ympärille. Sitä kangasta menen huomenna metsästelemään, samalla kun käyn äitiystyövaatteet palauttamassa töihin ja penkomassa Sokoksen 3+1-päivillä =) . Ellen sitten ole niin malttamaton, että menen jo tänään sinne kangaskaupoille. :D

mussu & pulla 32+4

täälläkin. Kaikki oli ihan kunnossa...hemppaa ei otettu,mutta sen näkee sitten ens kerralla kun tässä välissä pitäis siellä vasta-aine verikokeessa käydä.

PikkuM: Hyvä,että vauva päätti ihan itse kääntyä "oikeinpäin" . Ne ei ole kovin kivoja ne "käännytykset". Itse en ole onneksi joutunut ,mutta tutuilta olen kuullut.

Täällä kans meinaa ukolla olla sitä vikaa,että tavaroita ei muisteta laittaa paikoilleen käytön jälkeen :kieh: Ja kengät tahtoo jäädä keskelle eteistä... :/

lumi*+masukki 35+4

Täälläkin sitten heräiltiin aamuyöstä selkä- ja masukipuihin. liekkö olleet supistuksia sitten...kävelin vähän aikaa ja otin panadolia ja painuin takaisin sänkyyn, sain nukuttua sitten kymmeneen, jos ei tänään tarttis ottaa sitten päikkyi ;)

En ole kerinnyt teidän kirjoituksia lukea mutta pikaisesti ilmoitan että olen kuin olenkin vielä yhtenä kappaleena.

Viime viikon ma-ti välisenä yönäheräsin koviin supistuksiin joita tuli heti n.3 min välein. Herätin miehen ja sanoin että nyt tuli lähtö,olo oli samantien niin tukalaettä pelkäsin jo vauvan synytyvän siihen paikkaan. Pääsin turvallisesti Jorviin asti jossa he antoivat supistuksen estolääkkeen piikkinälihakseen samantien, sekä kortisonia vauvan keuhkojen kypsyttelyyn.

Supistukset hiljenivät jonkun verran ja minut siirrettiin ambulanssilla Naistenklinikalle jossa siirrettiin osastolle tarkkailuun. Lääkitystä jatkettiin ja supistukset jatkuivat siitä huolimatta tosin ei niin tiuhaan, sain piikin neljän tuunin välein ja siinä välissä vielä tabletin siitä huolimatta tiistai päivänäklo 14 aikaan supistukset tulivat taasparin minuutin välein ja mut kärrättiin synnytyssaliin jossalaitettiin samalääke tippana suoneen, supistukset saatiin taas kuriinmutta olin kuitenkin vuorokauden salissa tarkkailtavana, lääkkeen annostusta vähennettiin pikkuhiljaaja seuraavana päivänä pääsin takaisin osastolle jossa jatkettiin lääkitystä tabletin muodossa jolla supistukset pysyivät siedettävinä. Lääkitys oli päällä perjantaihin asti ja olin täysin vuodelevossa.

Perjantaina sain viimeisen estolääkkeen ja sanoivat että eivät enää estele synnytystä jos se vielä käynnistyy. Viikonloppuna piti jo päästä kotiin mutta tuli vielä pari täpärää tilannetta mutta supistukset onneksi laantuivat itseksiään muutaman tunnin päästä. Eilen pääsin kotiin vuodelepoon mutta olo on ollut aika huono ja supistukset kovia mutta silti ne aina päättyvät parin tunnin kuluttua. Viime yönäkin kävin jo oksentamassa kun kipu oli niin kova mutta aamuun mennessä supistukset oli taas loppu.

Kohdunsuu oli viikonloppuna tarkastaessa pari senttiä auki, limatulppa meni toissapäivänä,vauva on kiinnittynyt ja tosi alhaalla, lääkäri sanoi että ennustamaan on silti turha ruveta, vauva voi syntyä huomenna tai parin viikon päästä,koskaan ei voi tietää ennenkuin synnytys on todella käynnissä.
Joten täällä kärvistellään, vaikka toisaalta olen tyytyväinen että vauva on saanut lisäaikaa olla mahassa, mutta olo rupeaa olemaan aika epätoivoinen ja väsynyt.
Nyt takaisin lepoon, kun en saisi edes istua tässä koneella.

katjuza ja ilmarijalmari rv34 (onneksi jo noin paljon)

Katjuza: onneksi hyviä uutisia kuuluu sieltä, toivottavasti vauva on vielä mahdollisimman pitkään masussa... :hug:

Nyt kysyn närästyksestä, te muut joilla ollut närästystä: niin voiko se närästys poltella jopa yläselkää, kun sinne särkee vaan voiko ne supistukset olla niin ylhäällä...ihan outo olo on täällä nyt itsellä...
ja kun en ns.uskalla rennietäkään ottaa jos tämä ei olekaan närästystä...kun esikosta ei ollut eikä ole muutenkaan...
tosin nyt banaani ja jopa mehu aiheuttaa tuonne ruokatorveen polttelua, eli ne ois ainakin närästystä?? en tiiä mitä tässä vois enää syyä ettei närästäisi...
Kun viime yö tosiaan säikäytti et joko tässä muka mennään, sattui nimittäis aika imakasti ne yölliset kivut(supistukset)

koomisinta tässä on se että huomenna ois kummipojan syntymäpäivä (täyttää 2 vuotta) et jos samana päivänä meinaa tulla :LOL:

Perfekta ja hattivatti 34+6

Katjuza: kiva kuulla että olet vielä yhdessä koossa :hug: voimia nyt paljon ja toivotaan ettei vauva ihan vielä syntyis. onneks sullakin on silti noita viikkoja jo noin paljon :hug: :hug: :hug:

DJ Mussukka:Juu ei ollu Kannelmäki meikäläisen lempipaikka asua, mut silti asuttiin siellä melkein 5 vuotta! :LOL: ja onhan noita pahempiakin paikkoja olemassa... :snotty:

Miiku:Mulla on aika usein aamuisin kyljet kipeenä kun herään. Ja öisin herään aina siihen kun vaihdan asentoa. Aika katkonaisia on mun unet, koska en pysty olemaan yhdessä asennossa kovinkaan kauaa :kieh: Musta tuntuu myöskin öisin aina että tää maha painais tonnin, kun on niin vaikea liikkua :whistle:

Tänään pitäis soitella Naistenklinikalle ja varata tutustumiskäyntiä. Millähän muistan sen vielä kun tästä koneelta poistun..? :whistle:

Onkos teillä muilla ilmavaivoja? anteeks ällö kysymys, mut mulla on nyt muutaman päivän ollu maha ihan täys ilmaa. Mitään ummetusta tms. ei ole vaan vatsa toimii vähän liiankin hyvin :snotty: Mistähän lie tuokin johtuu...

Perfekta:mua närästi eilen ihan älyttömästi illalla eikä meillä tietysti ollut mitään lääkettä siihen avuksi. Mulla se vaan johtu siitä että menin TAAS syömään valkosipulia, joka on nyt tässä raskauden aikana osottautunut aikamoiseksi närästyshirviöksi (enkä koskaan muka muista sitä) :kieh: nyt jo onneks vähän helpottaa, mutta mulla ei tuntunut se selässä vaan ihan kiitettävästi poltteli tosta ruokatorvesta :eek:

H82 33+0

Huih, Katjuza..Onneks kaikki on kuitenkin hyvin ja viikkojakin sulla jo ihan mukavasti kasassa. Parempihan se ois jos viel hetken pysyis pieni masussa.. :hug:

Ja muillekin kipuilijoille/supistelijoille halit! Toivotaan että teijänkin vauvelit pysyis massussa viel, ja kivut rauhottuis..

Minuu ei oo vielä ainakaan närästellyt, joten en osaa noihin närästyskysymyksiin vastata..

Ilmavaivojakaan ei oo sitten alkuraskauden ollut..muuten maha meinaa välillä mennä liian kovaks, sit taas välillä liian löysäks..

Lumihiutale; Miekään en oo hyvää kuullut niistä käännytysyrityksistä..tai siis että yrityksiks ne usein jää, ja vauva kääntyy takas väärinpäin.

Katjuza Kyllä oon odotellut kuulumisia sinusta, hyvä että vielä yhtenä kappaleena, mutta onneksi tosiaan nuita viikkoja on jo noin paljon.Paljon jaksamisia sulle! :hug: :hug: :hug:

Sain onneksi nyt aamusta nukahdettua muutaman tunnin, särkylääkkeitten voimalla.

Olipas omituista. Ukko ja mun veli kun on työpari,nii tulivat työmailta käymään täällä,ennenku jatkavat matkaa pohjosemmas. Mä sanoin vaa miehelle että masuun sattuu niiku ois menkat,nii tämä komensi mun veljen imuroimaan täällä ennen lähtöä ja itse alkoi siivoamaan kissanlaatikon! Mä olin iha monttu auki ku äijät alko touhuumaan. Oli niiiin omituista ite vaa kattoa vierestä. Joo,ja ne kävi autonki tankkaa mulle valmiiksi,jos pitää jossai käydä.
Ja oikeesti, miehestä näki että sillä tympäs jättää mut taas yksin kotiin.
siis vaikka meillä näitä ongelmia on,nii osaa se olla kyllä väliin oikea enkeli!

Voimia sulle Katjuza!!!

Mulla on ollu noita "ilmalaivoja" nyt parin päivän ajan ja sit vielä joka toinen kerta ku meet vessaan on joko maha liian kova tai liian löysä.Ois jompikumpi,tietäs mitä suuhusa pistäs...

Perfekta Meijän poika ja mun veljen poika,eli mun kummitettava on syntyny päivälleen vuoden ikäerolla.Jostain kumman syystä ymmärtivät sylikummin puuttumisen 1 vee synttäreiltä.Nyt sit saaki aina sumplia,et minä päivänä synttäreitä vietetään.Pitäs lauantaille taas kakkua värkätä...

Tää masulainen jos haluaa syntymätään ajottaa johonki,ni varmaan syntyy sit 2.11. mun isän syntymäpäivänä tai isänpäivänä.Poika ku synty,ni me tarjottiin isänpäiväkahvit,meillä oli sillo ristiäiset,eipähän ihtesä tarvinnu pitkin pitäjiä ajella...Ite oon sillo joskus muinoin ajottanu oman syntymäni isän ja äitin 10-vuotis hääpäiväks.

Mulla alkaa toi närästys jo pikku hiljaa rauhottumaan,mut mulla oli nii pahana,et oli ihan sama mitä suuhunsa pisti ni närästi,gefilus tuotteet ja kaikki.

Onneks kysillä ainaki on aulassa tietokone,voi aina välillä käydä muitten kuulumisia tarkkailemassa.En osaa olla paikallaan,saati nukkua päikkäreitä,ainaki jos entiset merkit paikkansa pitää!

Vimpula ja hormoonihiiri 33+4

Vimpula: Sieki tuut kyssiin synnyttämään?? Jos muistan oikein niin sinne ois tullu jopa osastolle tietsikka...ainakin tosiaan siellä aulassa on ja siellähän minä paljon esikon odotusaikana kulutin aikaani kun olin monta viikkoa osastolla tarkkailussa hepatoosin ja lopuksi koittivat 1½ vkoa käynnistellä

Moikka!

Mulla on kans noi yöt ollut hiukan kehnoja. Heräilen monta kertaa yössä vaihtamaan asentoa ja aamusin oon todella väsynyt. Tänä aamuna vein lapset hoitoon klo 9 ja nukuin klo 12 asti, kunnes piti käydä lapset hakemassa. Piti ihan kello laittaa soittamaa, kun arvasin et nukkuisin huomattavasti kauemminkin.

Miehen kotitöistä.. hmm.. Meillä mies harvemmin oma-aloitteisesti tekee kotitöitä, mutta jos pyydän jotain tekemään niin kyl tekee. Oppinut mua jo tuntemaan sen verran, et ei kannata odottaa et pyydän toisen kerran :LOL:

Katjuza: Ihana kuulla, että olet vielä yhtenä kappaleena. Tässä vaiheessa jokainen päivä on jo parempaan suuntaan. :hug:

miiku84 Sun mies kuulostaa ihan mun mieheltä 7v sitten. Laskeskelin jo sillloin, että huonoja puolia on, mutta jos vertaa hyviin puoliin.. hyvät puolet voitti meillä. Mies rauhoittui lasten myötä ja olen onnellinen, että jaksoin ne ajat. Ne hyvät puolet oli kuitenkin todella hyviä puolia. :hug:

Nyt täytyy lopettaa koneella istuminen, alkaa taas sattua ylämahaan tuohon rintojen alapuolelle. Oikein polttelee :| Ja liitoskipujakin täällä päivittäin.. Ei oo kivaa ei..

Ellu rv 35+2 (?)

Katjuza: Hyvä että ootte vielä vauvan kanssa yhessä koossa. Onneksi siulla on jo noita viikko nuin paljon, että jos syntyykin. :hug: Jaksuja.

Perfekta: Minuu kans närästelee, mut ei kyllä koskaan ole selässä tuntunu, kurkussa vaan polttelee. Valkosipuli ja rasvanen ruoka saa sen miulla aikaan. Pitäis välttää. Aika useesti nukkumaan käydes rupee närästää. Rennietä sitten vaan.

Miiku84: Kiva että miehes ja veljes noin siusta huolta piti =)

Selkäkipuja täällä näyttää monella olleen. Miullakin oli selkä ihan hirveen kipee kun aamulla itteni sängystä ylös sain. Ja illalla vihlas yhen kerran oikeen kunnolla. Luulen että johtuu siitä kun pesin eilen ikkunat ja verhoja ripustelin.
Ja sit noita liitoskipuja alkaa olla välillä, siis tuossa häpyluun kohilla.

Hemski ja Santruska rv 34+3

Katjuzalle paljon paljon jaksamista ja iso :hug: Täällä Turussa mulle sanottiin, et rv34 asti koitetaan kaikin tavoin estää lapsen syntymistä, mut sit rv34 jälkeen ei enää estellä.

Mullakin se lääkitys on ens vkon ke asti, jollon tulee rv34 ja sit to TYKSiin kuulee "tuomio" ja jos nyt ovat tän ylilääkärin kanssa samoilla linjoilla niin mulla vauva syntyy JO 3-4vkon päästä :eek: Eli rv 36-37.

miiku Mulla särkee kans öisin mahaa/kylkiä. Viime yönäkään en taas meinannu päästä sängystä ylös kun mahaan sattu, mut pakko oli nousta ku piti vessaan mennä. Ja sohvalla en pysty makaa lainkaan oikeella kyljellä ku sattuu ja kiristää mahaa, sängyssä sit taas pystyy olee myös oikeella kyljellä.. Ja hyvä et sun ukkos auttaa sua..

Mä pyysin tossa ku tultiin kaupasta ja äijä oli töihin lähdössä, et voitko viedä roskat niin ei voinu ku piti kypärä ottaa, ku meni moottoripyörällä töihin. Voi V***U taas mitkä selitykset.. eihän sitä juu roskapusseja samalla saa otettuu jos kypärän ottaa.. Meni taas hermot ja äijä lähti sanaakaan sanomatta.. Ihan sama.. Tyyppi on kuitenki 26v., mut käytös on taas ku jollai uhmaikäisellä pikkulapsella..

Meillä töihin tulossa juu tosi miellyttävän oloinen ihminen :LOL:

Sellasta on pitäny kysyy, et missä kohtiin mahaa tunnette ku vauva hikkaa?

Ja PikkuM hyvä ku sullaki vaavi tajunnu kääntyä.. Olenks mä nyt ainoo kenen vauva on perätilassa?! :(

Kahvi muuten maistuu taas pahalta, ihan niinku alkuraskaudessa. Jännä juttu.. Aamulla vaan ku keitin kahvit ja koitin juoda niin ei pystyny ja kahvin tuoksuki on jotenki taas tosi ällöä..

Sitte olis yks koneellinen viel vauvan pyykkiä ja sit ne onki pesty.. Tosin siskolta saan sit lisää myöhemmin, mut ne onki sit jo 70cm alkaen niin ei niitä vielä viittiny tuoda ku on kuitenki rajallinen toi säilytystila, kun taas heillä omakotitalo niin helpompi hänen niitä siellä säilyttää..

:wave:

Sanna ja Nipsu 32+6

Nyt on lääkärissä käyty. Vauva on pääalaspäin ja kiinnittynyt hyvin. Vauva on todella alhaalla, eikä lääkäri-setä osannut sanoa onko kohdunkaulaa jäljellä, kun vauvan pää oli heti siinä ensimmäisenä.
Rohkaisi sanoen, että jos rupeaa syntymään niin antaa tulla vaan, kaikki on nyt niin hyvin. Voi kuulemma tulla milloin vaan tai jopa antaa odottaa itseään pitkäänkin. Heti vain kuulemma sairaalaan, jos supistelee synnytyssupistuksia.
Lääkärin mukaan vauva jää 3-kiloiseksi, mikä minusta on ihan hyvä, kun itsekin olen aika pieni ja hento. Se on niin alhaalla ettei ole ihmekään, että pissalla saa juosta ahkerasti ja olo on usein tukala.

Lääkärin kertomat saivat hyvälle mielelle, sillä mielellään ottaisin pienokaisen vastaan ennen laskettua aikaa, kun kaikki alkaa olla jo valmiina sitä varten eikä millään jaksaisi sitä odottaa. Nyt siis vain ahkerasti touhuamaan niitä "3 ässää", joiden pitäis synnytys käynnistää :LOL:

Manta ja Vaavi 35+3

Yhteistyössä